Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Wednesday, May 14, 2008

handbag

This entry is auto published
Thank you blogger.com




Tiba-tiba aku teringat Kak Chii tag aku. Banyak orang sudah tag aku tapi aku tak layan. Sebab aku selalu terlupa. Dan kadang-kadang aku tak berapa nak layan tag. Sebab aku ada banyak sangat cerita nak diconteng maka perbuatan membuat tag hanya dilayan ketika aku buntu. Macam sekaranglah. Marathon entry la katakan. Sampai aku tak tahu sudah apa nak diceritakan. Bayangkan satu malam saja, aku memaksa diri aku menghasilkan BEBERAPA entry. Stok sepanjang ketiadaan aku. Kalau engkau tak sibuk tapi blog engkau berhabuk, aku tak tahu nak cakap apa. AHAHAHA. Aku yang sibuk pon boleh sawan lagi memblog neh. Punya committed la kan.Macam bagus la katakan :p


Tag tersebut semacam busy body la. Iaitu semacam sangat nak tahu apa yang ada dalam handbag wanita. Aku semacam malu nak tunjukkan apa yang aku bawak ke hulu ke hilir sebab sangat banyak dan menampakkan sikap-sikap fussy aku. Macam terblushing-blushing la pulak. AHAHA.


Ini hasil punggahan handbag semasa aku berkelah tempoh hari. Sekarang engkau semua pon akan tahulah kenapa aku suka pakai bag oversized. Padahal sangat tak ngam dengan saiz aku. Ngee :D




Ini dikira okeylah. Kalau aku pergi studio lagi dahsyat barang yang aku bawak. Speaker Mickey Mouse lagi. Pelbagai cable sampai penuh berselirat tali-tali dalam handbag. Tak termasuk pulak perkakas lain keperluan harian. Dengan measuring tape, scale rule dan cutter semua ada dalam handbag.Sangat tak ayu okey isi dalam handbag aku. Ni dikira okey. Dikira sangat logik dan masuk akal.




Aku suka buat compartment supaya senang nak cari barang. Sebab tahu-tahu je lah barang aku sangat bercampur aduk.


Fungsinya aksesori ini adalah sebagai penyelamat. Biasanya kalau ke studio memang aku akan bawak few. Macam tu jugak kalau berjalan jauh ke mana-mana. Sebab manalah tahu tiba-tiba ada event yang memerlukan aku jangan berselekeh sangat. Aku pon pakai je benda-benda ni. Simple tapi works!




Yang ini macam biasalah. Macam semua orang. Cellphones and digicam. Tapi digicam lagi penting dari cellphone.

Disebabkan aku sensitif bau, perfume mesti wajib bawak. Kalau tak bawak, memang rasa sengsaralah. Sebab aku kan suka nak muntah. AHAHA. Currently aku rajin bawak Guess ni dengan Rexona Deodorant.

What's inside?



Lotion lotion lotion. Kalaulah aku tertinggal lotion, aku sanggop pergi beli. Mr Lim sangat sudah faham. Jadi dia pon rajin tanya samada aku bawak ka tak lotion dengan perfume. Sebab dia tak sanggop tengok aku asyik beli lotion. Sebenarnya aku jarang bawak Nivea ni sebab aku die hard fan kepada J&J. AHAHA. Oh. This LeSportSac bag mesti dibawa. PALING WAJIB. Sebab isi-isi dia merupakan emergency saviour. AHAHA. Tahu tak aku sangat suka compact powder J&J. Walaupon nampak sangat budak-budak. Tapi bedak dia best wo. Ringan dan kalau hilang atau tercicir pon aku tak da hal punya. AHAH.



Kad matriks adalah nyawa untuk hidup bahagia dalam kampus. Hair clip tu Mr Lim bagi dia beli kat Bandung. Aku suka bawak berjalan hair clip ni sebab kalau berjalan jauh (macam balik kampong), aku suka bukak tudung dalam kereta. Jadi akan bergunalah benda alah ni. Panadol mesti kena ada. Maklumlah aku kan sangat mudah jatuh sakit :p And pendrive. Kalau hilang boleh gila dibuatnya. Sangat sayang pendrive ni walaupon dah burok secara sangat burok.


Tapi sebenarnya. Isi kandungan handbag aku sangat bergantung kepada aktiviti apa aku nak buat. Kepada kawan-kawan seperti Astri yang selalu ejek aku ... kenapakah suka membawa bag besar tapi badan kecik... ha. Engkau tengoklah barang aku! WAAHAHAH!

 

5 Congteng-conteng:

Blogger a[l2]isa shi[l2]ahata conteng...
hahah~
kite mcm sama larh kak..
mama aisya slalu ejek,
"handbag along tue macam poket doraemon"

pnh kawan aisya suh bawak bilik skali..

huhu..

kite kan pompuan..
huhu.
3:31 PM  
Blogger :: Wiween :: conteng...
tu diaaa brg anak dara tomei ni..hehehe pelbagai.:p oo chika pakai jadore ek? kak ween suke dior addict 2.;)
7:34 PM  
Blogger cepotet conteng...
amboi beg dia. tapi memang puas hati kan dik kalau bawak semua semua camtu.

hmmm.. bayangkan kalau chika dah ade baby sendiri nanti. kena bawak barangan baby and barangan sendiri. haaa, camne tu? :p
9:33 PM  
Blogger Acaii Jawe conteng...
gila byk barang dalam beg,huhuu...:)
10:52 AM  
Blogger fara-D conteng...
Yang ini macam biasalah. Macam semua orang. Cellphones and digicam.

cellponeS
cellphones!! ahaha! statement ow-raNg ka-yErr!! kaakakaka!!!


handbag aku salu berat tp ntah masok brg apa. berat dosa kah?
atau pun berat supaya bisa menjadi alat senjata melawan musuh negara yang cuba meragut beg aku??gtu kah?
1:08 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."