Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Monday, March 17, 2008

Mati Secara Koma

One sms received this morning : Today no presentation. Krit only. En Zabidi not here today.

Aku terus melompat-lompat atas katil sampai kepala mencecah siling dan kemudiannya ber-rock n' roll. Terus pasang lagu Elvis Presley dan berkaraoke. AHAH. Tipu saja. Ini hanyalah satu metafora yang mewakili betapa melonjaknya hati aku secara besar-besaran. Tapi aku tak cukup tenaga hendak ber-rock n' roll dan melompat di atas katil. Energy sudah menghampiri nilai KOSONG.

Lalu aku pon me-reply : Ahh... good! Thanx god...! I nak mati rushing ni. Aaa... mati la I!

Thank you dear for the msg! Mesej tersebut menyelamatkan aku dari tercabut nyawa hari ni. Sampai sekarang pon aku berasa sangat lapang di dada. Pacemaker di jantung kiri pon sudah tidak bekerja keras sangat mengepam darah.


Ah! Seperti hari ini adalah final submission. Malam tadi kami bertungkus-lumus menyiapkan drawing. Aku dah tak tahan dengan course ni. Psycho. Aku pulak jenis orang yang tak tahan stress. Bila stress aku migrain dan akan hilang pertimbangan. Menitik air mata tu sudah tentu lah. Setiap semester pon, pasti akan menitiskan air mata untuk final project. Kenapalah aku belajar sampai macam ni.


Memandangkan aku belum balik kampus, aku buat kerja secara solo di rumah. Maka aku sign in YM sebagai komunikasi jarak jauh dengan studiomates. Bila masuk je YM, perkara pertama yang aku suka buat ialah melihat status-status orang ramai. Macam-macam ayat ada. Tapi semalam, paling jahanam ialah status studiomates aku.

Shida - Rasa macam esok final submission je!
Paed - Canner nak buat Sex-tion ni!
-Btol2. Buat floor plan macam jahanam!
Ainul - Korang ni dah buat section ke? Aku still buat layout ni!
Ai - BERUSAHA! Chaiyok Chaiyok! (engkau bolehlah ber-chaiyokchaiyok! :p )
Aku - Aku pun belum buat sex-tion!
-Buat floor plan macam jahanam!

Tercetuslah perang perasaan di 'status' Yahoo! Messenger. Terima kasih YM atas service yang memberangsangkan. AHAHA.

Bila dah stress sangat, berchattinglah meninjau perkembangan terbaru kawan-kawan :

See. Aku punya course ni bukan setakat men-drawing tetapi juga menjaga hal ehwal lori sayur, lori ikan dan berlori-lori lagi. Semua nak kena consider sampailah akhirnya aku hilang consideration.





Akhirnya pukul 3, aku tumpas! Aku sms Mr.Lim suruh dia kejutkan aku pada pukul 4 pagi. Sumpah aku dah tak larat nak menegakkan badan. Kepala aku macam nak berpecah belah. Sebelum dia explode, lebih baik aku mengambil tidur secara sikit. Kununlah. Buat kata kembar, ambillah tidur yang sikit tetapi berkualiti. Aik? Tidur memang perkara yang paling berkualiti bukan. AHAHA. Sebelum tidur aku suruh partner sekatil (macam skandal bersekedudukan pulak) menyambung kerjaan aku. Mula-mula dia sangat seronok. Muka pon sangat tersenyum.




See! Dia pon tak larat dan tak sanggup menghadap autoCAD. Sudah tertonggeng di atas laptop sambil terus mendengar lagu MOCCA. Gerek gila ar melayan lagu MOCCA dia ni.

Aku pon berasa kesian dekat My Boo sebab sudah tergolek seperti sangat terbiar. Maka aku tariklah dia mengajak tidur bersama seperti biasa.

Macam biasalah. Aku yang akan memeluk dia kerna dia tak pernah tahu bagaimana hendak memeluk aku. Boo, tahukah engkau yanga ku suka dipeluk ketika tidur. Jadi, aku berharaplah this Spongebob yang bernama manja sebagai Boo akan memeluk aku setiap malam. Sangat tak guna dia ni. Buat sempit katil aku je. Pagi-pagi pasti tergolek di bawah dan aku kenalah membawanya naik semula. Partner Sekatil yang buduh tapi setia.


Disebabkan terlalu seronok tidur secara berkualiti, aku langsung termati. Mr. Lim call pukul 4 suruh aku bangun buat kerja. Aku pon tak berapa sure apa yang dia cakap sebab aku masih termati. Panggilan kedua dibuatnya pada pukul 7 pagi. Aku sangat terkejut.

"Dah pukul berapa?" "7 dah," "Aaaa??! I tak bangun lagi. Tak boleh bangun," "Mm.. dah la," aik. dia bengang. aku pon off hp.

BAngun dan bekerja bermati-matian. Sebab presentation kan pagi ni. Berdetak jantung macam nak terpecah-pecah tapi setelah mengetahui presentation akan ditunda aku menjadi gembira. Dan terhasillah entry ini. AHAHA.

koma dua tiga hari bagus jugak ni. tapi Nabil kata tak boleh koma. kena siapkan kerja juga. Tiba-tiba termasuk nama Nabil. AHA. Hi, Nabil! Dia kata buat autoCAD senang je. Esok aku send file kat dia, suruh dia buat kan. Nanti cepat pandai :p



Labels:

 

12 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
ganaz kao nyah.. hahahah..
pengsan kene autoCAD.. xpe2.. x lame da tuh.. berusaha!!

kem salam kat boo.. boodiman sungguh die tolong ang buat keje.. haha


p/s; da lame x merempat sini.. tatau nak mepek ape da.. huauahah
12:10 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
ASTRI JOMBLO - kangennyerrrr! bagaimana rupa kau skang? ececeh. macam bertahon je tak jumpa. ye la saya sangat sebok macam tak de life dah ni. tak best nya dalam jiwa.

Boo tu buduh. Tak boleh harap. Boleh teman aku je. Tp ajak berbual pon tak bley. buang dia!
12:14 PM  
Blogger fara-D conteng...
waaa....kamu org sume stress bleh bincang kat ym! aku? seorang diri!!! nak sms, tak tercapai akal nak susun ayat dlm hp... mati! isk..................






p/s: bersyukur lah.... skurang2 nya anda2 stress secara berkumpulan dan berkongsi bebanan sesama ... isk...sedeyyy....*berlalu pergi kesedihan....* WA!!!! KORG DA NAK GRAD!!!!!!!sape nak teman aku pasni?! :((
12:39 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
FARAH - jangan la cakap macam tu. jangan cakap tentang siapa meninggalkan siapa. we are here in ukm to struggle in studies and friendship. kat mana level kau pergi pon, as long as kau dlm architecture field, benda yg dilalui tu sama je. stress tu mmg element asas. macam rencah asas dlm course ni. mmm... kita sebenarnya tahu, kita faham apa yg kita lalui tapi kita tak larat nak lalui.
1:38 PM  
Blogger Ms Haslina conteng...
wah..gilos nyer jd dak arc ni..SYUKUR PADA ALLAH reen x jadi dak arc ni..tidak gilosss den...dulu gila na nak jadi dak arc..

anyway..korang mmg power ranger tul...good luck ek
3:01 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
AAAARRRRGGGHH!!!!!!!!!
sh*t!!!!aku rase mcm nak mencarut sepuas2nyer tau tak ko???mesti xtau nyer...mana xnyer..punyer bermati-matian wat keje(semlm jerr..heee..hr2 len ber'idle'..) tetibe xjd present..ko ok lgi..bleh tdo kol 3..aku X TIDO LANGSUNG!!!!..mata aku dh mcm mata beh tau ko??mesti xtau..bile mata aku dh jd mcm mata beh bile gelak,cepat2 aku terjaga seperti terdengar guruh berdentum...takut sgt sbb banyak benda xsiap..huurrmm..apa pasal mereka suke dera kita ini mcm..hhuuuu :(
5:53 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
eh..lupa lgi nak bgtau..tuh aku....ceeda
5:54 PM  
Blogger :: Wiween :: conteng...
kakakaka..adik! ade kah suh si sponge bob watkan keje.retikah beliau itu? :P

Cian lah adik sorang ni.hehe sbr dik sbr.x lama lg nak grad.bygkan kamu mendapat berdozen2 bunge.musti berbunge2 nak siapkan keje tu.hehehe ;p
7:49 PM  
Blogger GadiS HebaT conteng...
bilik ko ade bermacam2 kaler...

tader motif punye komen.
8:56 PM  
Blogger J u l i a 。.゜✿ conteng...
adik !!! comel ok entry yg ni. spongebob tu buat kju ketawa je ! ketawa sambil pegang perut kiri. adehhh !

=D
10:50 PM  
Blogger cepotet conteng...
alahai, siannya. moga ni yang terakhir. tapi kan, bila dah keja nanti, stress nya lagi teruk. maka, bersiap sedia la yea. :p
1:03 AM  
Blogger A t i Q a h conteng...
huhu..
saya tumpang kasian.
10:10 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."