Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Monday, September 17, 2007

The food stories


Hari ini adalah hari makan banyak. Hari yang baik untuk memungut semula jisim-jisim badan yang hilang tempoh hari. Makan memang seronok. Bersenam sangat leceh. Kalau tidur itu adalah satu senaman, pasti kita semua sihat dan kuat macam kanak-kanak Milo. Hak hak!



Berbuka puasa

  • Nasi putih
  • Tom Yam Ayam
  • Ikan terubuk (baca : terobok) bakar.
  • Ayam masak kicap
  • Sayur lemak pucuk ubi
  • Kuih pulut panggang
  • Murtabak Daging
  • Fresh orange
Birthday Celebration
  • Pizza Hut
  • Mushroom soup
  • Chocolate Donut (from Big Apple)
  • Murtabak Ayam
  • Pepsi
Kunyah-Kunyah
  • Pringles
  • Ice Cream Keladi


01 - Lepas berbuka, budak-budak lelaki pergi masjid solat terawikh. Budak perempuan ajak ibu dia pergi Tesco Cheras (Tmn Midah). Ih, budak perempuan zaman sekarang! Bunda kata tak larat drive, aku kata aku larat. Bunda kata jalan jam, aku kata tak apa. Kami pon keluar riadah pada jam 9.00 malam. Tamat marathon dekat Tesco, singgah Tmn Putra beli Pizza Hut untuk Adek Del. Pukul 11.00 malam baru balik rumah.


02 - Boleh ke keluarkan perut kejap? Nanti nak keluar rumah baru pakai balik. Aku letih betullah dengan perut ni. Aku harap malam ni aku dapat tidur nyenyak.


03 - Kepala otak aku tak habis-habis lagi jam. Setiap kali tengok autocad drawing untuk projek townhouse, otak aku macam bersimpul-simpul jadi kusut. Sangat menakutkan gua! Hari submission makin dekat. Otak aku masih mati segan hidup tak mahu. Buffalo betul!

04 - Aku teringin nak jumpa Aizar, Astri, Marry, Nisaq, T-rex, MonMon Association, Jullian, Meng Kuan, dan semua oranglah! Aku dengan Aizar dah bincang nak buat gath raya. Next week insyaallah nak ajak Marry dinner. Aizar nak join? Sila tinggalkan nombor telefon untuk dihubungi. Beserta nombor surat beranak. Hak hak!Baru aku perasan, tahun ni memang sangat sedikit jumlah pertemuan aku dengan Aizar. Astri apatah lagi. Maafkan aku kerna setiap kali pulang ke kediaman, aku hibernasi macam beruang. HA HA HA! Dan maaf juga kerna aku tidak tahu perihal Astri yang quit from UiTM. Aku suggest Astri continue dekat ITB. Pergilah Astri... pergilah.. ITB tu best lah. Lagipun kamu biasa hidup dekat Bandung tu. (aku pon ada lah alasan nanti nak selalu ke Bandung) HAK HAK!

05 - Speaking about 'buffalo'... Aizar mengingatkan aku tentang si budak 'buffalo' masa kami tingkatan 5 dulu. Si kernau tu bukan main gayat takut aku rembat kekasih tak sudah dia. Siap jeling-jeling macam burung gagak setiap kali dia nampak aku kat sekolah. Sampai sanggup stalking aku kalau-kalau aku ngendap kekasih dia. Boleh pergi mati. AHAHAHA! Kami tak suka si kerbau dan kekasih tak sudah dia tu. Kami cuma mahu berhibur ketika itu. Seronoknya sekolah. Setiap hari ada je gosip yang explode. Setiap hari bincang pasal fashion dalam lab Fizik. Bincang pasal kawen dalam lab Bio. Tak berani bincang apa-apa dalam lab Kimia sebab cikgu garang nanti kena cubit kecik. Bincang pasal isu global ketika sebjek Agama Islam. Memang biadab kami ni. Tapi tetap scorer! Sekarang tak biadab. Tapi tak scorer. Ertinya apa tu?


06 - Aku juga terkenangkan peristiwa aku dan teman-teman baik kena merayu-rayu minta ampun dekat Cikgu Fizik sementara satu kelas menyaksikannya. Tu lah. Orang pergi buat eksperimen dalam lab, kami buat konsert dalam tandas wanita. 2 JAM TU! Nasib cikgu tu tak mau lempang. Kalau tak, sampai sekarang aku kenyang makan pelempang cikgu Fizik yang macam singa tu. Gerun aku!


07 - Tamat

Labels: , ,

 

14 Congteng-conteng:

Blogger Unknown conteng...
sedapnye mamam!
7:41 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
hailaaaa....sedapnyerrrrrrr....
9:51 AM  
Blogger aunieZ conteng...
wah..chika ni mmg suke menjeleskan org taw..bnci!! ;p
u mkn sdap2 tak ingat pon i kat cni..
wuuu...
kat cni i mkn jimat2 je buka puasa..haha..
tak sbr nk bca blog u psl baju raya..wawa
11:48 AM  
Blogger jvipers2 conteng...
Hehe... Selamat Berpuasa! :D
1:32 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
extreem.. memang ekstrim...
1:36 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Peh banyak gila kau melantak dalam 1 hari, gila ah ding dong

ni Hidup Untuk Makan nih
3:08 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Tompang conteng kat sini...
salam ramadan...
:)
3:42 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
lindosh - makan. mana tak sedap..

cuya - tp xla sesedap cupcake cuya... :(

haziqah - ala... u yg suka nak jeles kat i... ihihihi. Xpe. jimat tu bagus. Islam menggalakkan kesederhanaan. ngeh ngeh

Jullian - TQ... :)

kumprinx - apa yg ekstrim tu?

rjuna - siang tak mkn. malam apa lagi... marathon ar.

tongah - salam ramadhan :)
5:15 PM  
Blogger fara-D conteng...
makin tak propotion la kawan aku sowang neh!! isk!! ***cabutt!!***


***eh!patah balik!***kata saket pwot, tp melantak sakan! isk.... perut ko de dua eh nurul? cam ...lem...*cabuttt lagik skalik!!*
(^_^)
6:57 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
farah - aaaaaa.... kehadiranmu sekadar mengutukku T_T
7:50 PM  
Blogger fara-D conteng...
keskeskes...sekadar gurauan penyeri idop!ngeh ngeh!! weh!kt ne ko weh? Umah kah studio kah?
9:14 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
eh.. baru sedar nama ku takde dalam senarai 'teringin nak jumpa'..

jealous tau !
6:11 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
eh.... Yeah. include u la... ehehehe
6:14 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
hee..
maapkan aku juga sebab tidak memberitahu yek..
malu la ai jadik penganggur padahal teman2 laen bersusah payah stadi dan kerja.. huhuhuhuhu
10:35 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."