Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Tuesday, December 18, 2007

Prelude 'Just Like Heaven'

Memang magik!
Magik gila!

Kata dua minggu baru balik.
Aik?
Kata dua minggu baru ada conteng baru.
Aik?
Kata pergi Kota Tinggi...
Aik?


Hidup memang magik. Hidup ni macam filem. Sangat menarik dan kadang-kadang kesian. Ending tak berapa boleh dijangka. Hidup memang macam filem. Aku ni memang macam filmstar. Terasa sangat seronok kehidupan yang berwarna warni atau dengan kata lain, aku bagi judul sekunder kepada contengan kali ini sebagai HITAM PUTIH KEHIDUPAN. Hahaha. Entry aku ada judul sekunder wa cakap lu!


Memandangkan kepala aku berpusing-pusing macam marry-go-round, ada baiknya aku janganlah susah-susah menulis panjang. Ini cuma prelude kasi notification kepada semua pambaca yang sangat kasihan ni mengetahui bahawa aku SUDAH PULANG ke pangkal jalan. Semua kehidupan luar biasa yang magik sudah tamat. Bermakna, aku sudah kembali on track atau dalam bahasa Inggeris yang lebih baiknya disebut Back To Square. Tapi nak kata SQUARE sangat tu tak ada lah. Sebab walaupun magik sudah tiada, kehidupan masih belum normal. Aku pon masih dalam mood 'HOLIDAY'. Sangat tak berapa ada hati hendak kembali kuliah. Kerna setelah sebulan lebih menjalani hidup sebagai remaja muda-mudi, hati terasa berat hendak kembali belajar menimba ilmu di dada.


Owh, tiba-tiba terasa mahu makan biskut sayur celup kopi panas. Tapi rumah aku mana ada kopi. Sangat berlagak penghuni rumah ni tak mahu minum kopi. Kopi sedap tahu tak? Itu hari minum kopi rumah orang kampung terasa sangat asyik. Sampai aku telah menukar minuman kegemaran ku daripada Carrot Susu kepada Kopi Panas. Tengok, aku sangat fleksibel di mana aku berpegang kepada prinsip... Di mana bumi dipijak, di situ langit dijunjung. Walaupun ada yang kata kami manja, aku dah buktikan kemanjaan aku bukanlah tahap jahanam sangat. Sebab aku boleh minum kopi sudah. Esok, aku mahu pesan kepada ibubapa supaya semua ahli keluarga ada aktiviti minum kopi setiap petang. Hoit, kenapakah aku bercakap tentang kopi? Kerna aku kepala pusing. Aku agak pening dan tak berapa sihat fikiran ni. Maka, aku hanya menulis apa-apa benda pon yang terlintas dalam kepala. Mari tutup cerita kopi kerna aku tak boleh tahan. Aku sangat nak minum kopi bersama biskut kering. Tengok, tengok! Aku dah ada citarasa kekampungan! Hooray! Aku dah jadi orang kampung sejati! Hooray! Di mana aku tidak lagi takut kepada becak dan kanak-kanak nakal. 8 hari lamanya aku memakai selipar kotor macam selekeh. Tapi aku tak dak komplen. 8 hari kaki aku mandi lumpur, masih tak dak komplen. Malah aku mula ada perasaan sayang kepada kanak-kanak. Walaupun kanak-kanak sudah membawa lari selipar aku pada hari pertama aku 'menjadi orang kampung'.

"Bawak lari selipar aweks!,"

Ayat tu memang sangat menggigit sanubari. Aku rindu kanak-kanak nakal superkuat superperkasa dan superduper NINJA tu. Ah, aku nak buat prelude sahaja! Tapi aku macam dah tercerita banyak pulak.


Treng treng treng!
Aku ...
Bukan...
Pergi ...
Kota Tinggi.



Aku pergi ...
BALIK KAMPUNG!
Sebenarnya selama 8 hari ini.
Sangat seronok.
Kalau ada yang kesian kat aku, terima kasih. Ambik balik kesian tu dan simpan dalam poket ok. Sebab kehidupan aku 8 hari ini sangat terurus dan menyeronokkan. Tidak kesian langsung. Cukup makan, cukup tidur, cukup bahagia, cukup wang, cukup selesa, cukup kasih sayang dan cukup kesemuanya. Kumpulan aku adalah kumpulan yang sangat CUKUP. Kalau tak disebabkan raya haji, mungkin kami belum pulang ke pangkal jalan.


AHAHAHA. *bertanduk dua, bergigi taring*


INI PRELUDE.
Kisah-kisah magik akan diceritakan kemudian nanti.
Bilakah?
Tunggu jiwa aku terisi dengan ketenangan kelak.
Oh by the way,
'Just like Hell' dah bertukar jadi 'Just Like Heaven' ok.



div1.gif image by klasik


awak, saya nak awak.
saya rindu awak lah.
AHAHAHA!
nak awak ...
AHAHAHA!
ai hen jian dan.
sayang kat dia.

i dedicate this yummy song to you.

I LOVE YOU
Wu fa bu ai ni BABY
Shuo ni ye ai wo
I LOVE YOU
Yong yuan bu yuan yi BABY
Shi qu ni

can't wait to see you again.

Labels: ,

 

14 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
Can't wait for the full version~
12:57 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
jullian - i dah jadi magician tau. everything pon magically happened. ahahahaha. syiook wo.
1:04 AM  
Blogger GadiS HebaT conteng...
syukur ko dh balik..
syukur gak sbb ko masih normal...
syukur jugak ko x melekat kat kampung tu terus...


(ada pemuda kampung yg syok n bg surat cinta kat ko x?)

ahahahaa...
1:21 AM  
Blogger Unknown conteng...
kota tinggi dah tenggelam ye? sehat ke tak neh chika? ekeke meh cite kasi habis
1:32 AM  
Blogger HidayahSham conteng...
cik chika suda pulang akhirnye..=)
nnt story aa pengalaman awk sewaktu berada di kg yeh.
kg mmg bes..bile tdr mlm sejuk siot..
eh..awk tak kne gigit pacat ke?
hik2~
9:09 AM  
Blogger Darling conteng...
dah jd magician?

haaa boleh tak tolong hilangkan orang yang sangat2 me benci hehe..

selamat kembali
11:19 AM  
Blogger Tok Rimau conteng...
Good. Sekarang lebih dewasa. Sudah pandai minum kopi.

Apa Pulak biskut sayur. Cicah biskut tawar cap pingpong dah la. Baru orang kampung.
11:54 AM  
Blogger nanonano conteng...
aiyark,
sayep xsmpai tg la nk junjung langit tu,
hanya mampu tgk jek,
wuwu
:D
1:38 PM  
Blogger shahril aley conteng...
wait ni cite ko ke atau novel garapan idea ko? sungguh panjang entry ini.
2:24 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
ini novel wannabe.
6:58 PM  
Blogger internetbiz conteng...
This comment has been removed by the author.
8:27 PM  
Blogger MarlissaMusa conteng...
yeyyeye...chika da balik..syok dgr u citer2 ;)
11:15 PM  
Blogger Adian conteng...
measured drawing mmg best! (cuma dicemari perkara2 entah apa2 ketika perancangannya)
5:46 AM  
Blogger IamYonna conteng...
balik kampung??
wahhaahah..
eyh chika..
cant wait the whole story la dear :p
5:02 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."