Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Friday, November 16, 2007

Movie Mania

Eddy, sorry if my title sounds like yours.
Dan isi kandungan juga.
Maybe ada persamaan ... sikit.
I guess.

HA HA !

Balik UKM pada petang Rabu yang ... damai. Balik kerana beberapa sebab yang nyata, dan yang tidak nyata juga. Antaranya :

  • mengambil pulang carpet di hostel
  • membuat pengesahan bilik untuk semester depan. Hey, hey Zaaba's management! Suka sangat duit aku eh? Setiap kali aku naik office, tak sah kalau dia tak denda aku. Engkau tahu ... yang suka makan harta orang awam itu namanya wakil rakyat pisau cukur brand Gillette. Okay, kawan-kawan! Nama pihak pengurusan Kolej Zaaba kesayangan kita itu ialah GILLETTE. (aku tak gemarkan perempuan tua perasan cantik, suka pakai eyeshadow biru itu! Dia tak cantek, sama macam perangainya. Tengking-tengking kita, macam kita ni budak hingusan. Dia cuma staff pengurusan kolej. Aku pelajar degree jurusan senibina. Dia tak patut berbahasa kasar dengan aku yang penuh ilmu di dada ini. Mungkin dia belum tahu mulut aku cop DURI)
  • sebab lain pulang ke UKM adalah untuk menjemput kasut-kasut saiz EMPAT ku pulang ke rumah.
  • dan terakhir ... ada hidden agenda. Nak jumpa hatiku yang tercicir di Bangi. Aku kangen pada hati. Tanpa hati terasa sepi. HA HA ... mungkin tulisanku bunyinya macam spastik. Tapi sebenarnya itu romantik. *siapa ada gula-gula Mint? Nafas rasa panas*

Petang tu SMS Farah ajak ke Metro Kajang. Dia sombong menolak pelawaanku. Katanya nak study untuk exam esok harinya. Aku pon satu. Derhaka. Ajak member yang nak exam pergi beli-belah. Kalau dia betul-betul nak jadi ulat, aku tekad nak pergi seorang diri buat julung-julung kalinya. Fuh, thrilllll! Aku pergi Kajang sendiri? Ada chance tak jumpa Kajang. Ada chance jugak sampai Seremban.


Tapi sebenarnya Farah berpura-pura. Dia kata dia nak pergi. Maka, kami pon pergilah dalam rinai hujan. Aku pergi demi sepasang crop cardigan dan sepasang baju. Dan berasa sangat puas mendapat Toblerone hitam. Bukan senang nak dapat. Aku pon masih tak faham kenapakah ia sukar sangat didapati. Kan Farah?


Malamnya, marathon movie kat pc Ainul. Hi Ainul! Saya guna pc awak tempoh hari untuk menghiburkan hati yang pahit-pahit kelat. Farah tu ... mata kiri baca note Technology, mata kanan join aku tengok movie. Engkau memang ratu hatiku! Dan malam itu adalah malam pertama aku kembali menonton selepas beberapa bulan. Movie terakhir yang aku tonton ialah Mr Brooks.Beberapa bulan yg lalu iaitu ketika sibuk dengan design.

MR.BROOKS
Filem tak best. Tentang psychic. Idea cerita macam interesting, tapi scene dia semua bosan. Walaupun ada beberapa aksi pasangan sedang 'membuat cinta' ... scene nya tetap bosan! Membuatkan aku pause 66 kali dan menyambung semula pabila terasa sesak nafas dengan Design. Tapi Dane Cook berlakon. Dia macho dan cool. Oleh itu, aku bagi satu bintang untuk Dane Cook. Kesian dia.. berlakon filem mengantuk macam ni. Namun begitu, aku berasa agak kasihan melihat pasangan-pasangan yang sedang 'membuat cinta' dibunuh dengan kejam. Mungkin cerita ni boleh ditayangkan ketika Kempen CEGAH MAKSIAT & ZINA.


Malam itu, di studio ... aku tengok Mr.Bean's Holiday.


MR.BEAN'S HOLIDAY
Aku tak suka siri Mr.Bean di TV biasanya. Tapi movie ni best. Macam biasa, Mr.Bean meneruskan perjalanan kariernya sebagai seorang pelawak sarcastic. Lawak dia semua merepek. Kalau tengah bengang, rasa nak hempas TV je dibuatnya. AHAHA. Movie ni bagi aku memang lucu. Gelak sampai perut aku tegang. Scene favorite aku ialah ketika dia hendak menumpang motobasikal sorang lelaki tua ni. Terserlah kebodohan dia. AHAHA.


Habis je Mr.Bean, aku continue terus play Employee Of The Month.Farah kata dia tengok dua kali.

EMPLOYEE OF THE MONTH
Best. Memang best. Sekali lagi, Dane Cook memang cool. Hmm.. okay, aku setuju dengan Adian. Jessica Simpson can't act. Lakonannya tidak lebih dari sekadar menayangkan breastnya yang konon-konon voluptuous tu. Aku tak faham. She's a cashier. Not acting as a bitch, or ... as a supermodel. Tapi dia tak habis-habis dress up nak show off boobs. Yeww! Jessica Simpson, get lost! Tapi rambut dia super duper yummy. Aku adore rambut dia. Look fresh. Kick Jessica Simpson out, lets talk bout the movie. Siapa belum tengok, tengoklah. Simple movie. Tapi entertained.

Dan pada hari Khamis, selepas breakfast bersama kekasih ... menonton The Holiday pulak. Pon Farah yang suggest. Aku pulak suggest Hafiz pergi tengok Mr.Bean guna pc Ainul. Nasib baik Farah dah transfer movie masuk pendrive. Bolehlah tengok guna laptop aku yang veteran tu.

I like this movie! Sweeeeeeeet like chocolate. Love story. Aku suka idea home exchange yang menjadi idea utama filem ni. Exchange rumah, exchange kereta dan exchange environment diantara dua orang. Mesti kita bukan saja mendapat suasana baru, tapi boleh juga merasa untuk jadi somebody else. Interesting kan? And oh... Adian said in his blog ...

Ahaha! Then I got the problem lah! Sebab aku masih tidak berminat dengan Jude Law. I don't think he looks charming. Dia ... biasa saja =) Tiada siapa-siapa yang charming dan cool dalam movie ni. Tapi filem ni tetap cool dan manis. Maksud saya ... sweet. Cameron Diaz nampak tua tapi dia berlakon dengan comelnya. Mungkin juga atas faktor stail rambut, membuatkan dia nampak comel. Kate Winslet... oh my god! Nampak tua-tua-tua. And yeww! Body tak lawa. Ahh, yang penting... nah my two thumbs up!


Itu sahaja.
Aku bukan Adian.
Tak larat marathon lama-lama.
Tengok terlalu banyak movie boleh buat mata aku juling.




saya ada niat besar. setiap pagi hendak pergi gym. tapi ini niat, bukan azam. belum boleh janji sama ada saya sanggup ataupun tidak. kelakarnya saya.
 

17 Congteng-conteng:

Blogger fievelski rensler conteng...
hahaha...suka sgt entry yg dikaler biru ittew...mengata kak mimi mazira fazliana lah....motif? dier kan memang hanjeng skets..mak tak sahkan kolej lagi..matila kena hamput dek fomfuan tua gers ittew!!!!
9:48 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
fievelski - oh my god, gedix! kau tau fullname dia? mati la mak nork! buatnya si eye shadow biru tu google nama dia... direct link masuk blog aku. ahahaha... ye la. sangat bencikan dia. memang ANJBI! ko tak sahkan lagi? matilah kena tatap matanya yg pesona itu. mak tak sanggop.... mak sanggop mati nork!
10:10 PM  
Blogger Adian conteng...
oho gedik membuat penampilan perdananya di arena komen2 blog kita semua. waa tu ke name die. ke ko taram je?

and for jude law tu, die sgt father yg baik! especially part "mr. napkin head" tu. im inspired to be a good dad just like him.
10:42 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
adian - eh. u make me re-think. tah-tah gedix taram je nama tu. dan aku sgt la percaya. ihh.. takkan nama dia cam nama maknyah. kan? yeww... adian? ayat kau ke tu? u r talking bout parenting?ahaha..kelakar..klakar.. adian was inspired 2b a good dad just like JUDE LAW. ahahaa.... geli hati
11:19 PM  
Blogger Adian conteng...
haha gedik dah wat confession tu name PALSU semata2!!!

bukan like jude law, like character je. tah2 real life die benci kanak2. haha
11:33 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
adian - ahhaaha. aku rasa aku cam ter'flash nama dia aritu. Tak semaknyah yg disebut oleh gedix la.
12:04 AM  
Blogger fara-D conteng...
owh! betina itu kah yg menjadi topik! mujur la masa aku check out dan sah2 kolej kejadah tu si anggun-jelita-cantik-menarik-memang-bom tuh tidak kelihatan! kalo tak, ilang abes ilmu2 yg aku sumbat demi xm tempoh hari! hiks!

err...adiaaann!! OMG!!! adian berkata2 ttg being a good dad! wah! *berpinar sat! kagum*
yg aku salu dgr, dia nk sepak adik nyer di umah tuh! LOL
1:44 AM  
Blogger Adian conteng...
sbb adik aku xmacam anak2 jude law tu.
2:52 AM  
Blogger chiku the chucuru conteng...
citer The Holiday tu aku tgk 2 kali kat wayang... ngehehehe
10:25 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Wahhh..Dah Bannyak dah tgok cite..tapi satu je yang aku tgk..Mr. Bean..Haha...
10:33 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
farah - aku tak larat ar ngan dia tu. kalau ngan boys... dia gelak sakan macam iblis. kalau ngan pompuan.... eii! nak je aku congkil mata dia yg lawa namampos tu.

adian - eiii yer... adian sepak adik dia? seswai ke? ko pandai menyepak eh? ih ih....

fiezafadilla - sweet kan? tp xde la sampai nak tgk lagi. letih dah. :D

mrozaidi - mr.bean yg ni best kan?
6:49 PM  
Blogger fara-D conteng...
tau takpe! "sun-sun" btol!!!!
10:17 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
farah - 'sun sun' tu apa?
10:47 PM  
Blogger Adian conteng...
sun sun tu matahari matahari la...

haha, aku rase sun sun tu adalah awalan bagi dal dal. ye ke?

hmm nak rase ke sepakan aku (wah kasar bunyinye) haha tp aku dah xmain la sepak2 ni, cam gangster kampung2 je. baik main potong2 wayar. ahahah... baru intelligent
1:43 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
adian - aku mmg bongok sbb tak dpt tangkap sun-sun.... i gues u're rite. sun-sun diakhiri dgn dal-dal. Sejak bila farah pandai main wording nih?


okey.. ko buat aku gelak cam namampos. sepak2 cam gangster kampong. ooo.. potong wayar org, main curik2 cable tu gangster sejati la konon? AHAHAHAHAHA!!!.
2:05 AM  
Blogger Adian conteng...
hello! sape curik sape ni? aku menuntut hak aku je. ahaha... bukan gangster sejati, ni robin hood alaf baru je.
4:08 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Bean Yg Best Dan Yang Last² Dalam Cite Die..
8:48 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."