Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Saturday, February 23, 2008

Entry Ini Pelik.



Aku psycho dia? Dia di-psycho? Mereka yang lain ter-psycho? Saling psycho-menyaiko? Gila tak seronok main psychology. Yang penting, hati aku tidak sakit. Kalau fizikal engkau sakit, emosi engkau pun sakit, memang rasa jahanam kan? Formula hidup aku senang ; Biar badan aku sakit secara extreme, asalkan hati aku sehat secara total. Bila hati aku sakit, aku agresif. Sangat tak bagus menjadi agresif kepada persekitaran. Aku tahu aku beraksi di luar batas normal. Tapi aku bukan seronok-seronok menjadi extra-ordinary. Badan panas boleh kasi kipas. Hati panas, macam mana mahu kipas? Kasi telan itu kipas ka? Mahu mati?


Aku memang seorang yang sedar diri dan kenal diri aku secara hampir total. Kalau aku marah, aku tahu kenapa aku marah. Bila mood aku drop, aku tahu puncanya. Aku bukan seperti orang lain yang common menyatakan : entahlah, aku tak faham diri aku. (sumpah aku menyampah gila ayat ni) Oh, no no no! Aku faham diri aku. Akulah yang paling memahami diri aku. Siapa-siapa pun jangan berani mengatakan bahawa dia lebih memahami aku ok. Nanti aku tendang engkau. Sebab hanya aku yang paling tahu diri aku. Kalau engkau fahami aku secara dalam pon, engkau jangan perasan engkau sudah fahami aku secara total. Kalau engkau masih rasa begitu, engkau sangat syok sendiri dan perasan genius. AHAHAHA.


Aku sentiasa sedar dengan emosi aku. Aku seronok kalau persekitaran menyeronokkan aku. Kalau persekitaran menghentikan keseronokan aku, aku sanggup perang untuk diri sendiri. Kalau aku membuat salah kepada persekitaran, dengan tak malunya aku berani meminta sorry.


Memang aku ada buat salah. Emosi aku suka buat sawan. Aku memohon maaf secara honest. Benda kecil selalu berada dalam fokus aku. Aku bukan remeh-temeh punya kaki. Small things also count. Tak da benda yang tidak dikira dalam hidup ini. Semua akan dikira. Engkau boleh panggil aku complicated kalau engkau mahu. Menjadi terlalu simple bagi aku adalah bosan. Kalau ada antara engkau yang mengaku hidup engkau sebagai SIMPLE LIFE, engkau memang bosan menurut aku. Kalau engkau jenis tak jaga emosi sendiri iaitu dengan menelan kesemua pahit maung kehidupan secara paksa, engkau memang tak menghargai diri sendiri. Hati ada SATU sahaja. Jangan simpan yang buruk-buruk. Kasi hati senang dan puas. Barulah namanya menghargai organ sendiri.


Objektif contengan aku yang ini memang sebagai provokasi. Bukan motivasi! Aku tak berapa suka motivasi. Aku suka provoke orang sahaja. Mungkin engkau rasa aku macam racun fikiran engkau. Kalau engkau rasa ini racun, engkau boleh pilih untuk ignore. Aku ulangkan lagi. Aku memang provoke engkau. Come on, babe! Hidup tidak boleh simple sangat. Engkau mesti mengejar kesempunaan. Ya. Nobody is perfect. Tapi engkau boleh capai ke tahap 99.9% perfect. Selagi masih hidup, selagi itu ada chance menuju kesempurnaan.


Serius, puaskan hati sendiri secara total. Jangan pernah berhenti dari berfikir. Orang yang diam berfikir itu adalah sangat rugi.


Aik? Confuse juga entry ni. Engkau semua lebih baik bersurai.

Pesanan : Entry ini memang pelik. Aku sudah buat draft awal tentang komen-komen yang bakal engkau semua post. Engkau akan menyatakan ketidakfahaman. Engkau akan menyoal aku dengan soalan beraneka pilihan dan soalan-soalan struktur. Kalau engkau bakal melakukan salah satu tindakan seperti yang sudah aku sebutkan ini, engkau jangan drop komen ok. Aku malas nak buka comment page sebab connection slow. AHAHA. Kalau engkau ada pandangan istimewa, barulah engkau drop komen ok. Yaaa... yaa... sangat pelik. Aku juga berasa pelik kerana menghasilkan entry ini.



Labels: ,

 

16 Congteng-conteng:

Blogger Nashrex conteng...
aku nombo 1. yeaaahhaaaa angree angreee!! yeeeaaahaaa!!!
11:30 PM  
Blogger Nashrex conteng...
entry ini dah draft awal2.. bleh dikata ini entry paling sempurna yg leh capai tahap 99.9% perfect.

ayat ko mmg gempak~
11:33 PM  
Blogger nieja conteng...
nash no 1..
aku no 2 la..


hye chika..
haha.. xpsal2 nk hye2..
1:45 AM  
Blogger Nashrex conteng...
hish.. aku nombo 1 dan 2 laa..
haaa. skrg nombo 4 plak
9:45 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
NASHREX 1 - engkau masih tak berubah. ahahahahahhahahahaha.

NASHREX 2 - aik? komen yang ini memang takda dlm draft. ahahaa

NIEJA - engkau nombor TIGA.

NASHREX 3 - yaya. engkau terpaling hebat. dan havoc. skali je ko muncul, dah kecoh secara tak terkawal. ahahahahahakusuka...
9:54 AM  
Blogger vancouver conteng...
nice blog !

I'm originaly from kuwait
I wish to visit your country soon
:)
11:49 AM  
Blogger Nashrex conteng...
skali lg. aku nombo brape..

yer.. LIMA!!!



BAPAK AHH!! brape kali aku masuk page ko nih.. hahaha
2:01 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
VANCOUVER - i thought u from Canada indeed. ahaha...

NASHREX 4 - gila kuasa. hahaha.
3:02 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Aku Tidak Akan Menentukan No Berapa Atau Ditentukan.. JIka Menggunakan Abiliti Meng"psycho Orang Ke Arah Kebaikkan Adala Lebih Baik Berbanding Menggangu Emosi Orang..Jangan Bagi Rakan Kita Sakit Hati Dengan Kita Bepanjangan...

Ini Pendapat Aku Je..
6:01 PM  
Blogger umi_e conteng...
ermmmmmmm ada ke orang yang tak faham diri sendiri eekkkkkk

*** kak e pun faham diri kak e sendiri malah tak ada orang lain faham kecuali diri ini hihihihihihihihi :D ;)
8:26 PM  
Blogger :: Wiween :: conteng...
diri sendiri yg lebih memahami diri sendiri. Jika org lain kata dia lebih phm, katakan padanya KAU TIPU! hehehe sokong dik chika! ;) Entry ini akak kasik 5 bintang okeh? Pelik tp besh.
8:36 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
MROZAIDI - Tapi lebih lagi JANGAN BAGI rakan kita sakitkan hati kita secara berpanjangan. Hati aku adalah nombor satu aku mahu jaga. ya ya. selfish tapi semua orang pon selfish sebenarnya.

KAK E - bagus. jangan menjadi orang yang suka menyatakan bahawa dia tak berapa faham diri dia dan terlalu mengharap penilaian org lain. kalau kita rasa kita bagus, kita mmg bagus. ahaha.. (tidaklah exactly begitu)

WIWEEN - kakak ni pon bagus juga. ya. hanya kita bersama diri dan tubuh kita yang memahami kita. orang lain cuma pandai=pandai saja melabel kita.
9:04 PM  
Blogger thor conteng...
rase2nye kari ikan bilis wujud x?
1:52 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
aik?
10:44 AM  
Blogger thor conteng...
hahaha
6:49 PM  
Blogger CIAO ITALIA! conteng...
saya setuju: entri kamu ini memang pelik!


ehehe

unmacchiato.blogspot.com
10:25 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."