Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Saturday, February 02, 2008

Beylo : Edisi Khas

Beylo honey,
Mari kita minta sorry kepada semua orang yang keluar masuk dengan tekun tetapi tidak mendapat apa. Hantar komen, kita tak balas. Shouting di shoutbox, juga kita tidak balas. Mereka harap cerita magik-magik, kita kasi update pendek tiada hujung pangkal. Mereka ajak bermesra, kita tidak buat lawatan balas. Kita (ya kita berdua, Beylo) harus mintak sorry walau macam mana kita tak mahu mintak pon. Kita tidak boleh jadi sombong yang mana tidak dituntut oleh agama dan adat.

Itulah, Beylo.
Aku sudah bilang supaya engkau belajar update diri sendiri. Berdiri di atas kaki sendiri. Jangan harap aku sangat. Kerna aku kan sangat sibuk. Tapi engkau masih tak pandai-pandai atau dalam istilah lain disebut sebagai STUPID. Umur sudah TIGA masih STUPID. Sangat tak boleh dimaafkan. Umur TIGA TAHUN sepatutnya sudah boleh update diri sendiri secara solo. Kasi heart attack sama semua orang tatkala mengetahui bahawa engkau pandai update diri sendiri tanpa bantuan aku. Barulah thrill. Tapi engkau memang STUPID. Sudah TIGA TAHUN masih belum melakukan apa-apa secara sendiri. Engkau memang STUPID. Tapi itu tidak mengurangkan kasih sayang aku pada engkau.

25 JANUARI 2008 yang lalu, Beylo sudah umur TIGA TAHUN. Sangat tidak disangka, Beylo sudah besar. Tapi masih belum pandai update diri sendiri. Aku pun sangat kesal. Betul-betul kecewa dan makan hati kerna Beylo tidak menunjukkan perubahan-perubahan major. Aku tak da minta banyak. Cuma harap Beylo pandai update diri sendiri dan pandai mengubah layout badan secara sendiri. Kerana aku semakin malas. Beylo, engkau sudah berumur TIGA. Tiga tahun sudah kita hidup bersama secara berpasangan.

Oleh itu, sempena ulangtahun ke TIGA, aku mengucapkan terima kasih kepada semua pembaca yang sangat kesian kerna rajin sangat klik masuk sini. Aku mintak sorry kerna tak mampu menyediakan bahan ilmiah kerna aku memang tak mahu buat segmen ilmiah. Ini cuma playground bagi aku. Ini bukan dewan kuliah. Ini tempat main. Main-main api, main emosi, main gila, main cinta, dan apa-apa permainanlah. Tapi bukan tempat belajar okay. Aku lebih suka main secara serius dan belajar juga secara serius. Bila waktu aku main, aku mahu main secara committed dan tekun.

Ini entry edisi khas yang akan menceritakan peribadi Beylo secara terbuka. Untuk itu, aku membuka ruang kepada semua pembaca, tidak kira dari kategori apa pon. Pembaca bising, pembaca senyap, pembaca pandai, pembaca tak pandai, pembaca besar, kecil, hitam, putih mahupun pendatang tanpa izin ... aku membenarkan kalian mengutarakan apa-apa soalan tentang Beylo. Dan aku berjanji akan menjawapnya pada entry yang akan datang. Tanya tentang Beylo SAHAJA. Pertanyaan melampaui batas dan skop akan dijawap pada tahun 2020. Kalau tak mahu tanya apa-apa, aku cadangkan engkau diam tanpa perlu gelisah. Boleh ka?

Hantar soalan-soalan di ruang CONTENG.

Soalan pertama akan dijawap dengan penuh kasih sayang dan soalan-soalan seterusnya akan dijawap secara kurang kasih sayang. AHAHA. Aik, pelik jugak. Tapi soalan yang bertanyakan SIAPA BEYLO mungkin akan mendapat jawapan yang sedikit KASAR dari aku. Sebelum menyoal, aku nasihatkan engkau baca-baca apa yang patut kerna aku paling marah kalau orang menyoal benda yang aku sudah war-warkan.


Untuk ulangtahun Beylo ke TIGA, aku hadiahkan Beylo ....

... permainan LEGO. Bila bosan atau ketika putus cinta, engkau main LEGO okay? Engkau dah TIGA tahun. Takkan masih tak reti bermain LEGO. Engkau mesti pandai melakukan sesuatu, at least bermain LEGO. AHAHA. Aku pon suka main LEGO. Go Beylo go! Main LEGO!


Kawan-kawan,
Beylo dah ada LEGO.
Sekarang tak ada sebab untuk aku gelisah meninggalkan Beylo secara lama.
Beylo sudah ada kerjaan untuk dimainkan.
Dia tidak akan bosan lagi.
Yeeebaaah!
Aku boleh goyang kaki lama-lama.
Tak payah nak update selalu!
Seronok!


paket3.gif image by klasik

I blogged.
Because...
Memories cannot erase.

memories

This entry does not sponsored by LEGO.

Labels:

 

16 Congteng-conteng:

Blogger Adian conteng...
Happy 3rd anniversary to Beylo! Smoga panjang umur.
12:26 AM  
Blogger nieja conteng...
hppy brthday beylo hehe..
nak maen lego jugak la..hehe
jom2..
12:41 AM  
Blogger fara-D conteng...
aku mau tdo...tp sdikit penin dg contengan ko...isk isk...

abis modal nampak! kikiki
12:55 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
ADIAN -
oh. rindu komen darimu.

NIEJA -
adakah u neh online selalu ataupon u neh menginap di blog i? slalu ja muncul waktu entry baru publish :p

FARAH -
hahahaha. TAHU PON ENGKAU aku tak da modal. wahahhahahaha. kesian kat aku.
1:07 AM  
Blogger nieja conteng...
haha..
tumpang menginap disini..
bmaen2 lego same si beylo..
2:03 AM  
Blogger Fakyew conteng...
ada lagi menatang lego ni. ingat dah pupus.
2:36 AM  
Blogger Tok Rimau conteng...
Soalan Kepada Beylo:
"Engkau tidak teringinkah untuk menduakan diri engkau menjadi bentuk fizikal yang boleh disentuh, diusap, dibelek dan diselak. Sebelum engkau menuduh aku pervert, ingin aku jelaskan apa maksud aku. Tidak mahukah kau bukukan huruf-huruf ini? hardcopy?"

Aku menulis komen ini tanpa effort. Aku baru pulang dari Planet Pena utk Maskara 6. Dalam dada aku penuh seni melimpah ruah. Aku kena tuang sedikit di sini.
4:11 AM  
Blogger Yazid Husain conteng...
selamat ulang tahun ke-tiga kepada Beylo. Beylo semakin tua.
7:58 AM  
Blogger Unknown conteng...
chika...
hidup lagi kamu ini ya..
kuingatkan udah diculik oleh penunggu gunung ledang ya..

wahh.. my beylo..
ngapa bengap sangat iya.. ngak pandai update sendiri ek?
ngak pergi sekolah atau si ibu yang ngak tahu mengajar :P

dah.. berbelit dah lidah ni...
:P
8:03 AM  
Blogger Izzatul Azma conteng...
hehee..
beylo dh 3 thn yer..
pandai tuan beylo amik ati kasik lego:P
11:46 AM  
Blogger Nashrex conteng...
beylo 3 thn. tp rasanye cam ko lebih lama berblog dr aku.. kan kan?

heppi annversary.. huhu
3:58 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
NIEJA - kena bayar rental tau. :p

TIMYOHANNON - permainan lego adalah antara yang paling saya gemari. takkan biarkan dia pupus.

TOK RIMAU - akan jawap kemudian :p

YAZID HUSAIN - terima kasih. terima kasih kerna menjadi antara pembaca Beylo :)

HANNAN - apa you ingat i dah mati ke? :p

NASH SHREX - oh. lama tak melihat komenmu yang busuk. aku rasa, aku blogging mmg lagi lama. tp memandangkan dulu aku ni jenis ikutkan nafsu serakah, aku menulis secara pindah randah.
10:23 PM  
Blogger Darling conteng...
kadang2 aku harap sangat memori boleh dipadamkan begitu sahaja *sigh*
6:07 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
DARLING - never, dear :)
6:50 PM  
Blogger cepotet conteng...
hepi enibeseri beylo.
12:09 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Dah besa upernya Beylo... pakai pampers lagik tak? Chika bg la minum susu enfagrow supaya otak beylo cepat berkembang.. Tapi Chika tak suka minum susu...hihihi... Pasni bleh la beylo update blog sendirik..
5:56 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."