Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Wednesday, September 19, 2007

Shopping is...

... the best psychiatrist.
Believe me.

01
Berbalik kepada entry ini . Aku sekadar nak memenuhi janji terakhir yang aku contengkan pada penghujung entry berkenaan ; meletakkan foto-foto ketika sesi terapi. Diharap terapi ini dapat menyalurkan ion-ion sihat kepada minda kaum wanita 'high maintenance' sekalian.

Kali terakhir aku menjalani Retail Therapy adalah pada hari Sabtu minggu lepas. Ertinya, sudah satu minggu lebih aku tidak membuat therapy yang sepatutnya. Terapi jiwa yang dilakukan berjalan seperti berikut :


Sikit waktu lagi, apabila aku punya wang hasil kerjaan sendiri... aku berhasrat mahu menjalani Therapy yang lebih class di butik-butik Aigner pula. HAR HAR HAR! Acah ajer. Hmm.. ketika buat pembayaran di kaunter PDI, aku bertemu sepasang kekasih asing. Pelancong. Berbelanja di Padini sebanyak +/- RM700. Barang dia beli di PDI melambak-lambak sampai dia terpaksa tinggalkan dekat counter for awhile. I was like... yeww! U spent that amount of money dekat PDI? Wasting je.
"Oh, i do love ur stuffs. The price is good. Good stuffs, good price" that Mat Saleh buat aksi jakun dekat cashier. Dalam hatiku... "Its Padini. Good stuffs? RM700? Good price?" Then aku jeling-jeling girlfriend dia. Okay, scarf dengan handbag dia LV. And now u think PDI was.... OKAY! OKAY! Cut it off. Aku hanya terasa sangat jelik sebab The Mat Saleh macam histeria dekat situ. Hmm... aku pon acting lah macam seorang yang proudly Malaysian. HALO, NURUL! Apa aku cuba cerita ni? Tak.. aku cuma jelik dengan aksi 'over' Mat Saleh tu.

Ketika menjalani Therapy, aku ada satu tabiat yang agak tegar juga. Sebab tabiat ini bermula dari aku kecil hingga kini. Aku tak kisah membeli dua atau tiga pasang baju yang sama pada masa dan tempat yang sama. Dalam keadaan sedikit intelek, aku akan beli baju yang sama dengan warna yang berbeza. Tapi dalam keadaan buduh sikit, aku boleh je beli baju yang sama style, sama pattern, sama brand dan sama warna. SEBIJIK sama. Kali ini pon ia berlaku lagi. Iaitu aku membeli dua pasang cardigan yang sama. Tapi warna lain-lain. Aku ingat lagi, dulu aku pernah beli 2 T-Shirt Hush Puppies warna putih. Aunty saya bising-bising. Dia kata tak ada orang waras buat kerja macam tu. Akhirnya dia rembat satu. Saya pernah beli 2 baju yang sama juga dengan satu saiz M, satu saiz L. Motif?


Katalah apa saja. But i do love fancy things. Rantai-rantai halus that silver-silver one tu.. not my taste. Aku suka bubble necklace ni. Tak mahal. Crazy price on RM9.90 each because its not Forever 21.

Sebenarnya bag ni bukanlah taste sangat.Tapi dia nampak glam. Crazy price juga. RM29.90. Jadi aku ambil satu supaya kesihatan jiwa lebih baik. Tapi hingga ke hari ini pon, aku belum memakainya lagi kerna... dia tak cukup 'taste'. Nampak terlalu 'mak datin' which is aku nak sangat avoid that label. Sangat geli okey. Tapi this bag mengingatkan aku pada Farah. Maybe aku terbayangkan handbag hitam yangd ia selalu pakai tu kot.

This is Momoe. New stuff. Satu hari tu Bunda belek-belek magazine. Dia ternampak bag ni dan Bunda suruh aku belikan untuk dia. Yeah, aku sudah mendapatkannya. It's polkadot. Aku suka.


Again. Sebijik lagi PVC belt ala-ala Moschino ni aku beli. (ala-ala MOSCHINO tau. Bukan Moschino betul-betul) Tapi kali ni, kepala dia bulat dan warna putih. Saiz juga kecik sikit. Kenapa aku suka beli? One, nampak trendy kalau pakai this belt as for me. Second, aku bukan penggemar belt. Belt jenis ni nampak macam aksesori sikit. Third, they are cute and fancy. Nampak indah bila digantung-gantung pada almari burok di hostel.


Aku memang merepek. Aku suka earing. Aku selalu beli earing. Makin banyak aku beli, makin sikit yang tinggal. Sebab biasanya, dia hilang dengan sendirinya. Tanpa disedari, dia meninggalkan telingaku. Dan earing adalah antara barang-barang yang tak pernah aku simpan baik. Bersepah sana sini. Kadang-kadang kaki pelawat boleh luka terpijak earing yang jatuh merata-rata atas lantai bilik. (Jangan risau. Bukan dari Tiffany & Co.)


Ini penemuan paling memuaskan hati. Cari pinafore, tak jumpa yang berkenan. Aku suka baju ni, aku suka the lines, aku the colors dan aku suka harganya. Yibah yibah! Aku sudah pandai berbelanja sekarang =)

Birthday cake untuk Bunda. Blueberry cheesecake. Sebenarnya kedai tu tak de blueberry cheesecake. Dia ada cheesecake biasa je. Aku pandai-pandai ajar tukang cake tu supaya sapu blueberry, hias lawa-lawa. Dia pon buatlah. Great! Tapi... buffalo punya bakery! Dia hentam harga tinggi. Menyesal aku tak beli Secret Recipe je. Menyesal aku pergi ajar professional chef buat cake. Sengal.

Next therapy : nak pergi One Utama. Ada barang aku nak shoot ni.Dah lama target. Bunda dah kasi permit boleh beli. Cepatan! Sebelum permit expired.


02
Corner lot aku kat studio dah renovate. Sekarang musim orang buang drafting table. Semua lipat drafting table, jadikan partition. Berebut-rebut nak meja kayu burok. Tengok-tengok next sem jabatan tarik balik drafting table yang lawa dan mahal tu baru padan muka. AHAHA. Bagi meja besar yang baru, jadikan partition. Bagi meja cantik, berebut nak meja burok. Sebenarnya masing-masing dah tension. Nak buat kerja underground. Tapi serius. Memang psycho duduk kat studio tu. Kalau dah tutup working area sendiri baru rasa nyaman dan kurang tekanan. Maka, termpat aku dah jadi begini :



Nak tengok movie pon tenteram. Senang nak control circulation para pendatang. AHAHA. Nampak tu. Dunkin Donut, Cheezel, Mineral Water, Lotion Baby, dan Movie! Maknanya, ini bukan sekadar ruang kerja. Ini juga ruang party. Belum tengok lagi tempat tidur setting baik punya bawak meja.

03
Tahu tak kenapa aku rajin conteng blog sekarang ni? Sebab aku mahu menjadi produktif. Tapi aku nak muntah buat drawing. Bilik dah bersepah macam baru lepas kejadian el-nino. Susahnya projek HOUSING!!! Lebih sukar bila dapat site lagi kecikdari sekangkang kera. Aku paling benci kat area car park. Ada 7 meter lebar. Nak sumbat 3 bijik kereta. Maknanya, impian nak buat landscape syurgawi kenalah dilupakan. Ngaaaaa....




Situasi SEKARANG. Ketika ini.


Baiklah.
Sudah sampai masanya meninggalkan dunia remaja yang sementara ini.
Nak kembali ke dunia arkitek-arkitek psycho.

Susahlah design townhouse!
Simbiosis itu harus gimana donk?
Matilah mak...





Ada orang tanya : apahal ko rajin update beberapa hari ni?

Aku : Sebab aku diam kat rumah. Aku ponteng kelas. Dah 5 hari aku liburan. Esok pulang ke UKM. Dan ambillah entry ini buat pekasam untuk masa depan.

Labels: , ,

 

12 Congteng-conteng:

Blogger Adian conteng...
e'eh kayenye die... huhu

ttp nk tanye gak: apahal ko rajin update beberapa hari ni?

hehe
9:57 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
adiano - sbb aku kat umah :)
11:48 AM  
Blogger Nashrex conteng...
btul ah.. pelik gak aku.. tp apahal kau kat rumah? bukan time skolah ke skrg ni?

musykil2..
4:23 PM  
Blogger fara-D conteng...
waduhhhh.....kalah aku mengular kat umah ni...5 hari tuh...mcm aku lak yg amik design sem ni!cet!!
8:02 PM  
Blogger Ms Haslina conteng...
hie..suka nyer beg MOMOE tu..mmg planning nak beli..tp x de kesempatan lagi nak pi 1 utama..
9:44 AM  
Blogger aunieZ conteng...
owh..stiap kali entry anda pasti nye ade brg yg bru di shopping kn..
psti gadis2 spt saye yg sering kering saje hanya mampu mnggigit jari mlihat brg2 yg dibli oleh kamu..aiyooo
1:17 PM  
Blogger fara-D conteng...
oh, btw, my handbag itam is SO not mak-datin keyh! bag paling "datin" i ada is the butterfly u gave yer... hiks! (but love that bag loh! kalo rs nak gedik2, amat lah seswai! yeehaa!)
8:57 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
pehh..sakan..
11:58 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
agagga..
memang la lazat btol pandangan mata melihat koleksi anda..
takpe2,tunggu sy mempunyai ekonomi yg bagos(tah bilenye)

p/s:ape2 text aku eh..lebey2 lg psl gath raya..
11:58 PM  
Blogger Acaii Jawe conteng...
terapi yg baik untuk perempuan,hahaha...:) tapi kena carik laki yg stabil2 nih,hihi..:) slmt berpuasa..
8:47 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
kan bagus klau ader nafsu dan kemampuan seperti kamu utk bertherapy... mlgnya aku hanya ader nafsu.. tapi tak der kemampuan ituuuu......huhuhuh
12:46 PM  
Blogger Izham Miyake conteng...
kat rumah masak apa?
11:40 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."