Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Thursday, February 07, 2008

Nocturne

xin sui de hen hao ting
So heartbreakingly beautiful

JC.
J to the C.
Juicy Couture?
Not Not!


JC.
Jay Chou!


Mintak sorry dekat seseorang. Dia sangat tak suka Jay Chou. Tak suka tahap benci. Jay Chou pernah curik pensel 2B dia masa sekolah rendah dulu. Pasal itu dia sangat tak suka Jay Chou. Kata seseorang itu lagi, Jay Chou tak handsome. Lagu-lagu Jay Chou semua tak difahami sebutannya sebab Jay Chou menyanyi mandarin secara tidak jelas. Tambahnya lagi, Jay Chou selalu merosakkan bahasa. Ada ka? Aku tak da peduli pasal isu bahasa. Aku tak faham mandarin maaa. Dia menyanyi mandarin sejati atau mandarin rosak pun aku tak da tahu maaa. Kalau pasal handsome tak handsome tu, okey la aku terima. Jay Chou bukan handsome maaa. Seseorang itu lagi handsome maaa. Puas hati ka? Dia sudah menang muka. Tapi Jay Chou sudah menang suara. Sangat fair maaa.

Aku sangat suka Jay Chou maaa. AHAHA. Handsome tak da. Tapi lagu dia semua unik dari segi melody. Mungkin sebab aku suka genre rap dengan selingan chorus yang melancholic. Kalau Jay Chou datang Kuala Lumpur, aku mahu pergi sambut dia maa. Dan berdiri depan muka dia sampai dia ajak aku dinner maa. Kalau dia tak ajak-ajak juga, aku makan dia maaa. HAHA. Acah je. Lagipun aku belum belajar mandarin maaa. Ada DUA je ayat yang aku pandai sebut dengan sangat lancar. Pertama, ayat hokkien dan kedua ayat mandarin. Kedua-duanya adalah ayat tak baik belajar punya. AHAHA.


My most fav album : November's Chopin



Setiap hari aku mesti dengar lagu Nocturne atau dalam mandarin disebut sebagai Ye Qu. Kalau tak dengar, aku mesti demam panas. Ih? Ada ka? Tak da. Tak da. Tak da sampai demam. Tapi kalau tak dengar mp3, aku mesti menyanyi secara sendiri. Bukan versi mandarin sejati. Aku nyanyi versi mandarin kacukan. Sangat betul dari segi melody tetapi sangat sesat dari segi pronunciation. Menyanyi secara sendirilah katakan.


Aku layan semua lagu lelaki ni. Tak da yang tak layan. Tapi paling layan ialah Nocturne, Ni Lin dan Ting Ma Ma De Hua. Mungkin engkau tak biasa layan Jay Chou. Mungkin engkau layan yang lagi extreme dari aku. Kalau engkau biasa layan Jay Chou, jom kita minum kopi! (Bukan ajak engkau dating maaa. Engkau minum kopi di rumah engkau, aku minum di rumah aku maaa. Minum secara sendiri dan asing-asing) Kalau engkau tak kenal Jay Chou, aku tengah memperkenalkan engkau kepada beliau lah ni. Kalau engkau tak suka Jay Chou, engkau boleh geng dengan seorang orang ni. Aku suka Jay Chou tapi aku tak da buat kerja runtuh moral dengan menatap muka dia secara sawan. Muka lelaki yang tak suka Jay Chou lagi sedap untuk ditatap maaa. (dating mahu ka? Kita minum kopi secara bersama-sama. Mahu?)


Sebenarnya tak banyak penyanyi yang aku sangat suka. Kalau aku suka pun, aku suka secara biasa. Tak da yang terlebih biasa. Cuma ada beberapa je yang aku suka secara terlebih sikit. Dan Jay Chou sangat bertuah kerna menjadi terlebih biasa. Sampai aku kena play Nocturne sebanyak-banyak kali yang boleh. Aku recommend lagu ni kepada semua rakan-rakan Melayu yang tak pernah tahu. Betul. Sangat bagus melody dia. Kalau tanya lirik dia, aku tak da komen. Kalau tanya bunyi sebutan dia, aku suka. Sebab banyak perkataan yang bila didengar, agak cute. Suara Jay Chou sangat cool and steady. Aku kasi dia bintang 4 setengah. Aik?Lagi setengah pi mana? Lagi setengah aku kurangkan kerna dia tak handsome. Kalau dia handsome, aku bagi lima campur bonus lagi 5. Maka, dapatlah dia 10 bintang. Tapi sangat rugi sebab dia kalah muka. Aku bagi lelaki yang tak suka dia menang dari segi muka. AHAHA.


Tolonglah dengar Nocturne okay. Tak menyesal punya engkau tunggu YouTube streaming lagu ni. Kalau suka, ingat! Kita janji minum kopi ok. Kalau tak suka engkau diam-diam okay. Tak payah luahkan. Aku sangat tak fair. HAHA.


Jay Chou - Nocturne (Ye Qu)

Dekat studio pon aku play lagu ni sebanyak kali yang boleh. Tinggal lagi tak beli album je. Sebab rugi maa beli album. Suka macam mana pun, aku tak da tergadai maruah punya pergi beli-beli album bagai. Aku ni peminat yang cool tau. Minat secara slow and steady. Belum mahu extreme lagi ke tahap lebih hebat.


Entry ini tidak ditaja oleh Jay Chou. Komisen pon tak da. Aku tulis secara rela. Tak harap Jay Chou ajak makan malam pun. Ikhlas. Aku memang peminat yang merendah diri. Meminati secara slow and steady. AHAHA. Sebenarnya aku nak ucapkan Happy New Year untuk Jay Chou dan warga lain sebangsa dengannya. Termasuklah kepada seseorang yang tidak suka Jay Chou. Selamat bertahun baru aaaa. Lepas raya, banyak angpow, banyak kaya. Lepas kaya kita terbang carik Jay Chou okay. Kita ajak dia main mercun roket, mercun thunder dan semua jenis mercun. Err. I do not like fireworks :d

Hey hey. Dah dekat seminggu aku duduk DALAM rumah. Setiap hari tengok TV dan tengok PC secara bergilir-gilir. Selain dari tu.. tak da. Kehidupan kosong. Nasib baik ada Mak Yang kat rumah. Bolehlah bermanja-manjaan dan menuntut kasih sayang extra. Time is up. Masa untuk buat kerja. -Habis-

Labels:

 

15 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
fuh! banyak masa dia merapu...kojo da siap?
den belum...siap xtra keje lagik... n...malas!cis

~fara-d
11:43 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
This comment has been removed by the author.
12:36 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
FARAH BREEP BREEP - hey hey! we gonna talk bout jay chou ok. like him or not? did the song sounds nice... onot? just drop your comment on it. HANYA ITU SAJA. jgn disturb fikiran aku tentang kerja. ... :p ahahaha. sgt fierce.

farah, i think jay chou is cool. tapi dia tu tak suka. ada cara ka buat dia suka? bomoh dia ok ka?
12:38 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Waa, Jay Chou Pulak..
Aku pon dapat lagu2 best Jay Chou dr Maxis. tapi blom dengar lagik.Best ke?
zaman dulu aku tau F4 je nyanyi..eyh, engkau blom dgrkan Andy Launye lagu. best gak wo0o0o.tapi xtau tajuk. Tunggu pakwe aku Nicholas Tse atau Daniel Wu aja. Miahah

p/s:die tak suka?ko pasang hari2, sure die terjebak gak nnati..
1:11 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
AIZAR TSE? - tse itu MATI wo. ahahahaha. album latest ni tak berap nak layan sgt. november's chopin tu ok. ada ka lagu andy lau yg bagus? nanti aku cari.

ya. dia yg handsome tak suka jay chou yg tak handsome. ahahah. seri 1 sama maa. ahaha. tak da terjebak punya. dia tau ja nyanyi semua lagu jay chou tp dia kata dia tak suka. tp dia nyanyi juga bila dipasang. tp dia tak suka juga. apa boleh buat. ahahahaha.kalau dia suka, mesti lagi byk aku dapat collect maa.
1:25 AM  
Blogger Adian conteng...
lagu ni macam karaoke. suare die slow cam suare latar. atau kat youtube ni muzik die lagi kuat? hehe okla leh thn lagu ni, bleh didengar di dalam tren sambil melihat salji berguguran di luar jendela.
1:37 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
ADIAN - gila ke pe? nak tunggu duduk dlm train sambil tgk salji berguguran tu... maknanya... bila ko nak dengar lagu ni? pada tahun2 yg akan dtg? masa kat tandas pon boleh dengar maaa... layan je
1:52 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Jom Layan Kung Fu Dunk.. Tapi AKu Pon Tak Layan Lagi SBnanyer.. Cam Best Jek..
2:24 AM  
Blogger cepotet conteng...
dik, nanti tgk cite Kung Fu Dunk. Jay Chou berlakon. citenya tentang basketball. er.. tapi adik tak dibenarkan nonton wayang kan? tunggu cd k!
2:15 PM  
Blogger Unknown conteng...
erm,..nice melody, nice remix, nice lyric, but poor singing style...wat can i do if hav the bad imagine from start?? cant change it.. but anyway if u like it i can help u search all those things bout him...i also not hate him...haha...just not my idol oni maa...i also never ask u to stop listening his song..don be sad...:p
3:09 PM  
Blogger fara-D conteng...
haha...tuuu dia! empunya badan da tampil kasi pandangan!!... perlu lagi kah aku beri pandangan?


lagu cina aku tak dengaq/layan sangat... citer cina layan la... lagu arab ok gak...hiks!
10:24 PM  
Blogger IamYonna conteng...
owh..
chika comel..
aku rase blh kot minum kopi ngan ko..
tp stengah cawan je la.
leh gitu? :p
maknanya lagu itu 50-50 ke best annya..
ahaha...
btw,
tingin nk dgr lagu jay chou versi ko plak..
dah la die nyanyi laju..
haih..

x mengapa lah dia x suka..
sebab dia rasa dia lagi handsome dari JC :))
12:23 AM  
Blogger Unknown conteng...
Babe...
I love jay chow..
i even remember the lyrics :)
7:58 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
QAI -Kung Fu Dunk! ya ya. mahu tgk. nanti :)

ERNI KAKAK CEPOTET - Kung Fu Dunk. ya ya. mahu tgk. nanti :) aik? sama ja reply dgn yg atas. AHAHA

MR.LIM LAKSA - tak sedih pun. you tak suka, i tak peduli. i suka secara sendiri. ahaha.. Dear, burn all Jay Chou's songs. ALL. Gimme before sunrise tomorrow. Boleh ka? :-*

FARAH RAMA_RAMA PUTIH SAIZ 11 - aku layan semua. tak da yg tak layan. cerita buduh pun aku layan. WAKAA

YONNA - pikir dua kali,babe seblom suruh i menyanyi mndarin versi sendiri. Nanti you menyesal. AHAAH.. gwa tak taw!!!! :p

DR.HANNAN - hannan tipu... :p ya ka? nyanyi dgn btol ka? hafal ka? faham ka? hey you pergi belajar doktor sana. jgn belajar jay chou maaa. sgt tak berkatan dgn medic maa. ahahaha
10:13 PM  
Blogger A t i Q a h conteng...
ting ma ma de hua tu ada pernah keluar masa 8tv punya iklan mothers day kan. besh2!!
10:25 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."