Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Tuesday, January 22, 2008

Pearl of The Orient

Saya yang baru pulang dari Penang malam semalam. Muka sudah menjadi sangat cantik. Sangat cantik laksana bulan gerhana. Kulit sangat cantik juga. Sunburn atau dalam bahasa nenek moyang disebut sebagai Matahari Membakar. Engkau bayangkan sosej kalau kena bakar sampai rentung. Engkau bayangkan juga roti Gardenia kena bakar garing. Hitam. Pendek kata, saya cantik sangat. Saya sangat hitam dan cantik.


Oleh kerana saya sudah cantik, tekanan pon bertambah. Ada tiga bijik pimple buduh keluar kat muka. Oh, sangat cantik! Cantik macam diamond. Sangat attractive. Semua orang pon mahu tengok. Semua orang pon mahu tegur. Tapi tak da siapa mahu ambil. Kalau ada yang mahu, nanti aku attach kasi send kat angpa. Aku sangat baik hati. Sangat suka berkongsi kecantikan. Watchaaa! Hati gua sangat panasss.


Selain sudah menjadi hitam, saya juga sudah menjadi gemok. Selain menggemok, saya juga sudah demam. Selain demam, kaki saya lumpuh. Huh? confushed.gif image by klasik Lumpuh? I am cheating, not funny! Kaki melecet. Berdarah-darah dan sudah berkudis. Yeww! Ni semua gara-gara manapak keliling Georgetown menggunakan kaki sendiri demi membuat site analysis dan site studies. Sangat kesian kat kaki yang masih kecil. Bila nak membesar, saya pon belum ketahuan. Tapi bila kaki saya sudah besar nanti, saya akan memulakan aktiviti senaman sehat. HAHAHA. Tipu.


Sepanjang dekat site, iaitu sekitar Geaorgtown, saya keluar masuk temple. Sangat banyak ilmu sekarang ni tentang temple. AHAHA. Sebab group saya kena buat Ritual Studies. Oleh itu, engkau semua akan disajikan dengan foto-foto segala macam jenis temple, masjid, dan juga church sekitar area situ. Tapi bukan sekarang. NANTI. Sebab sekarang saya demam sick.gif image by klasik Mood saya macam orang jahat. Sebab hati saya macam hati singa ketika ini. Kerjaan juga banyak di studio tetapi saya tidak ke studio ini hari sebaliknya berehat di rumah ketika nazak. Aku cakap betul ni woi. Aku demam. Pagi tadi muntah-muntah sikit. Kepala pon sakit-sakit. Abah bawak pergi klinik, lepas makan ubat.... aik? Jadi high. Terus berasa happy dan bahagia. Lalu online dan jiwa menjadi artistik lantas menulis blog. Wallauweh! Kalau terbaca ayat-ayat aku yang sangat sedap dan puitis tu, tu sebenarnya disebabkan aku tengah high. Ala-ala kesan ubat la. Aaaaaaaa.


Oh ya. Aku sedang berchenta.
AHAHA.
Aku sedang berchenta.
Jangan chentai aku.
Sebab aku sedang berchenta.
Kalau masih chentai aku.
Nanti hati rosak.
Lepas hati rosak, engkau salahkan aku.
Nanti aku tak mahu bertanggungjawap.
Aku akan kata ... "Tak taw!"
Walaupon aku baik hati, aku masih jenis yang tak bertanggungjawap.
Ngeee :D

Lagi satu perkara.
Aku semakin penat dengan perangai manusia cepat lupa diri.
Dulu miskin baik sikit. (kadang-kadang la baik. Biasanya, walaupon miskin tetap jahat)
Bila ada duit sikit... jadi jahat.
Padahal belum kaya. Cuma up sikit dari miskin. Belum kaya.
Itu pon dah rasa dunia dia yang punya.
Belum aku cerita lagi pasal budak-budak miskin tiba-tiba dapat duit.
Dia punya perangai tu, mengalahkan monkey dapat flower.
Dan tiada kerjaan lain asyik bercerita tentang orang lain yang tak pernah bercerita tentang dia.
Sangat kesian.
Miskin dan bodoh.


Aku banyak problem sekarang ni. Problem tentang orang miskin, kampung dan bodoh aku tak rasa penting untuk difokus. Aku ada masalah keluarga yang lebih serius. Tapi tetap mengenai topik = orang miskin yang lupa diri. Tapi abah pesan, jangan bercakap pasal orang. Biar orang bercakap pasal kita. Kalau kita bercakap yang jahat tentang dia walaupun itu benar, satu dosa dia akan pergi ke kita dan pahala kita akan pergi ke dia. Ada dosa-pahala exchange. Aku tak nak ah! Oleh itu aku mahu diam-diam saja. Biar orang-orang miskin mengamuk secawa sawan dan memaki hamun aku secara solo. Biar dia berlawan secara solo dengan diri dia sendiri. Dosa pahala hak Allah SWT. Tapi kemaafan ada pada aku. TIADA MAAF BAGIMU. Tapi aku ada sedikit kesal.

Kalau kita tidak membuka aib orang lain, insyaallah Allah SWT tidak akan membuka aib kita kepada orang lain. Walaupun aku tahu terlalu banyak perkara, aku simpan je buat koleksi peribadi. Kalau memang aku jahat, dah lama aku bukak muzium informasi kasi aib sama mereka. Wktu tu biar melutut kat aku, aku kasi ludah ja. Sangat marah emo5.gif image by klasik Ini membabitkan aku dan keluarga. Mulai hari ini, tidak kira siapa pon yang mahu berkata-kata mahupun mengumpat seranah aku, buatlah. Ayah aku sudah ajar supaya anak-anak dia jangan sesekali menyumpah seranah orang lain. Ya semua! Pergilah mengumpat aku!


Aku telah kehilangan orang yang aku sayang. Demi maruah dan kebenaran, aku akan ajar hati aku jadi strong. Yeah, strong babeh! Aku masih ada keluarga. Dan kepada Mr. Lim yang disayangi, tq for your patience on me. :p mini16_12.gif image by klasik


Ah!
Lapar!
Pergi jalan dengan program slimming fit!
Aku nak pergi makan!
 

11 Congteng-conteng:

Blogger cepotet conteng...
err.. moga cepat sembuh dari demam dan pulih dari kesakitan jiwa dik. *peace no war*
9:55 PM  
Blogger nieja conteng...
haha..ngah demam gak neh..
msti jngkit ngan u neh chika..aish..
1:06 AM  
Blogger Unknown conteng...
Wowwww..
apsal semua awek cun tgh panas malam ni ek ( refer kpd erni!)
adakah bulan tgh mengambang n awek cun akan bertukar jadi pontianak semua?
babe, rileks la.. dah adat dunia camtu.. buat baik bukan dibalas baik dah skarang ni... so.. pandai2 la u jaga diri ek dear..
be strong, i know u are..
jadi gagah dan kuat yer :)
jom minum MILO!
3:31 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
ERNI - insyaallah... :-|

NIEJA- u demam jugak ke? jauhnye signal virus i boleh sampai kat u :p

HANNAN - yaya. bulan mengambang. musim pontianak keluar mencari makan. beware ha!
7:59 AM  
Blogger Nyetok conteng...
haa orang kampong aku ke? ish bukan kmpong aku kat, sbb org kampung aku, aku sorang je yg plg jahat..Biar aku lanyak je dak tu, aku xley kalo org kmpung aku jd lbeh jahat dr aku..
6:09 PM  
Blogger Tok Rimau conteng...
Chikadear,
Orang buat baik, kita balas baik. Biasa.

Orang buat jahat, kita balas jahat. Biasa.

Orang buat baik, kita balas jahat. Biasa.

Orang buat jahat, kita balas baik. Jiwa besar namanya tu.
10:59 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Hidup Kita Ini Umpama Roda..Sekejap Naik Sekejap Turun..
1:36 PM  
Blogger Ms Haslina conteng...
salam to u NURUL....im haslina aka reenynor...im linked ur blog add at my blog...tq ek..
selalu gak dtg blog nurul...nice blog ek..dak arkitek...mesti bagus design..kan..
9:03 PM  
Blogger DaRk AnGeL conteng...
hoho~
relaks2 beb.. jom pekena teh tarik!
sakit2 pun boleh buat lawak lagi... :)
mmg betol lah bulan tgh mengambang tapi ni bukan bertukar jadi pontianak ni, ni dah ada campuran singa ni.. mix pontianak singa siam~
sabar ye dik... meh citer prob kat akk meh.. kot2 boleh bantu..
11:49 AM  
Blogger Tok Rimau conteng...
Pstttt,
aku tahu kamu seorang yang kool, justeru kamu perlu berada di majlis yang kool. Dengan ini, aku menjemput kamu ke majlis paling kool di KL:

MASKARA 6
(malam baca naskah Sindiket Soljah dan kawan-kawan yang kita suka)
Masa: 8.30 malam
Tempat: Rumah Pena, Jln Dewan Bahasa. (Rujuk Peta)
Tarikh: 2/2/2008
Bayaran: Diskaun 100% untuk kamu aka. FREE. Sebab kamu kool.
Dress code: Cool n Sexy (Mengikut acuan & definisi kamu)

Jika kamu punya buku, tee, zine, postcard, DVD, VCD, CD ORIGINAL. Bikin sendiri punya. DIY. Kamu juga dijemput mempamerkan hasil dagang kamu. PEACE!

Ingat temu janji kita.

Details:
MASKARA 6
9:00 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
HELLO CHIKA...SIAN DIA NYE KAKI SAKIT YER....

TAPI TAK PE LA, DAH ADA KEKASEH SEKARANG NI, MESTI KEKASIH TOLONG TIUP2 KAKI YG SAKIT TU...MESTI CEPAT BAEK....

JOM PEGI SWIMMING SAMA...CUYA SUKA TAU SWIM....LAMA TAK GI....
5:39 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."