Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Friday, December 07, 2007

Countdown : 3

Maryam sms Saya on Rabu malam.

"Hello, friend. Kat rumah? Nampak you drive tadi,"

"Hey, Maryam! Ya, kat rumah,"
"Free tonite?,"
"Why? Nak hangout? Dinner?,"
"Sure! Secret Recipe, Pandan Indah. Is that ok?,"
"I fetch u at 8.15,"
"Alrite,"

Kenapa 8.15? Apapasal ada 15? Apapasal tak kata jam 8 malam? Bagi 15 minit extra kat diri sendiri la. Saya ni memang manusia yang tak berapa berpegang pada waktu. Sebab bukan senang hendak adjust diri kasi selari dengan waktu. Sedikit sebanyak mesti tersasar punya. Pasal itu lah kalau buat janji, saya suka bagi waktu-waktu yang tak berapa sedap didengar. Kadang-kadang extra 25 minit pon boleh.

Rindu kat member punya pasal, lepas solat Maghrib rushing lah nak keluar. Susun ayat baik-baik sikit, takut tak lepas kastam. Maksud saya, ayah saya. Saya bawak Adek sekali. Sebab adek suka aktiviti makan-makan. Walaupun sah kena tanggung risiko kopak, tapi bawak dia makan memang seronok.

Pada petang Jumaat yang sangat sejuk ini, tak berapa ada hati aku nak cerita banyak. Menggigil sejuk ni. Hujung tahun, musim sejuk. HA HA HA! Maksud aku, musim hujan. Sejuk-sejuk ni, tulang pon jadi berat. Mata apatah lagi. Sangat berat. Rasa mahu tidur sepanjang musim sejuk ini. Dan bangun semula menjelang musim panas. Ih, Malaysia tanpa musim-musim indah! Apa pasal Malaysia semacam ini? Apa pasal ? Kalau ada banyak musim, ada banyak cuti. Banyak cuti, banyak seronok. Banyak seronok, produktiviti meningkat. Tapi cakap banyak buat pa?


memarry

sr

sr

sr

Kawan saya ni dah nak sambung study. Hujung bulan ni masuk UiTM Melaka. Selamat belajar lah kepada beliau. Belajar memang seronok! Seronok gila!



div1.gif image by klasik
KES BUNUH


semalam ada kes bunuh di kejirananku. Memang jiran aku pun. Seorang wargatua berbangsa Cina dibunuh oleh cucunya sendiri dan mayatnya terdampar dekat pokok tebu depan rumah dia. Nenek ni walaupun dah tua, tapi sangat sehat dan kuat. Entah perasaan jahanam apa aku pun tak tau, cucu dia hentam kepala dia berkali-kali hingga menyebabkan kematian. Penuhlah dengan polis semalam sebelah rumah aku ni. Ijat cakap, dia pergi join tengok kes tu. Dia nampak dengan bijik mata dia sendiri mayat nenek tu tepi pokok tebu. Dan menyaksikan sendiri seorang lelaki muda ditangkap polis. Aku memang tak suka kejadian-kejadian jenayah berlaku di persekitaran aku.

Tapi cerita ni ada DUA version, as usual. Versi pertama menyatakan bahawa kejadian ini antara nenek-cucu. Versi kedua pula menyatakan kejadian melibatkan anak-emak. Aku belum confirm versi mana yang boleh pakai. Tapi ini memang kes bunuh.

Dan kami kesemua ahli jiran tetangga ini sudah bersiap sedia untuk berhadapan dengan upacara pengebumian dan kematian malam ini. Pasti bising, pasti hingar dan agak kontroversi. Tapi awal-awal sudah kena sound sama ayahanda supaya kami jangan merungut atau komplen-komplen. Hidup bermasyarakat. Kena hormati upacara orang lain. Aik, sapa nak komplen. Tak da.. Tak da.. aku berhati majmuk. Tapi pasti ada juga yang ala-ala berlagak tak bertempat. Pantang jiran buat upacara, bising sikit, mulalah nak report sana sini. Gila ka apa? Nak senyap sunyi duduk dalam gua! You, Flintstone!

Takziah kepada keluarga jiran kami ni. Mak saya berasa agak terkejut. Kerna keluarga kami agak rapat dengan mangsa kejadian ini. Tiada gambar. Ini kes bunuh, tahu?! Aku pon tahu takut. Tak larat aku nak ambil gambar. Aku sangat takut. Betul.



div1.gif image by klasik
GUNTING & GAM
(sebuah kisah silam)


kolaj
Semalam gangguan internet connection dari 12 malam sampai 6 pagi. Aku bosan. Lalu seperti biasa, aku main gam dan gunting. Dan layan scrapbook. Aku ada banyak scrapbook. Aku memang suka melakukannya tapi sekarang, aku dah tak punya banyak kelapangan.

Dan semalam aku telah tergunting beberapa kertas yang tak sepatutnya iaitu katalog tiles kawan abah punya. Kejadian ini mengingatkan aku kepada kejadian semasa aku darjah satu di sekolah agama. Dari kecil sampai lah usia banyak seperti ini, aku sangat suka main gunting-gunting dan gam-gam. Masa aku darjah satu, aku pernah TERgunting ustazah punya pembalut hadiah dan aku tampal pada meja kayu aku di sekolah. Pembalut hadiah itu bunga-bunga. Ustazah hendak balut buku beliau. Oleh kerna aku seorang budak yang hyper, ustazah tidak jadi marah. Tapi dia menggeleng kepala banyak-banyak kali. Pada hari guru, aku memberinya hadiah. Sambil melafazkan... "Ustazah, bukak pembalut ni baik-baik. Nanti boleh guna untuk balut buku," lalu aku ketawa terbahak-bahak. Mata ustazah bulat je. Konon-konon nak marah aku olok-olok. Dan pada hari yang samalah, ustazah memberi kejutan kepada aku.


"Saya menjemput, Nurul Haizum untuk membaca surah hafazan. Dipersilakan,"

Ketika perhimpunan.
Cis!
Ustazah balas dendam.
AHAHA!
 

11 Congteng-conteng:

Blogger fara-D conteng...
nak komen apa ek...err...satni sambung balik! terlupa apa nak tulis!otak bekU!
4:38 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
ceh. baik tapayah :p
4:48 PM  
Blogger Adian conteng...
i. adik ko tu sentiasa di mana ko berada ek

ii. wuu kes bunuh. nasib baik nurin atau altantuya aritu x dijumpai dekat umah ko. hehe

iii. xde internet? waa neraka dunia!

iv. baca surah hafazan time assembly? trus aku mati.
4:54 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
ADIAN -
i. dia mmg sgt seronok kalau ada org bawak dia keluar jln2. sbb dia mmg jenis duduk rumah. mother's boy :p

ii. tu kes besar sgt. ni kes ala-ala suam-suam kuku je. klu kes besar, dah lama area aku glamer. mesti aku pon glamer. agaknya.

iii. xde la sampai neraka. cuma macam rasa nak hentak kepala kat dinding je :p

iv. naseb baik aku reti . ahahah. darjah satu... retila. skang try tgk. mmg menyorok blakang pokok ar jwpnya.
5:16 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Haha...dosa tau berdendam.. :P
7:16 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Jom masuk

http://www.jom-shopping.blogspot.com/
7:47 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
JULLIAN - hahaha. lenkali I hentam kereta you, you jangan dendam tau. BERDOSA.
8:08 PM  
Blogger fara-D conteng...
kes bunuh? waaa...cam csi plak! hehe!

saya tensen, tgk kamu makan dengan bhagia! huhuhu!!!

skang makin rosak diet aku, gara2 tensen dek drama2 murahan ni lah!
10:31 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
1. mmg sronok kalo ADE adik bradik yg memahami.. huhuh

2. eyh.. ade eh kes bunuh kat atas tuh smalam?? pokok tebu?? aku rase aku kenal pokok tebu itu.. satu jalan kat rumah ko kan??

3. wah.. darjah satu kene bace hafazan kat assembly?? sgt bagos.. aku.. darjah satu..darjah satu..
aiseh..memory lose. har har har
10:47 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
FARAH
aku baru je amalkan gaya hidup sehat kat rumah. sekarang dah tak berapa nak sehat. otak aku kesempitan. hidup mmg sukar.

ASTRI
Ler. tak tau ka. tapi mmg dorang senyap ja. Takdak kecoh-kecoh.Oh bukan kat depan umah aku kat trun bukit tu. Ni kat lorong belakang. kat depan kantin sekolah tu. Esok ko tgk la.. aku tunjuk.
11:40 PM  
Blogger Olie conteng...
adek kamu sihat sesihat adik saya..hahaha..best gila peluk dia!
9:06 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."