Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Wednesday, February 06, 2008

Motivasi diri secara sendiri

Thank you photobucket
Berjalan-Jalanlah Ke Sini.

Selagi admin tak block email aku, selagi tu aku seronok buka account. Tak berani janji samada account photolog ini akan kekal selama mana. Kalau aku rasa seronok, aku akan teruskan. Ya, aku akan teruskan sampailah aku berasa tak seronok. Manusia tipikal.


Biasanya orang cakap tentang rama-rama ber-flying dalam perut. Setiap kali terbaca quotation sedemikian rupa, perut aku rasa geli. Aku rasa quotation itu tidak boleh dipakai maka aku reject secara sendiri. Kalau aku kecut perut, aku lebih terasa seperti ada pisau Rambo memotong isi perut. Rasanya sangat senak, tak selesa, serba tak kena dan sakit. Atau boleh dimetaforakan sebagai bayi menendang perut ibu. Aik? Lain macam ja. Apa pon metafora engkau nak bagi, aku tak da peduli pun. Aku nak buat announcement tak penting. Aku kecut perut. Oleh itu, aku mengangkat tragedi kecut perut sebagai alasan untuk mengurangkan waktu melakukan perbuatan sia-sia. Kalau dilakukan lebih kerap, hukumnya jatuh ke makruh dan seterusnya haram. Aku nak pergi menumpukan perhatian pada kerjaan ilmu duniawi yang mana dituntut oleh Syarak.


Ritual Study belum siap maaa. Presentation board dan juga assignment Amalan Profesional juga belum buat maaa. Gua rasa mahu mati secara slow and steady. Tapi sangat jatuh maruah kalau mati disebabkan assignment. Siapa kata assignment tak seronok? Sangat seronok. Sangat seronok. Sangat seronok. Mahu lagi ka? Ya, sangat seronok! HAHA. Ini motivasi secara sendiri. Boleh dicuba oleh semua orang. Tapi sebenarnya tak berkesan. Langsung tak berkesan. Motivasi FIKIRKAN BOLEH juga sebenarnya tak berkesan. Ia tak lebih dari sekadar menyedapkan hati. Sangat tak guna. Motivasi apa pon, kerjaan tetap kena dibuat menggunakan tangan sendiri. Motivasi langsung tak magik. Aku tak suka. Tapi kalau untuk menyedapkan hati, apa salahnya kita cuba sekali lagi. Assignment Sangat Seronok! Hoyeh Hoyeh!


Tengok, motivasi tak berkesan. Aku rasa nak pergi makan dan minum secara tenang dulu. Lepas tu main-main remote TV mencari-cari yang seronok sampai jumpa. Kalau tak jumpa, mahu senaman ringan secara duduk dan menggoyangkan kaki kiri dan kanan secara berselang-seli. Lepas itu barulah akan memulakan kerjaan. Ada benda alah lagi baik dari motivasi?
 

7 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
ahaks.. sgt seronot dibaca...ayat yg straight tu de point..
Motivasi FIKIRKAN BOLEH juga sebenarnya tak berkesan. Ia tak lebih dari sekadar menyedapkan hati.
100 n 10% setuju..sgt tipu ayat nie..
Ada benda alah lagi baik dari motivasi?
ada..iaitu tidur..tidur sampai lebam..bangun mesti syok..
12:02 PM  
Blogger DaRk AnGeL conteng...
hahaha..
meh sini akk kasik motivasi sebijik..

PERGI MAKAN DAN TIDUR SAJOR! LAGI BEST DPT TIDO SAMBIL LAYAN MUVI SAMPAI MUVI TUH TGK KITA BALIK...

ini adalah motivasi yg sgt best. silerlah cuba~ ;)
12:58 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
RAJAUTARA - tidur satu kewajipan. tidur tu anatar nikmat hidup yang Allah bagi. Dan antara yang manusia akan lakukan secara sukarela walaupon tanpa motivasi. ahaha

KAKAK ANGEL GELAP - motivasi kah itu? haha. kalau hidup mmg mcm tu saja mmg sgt seronok. hari2 pon semangat.
7:56 PM  
Blogger cepotet conteng...
selamat bermotivasi dik!
12:47 AM  
Blogger ScarLet Jiem conteng...
Siapa kata assignment tak seronok? Sangat seronok. Sangat seronok. Sangat seronok. Mahu lagi ka? Ya, sangat seronok!......
...............................
Selamat membuat esemen anda ye cik chika...caiyokkkk
3:22 AM  
Blogger fara-D conteng...
seronok la! tp kalo ko degil, mensaiko diri sendiri supaya menekankan bahawa saiko tu tak membantu, mmg anda tersaiko bahawa saiko anda tidak tersaiko oleh kata2 motivasi itu!
6:39 PM  
Blogger President (wiir2000) conteng...
buat assignment last minute lagi best..ahaha!!!
bru rasa thrill dia mcm mana bila dah pagi but still keja lum siap lagi.. =p
9:07 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."