Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Tuesday, January 29, 2008

Kerja Mati-Matian

lalalalalalala KERJA!
lalalalalala KERJA!
lalalala bosan dengan kerja...
KERJA...
KERJA!

aik!
Ini lagu atau menjerit dari jiwa?
ini puisi.
HAHA.
Nama puisi tu Meet Aunty Nurul.
Apa mahu?


Tadi member partition sebelah yang namanya dirahsiakan telah membuat statement suam. "aaa...banyaknya kerja! tak habis-habis! Tak nak hidup.....!," lalu aku pon memberi respon suam juga suruh dia mengucap namun di dalam hati aku dah menjerit lebih hina dari itu. Terlalu banyak kerjaan gila sampai bila pada satu tahap aku rasa nak tendang semua masalah duniawi dan pergi tidur secara bermati-matian. Tapi bila aku dalam keadaan sedar, aku akan menjadi positif lalu meneruskan kerjaan dengan hati yg ikhlas dan tulus. Aku manusia biasa yang ada dua side iaitu black and white. Jangan salahi aku atas apa-apa. Yang penting aku bernafas dari hidung dan berjalan menggunakan kaki sendiri secara solo. See, aku sangat manusia biasa. Tidak istimewa dan sebab itu selalu buat salah.


Selepas buat salah, akan menyesal secara besar-besaran. Ketika buat salah, buat secara besar-besaran juga. Ini memang tipikal manusia dan aku harap aku boleh menjadi extraordinary supaya aku boleh membuat salah secara besar-besaran tanpa menyesal ataupun aku langsung tidak mampu membuat salah. Semua betul. Semua tidak salah. Dan ketika itu aku pon akan takut untuk hidup kerna semuanya aku yang betul. Aik? Aku nak yang mana ni? Aku manusia biasa yang selalu keliru. HAHA. Semua ini apa?



KERJAAN SECARA BESAR_BESARAN.

Pagi semalam pukul 9 kena pin-up final board. Aku siap pukul 9.30 dan pin-up pukul 10 pagi. Sangat kesian kat aku. Laptop crash macam jahanam. Mood aku pon tak berapa nak baik sebab aku dan menggigil takut tak sempat siapkan drawing, 3D dan presentation board. Dia mintak 4A1 aku kasi 3 saja. Lagi satu anggaplah macam discount. Aku berasa sangat terbiar dan selekeh kerna seminggu lamanya duduk menghadap autocad dan sketchup sampai panas punggung. Kalau punggung saja panas aku tak da marah, tapi hati pon turut panas juga. Tak ada masa langsung nak pakai baju lawa mahupun touch-up muka. Duduk studio macam setinggan dengan sangat selekeh sbb kepala otak hanya pikir nak siapkan project. Balik hostel sambung lagi tanpa tidur. Tidur paling banyak pon 3 jam satu hari dan pada hari-hari terakhir aku langsung tidak tidur.

Rasa macam nyawa tanpa roh. Rasa melayang ja. Nak termuntah sepanjang hari. Kalau boleh nak muntahkan semua organ dalam badan kasi lapang. Kepala pon pening. Jalan pon tidak boleh lurus. Masa menghadap sketch up, aku menjadi bodoh secara tiba-tiba. Kerna aku telah menjadi kronik.


Balik je petang semalam lepas final presentation dan submission, aku terjun atas katil kononnya untuk setengah jam sementara menunggu maghrib. Malam berjanji dengan kekasih mahu dinner secara bagus kerna macam sudah lama tidak dinner demi project design. Bangun-bangun sangat lapar. Ambil handphone buruk nak call kekasih ajak makan. AIK? tengok jam betul-betul... dah pukul 4 pagi. Terus sambung tidur. Sangat kronik ok. Nasib baik pagi tadi boleh bangun. Ingatkan akan bangun menjelang Chinese New Year nanti. WAHAHA. Kehidupan yang hina dan kasihan.


Sekarang aku duduk goyang-goyang kaki. Sangat lapang. AHAHA. Kalau lecturer dengar statement aku ni, mati aku kena rejam. Sebenarnya aku ada banyak lagi kerjaan harus dibuat tetapi aku mahu berehat pada petang ini. Malam baru nak mula buat Heritage Study. Lepas tu Site Analysis. Lepas tu assignment Amalan Profesional. Lepas tu add-on Site Context panel. Lepas Topical Study. Lepas tu masuklah ke musim FINAL PROJECT : Performing Art Centre. Makkkkkk! Aku tak mahu! Seriously, kecut perut nak menjelang final project. Projek mega ni. Diringi Working Drawing.Uuuuu ... matilah gua atau dalam bahasa Inggerisnya boleh diteriak sebagai Hell! Wakakaka.



KALAU AKU PUNYA ANAK PEREMPUAN NANTI ....

Dia tak boleh study architecture. Sebab kesian kat anak aku. Nanti tak boleh tidur. Tak boleh melawa menjelang musim final. Maafkan ibu. Ibu? Anak aku panggil aku ibu kah? Oh, aku belum buat keputusan lagi :p Kalau anak lelaki pulak, kasi chance la kalau dia nak sangat. Sebab kalau dia nak jugak, nanti dia kena buli dengan seorang perempuan bernama kekasih. Sebab gejala berpacaran dan mengharapkan belas ihsan kekasih membantu menyiapkan projek adalah perkara sangat biasa dalam dunia senibina. AAHAHA.



Ada seorang orang telah delete blog dia. Baru aku perasan. Apa pasal delete? Mahu bagi tumpuan dalam bidang makan ayam ka? Ahaha.

Sebut pasal delete, tak lama lagi mungkin aku akan private kan blog aku. Sebab bahasa tulisan aku terlalu puitis sampai boleh membunuh jiwa sesetengah orang. Mungkin buat orang terasa, buat orang menjadi bertambah gila, dan mungkin terlepas kata. Daripada aku menyebabkan lebih banyak orang-orang menjadi gila melayan blog aku yang miskin ni,lebih baik aku set to private. Bolehlah aku meningkatkan skop penulisan daripada UMUM kepada 18SX. AHAHA. Bergurau saja :D Nak 18SX masuk blog lain ar! Aku cuma cerita pasal hidup aku yang kesian je. Cerita selain cerita hidup aku, aku tak da suka nak tulis. Gosip-gosip artis pon tak da. Blog ni sangat tak ilmiah. Mintak sorry la kepada semua orang yang carik ilmu kat sini tapi dapat benda lain. Sebab blog ni memang magik. AHAHA.

Aku nak pergi solat maghrib secara solo. (tak habis-habis buat kerja secara solo). Tadi member ajak solat secara beramai-ramai tak mahu, sebab nak siapkan entry ni lah. Berdosa. Sekarang nak pergi menyucikan dosa secara solo. Dan lepas tu pergi kuliah ETIKA KEJURUTERAAN. Macam aku ni bakal engineer je. Ni lah natijahnya duduk bawah fakulti kejuruteraan.

Ho yeh!
pergi kuliah
Seronok!
kuliah!
kuliah!
seronok!
 

9 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
Bagus La..Usaha Tangga Kejayaan..

Nak Blaja Jugak La Autocad..Nak Buat Rumah Sendiri..Boleh Tolong Ajar? Hehe..

Tak Yah La..Nanti Akan Sibuk Lak..

Lawak Je..
1:54 AM  
Blogger Unknown conteng...
haha...ala jgn la private blog ni..

ni megik2 ni mcm juara lagu punye konsep lak..
4:29 AM  
Blogger Tok Rimau conteng...
Kau perlu tenangkan fikiran.

Kau perlu Maskara, ia lebih bagus dari ubat tidur.

Ingat temu janji kita.
12:29 PM  
Blogger fairy conteng...
mahu private blog?
tlg jgn lupakn pembaca setia k..
1:08 PM  
Blogger fara-D conteng...
penat aku type comment meletup2, dan2 je blogger ada interruption!cis!

owh, subjek design mmg wat org gila... huhu. nasib la projek1 dan 2 aku sem ni grup projek, kalo tak...mengglupur kekejangan otak aku! isk!
Tp kan, once aku stat goyang kaki sket, sumhow keresahan jadik nye sbb rs cam banyak bebanan yg perlu dilangsaikan...aaaa

KALAU AKU PUNYA ANAK PEREMPUAN NANTI... tak boleh study architecture. nanti tak boleh melawa menjelang musim final
gulingguling gelak. serius! statemen berani mati dari cik nurul! maafkan ibu???
IBU??? gelak gelak lagi dan lagi!!!!
8:45 AM  
Blogger chiku the chucuru conteng...
kalau nk privatekan blog ni, jgn lupa invite saya ok.tq.
11:20 AM  
Blogger J u l i a 。.゜✿ conteng...
alaaaaaa gatal btol nak private blog. cubit kang !
tapi kalau pebet.. jgn lupa invite. add my email too ok.
swhoogie.bunny@hellokitty.com

bye ibu ! =P wek
11:46 AM  
Blogger HidayahSham conteng...
uiks..tak boleh melawa time finals??erk..kene pikir 2 kali ni.
huhuhu..tapi sy pon tak sempat nak melawa time finals..sebab masuk je hall kene pakai sweater..sejuk aa hall..mcm peti ais utk ais krim je..isk2~

andai kate blog awk private..sudi2 invite sy eh..hidayahsham@gmail.com..=)
5:33 PM  
Blogger Izzatul Azma conteng...
hehee..jgnlah pv kan blog cik chika..
nnt x dapeklah i nk menempek kat blog u lg..btw klo kat ukm tu, harapan lah i nk masuk blog u, sbb wireless tu..u pon taw kan cane..hihi
anyway, selamat bercuti yer :D
ade mid sem x pasni :P ngehehehe
6:01 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."