Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Saturday, September 15, 2007

Love is blind.

"kalau i tau u beli pizza, i tak order nasik campur"
"it's okay"


"i tak kisah ada girlfriend yang status dia lagi tinggi dari i.Cuma i tak suka orang sindir-sindir,"
"ya. i understand,"


"next time please jgn bagi i hadiah yang i tak afford nak beli, nanti orang kata i kikis duit you"
"Okay"


Dan Putri ambil balik sut mahal yang dia hadiahkan buat Reza. Next, Putri jahitkan sendiri sut yang sederhana je buat Reza. Reza senyum.

"Thanx sayang"


Complete. Putri sayang Reza walaupun Reza tu orang biasa je. Tak ada kereta. Tak glamour. Tak ada duit. Putri selalu call Reza tak kira masa, tempat dan keadaan. Because she loves Reza. Reza selalu call Putri after class. Putri always said... it's okay sayang. Itu scene Gol & Gincu.


Aku rindu scene tu. Kenapa Love is blind? Sebab Love tak ada mata.


RAMADHAN | Salam Ramadhan semua. Ramadhan macam biasalah. Buat everybody excited termasuklah aku. Bukan sebab nak raya, tapi... memang 30 hari ni akan dirasai sangat berbeza. I mean, semuanya! 30 hari ni lah waktunya untuk kita semua buang ke dalam tong sampah kesemua rutin dan suasana hidup yang biasa. Kerana Ramadhan luar biasa. Lapar, dahaga, tenang, berbuka, bersahur, terawikh. In short, everything is different *smile*


STRESS MEMANG SERONOK | Family will always be my priority. Petang tadi, after class Amalan Profesional ... terus aku tinggalkan UKM. Memang sangat teruja hendak pulang ke pangkuan keluarga. Malam semalam lagi aku sudah histeria hendak lari dari UKM. Waktu tu jam 12 tengah malam. Ada orang kata memang KEPALA OTAK betul aku nak balik Cheras tengah-tengah malam macam tu. Hey, ahahaha! *laughing like hell* Orang gila mana peduli malam atau siang. Orang stress kalau dah kena sampuk penyakit gila, mati pon dah tak takut la you! Apalah you ni *laughing terlentang-lentang* Tapi orang stress separuh gila walaupun tak takut malam, dia takut kepada ibubapa. Sebab tu aku cancel saja rancangan berani mati tu. Because... "Kalau berani, baliklah! Jangan degil eh. Fikir sikit dah malam ni!, " Uuuuu... Bunda marah. Beg yang sudah siap dipacking terpaksa diheret masuk ke dalam almari semula. Dan aku tidur dengan tekanan yang sangat tinggi.


PAGI TADI | Ada kelas Ukur Tanah. Ada amali. Great, amali waktu bulan puasa. Ukur-ukur tanah bawah matahari, tekak haus dan tak boleh minum. Memang menarik. Tapi pagi tadi was really great la! Sebab tekanan sudah hilang. Entah pergi mana, tak tau. I feel fresh. Mungkin sebab terlalu sakit, dan dibiarkan membuatkan aku rasa immune. Akhirnya penyakit gila sudah pulih. Aku macam dah boleh fikir. Ye la. Ada orang kata, its not serious things. So, buat apa aku nak fikirkan? Ada orang boleh letak ke tepi semua masalah. Kenapa aku tak boleh? Okay, aku pon nak letak ke tepi juga. Buat apa nak bincang-bincangkan? Kelakar! Very funny. Ini bukan United Nation nak kena discuss one problem seriously. Ini hal kecik je. *gelak terbahak-bahak*. Keciiikkk... sangat. Orang lain relax je. Aku sorang nak gila, buat apa. Oh, aku sangat funny rupanya. Bukanlah funny sangat *gigit kuku* Cuma aku teringin nak settle down *smile* Tapi tak apalah. Buat apa nak settle down. Silent treatment kan best. Apa kata pepatah Melayu tu? Tepuk sebelah tangan, tak berbunyi. Lebih baik dua-dua tak payah tepuk. Diam itukan AMAN. ahahaha *gelak macam diva*


HATI PLASTIK | Hati aku memang diperbuat daripada plastik. Lucu tak? Ahahah... Hati plastik senang cair. *hint* Aku suka angin. Aku nak terbang ikut angin. I mean... I will keep on following the flow. Sebab hati plastik memang macam ni. Nampak je keras, tapi alahai... senang lembut. Lucu kan? Hati ni memang organ yang luculah. Jom gelak!


HATI PLASTIK 2 | Marah? Mana ada marah. Kan aku dah banyak gelak ni. Tak marah lah. Buat sssusah-sssusah aje. Aku cuma berkecil hati dengan terlalu banyak hal. Dan stress sebab tak dapat nak luahkan banyak hal. Tapi its okay. Really it's okay. Hati aku masih ada banyak tempat kosong untuk simpan semua benda tu. Kalau ada kata-kata 'menarik' nak disampaikan, silalah... masih ada free space.


Tq Beylo... sebab at least I can talk to you :) I nak talk, tak ada orang nak dengar. Sebab I lucu sangat kot. Kih kih kih!


Aku sedang gilakan sinetron Kawin Muda lakonan Agnes Monica. Dari petang tadi sampai pukul 4 pagi ni aku streaming kat Youtube. Sambil bosan tunggu dia stream, aku tengok Gol & Gincu season 1. Nak bunuh masa. Tapi aku pon rasa macam terbunuh sama. Aduh, sinetronnya memang asyik! Lumayan deh.







aku rindu.

Labels: , , ,

 

4 Congteng-conteng:

Blogger f a R conteng...
i like putri! i love reza!

u da tgk gol n gincu season 2 episod 8 part 3(or 2) kat youtube? part reza bawak putri pergi tunaikan impian putri. i tgk scene tu banyak kali! sweetnye rezaaaa!!!

kenapa lelaki sme tak romantik mcm dlm muvy? *sigh*

lg satu citer besh, impian illyana. ihiks! :p
5:36 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
huhu..
best la cite tuh..
well my dear, is that sumthing happen??
oh,sungguh ku tak tau ape yg berlaku dan terjadi ke atas mu,kerna tahun ini kite cam berpisah seketika, tak seperti dolu2..sbb aku nih ngek orgnye..maafkan la yer!!atas dasar ekonomi yg susut mendadak dan pelbagai perkara, membuatkan aku berjauh diri darimu..wahaha..

hepi2 selalu..
11:53 AM  
Blogger faridfadhly conteng...
kenapa lelaki tak romantik macam dlm movie?

tgk episode tu sampai habis..nanti ada jawapan dia hehe

selamat berpuasa
1:07 PM  
Blogger Nashrex conteng...
wei wei.
aku romentik wo~
9:53 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."