Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Wednesday, December 19, 2007

shopping indulgence


I shopped!

On the way pulang dari our 'outstation' di Johor, kami singgah Melaka. IF we've got no inner disturbance, i MIGHT ask him to stop at Batu Pahat for some therapy. AHAHA. Nasib baik kami ada inner emotional disturbance kalau tidak ... sudah habis semua wang aku belanja kasi kering. Nafsu aku macam jin bila ada duit. Aku tahan je perasaan aku yang paling suci ini ketika melintasi BP Mall mahupun The Summit. Lagipun, aku tak mahu jatuh maruah. Hati mahu kasi kering kaw-kaw punya. Biar emosi nazak, yang penting maruah. Tapi itu dua hari lepas lah. Sebab ini hari hati aku sudah pulih dan aku berasa sangat ada mood hendak bercinta. Bila aku sedang ingin bercinta, hati aku jadi baik. Orang buat pasal pon aku tak dak kisah. Kerna aku rasa syok dapat bercinta malam semalam setelah beberapa hari ni berlaku perang maruah. Ah, yang penting aku sangat seronok ini hari. Hingga asyik menyanyi lagu mandarin walaupun aku tahu nyanyian aku aku adalah salah. Tak pedulik, tak pedulik.

Disebabkan ibu sudah bagi warning buat kali ke-beberapa ratus kali supaya aku pergi packing baju, maka aku pon menjadi sangat ketaq. Aku tidak boleh conteng lama-lama atau sedikit minit lagi, pintu bilik aku dimusnahkan. Mari menonton gambar.

Bought in : Melaka





Bought in :
Cheras Leisure Mall.
Tajaan :
Superbunda
Sebab beli :
Tiba-tiba ada kasut muat dengan kaki aku yang agak cacat ni. Sangat magik. Boleh dikatakan ini kali pertama aku ada kasut yang ngam-ngam dengan kaki. Selalunya kasut aku mesti ada lebih besar sikit. Magik. Sebab itu aku tak berapa minat dengan kasut kerna setiap kali aku jatuh suka sama kasut, impian aku musnah. Dan setiap kali keluar dari kedai kasut, aku mesti ada hati nak suntik silikon kat kaki kasi besar sikit. Kepada yang senasib, aku nasihatkan pergilah mencari kasut di butik-butik kerna hanya di situ terdapat kasut bersaiz 4.

the 'konon-konon' Dior itu aku craving since last month tapi oleh kerna harganya yang agak mahal dan tak berpatutan sangat, aku simpan dulu dalam hati. Dan semalam aku beli juga itupun atas belas ihsan Bunda dan atas musim perayaan yang membawa kepada kejadian DISCOUNT. Ada benda yang aku sanggup beli walaupun orang lain tak sanggup. Ada benda aku tak sanggup beli walaupun orang lain sanggup. Itu namanya DIVERSITY yang memakmurkan insan di muka bumi :)


Bought in : Pontian
Oleh kerna dari sebuah butik, maka ngam lah kepada kaki.
Aku memang jenis TEKAD dan TEGAR. Kalau aku jumpa je kasut yang ngam, aku tak akan teragak-agak untuk beli kerna kejadian ini jarang berlaku. Kesian kat aku.



Ini paper clip buatan kayu.Aku suka kumpul paper clip. Bukan untuk klip kertas, tapi untuk ditonton ketika ada kelapangan. Aih, rasa nak pergi Melaka lagi. Nak beli klip kertas lagi banyak. Terus terang, aku jakun! Kat KL aku beli RM7.90-RM10 satu pack. Kat Melaka cuma RM5 je. Tak guna betul.


Ada lagi beberapa benda aku sudah beli. Tapi jiwa tertekan ketika ini dengan tindakan bunda yang mendesak aku untuk mengemas pakaian. Nak pulang ke kampung malam ni. Esok raya. Hooray!


Selamat hari raya Aildil Adha.

Semoga dirahmati Allah SWT.
Insyallah.
Keluarga sedang bertakbir raya.
Sangat seronok.

Labels:

 

20 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
selamat hari raya aidiladha..

nak shopping kat melaka?? ayuh.. kerhkrehre.. saya jumpa tpt skate di sg wang.. rollerblade la.. tp mcm best :).. hehehe..

ape2 pon.. slamat sambong cuti? ngehehehe
9:28 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
Astri - selamat hari raya aidiladha, sweetheart! jom pegi melaka jom. jom jom jom.... ahak.. cam mak aku bagi je. jom beli rollerblade, weekends leh main kat Permaisuri.
9:31 PM  
Blogger fara-D conteng...
mana nak bli rollerblade astri? nak gak...yg saiz 'queen' utk i ada tak....huhu...

huh! sakan dia sopping! jeles lah ni! huwaaa....xpe...janji i dpt g pantai!! yahyahyah! eh? nape ko tak stay kt umah atok ko tros hr tu?huhu
12:03 AM  
Blogger fat conteng...
sy suka ksut itam tue =)
1:54 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
akak!
slmt hri rya aidiladha.
:)
ske bace cite akak. hehe
3:00 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
pegi jongker walk la..
tido satu malam kat hotel.. ekrhekreherkher..

ai da beli rollerbled last week.. best2.. tp maen2 kat rumah je la.. ngahahhaa.. jom2 beli..

farah.. moh la.. Insya ALLAH ade je.. sbb die kan saiz us... kot la.. kherkhrkher..

p/s : nak beli kat sg wang tingkat 3.. kat ujong2.. gue pon x ingat kwsn celah mane.. hehehe
10:23 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
mujur kakiku saiz 5
wahahaha

iziana
12:55 PM  
Blogger Unknown conteng...
selamat hari raya aidiladha...
waaaaaa.. DioR tuuuu..
ressspeekk aaa.a.
hahahaha..
selamat makan daging unta yerk.
kat sini kitorang korban polar bear
6:33 PM  
Blogger MarlissaMusa conteng...
suka kasut polka dotted tu..swet..
11:17 PM  
Blogger GadiS HebaT conteng...
oihhh2~!!!
mau trun ke melaka, silalah roger2 aku..
aku setia menanti kehadiran diva terchenta nih....

ko nk cr klip kertas comei2 tu, kat jonker melambak2...
dtg weekend la, leh aku join ko meronggeng skali...
at least, kehidupan melampau aku kat mmu tu terisi gak ngan kehadiran ko...
wahahaha...
2:27 AM  
Blogger Adian conteng...
salam aidiladha!
5:44 AM  
Blogger Tok Rimau conteng...
Ha ha ha. Aku tak faham taste Chika. Apa pun, Chika yg nak pakai baju tu bukan aku.

Tapi aku suka paperclip kayu tu.
8:57 AM  
Blogger Napster conteng...
13!
eh selamat hari raya korban :D
10:08 AM  
Blogger solitare conteng...
semua satu pun aku takda suka :p
12:32 PM  
Blogger fairy conteng...
kadang2 sy pon saiz 4...tp slalunye 5..
5:15 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
farah - aku dah puas dgn laut. tapi aku takda suka sama laut.

si gadis - sukakah? ehehe...

rebena - terima kasih. saya suka minum ribena masa kecik. masa kecik ja lah. :D

astri - apakah ko bercadang nk sponsor aku one nite di hotel? lets jom.

iziana - kaki ko normal. bersyukurlah.

hannan - daging unta tak men. polar bear? kami korban cheetah ja tiga belas ekor. haa...... apa nak lagi... :p

kakak comel - kakak, saya menghadapi kesukaran membaca nama tu. lidah saya kejung jadinya. aahahah...

syap - ko pastikan ko dah kumpol wang byk2 tuk support aku sepenuhnya ok. ala-ala sugarmummy . :)

adian - selamat hari raya aildiladha eddy! lama tak berbicara yach. :p

tok rimau - saya mengerti kalau tok tak memahaminya. ahaha.

mr.lee - kalau ada yg suka, jgn malu. terus terang ja ;-)

kisah - saya kadang2 saiz 4, kadang2 saiz 3 setengah. sgt la kesian.
9:20 PM  
Blogger J u l i a 。.゜✿ conteng...
rimau wedges tu lawaaaaaa.. nak pakai ngan baju ape tu ??

i love paperclips too.. tak tak yg dari kelip baju. mereka sgt kreatif kan ? colorful..
kat kuantan pon byk jual. murah2 lak tu. =) meh meh dtg kuantan cepat.
8:50 AM  
Blogger mixterr conteng...
fuhh raya sakan nampak.. heheh
9:36 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
macam baju sakura lam citer naruto..hehe.
9:12 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
boleh plak...
10:59 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."