Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Tuesday, March 18, 2008

Hidup Yang Sesak Tapi Kosong

malam ni ada kelas etika. aku sampai je studio, on laptop. Tiba-tiba malas nak ber-etika. Aku pesan je supaya attendance aku di-sign. Terima kasih sebanyak-banyaknya.


Aku tak berapa sihat. Kepala pening, rasa nak muntah. Maka, sudah dua hari aku tidur secara mati-matian. Semalam selepas dinner, aku terus ketiduran sampailah ke pagi. Bangun pagi, pergi kelas English dan melaukan aktiviti kelas secara seronok. Ya. Kelas yang seronok pagi tadi. SERONOK. Serius seronok. Selepas seronok ber-English, pergi ber-lunch di cafe FST bersama Shiken dan Alif. First time aku jejak ke situ walaupun dah nak grad dah ni. AHA.Lauk dia bukan sket punya panjang. Maka, nafsu serakah pon terbahak-bahak bersama perut. Sangat excellent. Ih, sebut pasal food je berasa sangat cemerlang hidup ini. Habis kelas English, terus balik hostel dan tidur lagi. Bangun tidur, terus ke Alamanda untuk ... makan! Nafsu serakahkahkahkah!


Masa kelas English tadi, aku mendapat saman. Kesalahan seperti biasa. Parking kenderaan di tempat kakitangan. Tak guna. Macam aku cuak je dengan saman tersebut. Sangat sukarela aku menerimanya. Di harap ada secret admire akan membayarkan. AHAHA.


Kepala aku sangat sakit. Badan pon panas. Aku tidur secara gila sampai tak da kesedaran diri langsung. Tiba-tiba aku tersedar, tengok handphone ada orang main miskol. Sangat tak da masa depan kah orang tersebut? Tapi aku terpikir, mungkin beliau adalah salah seorang kawan-kawan kot.Maka, dengan mata yang sangat bersaiz kecil bukaannya, aku pon try call dia balik. Eh, tak menjawab. Pergi lantak dengan beliau maka aku pon sambung tidur yang kronik. Tiba-tiba tak lama tu dia sms.

+ Elo, sape ni?

Aku pon merasa haran dan sedikit marah. Dia pulak tanya aku siapa. Gila ka? Maka aku tak reply pada malam itu sebaliknya reply pada pagi tadi.

- You yang missedcall I last nite. So, who are you?

Aku sangat tak berpuas hati kalau orang berlakon-lakon macam aku yang mengganggu dia padahal dia yang mengganggu aku.

+ Huh? I missedcall you? I pon tak tau sbb masa saya balik2 je semalam, tengok dah ada missedcall from u

Shit! Nak berlakon macam aku la konon yang kacau dia. Gila. Aku sangat tak suka dan tak berminat lalu aku membiarkan dia tanpa reply lagi. Sangat buang masa dan perasan. Ingat aku sangat senangkah nak bermain-main handphone. Itulah pekerjaan paling aku tak suka buat. Aku sangat tak suka bermain handphone dan erm.. aku juga tak berapa pandai bermain handphone. Macam kesian pulak. Kesian dekat aku lah. Bukan beliau.

Dah ar. Banyak benda nak dibuat. Hidup macam apakah? Sangat tak seronok. Tak macam remaja yang sehat. Ih!



 

7 Congteng-conteng:

Blogger :: Wiween :: conteng...
yuhuuu adik chika yg comei!
hehehe aik amik etika ek...waa..windu plak nak amik etika.dulu akak blajo dgn Dr Yusof, Dr Alinor & ade lg 2 org lupe plak.kihkihkih. Chika sapa yg kasik kuliah etika? DPtkan A tau! itu sgt senang mau dpt A! ;)
11:43 PM  
Blogger nieja conteng...
haha..tido aje..
kang nant keje xshiap plak..
g buwat keje sane..
mr spongebob u sdg mnunggu hehe
2:56 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
kes kes yang biasa berlaku.
2:33 PM  
Blogger fara-D conteng...
haha!abaikan jer! kang jadik cam aku...naya kes!

*pengajaran paling berharga dlm idup aku! skang....dpt call or sms no tak dikenali...mmg aku abaikan... tak perlu reply2 misscall dia ke apa, kalo betul member kiter, he/she will call/sms properly! haha!
4:11 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
KAK WEEN - susah la etika tu. sgt susah. dengan semua kes keruntuhan bangunan / building structure failure pon kena hapal. around the world plak tu. Termasuk kes titatic sumer pon blaja. aritu mid term xm pon tersedak menjawapnya. :(

NIEJA - nieja, My Boo tu dia tunggu i tdo je. sbb dia cuma rakan bersetiduran. :(

ABANG KUMPRINX - cellamaaak... siap ada abg. kes biasa. mmg biasa. aha.

FARAH - aku nak gelak sat boleh? sgt lucu ok. engkau mmg kelakar terjebak dgn kes tu. dulu mmg rasa cam kes berat. tapi rasa indah utk dikenang. AHAHAHA. opss! :-s erk..
7:59 PM  
Blogger nieja conteng...
owh rakan setiduran ye..i boley jd rakan sepermakan dgn kamo..whahaha
8:53 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
NIEJA - rakan muda pon boleh :p
9:32 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."