Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Sunday, March 09, 2008

Unbreakable

Kadang-kadangkan .. aku sakit hati. Aku tak suka bila orang ataupun bukan orang (seperti benda-benda dan haiwan) berlaku tidak fair pada aku. Aku ni gila perhatian ka? Bukan kah aku mendapat kasih sayang yang secukupnya dan kadang-kadang melimpah ruah? Sangat membazir. Pembaziran kasih sayang. Tapi kadang-kadang, dalam cukup itu ada kekurangan. Aku sangat stress.

Ya.

Susah bersama aku.
Tak bertanggungjawap dan sangat suka berlarian. Sensitif tahap gila. Benda kecik semua mahu kasi kira. Aku tak minta banyak pon. Tapi mungkin yang sikit itulah.... yang paling berat. Cuma mahu yang lebih terbuka dan tanpa tekanan persekitaran. Dan juga semestinya tanpa ketidakadilan. Macam yang aku kata, Give and Take.

If you needed love
Well then ask for love
Could have given love
Now I'm taking love

Mmm. Silap aku adalah di satu part. And the other parts, bukan silap aku. Perasaan yang macam-macam. Yang boleh dipilih untuk berasa apa. Macam bermain chess. Boleh menggerakkan askar sesuka hati tetapi setiap movement ada risiko berbeza. Erk? Hidup macam chess. susah! Grr! Menarik-tarik rambut sampai ke akar umbi. See, cakap je pasal ni aku stuck. Sangat tak tahu direction. Lost. Kesian gila. Kesian siapakah? Kesian aku la.

Tak suka sesuatu yang terjadi. Kenapakah buat begitu? Aku sangat tak suka. Hati aku menjadi panas dan tidak seronok. Sebab sangat tak fair. Tak fair! Tak square! Apakan daya, aku sudah berjanji mahu menjadi lebih sepoi-sepoi bahasa. Berjanji juga untuk tidak membuat hal besar-besaran seperti melarikan diri dan membuat huru-hara. Ya. Perbuatan menghilangkan diri dan membahayakan keselamatn sendiri adalah perbuatan buduh yang tidak akan diulangi. Aik? Macam perbuatan apa ni? AHAHA.

Blog ini sangat public. Emosi menulis terhenti-henti. Lagipun sangat ramai stalker di sini. Hi semua stalker! AHA. Sudah dapat yang dicari ka? Kisah-kisah yang up close and personal masih belum ada. Kesian... AHAHA.


Tadi abah sebut lagi.
Kalau tiada masalah, aku akan dihantar ke ..... (rahsia maaaa)
Kalau tiada masalah, mungkin aku akan mencetuskan masalah.
HAHA. (asyik ketawa padahal tak pernah ketawa sekali pon sepanjang menaip entry ini) Fake!


edit :
Facebook ni macam kelakar. Aku dah tak suka semua friends network. Friendster sangat kaku. Myspace banyak gatal dan kekosongan. Facebook macam mimpi-mimpi fantasi. Hi5 langsung aku tak pernah sign in. Cukup la main benda-benda tu dari sekolah. Sekarang tak nak main lagi. Tak da mainan lain ka dekat internet ni?

Ada 837 requests dekat facebook. Gila! Mahu mati aku membuka satu per satu maka aku kasi buang kesemuanya. AHA. Kepada kawan-kawan jangan msg aku di friendster. Aku akan delete semua msg dekat situ tanpa pertimbangan kecuali aku berasa hendak baca. Dan janganlah mencuba nasib memohon access ke private photo. Setiap hari send request. Aku reject pagi, petang dia send lagi sekali. Sangat yakin kepada nasib la tu. AHA. Oh. Ada beberapa JANGAN yang aku hendak war-warkan

  • Jangan me-mesej di Friendster. Jangan. Aku delete kesemua msg tanpa pertimbangan.
  • Jangan menghantar gambar-gambar di Friendster kerna aku tak da minat. Nanti aku reject, engkau juga kecik hati. Tanya aku kenapakah di-delete apa yang dia hantar kpd aku.
  • Jangan tanya kenapa friendster aku muram. Sebab friendster tak buat aku kaya, aku kasi dump kat dia. aha.
  • Jangan stalking. Member aku pernah men-stalk mantan pacar aku dengan harapan mahu berkenalan dengan beliau. Ih, sangat tak bermaruah. Bekas kekasih orang pon dia mahu. AHA.
  • Jangan bagitahu aku bahawa aku tak pandai bersosial.
  • Aku akan delete siapa-siapa sahaja sesuka hati aku. Lepas aku dah delete, jangan add lagi. AHA. Kelakar betul. Aku delete engkau mestilah sebab aku tak mahu engkau tahu aktiviti aku.
  • Kalau mencari aktiviti aku di myspace, jawapannya hampir tiada. Tiada maklumat di situ. Kesian kat dia tu. Tungkus lumus menyamar di myspace hendak stalking aku. Stalking lah. Komen pon sedap. Seronok tahu apabila melihat orang yang bersandiwara secara sendiri. Tapi kalau dia cuba access ke friendster aku, aku akan memberikan dia satu pil penenang. AHA
  • Friendster aku adalah sulit. AHAH. Kenapakah sulit? Jeng jeng jeng...

Bosan. Pengajarannya, jangan send msg penting dekat friendster! Dan oh, jangan sms yang menakutkan aku ok. Jangan call dan menyanyi juga ok. Aku tak suka. Kalau Jau Chou menyanyi live depan aku pon aku belum tentu suka, inikan pula engkau. Pendek kata, semuanya adalah JANGAN untuk engkau.
 

0 Congteng-conteng:

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."