Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Saturday, September 29, 2007

KAMI

aku baru berpeluang menonton KAMI.
Malam semalam. Online di 8TV
Bersengkang mata stream episod 1 sampai 3.
Aku suka.
Aku adore suasana cerita,
dialog, dan intonasi yang 'real'
at least taklah nampak 'drama' sangat.

Ali tu siapa? Cool jugak. Ada info, boleh email


Tak tidur malam. Demi design. Perkara biasa. Aku malas bual pasal design. Nanti aku frust menonggeng. Aku rasa sebal. Rasa bodoh jugak. Aku minat architecture. Cuma mungkin, UKM bukan tempat yang sepatutnya aku pergi dulu. Tapi kata A'ai. Kat mana aku berada, di situlah tempat yang Allah SWT telah letakkan aku. Maka, mungkin ada hikmahnya kedatangan aku di sini. Salah satunya, macam kata A'ai jugak .

"Kalau kau tak study kat sini, kalau kau tak datang sini... Mungkin aku takkan kenal kau. Aku suka kenal orang-orang macam kau...

Orang-orang macam aku tu... macam apa?

...aku suka kenal kau. Betul. You are cheerful, senang nak cakap dengan kau. Honestly, aku suka sebenarnya kenal kau. Sepanjang aku duduk sebelah kau, aku mengakulah.... memang aku rasa senang"

Terima kasih kerana memanfaatkan kehadiran aku. Ada siapa-siapa lagi mendapat faedah dariku? Atau rasa sesak nafas setiap kali kehadiran aku? AHAHAHA! Boleh email.


Semalam sebelum balik kampung (maksud aku pulang menjenguk ibubapa), ada sesi luahan rasa dengan A'ai. Bukan cakap pasal musim bunga atau musim luruh. Cakap pasal Design. Okay, lecturer sudah dapat kesan kejatuhan prestasi aku. Sebenarnya aku sudah kejatuhan prestasi sejak semester lepas lagi. Dan aku sudah merelakan kejatuhan prestasi tersebut. Bunyi macam orang tak de wawasan. Tak. Aku ada wawasan. Tapi aku ada masalah-masalah bertingkat yang membuatkan aku macam tak ada wawasan. Kata A'ai secara tiba-tiba sangat mengejut dan mengujakan.

"aku rasa, tempat yang sesuai untuk kau bukan UKM ni. Lifestyle kau lebih sesuai pergi tempat macam Lim Kok Wing kot. Kat sana, baru kau akan jumpa mereka yang ngam dengan social life kau,"

Aku terkesima sebenarnya.
Aku setuju certain part.Tapi sebenarnya,bukanlah tepat sangat. Aku cuma tak boleh adapt dengan few things je di UKM. Kawan-kawan baik. Betul. Mereka baik. Mereka gila juga. Mereka pun sengal seperti aku. Eh, betullah! Ramai insan menarik juga yang sellau ada di studio bersama aku. Masalah lain ; aku memang boleh kena sawan kalau tak balik rumah. Aku terlalu cinta rumah. Cinta mati. Kadang-kadang aku tak waras. Aku sanggup tinggal kerja demi pulang ke rumah. Oh. Itu segelintir masalah. Ada beberapa lagi yang telah mengganggu Design aku. Fail? Aku bersedia repeat. Lagipun, aku bukan terkejar-kejar hendak kerja. Ishk, sekali lagi aku kedengaran seperti seorang tiada wawasan. Kesimpulannya, daya tahan aku sangat lemah. Aku tak mau cerita lagi pasal Design. Aku rindu zaman 1st year. Aku rindu krit session paling kejam dalam dunia bersama Encik Azimin. Mulut dia memang boleh bunuh orang. Tapi lepas kena bunuh, kau akan dapat nyawa kedua yang lebih kental. (akhirnya aku berjaya menulis ayat sedap).


RABU, kelas Kemahiran Menulis.

Cis. Tak ramai datang kelas. Tinggal aku, ainul dengan shida terkontang kanting. Dengar orang lain berceramah memang bosan. Untuk bunuh masa lapang selama 2 jam di ruang dewan kuliah paling belakang, kami main kamera macam orang gila. Sampai lelaki-lelaki meja sebelah jeling-jeling. Tak tahu dia jeling meluat atau admire. Suka hati engkau. Tak puas hati boleh email.


Dah lama tak main macam ni. Teringat perangai masa first year. Setiap hari, tak kira waktu lapang atau tidak, mesti nak main kamera. Sanggup lakukan apa sahaja demi sekeping gambar.


RABU, kelas Teori dan Rekabentuk Senibina.

Kami masih sawan main kamera.Kadang-kadang, dengan bermain kameralah kita dapat melihat sesuatu dengan lebih fokus. Misalnya, aksi 'memilih cinta kawen' oleh Anuar dan Shafiz. Menarikkan? Dan juga aksi-aksi panas aku dan teman-teman wanita 'melesbo'. Melesbo itu bukan perlakuan lucah. Sekadar berpelukan dan berlakon intim sahaja.


Kesimpulan : Satu hati suntuk kami tak belajar. Kelas pagi main kamera. Kelas petang pon main kamera. Mungkin aku kena tukar course. Ambil fotografi. Oh, silap. Ambil modelling. Apa? Nak muntah? Pergilah muntah. Nanti puasa engkau batal. Ayokkkk!



Room Cleaning
Aku sudah kemas bilik hostel dan bilik di rumah juga.
Sukar mempunyai 2 buah bilik yang perlu diurus.
Tapi setiap kali selepas siap mengemas, aku terasa makin suka hendak tidur.
Kerna lebih selesa.
Kerna aku tidak perlu todur separuh katil sahaja.
Bayangkan, katil single yang terpaksa dikongsi dengan majalah-majalah tak berfaedah, dan juga si laptop sakit itu.



Ini Zone Aku
Working area aku jugak sudah dikemas.
Aku suka.
Warna warna yang pelbagai, yang dikatakan boleh membunuh sel otak itu sering membuatkan aku gembira. Aku suka WARNA.
Aku tetap sukakan warna terang walaupun sel-sel otakku dijadikan taruhan.
Insyaallah, aku akan sehat walafiat.

KHAMIS, kelas Ukur Tanah

Astaghfirullahaa'zim. Kena buat amali dari Guard post depan tasik sampai ke FUU. Boleh mati ditempat kejadian pagi-pagi terik di bulan ramadhan memanjat FUU. Maka, kami dengan gediknya naik kereta sahaja dan membuat tugasan dari dalam kereta. Aku drivernya. Memang amali yang buat tulang kaki aku cramp sebab drive and break dalam jarak yang dekat-dekat.

Aku stanby dalam kereta.

Ni skandal liar.


Farah try nak figure out on how kami perlu main tipu-tipu buat tugasan nanti. I mean, dia tengah estimate jarak. Dan lihatlah dunia... betapa jauhnya perjalanan ke hadapan yang perlu diredah. Macam-macam tragedi juga sempat berlaku.

Aku ni kadang-kadang sengal jugak.
Pergi stop tengah-tengah jalan untuk amek bacaan satellite.
Bila dah stop, sure tak boleh gerak sebab nanti bacaan lari.
Tiba-tiba datang seekor kenderaan di belakang.
Aku yang sudah cuak kerna sudah menghalang laluan terus bagi double signal.
Berlakon konon-konon emergency case, kereta rosak.
Hambik kau!
Sekali lelaki yang drive kereta tu stop kat depan nak bagi bantuan.
Nak teriak je aku rasa.
Dengan menggigilnya aku tutup signal dan buat muka bodoh sebelum sempat lelaki tu sampai kat kereta aku.
Lelaki tu mesti bengang.
Dia terus blah tanpa meninggalkan buah tangan.
AHAHAHA!
Tah apa-apa.


Siap!
Gambar-gambar cantik di atas, jangan curik.
Aku membuatnya dengan gembira pagi tadi.
Saja. Lepas gian.

Labels: ,

 

13 Congteng-conteng:

Blogger fara-D conteng...
weh.ko tak terpk ke sebenarnye sesaran yg perlu kita amik adalah melalui tasik kejut tuh ke FUU, instead of JALAN raya sekangkang kera tuh?? huhu. kt studio pas amali tu br aku terpk.

and ya lah, windu saat gila kamera tahap gaban! kalo dulu, every single second akan ada je pose menarik kunun-kunun kiter. huhu. isk. hr tuh kan berura-ura mau ke putrajaya. aihh... da lama kan tak meronggeng kat wilayah kebanggaan kite tuh.uuu.
8:26 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
farah - ya. lets go to putrajaya. malam-malam. nak? before sahur ke. boleh shoot sebarang dua.
8:47 PM  
Blogger fara-D conteng...
yeah!!set!tp kena setelkan esemen MEGA ukur tanah tu dlu. ishk!
8:56 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
farah - byk benda mega nak settle. aku sebenarnya dah ilang smangat. aku nak get out cecepat. Tapi....
9:05 PM  
Blogger fara-D conteng...
ayarkk. wat i meant was MEGA ..for ME.isk. huhu.paling mega utk sem nih.*sigh*
9:55 PM  
Blogger Masy conteng...
huhu takmo ingat lg kenangan pegi UKM. sunggoh penat wpon drive~
10:02 AM  
Blogger fara-D conteng...
oh ye....KAMI besh, tp aku br dpt tgk episod 1 part 1-3 jer. hampes la... part 4 tadapat nengok.kuciwa!
7:03 PM  
Blogger Aizar Azman conteng...
wakaka..
anda2 sume sungguh lucu..
akhir sem mmg kene serangan penyakit sebegini..
moga kau sehat2 selalu..
yer,ALI itu agak cute..
9:55 PM  
Blogger o'peach conteng...
saya baru first time baca blog nih..hmm..menarik..;) hidup archi-torture
2:13 PM  
Blogger f a R conteng...
chika : alang2 u da nk g putrajaya tuh, bole2 la culik i kat cyber ni sama. bole join. hahahaha~

KAMI besh lepas i tgk dua kali. mula2 tgk tak faham sbb i tgk sambil study :p tapi gol n gincu gak yang bes!

fara-d : nk tgk KAMI blh tgk kat youtube gak.. try la carik. i skrg tgk series kat youtube je sejak tv kat umah sewa ni rosak!
12:40 PM  
Blogger 13may conteng...
eh! ada gambar korek taik idung la...

hahha ahhah
7:53 AM  
Blogger Nyetok conteng...
Ali KAMI aku tatau, Ali SUSUK aku tau la, pengamal jurus gerakan sejenak DragonBall.
7:07 PM  
Blogger 13may conteng...
selamat hari raya...maaf zahir batin :)
8:25 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."