Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Friday, December 07, 2007

Emergency Update.

WARNING : INI ENTRY KOTOR!
(Tak Suka boleh Blah)

Maklumat terkini. En. Zabidi kata minggu depan bus UKM tiada. Pengangkutan ke Johor adalah sendiri, sama ada bawa kereta atau naik bus. B'tolak Isnin ni dari UKM pukul 10 pg. Sebelum tu ada brief dari prof. Zuhairus. Alamat akan diberi pada hari Isnin, harap maklum. Sebarang pertanyaan tidak dilayan. Aku pun terkejut dan tak sangka... Shida

Baca je SMS ni, menggigil satu badan. Memang jahanam punya planning. Aku harap, ada pensyarah berkenaan yang akan baca tulisan SASTERA dan BERLAGENDA ni. Kepala otak betul. Langsung tak consider perasaan kita ni, student dan parents kami. Ingat kitorang tak ada mak bapak er? Sukahati engkau je suruh kami itu ini. Bullshit. Aku sangat marah. Hey dumbo! Are you guys goin insane?

Suruh kami pergi sendiri?

For your information ladies and gentlemen, saya tak biasa naik-naik bas awam atau bus express berjalan jauh. Huh? Dengan bag-bag semua dan barang-barang? Kalau bawak badan je aku tak kesah. Aku seronok je. Maybe you guys dah biasa biar anak-anak ke sana ke sini macam jahanam tanpa ada rasa risau, cemas dan gelabah. But my parents, NO! Of course my parents meletop abis this evening. Yang kena siapa? Aku lah! DRIVE? Huh? Funny, very funny. Ibubapa tak akan bagi. Of course la tak bagi kan, anak perempuan drive jauh-jauh. Kalau jadi apa-apa? Will those dumbo repay? Will those dumbo bertanggungjawap? NO! UKM nak bertanggungjawap? UKM? Hello, hutang bila mahu kasi bayar? Sekarang mahu hutang nyawa sama aku? Mahu? Go eat shit okay. Let us see my points :

  1. Aku marah. SANGAT. One, tarikh dan masa tu sangat la tak logik. Clash dengan raya haji bagai. Ingat kami ni anak yatim ka? Tak mahu beraya dengan family?Tapi yang itu aku dah mula redha dah.

  2. MAYBE kena tumpang tinggal dekat rumah orang yang bakal kami buat kajian tu. TAHI tak? Tak pernah hayat aku duduk tidur bagai rumah orang. LISTEN HOI! Aku lagi rela duduk bayar accommodation sendiri la. Biar mampus sama hal lain aku tak da peduli. Entah tuan rumah tu suka ke tak, selesa ke tak. Kalau tuan rumah tak setuju kami tinggal, kami kena pulak carik rumah sewa dua minggu.Again, mintak sorry la aku nak hamun lagi sekali : JAHANAM.

  3. BANJIR! Johor kan banjir. Musim-musim hujan ni. Kami pergi nak buat measured drawing. Ni pulak karang kena buat khidmat masyarakat bagai. Khidmat dengan ibubapa pon belum selesai ni. Pe kejadah pulak?

  4. Kalau ada member nak drive pon, parents tak akan bagi sebab buat rosak jahanam kereta je banjir-banjir ni. Bagi ar aku RM150 duit minyak kereta. Tu untuk sekali pergi. Belum ronda-ronda lagi, kos balik pulak. Ha, kasi discount la... UKM punya pasal bayar aku RM600 cukup la. UNTUK MINYAK KERETA SAHAJA. Belum charge-charge lain.Tapi... UKM nak bayar? Pi mati hidup balik la hoi!

  5. Isnin nak bertolak, Isnin baru nak kasi alamat semua. Kami ni bukan pergi satu studio tau. Separate ikut daerah. Bersepah satu JOHOR tu. Kalau ramai-ramai tak apa jugak. Campak masuk gaung pon insyaallah kami boleh keluar lagi. Masalahnya, berbuih-buih dah parents tanya aku ni nak perti Kota Tinggi area mana. Tapi aku pon tak taw nak jawap apa. Sebab memang tak tau. Tak ada clue. Marah tak????

  6. Mak aku! Bagi aku paling penting mak aku. Dia bukan boleh kalau anak-anak dia tak tentu arah ni. Nanti dia tak lalu makanlah, tak lena tidurlah. Ingat lagi masa aku pi Bandung pon dia asyik dok menung ja adek aku kata. Ni pulak aku berjalan jauh naik bus bukan under university. Kesianla kat mak aku. Mak orang lain aku tak de kisah. Aku tahu mak aku je.

  7. Parents aku tengah susah hati sekarang ni. Masalah aku tak tahu nak solve macam mana. Abah pon tengah plan tu macam mana nak buat kat aku ni. Pagi Isnin dia kata awal-awal dalam 6 pagi tu dia hantar aku balik UKM sebab nak kumpul dekat studio. Abah kata, dia nak tunggu sampai pukul 10 nak tengok apa jadi pulak.

AKU SANGAT TAK ADA IDEA MACAM MANA CARANYA AKU NAK KE JOHOR NI! Kalau dia dah bagi alamat dari zaman sebelum masihi dulu lagi, parents aku kata, confirm diorang dah boleh hantar aku. Ni, memang kepala otak pon tak boleh sampai. Sebab tak tau nak ke mana tujuan kami ni. Aku dengan keluarga dah plan baik punya. Macam-macam ayah aku fikir. Nak hantar aku bila, nak melawat aku bila. Pasal transport pon lega jugaklah mula tu sebab kata UKM sediakan bus. Rupanya bukan ada BUS. BULLSHIT ada lah.


Tadi dah rant and rave dengan Farah on the phone macam orang gila. Emosi habis lah kami berdua. Sekarang aku pikir satu je, BOIKOT. Pergi matila mereka!

Ih, tapi aku betul-betul kesian kat mak aku ni. Dari tadi sejak tahu berita paling jahanam ni, dia dah termenung sana termenung sini memikirkan cara apa dia nak lepaskan aku pergi nanti. Mak aku ni memang paling tak bagi kitorang naik bus jauh-jauh. Maksud aku bus express lah. Sebab dia kata driver bus semua bawak bus macam mabok. Dah la mak aku jenis terpengaruh kuat dgn agenda televisyen. Hoi hoi pakar akademik sekelian! Kesian kat mak aku ni. Hangpa ni cuba bawak-bawak berakal sikit. Tu lah, plan semua last minute cincai-cincai. Dah tahu bus UKM tu ala-ala bus VVIP, payah nak dapat.


Tapi abah aku pesan tadi, dalam pada aku histeria tadi... abah pesan jugak "kena respect lecturer. Nak protes pon cara orang bijak,"

cara orang bijak tu macam mana heh?
Pi langgar bontot kereta dia?
Cucuk paku kat tayar kereta dia?
Bakar kereta dia?Kasi dia tak ada kereta, kena naik bus jugak?

ENTAH!
Aku dah tak tahu macam mana nak jadi bijaksana.
Aku kesian kat mak aku.
Kesian kat diri aku.
Kesian kat kawan-kawan.

Tapi kalau ada member yang kata semua ini adalah BERNAS dan BERPATUTAN, memang pergi jahanam lah kau!

Rakan Senasib.Boleh Klik SINI dan SINI
Bukan aku sorang ja histeria gila kat sini.
Dan ramai lagi yang sms memaki hamun.
Mungkin satu studio KEPANASAN

Siapa tak setuju dengan aku, DIAM. Ini perasaan aku, bukan perasaan kau.


 

30 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
aluuu my dear..seday nyer kita baca..nape screw-up sgt planning from lecturer?bebaik la k kalau pg tempat2 without ukm punya bas ke ukm punya borang kebenaran..kalau pape jadi ukm tak cover insuran tau..

anyhow, just be calm..da tau kan your group members for that assigment?kindly disscuss la..tapi ala2 kureng je..bla cakap sebarang pertanyaan tidak dlayan..cam takde responsibility langsung!eeissshh..akak yg jauh n kerja luar dari archi field ni pon dengar jadi bengang!
8:36 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
KAK MAR!!!!!! -
Kakak! Kakak! tengoklah kami ni jadi apa. UKM tu mmg tak guna btol. Bukan UKM la, tapi si management yang bijak tu. Ada ke patot lecturer buat kami macam ni. sukahati dia je. Kak Mar pon mesti faham kan macam mana susahnya nk dpt bus UKM yang SUPERCANTEK MACAM GILA tu. PAtotnya lecturer kena deal betul2 kasi settle semua. Ni, semua pakat last minute. BRIEF pon last minute. mmg tak sabar nak berambus dr UKM ni. Nak ikot jejak semua senior. Kasi hancur sama JSB tu.

KAK MAR!!!!
Sedeh toi la. 2 minggu pulak tu.
Memang JSB ni bermasalah tau.
ahhhhhhhh :((
8:45 PM  
Blogger fara-D conteng...
satu. walopon keta aku kelisa, tp keta aku tak reti berenang! maka sangat tak logik kalo aku drive ke johor.tambah2 plak aku group tercampak ke mersing

dua. aku pokai! mak bapak aku bukan lah millionnaire yg bleh siramkan aku dgn wang ringgit. bkn aku je, aku kesian kwn2 lain, aku tau mereka lg pokai. architecture mmg la sucks out big sum of money, but not in such way!

tiga. aku tak kesah travel sendiri, tp aku dah jd tawar hati bila jd camni. dalam beberapa detik cuti ni, aku puas positifkan diri terima hakikat, dan bersedia berkorban cuti demi pelajaran. tp last2 minit timbul ni semua...wtf?!!

empat. aku sangat TAWAR hati, walhal aku dah berjaya buat diri sendiri rs excited nak p trip ni, but then again. PANAS!

sekian. (mcm nak masokkan entry aku lak kat cni.huhu!)
9:04 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
FARAH -
betul. soal duit tu soal paling besar utk kesemua kita... i guess. Ingat dok 2 minggu tu free ka? kononla nak bagi belanja sket. KALAU BAGI. Pastu yang lain2nya, mustahil tak keluar duit kan? senang cakap, mmg kena BERDUIT jugak. kaplahotak btol.

aku pon sebenarnya dah boleh terima hakikat dah ak pi jhr. rasa cam ok ja. TAke it easy... pegi je la. Tup tup blom2 lagi dah macam ni. Jadi terus aku rasa sgt tawar hati cam kata kau tu. Cam kalau pergi under UKM, guna bus ukm, anything happen... kita tau sapa akan tanggungjwp. KAlau pergi sendiri? ini soal responsibility tau. Kalau dulu even kita pegi jauh sampai Indon pon, tapi kita dah well-planned. kita tau dok mana, sapa jaga, bila pegi, bila balik.. semua dah susun. Ni, main pegi je. Hujung2 tahun musim hujan lagi. Musim rayanya. Selalu la mcm ni. JSB mmg bermasalah. Buat kata shida, dia sms aku dia kata... mak dia pon bising. Mak dia suh kita semua marah lecturer. :( mmm...
9:11 PM  
Blogger Adian conteng...
pembetulan kepada kak mar

"sebarang pertanyaan takkan dilayan" tu sbb die kene forward kat sume org. lagipun tu je maklumat yg die tau. bukannya xde responsibility. die bukan satu grup ngan nurul pun.
10:02 PM  
Blogger Shaira Nadiah MJ conteng...
Well, you guys can make complain sebab for girls memang susah la. Kalau suruh drive sendiri, if anything happen, nanti sendiri yang susah. Pastu clash dengan Raya Haji, baik postpone sampai dapat bas UKM. Atau pun, korang mogok je, huhuhu.

Tapi serius. Kalau dekat, boleh la drive, tapi Johor, ishk, ade ke patut. Sian korang. Arap la dwang dpt kata putus.
10:09 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
ADIAN-
kak mar ingat tu lecturer yg cakap la. aku lagi la... msg tu sampai separuh je tau. so tak tau la shida yg hanta. aku pi tanya... ni sapa. sah2 shida pikir aku ni tak faham bahser ke apa kan? AHAHAH

KAK SHAI -
buat complain .. macam da terlambat. semuanya da terlambat :( tak boleh pospon. sebab nanti dah naik sem tak boleh buat program ni dah. Btul tu kak shai.. kami ni perempuan mestilah susah. :(
10:13 PM  
Blogger fara-D conteng...
aku tak gtau abah aku lagi...takot! mak aku selamba je, no bus no go! tp aku tau, kalo aku tny lebih lanjut, mak aku mesti hot. i know la, my mum! isk! nana pun da bising2, inikan pulak parents aku! siot ja!
10:28 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
FARAH -
aku buleh imagin dah muka mummy kamu. ahahah. she's quite strict actually... i guess. like.. bila dia kata TAK, means TAK. bcoz boleh perasan la. afta few incidents happened. Hmm... macam mak aku la. sporting mmg sporting. Tp klu kena tang benda yg buat dia marah tu... mmg ketaq la kat dia. Tadi aku try ckp kat mak aku... NAIK BUS JE LA MA. Terus mak aku tarik muka. Dia tak layan. dia kata dia tak tau nk cakap apa dah.
10:36 PM  
Blogger fara-D conteng...
haaa... tau takpe. isk
10:39 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
planning hampeh ni.
aku bace pon jd mcm blur..
pengurusan yang boleh jadik simple last2 jadik complicated.
tah pape kan
10:53 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
hahahaha anak manja..
tak penah hidup susah..

*jangan marah :)*
11:06 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
FARAH -
tau..tau ... tau! (upin & ipin version)

ASTRI -
sbb dia last minute semua. kalau tak.. benda ni ok je kut. aku tak kesah pon gi johor. bukan baru skali outstation. bukan baru skali buat keje kt Johor. buat khidmat masyarakat pon penah tau. tp byk sgt yg tak logik kali ni... tu yg hangin satu badan ni...

ALAN -
bukan soal hidup susah.
ni soal perancangan.
tunggang langgang.
tak kisah pon pegi johor.
cuba byk part yg tak berapa logik.
semua org pon bengang.

*tak marah* :)
11:14 PM  
Blogger fara-D conteng...
versi upin & ipin = betol betol betol!!
11:15 PM  
Blogger fara-D conteng...
anak manja?? haha.... lawak je....
11:16 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
FARAH -
aku buat kesinambungan ja. bukan nak tiru versi betul :p ahaha.Segala jenis ANAK pon PANAS kan farah kan? anak manja ka, anak tak manja ka, anak monyet ka.. semua jenis ANAK lah. kalau camni la gayanya.... ih ih ih... radang emosi kita farah
11:37 PM  
Blogger Nyetok conteng...
punye la panjang aku taip komen kutuk2 penuh emo tadi, tak kluar plak kat sini.

Jadilah anak rock, bankang lecturer korang abes-abesan, antar memorandum, wat rusuhan dsb. Ada lori, ada la bas UKM tu nnt.

BTW, jgn lupa bwk scuba equipments. Gud Luck
12:56 AM  
Blogger fara-D conteng...
haah.nak bawak oxygen tank skalik nnt... siap kaki itik.... g mid jap ah! cari goggles!!
1:06 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
NYETOK-
kamu emo sgt kut. tu pasai sampai tak keluar. Malu la architecture student join rusuhan pulak kan. kami ni student architecture. masyarakat sistematik (ptuih la sama arkitek)Kalau bakar kampus pon blom tentu dpt apa yg kami nak.Naik putus urat dah ni.

Tapi tak faham apa pasal kena bawak scuba equipment? ..... AYOOO! faham sudah. wahahaha. emo tinggi, otak jadi lambat sket.

FARAH -
mana boleh bawak apa-apa. kitakan naik 'angkut'. bawak badan sudah. kita kan EXPLORACE jahanam kasi ni. mesti kasi survive mo hidup. Kalo lemas pon takpa... sbb kita mmg kena buat benda adventure ni.
1:28 AM  
Blogger fara-D conteng...
camtu jgn bwk...pakai teros! haha
2:13 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Berita Terkini - Bas UKM Didapati Telah Bertukar Menjadi Perahu Kecil (Ala² Transformer) Untuk Memberi Bantuan Kepada Mangsa Banjir. Toot..

Bas UKM Memang Pelik. Kengkadang Suka Berubah Jadi Tiang Lampu. Kengkadang Satu Haritu Dia Berubah Jadi Pondok Pengawal. Ish Ish..
3:07 AM  
Blogger Ms.Rainna conteng...
chika!!! akak bengang tol la ngan nick 'Kita sesama tak kenal' tu..poyo btol la..cam bagus je minah/mamat tu.. btol kate chika, dia x penah rasa bole aar cakap camtu.. poyooooo!!
uihh termeluah perasaan plak kat sini..i hate!!
9:09 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Dear All,

1.huhu..topic menjadi panas nampaknya :) korang ni muda2 lagi. rasanya tak elok kak mar nak cerita yg buruk2 pasal JSB ni..
so, pasal tu, no komen.hehe

2.rasanya booking bus tu mmg susah la nak dapatkan, tetambah plak kalau PERANCANGAN last2 minit..sebab alamat umah yg korang nak buat measured drawing blum finalize lagi kan?mmm..ntah la..kesian la jugak..lagipon rakyat studio korang cam ramai je..heee :P

3.budget banyak jugak..rasa nak nangeh kan? ptptn tak dapat lagi time cuti2..faham2 sangat!ni takpe la korang cam okay2 jugak!masa studio repeat kak mar dulu lagi la, ramai je hutang2 sana sini coz tak da duit..

4.papepon, think positive la k.dalam archi ni mmg kna kuat semangat sangat..team spirit kna kuat..kalau tak sure end up gado2 nanti..apepon, gud luck k!


To All Measured Drawing Folks,
Simpan duit,nt nak buat model kna pakai duit sket

Adian,
Sorry, kak mar ingtkan lecturer kata 'sebarang ptanyaan x d layan'

Papepon, All da best k. Jangan give up.Kuatkan hati :)
9:13 AM  
Blogger Napster conteng...
Pity u...johor area kota tinggi banjir.Thats why im change plan going to PD.Tp x semua la Kota Tinggi thu banjir,bandar je KOT.Kot lah :D

Nasib anda bukan gf sy maka sy akan bersusah payah meng"offer" diri utk menghantar ke sana-sini,haha

Tenang2 okeh,banyak2 selawat :D
10:23 AM  
Blogger fara-D conteng...
kakmar!! sayang kak mar!!kami berusaha positif!Ho yeah!

it's not gonna be that bad eh nurul! we have each other! dun worry, insyaAllah everything's gonna be OK! cheerio!
11:29 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
QAI -
ha ye la tu. boleh terima jugak la alasan tu. tggu masa bas transform jadi dinut, makan dia sampai abes. padan muka ukm pastu. bas semua da kena makan...

KAK INA -
kesian kat akak. sabar je la. tak terjejas pon dgn komen org camtu. hantar komen main serbu ja. yang penting kita tau la apa kita rasa. akak sabar je eh. dugaan tu. lagipon akak kan dah nak bersalin. hooray..kena jaga kesihatan fizikal dan emosi. :)

KAK MAR -
tu la dia. kami ni KELUARGA paling besar dlm JSB. mmg la... nak uruskan kami mmg susah. ramai. tak cam studio lain. mmm... tahu dah. JSB mmg byk masalah. Ramai org dah tahu dah. Nak ke tak nak, mmg kami kena terima jugak. Bengang tak bengang, kena la bawak2 bersabar jugak. Memang sgt susah nak belajar architecture ni. Selalu ada drama. Slalu ada tragedi dan gimik :( Tq ya kakak :-*

NAPSTER -
abes skang tanak offer? ahahaah. Sediakan perahu/ ferry sebijik boleh? in case banjir ke...

FARAH -
hopefully.... insyaallah. kita akan survive. kita mesti menang EXPLORACE ni walopon takdak hadiah. :(
11:46 AM  
Blogger fara-D conteng...
haisy!! aku penat la weh. FULL of drama. sungguh la janji2 manis tuh... wajar dicampak dlm kolam sisa toksik!
Histeria aku!!!
2:35 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
FARAH -
belom grad agi.
nak grad nanti tah apa plak
:(
3:27 PM  
Blogger Unknown conteng...
hahah.... i call this "fun" , if i have nothing else to do in this world!
10:40 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
HANNAN - maybe i WILL. if and on ly if, i have nothing else to do in this world too :|
11:21 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."