Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Tuesday, November 13, 2007

Radang Emosi

PEPERIKSAAN
Kawan-kawan saya main sumpah seranah. Mereka histeria dengan paper Structure yang dikatakan susah macam ... *ikon-ikon binatang haram* Last Monday mereka ada paper Structure. Saya tak ambik structure sem ni. Saya ambil sem 3 sebab saya agak buduh subjek Structure. Sangat susah. Kesusahannya sehingga membolehkan saya mengosongkan jawapan dengan hati yang terbuka. Saya harap, sem3 nanti saya jadi pandai Structure. Kalau tak pandai jugak, saya nak jadi penulis syair atau penyajak negara. purgghttt!

Masa 1st year, saya mesti pakai sweater pink ni masuk exam hall. Sekarang saya tidak lagi memakai sweater. Kerana setelah penat bersengkang mata study dan menyeksa otak sepanjang malam, pada hari peperiksaan ... azam saya adalah hendak memperagakan koleksi baju kurung. Ye, kawan-kawan.. Hari peperiksaanlah harinya untuk kita semua memakai pakaian beretika. Hari selebihnya, kita semua macam DIVA.
"Nurul, ni seluar macam nak pergi perang pon ada. Macam nak pergi kebun pon ada," aku ingat lagi Encik Azimin mengata seluar rambo ku. Mengata dulang paku serpih. Yang penting, aku nampak macam RAMBO.

"Nak pergi kuliah ke, pergi disko?," prof ni memang outdated. Orang pergi disko mana pakai baju. HAR HAR HAR!



GRANDPARENTS

Sepatutnya semalam pergi perjumpaan hari raya yang atuk aku paksa aku pergi tu. Abah marah-marah sebab aku siap lambat. Abah cancel nak hantar kitorang. Disebabkan aku berasa bengang, aku rembat kereta abah kunun-kunun nak tunjuk perasaan. Lama tak drive itu kereta, aku rasa macam seorang PARKINSON. Aku stop tepi jalan, bagi Zirul bawak. Balik rumah, tukar amek CRV sbb aku hanya selesa drive keta aku je.

Dengan hati yang panas tak panas tu, aku drive macam gila. Menyebabkan seorang india nyaris-nyaris mati ditempat kejadian dilanggar oleh ... ku. Tapi salah dia sebab cilok masuk jalan aku. Aku lupa nak pasang board "Pemandu Garang" dekat kereta aku. India ni ingat aku perempuan Melayu baik hati kot. Dia hon-hon macam penjual tilam. Tangan dia engkau bayangkanlah.. Naik.. naik... memang resam India. Nak je aku kerat tangan dia supaya diam. Masa dia overtake aku, aku nampak mulut dia macam murai. Aku tekan minyak, kejar dia. Tiba-tiba.... traffic light merah. Aku terhenti. Macam drama RTM la pulak.

Aku berani kerna...
Ada 4 orang lelaki aku bawak bersamaku.
TAMAT.

Berbalik pasal jamuan raya, kami sebenarnya tak jadi pergi. Mungkin kerna aku terlalu emosi sampaikan kami semua buntu. Tak jumpa pon dewan yang dimaksudkan. Akhirnya kami adek-beradek pulang ke rumah membawa sebungkus hati yang panas.

Atuk saya ketawa riang mendengar cerita kami yang tak jumpa dewan majlis tu. Aku tak ketawa. Hati aku bengkak je rasa. Lagi bengkak sebab kena bangun pagi-pagi dan drive mencarik sesuatu yang tiada. Ajaibnya, dewan tu depan Balai Polis. Kami ronda Balai Polis tu dua, tiga kali. Tapi tak nampak pon majlis keramaian 4000 orang tu. Buat kata Adek Dell ... "Allah dah takdirkan kita tak nampak la tu,"

Nasib baik Maktok balik bawak dua pasu bunga hidup. Aku ada perangai buruk yang aku discover dari kecik. Aku suka petik bunga walaupun di taman larangan. Semalam petang aku senyap-senyap patahkan sekuntum bawak masuk bilik.


buang karen je aku berbaju-baju kurung bagai. Tup-tup dewan tu buat magik pulak boleh tak nampak. Sangatlah bengang.



esok pergi UKM. Confirm.
 

7 Congteng-conteng:

Blogger Adian conteng...
ooh main pass the baton plak nampaknye. aku balik umah ko plak blk ukm.
1:48 AM  
Blogger GadiS HebaT conteng...
x nmpk dewan?
haaaaa..petanda la tu.
dh ditakdirkan tamo u tjumpa ngan dato'2 dan tan sri2 kaya yang veteran...
ahahahaha...
11:17 AM  
Blogger DaRk AnGeL conteng...
rugi tak jmpa dewan.. terlepas nak kenal anak2 datuksss kayosss2 buat tempat kikis2 uang...
8:06 PM  
Blogger fara-D conteng...
bersama2 kiter chentakan structure nnt!!!!
12:08 AM  
Blogger Fakyew conteng...
pipi kau kurus. Kurang makan?


tak mungkin...
7:41 PM  
Blogger Nashrex conteng...
lawak giler dgn pnyataan ko.. "org gi disko mana pakai baju.." hahaha

eh? architecture pun amik structure? kira2 daya jgak ke? atau bukan? hoho
7:46 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
adian - skang aku akan balik sehinggalah hari peperiksaan kelak.

syaff - kalau kawen dgn veteran, nescaya aku juga otomatik menjadi veteran. macam ... ehemm.. sitinurhaliza *suara bergema-gema*

dark angel - saya tanak kikis duit orang. tabaik. saya nak kiki harta suami sahaja. nanti. :)

farah - insyaallah. mudah-mudahan. byk faktor pelu dikenalpasti. termasuklah.. hmm... lecturer

timyohannon - pipiku kurus. kurang makan? memang tak mungkin...


nash - ye. kira-kira daya... dan berkira-kiralah. sebijik macam belajar fizik.
9:09 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."