Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Saturday, November 17, 2007

Roll Out !

Aku tengok movie lagi.
Sebab aku tengah kaya.
Kaya dengan MASA.
Masa dibuang begitu saja tanpa rasa bersalah.
Ini barulah, life!

Orang tengok Transformers mata terbeliak.
Tengok penuh aksi.
Aku tengok ... sambil melipat baju.
Dan bersandar-sandaran.
Lalu merasakan...
Transformers adalah sebuah filem air mata.
HAR HAR HAR!
Kesian bila robot baik mati dengan begitu mudah.

Nasib baik menonton dengan Haikal. Kalaulah aku menonton secara solo, mati aku tak faham jalan ceritanya apa. Sebab otak aku bagaikan tidak cukup cip. Dia lambat sket nak proses filem aksi. Sepanjang menonton pon, tak habes-habes aku soal Haikal.."ni robot baik ke jahat?," adalah dalam 6 juta kali aku tanya. Sampai akhirnya Haikal keluarkan formula."Yang muka lawa, comel-comel.. ada warna-warni.. robot baik atau disebut autobot. Yang buruk-buruk, muka violent ... robot jahat. Yang jahat tu nama dia Megatron," dan akhirnya... aku faham juga dan dapat membezakan yang mana baik dan yang mana jahat. HA HA HA! Thats why aku tak minat menonton yang aksi-aksi. Menonton filem komedi dan cinta kan mudah. Dan lebih related dengan kehidupan hakikiku. Roll out!

Terima kasih.
Sebenarnya, Transformers adalah sebuah filem cinta dan air mata. Lalala~
(moral : jangan ajak aku menonton filem aksi kerna aku akan mengeluarkan statatement baru yang mengejutkan industri perfileman Hollywood)


Baru aku teringat, sebenarnya sebelum pulang bercuti.. aku ada menonton Accepted di Studio. Owh, peoples! Beginilah filem yang tasty! Filem sebegini barulah menepati citarasa sederhanaku. Untuk filem ini, aku bagi 5 stars secara percuma. Ngeee... Filem komedi, cool dan relaks.


Dan aku menonton beberapa movie lagi secara bersiri. Semuanya dilakukan bukan sahaj demi membunuh waktu, tetapi juga untuk membunuh gangguan perasaan. Aku perlukan fikiran yang berkualiti. Dan juga .. ehem ... kesihatan yang berkualiti.


Ohhyaa... aku terlupa mengistiharkan kepada semua bahawa aku demam. Aku kehingusan. Setiap pagi aku akan mengutip longgokan tisu untuk dibuang. Suara aku sudah transform menjadi lain. Lain macam. Sedap juga kalau didengar betul-betul.


AIZAR.
Dua hari lepas dia datang hantar kek coklat yang bunda saya tempah padanya. Kek dia sedap. Sesiapa nak kek coklat, hubungi pembuat kek ini. Hubungi dia untuk tempahan kek sahaja. Kalau mahu berbincang soal lain yang melampaui batas-batas urusan kek, pergi sign up forum-forum di laman web tempatan.

Dan kawan saya ni ada masalah dengan seorang 'kerbau' lelaki. Saya kenal 'kerbau' tu. Saya tak menyangka si 'kerbau' sudah melampau dan membuatkan kawan saya stress. Mungkin kawan saya ni baik sikit dari saya. Kalau saya dalam kondisi kawan saya ni, dah lama 'kerbau' tu saya sembelih dan masak kurma untuk lunch. Kerbau dan keluarganya betul-betul sudah hilang pertimbangan. Bersabar ye, kawan.



Tak ada apa lagi nak conteng.
Tak sihat.
Kepala kosong.

 

13 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
ahah..
btol ke sedap??bagos2..nnt aku bg try kek lain lak..
mak aku da bg idea suh buat mcm2 jenis kek td..siap kek tradisi pon same..

mmg 'kerbau' tuh nak kene sembelih..tp aku nih, sbb mengenangkan die kawan,tak bley nak sembelih camtuh jer..
satu hari yg dasyat akan terjadi..time tuh,mesti aku da cukup KUAT!!bodo la..so buffalo!!
12:47 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Thanx dear!!
Aku Sayang kat Kau!!
Muah~muah..
12:48 AM  
Blogger Adian conteng...
transformers... hmm xtgk lagi. aritu kat umah john xde utk dicopy. ahaha..

accepted! suka!
1:32 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
aiza - ko pandai buat kek buah tak? jawapppppp....! dan yes, ailebiu too.marilah melepak-lepak di waktu ptg...

adian - dari hasil rompakan kau ke atas John lah kita semua dpt merasai nikmat menonton filem percuma. Terkilan aku.. kerna xberjaya menyantap kesemua filem dlm pc ainul. Gila aku aritu. x tentu arah nk pilih. rambangss! seb baik farah ada. dia yg suggest aku nk tgk yg mana. huh? blom tgk transformers? bukan ke korang slalu je bual2 pasal transformers dan biarkan aku menganga macam seorang jahil.
2:11 AM  
Blogger Totin Jamain conteng...
ko samela cam aku
klau tgk cite mesti suke tanye
ni baik ke jahat?
ahahahahaha
sampai abg aku mesti nyampah klau tgk muvi nga aku
wkakakaka
3:34 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
transformers?
aku rasa katon die better.. ngahhahaha.. walopon katon die da berzaman lamernye.

aku pon ske kek ayza.. tp problemnyeh.. aku xleh makan kek lebih dr satu potong.. huhuhu.. aku nak order sepotong mcm poyo jek..

eh, ko ade x citer accepted tuh??
tingin nak tgk skalik lagik.
ngahahhaha

ingat nak ajk ko klua next week.. tp isnin slase aku xde.. rabu khamis jumaat tatau lagik.. sabtu konbo.. aiseh..
tah dpt tah tak peg konvo.. bayar last minit.. ngahahahahha

p/s/: jage dirik leklok.. jgn lupe mkn ubat k? :)
8:10 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
aku Dah Tgk Semua Cite Ni..haha..Best Jugak..Tapi Tak Nangis...Jiwa kena Kuat dan laki² tak sama dgn wanita..Hahah...Jagn Nangis..Nanti Cepat Tua..
9:17 AM  
Blogger Fakyew conteng...
Transformer ni tak best sebab banyak propaganda amerika.

Tipu dan mengarut. Tak pure lagipun.
3:00 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Tak Suker Tak Suker Tak Suker.. (Sambil Menunjuk² Dinding...)

Ini Bukan Filem Cinta & Airmata Semestinya Inilah Cerita Paling Agung Tahun Ini. Huhuhu...

Autobots..
Menderum Keluar..
3:22 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
totin - aku rasa part memahami yg mana baik dan yg mana jahat tu plg penting masa menonton. ...

astri - haikal pon kata katun dia best. Kek? sepotong? Baik ko gi beli je kat kedai kek. AHAHA. aku rasa, aiza blom bukak service yg mcm tu. Dan ACCEPTED tu.. aku pon tgk dari pendrive. hinaaa... ahahah. Ye la. aku pon tak leh ke mana minggu ni. NAK EXAM DAH :(

mrozaidi - saya pon tak nangis. cuma rasa sedih je... ahahaha....nak buat cmner, jiwa halus. :))

tomyohannon - Best lah. Cuma tak berapa sesuai dgn jiwa saya. Perangai robot2 dia comel.
3:22 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
Qaiyum - tak pedulik.. tak pedulik.. tak pedulik... Transformers tetap kisah cinta dan airmata...

Autobots...
Cry...
3:23 PM  
Blogger fara-D conteng...
ler...baru nengok transformers tuh rupanya.....

yeah! accepted sangat bes! paling bes masa kat court utk akreditasi tuh! wuhu!mantap!....mana pegi dah dvd accepted aku tuh.... isk! :(
5:16 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
farah - btol..btol... part accreditation tu plg ekselen! oh, ko ada eh dvd tu? aku tgk pon dari pendrive. CheeYang transfer.
9:20 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."