Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Monday, June 16, 2008

Architecture vs Marriage II

Kau tak muak ke dengan architecture?

Gila muak! Nak muntah! Aku tak larat buat architecture dah. Aku larat nak kawen je.

Jom kawen!

Jom.

Bulan 12 okeh.

Okeh. Kau kumpollah duit.

Okay. Kau kumpol la jugak.

Aku buat preparation. Duit kau kumpollah sorang.


Bla.
Bla.
Bla.


Settle.

See, merancang perkahwinan lagi senang dari merancangan bangunan.

Kawen lagi senang dari architecture.

Tahu tak, semasa membina khemah kenduri, engineer tak diperlukan untuk mengira load. Ia dibina dengan kuasa orang-orang tua sahaja.

Tak payah structure yang bagus dan tiada siapa akan krit pada pelamin.

Lecturer pon tak boleh kutuk design majlis kita. Sebab dia tak ada hak menguasai majlis orang.

Ye. Kawen tak perlukan concept yang kukuh macam concept dalam building design.

Okey, set! Bulan 12 kan?

Okay , steady!

Kau jangan larik! Kita tak buat kontrak ni. Sebab perbuatan membuat kontrak semacam perbuatan dalam architecture.

Okay. Aku setia di sini.



Aku budak architecture UKM. Beliau budak architecture UTM.
Kesimpulan : Budak-budak architecture di mana-mana pon akan mereng kepala otak dia pada penghujung jalan. Sekarang aku tidak begitu wonder. Kenapakah senior 1st batch kami semuanya berkahwin selepas grad. Errr... aku macam nak turut sertalah.


Oyya, babeh!
Cerita di atas bukan kisah realiti. Itu sebagai hujah yang menjadi medium menguatkan kata-kata aku bahawa kata lawan bagi architecture ialah perkahwinan. Bukanlah aku nak berkawen dengan beliau lah! HAHA. Sebenarnya kami pernah berjumpa sekali saja iaitu semasa lawatan UKM ke UTM tahun lepas kalau tak silap. Kami berbual kosong jek

Sekajap. Usia 22 tahun. Macam boleh kahwin lah bukan? HAHA! Aku tak larat lah buat architecture lagi. Tapi tak menghabiskan sesuatu yang dibuat semacam perbuatan yang tidak bermoral. Iaitu aku tak suka. Lagipon bukankah memang aku yang suka sangat field ni? Berhempas-pulas aku mendapatkan course ni dulu. Dari tingkatan 3 aku aim. Tapi sekarang aku tersedar sudah bahawa kekuatan aku lebih kepada graphic architecture atau anything into graphic. Kepala otak aku tak berapa boleh pusing bab structure. Dan aku tak larat berkorban tenaga zahir batin demi sebuah drawing CAD. Penat. Penat.


Jadi suri rumah macam best lah bukan? Memasak, mengemas, mencuci, menjahit, menternak dan bercucuk tanam. Disamping menunggu di depan pintu pada waktu pagi dan petang. Wah. Isteri apakah itu? Isteri mithalilah. Tapi antara kesemua pekerjaan yang aku sebutkan di atas, semua aku tak tahu nak buat. Kecuali menunggu di depan pintu pada waktu pagi dan petang. HAHA. Tapi aku rasa, pekerjaan di rumah sebagai suri rumah sebenarnya pekerjaan yang menarik. Iaitu bukan saja bernilai tinggi, malah membolehkan aku menonton kesemua rancangan kartun dan sinetron secara lengkap. HAHA. Okay okay. Jangan bergurau. Marilah bercerita serius.


Tahukah? Aku belum pernah mempunyai perancangan masa depan dengan siapa-siapa walaupon aku pernah bersama beberapa insan secara bercinta-cinta. Sebab aku ada masalah dekat satu segmen hati aku. Iaitu sayang secara komited tetapi tiada keyakinan secara tegar. Sebab itu bila parents mahupun granparents menyebut tentang masa depan bilakah aku akan berkeluarga (since my family memang kawen muda semuanya), aku pon berasa lost. Aku berasa tiada siapa-siapa yang ingin aku kahwini. Bila ditanya adakah aku tak da pernah mempunyai pasangan? Jawapan dia pernah. Tapi tak pernah mempunyai impian jangka masa panjang. Sebab itu aku berasa sangat sukarlah menghadapinya.


Aku pernah bincang dengan sorang studiomate ni. Dia tanya, adakah aku confirm aku akan berkahwin dengan non-muslim? Aku jawap tak pasti. HAHA. Sebab aku tak confirm. Percaya tak selain dengan Chinese, aku pernah kejap dengan Serani? Gila la bukan aku neh? Sebab aku rasa, boleh bercinta dengan siapa-siapa saja. Tapi harus berkahwin dengan pilihan yang tepat. Err.. sebab itulah aku tidak suka mengaku diri sebagai taken atau pon tidak. Sebab hanya taken selepas sah menjadi isteri oranglah. HAHA. Bunyi macam tak berapa baik. Tapi cuba fikir. Bukankah betul tu? Tapi bercinta haruslah secara komited.


Tapi aku pernah sekali saja berfikirkan masa depan iaitu pada musim cinta yang lalu. Err... yang dulu-dulu. Gila punya dulu. Dah membasi pon kisah ni. Tapi tak kesampaianlah pulak. HAHA. Silapnya macam aku. Dia macam nak berjumpa family tapi aku semacam tak kasi dia berjumpa family. Sebab bukankah macam sangat serius pulak nak berjumpa family. HAHA. Sitkom betullah cerita hidup neh. Marilah ketawa secara berjemaah.


Kenapa cerita kahwen neh? Sebab semalam memang sibuk berchatting kahwen dengan rakan-rakan. Sebab masing-masing pon sudah bosan dengan life yang berpegang kepada polyline dan CAD drawing ini. HAHA. Selain itu, kami terdorang dengan perlakuan senior kami yang kahwen sudah majoritinya selepas grad. Aku tengok cousin aku, muda-mda dah ada anak. Bukankah best? Semacam mempunyai sebab yang kukuh untuk hidup secara harmoni. Dan semacam mempunyai sesuatu untuk dipelihara selain diri sendiri. Macam best lah bukan? Tak best kah? Kenapa tak best? Sebab macam malaslah bukan nak menguruskan sanitary baby? HAHA. Ishk. Buruk gila statement aku neh. HAHAHAHAHA.


Sudah. Nak bersosial sekejap di blog engkau semua. Sebab macam sombong pulak aku dah lama tak da bersosial di sana sini. Pasti engkau pon macam bencilah bukan. Kejap aku datang. Habislah hancur ranap komen engkau aku kerjakan dengan komen-komen bernas aku. HAHA.
 

63 Congteng-conteng:

Blogger 13may conteng...
eh! ingatkan salah blog tadi...

dah tukar kaler :D
12:34 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
13 may : tak salah. btol btol. haa
12:36 PM  
Blogger MarlissaMusa conteng...
wahhhh..nak men kawen2 pla dia neh..bla nya nak berlangsung majlis gilang gemilang?
12:49 PM  
Blogger MarlissaMusa conteng...
cop cop..jgn lupa jemput kak mar.. :)
12:50 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
chicka mungkin kahwin umur, 45.

err, atau aku kena up lagik?
gagagaga.
1:13 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
apsal tu sangat sampai 45?
sebab?
err... motif?
haha
1:15 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
KAK MAR - nurul nak kawen. carikkan calon. haha. orang penang pon boleh. haha. hihihihi
1:25 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
erk. torres lah.
haha
1:32 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
kalau kata tak laku,
mungkin macam tak berapa releven.

kalau kata mahal sangat,
mungkin macam berunsur metarialistic.

kalau kata 'macam bagus',
mungkin dapat diterimalah.

gagagaga :p



macam baguslah kawen cepat. haha
1:33 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
kalau kata tak laku,
mungkin macam tak berapa releven.

kalau kata mahal sangat,
mungkin macam berunsur metarialistic.

kalau kata 'macam bagus',
mungkin dapat diterimalah.

gagagaga :p
1:34 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
45 tua sangatlah.
macam sepetutnya dah jadi nenek.
takkan baru nak kawen.
kawen sekarang baguslah. masih fresh dan bergembira. haha.
1:35 PM  
Blogger Darling conteng...
kawin? chika sudah mahu kawin kah? wahhhh sangat best bunyi walaupun macam pelik.. errr ke i yang pelik tak kawin2 ni..


omaaakkkkkk kawinkan anakmu iniii..
1:39 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
lagipon,
kalau macam umur chika tak sampai 45 macam mana? tak merasa kawen lah. err.. rugi dan sedih la bukan? sia-sia lah hidup. haha
1:40 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
'eleh, macam bagus'

err, lupalah nak tambah thats eleh.

hahahaha.
1:41 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
hahaha.
boleh dia add-on pulak.
haha.
eleh, nak kawen! nak kawen!
haha. gila
1:42 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
'eleh, macam serius.'
1:47 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
'eleh, macam berani.'

hahaha :p
1:48 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
eleh.
ooo.pandai main 'eleh' pulak.
gagagaga :p
1:48 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
'eleh, apa nak takut. kawen = thrill. haha'
1:49 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
gagaga.
actually tak berapa pandai main eleh.

tapi since chicka cakap pasal kawen, macam mana boleh ter'eleh' pulak. takda tahulah tersebut.

hahahaha :p
1:50 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
haha.
sebab adib rasa 'eleh, kawen?,' haha. macam tak berapa kena la bukan topik neh. haha :p
1:52 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
err,

eleh nampaknya tak berapa berkesanlah sudah.

'okek, kawenlah!'

gagagaga :p
1:56 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
'heh, okek kahwenlah.'

err, lupa pulak nak tambah thats 'heh'

hahahaha.
1:59 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
haha.
macam sebelum lumba lari lah.
1,2,3... kawen!

err.
ishk.
apalah mempermainkan kawen pulak. ingat kawen macam makan nasik kah? haha.

err.. bukan dah tiga hari kah? chika rasa macam dah tiga tahun tggu neh. kalau ada hit counter di sana, pasti sudah hit 10 000 dalam masa 2 hari. HAHA. apada
1:59 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
hak hak hak.
'heh' pulak.
nasib baik anda comel.
ye lah. nasib baik.
gagaga *gelak neh macam alien berwarna ungu lah*
2:01 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
gagagaga.

anak cheetah.
2:08 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
kalau chicka tibatiba berkahwin secara sepontan.

apakah akan jadi dengan akukah? gagagaga.
2:09 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
gagaga
(nak makan)


gagaga
(nak tido)


gagaga
(nak mandi)


pasti sukarlah memahami anak cheetah.
2:10 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
anda akan menjadi anda juga.
bukankah kita ada anak cheetah bersama.
ada err... hot air balloon dan usahasama membentuk sebuah ladang epal dan ladang vitamin j? ada sebuah wilayah strawberry yang dibina pada waktu malam secara sulit. pasti sukar dilupakanlah bukan. err.. i mean, err.. i mean ya lah. tak terlupakan.
2:13 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
tapi chika tak da kawen punya secara spontan :(

gagaga. sebab tak boleh melakukan perkahwinan secara solo. gagaga
2:14 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
"tapi suami chicka pasti tentu akan menghalang hubungan kita."

hahahaha,
dialogue scene 1.
2:17 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
dialog scene 2 : anak cheetah akan memperjuangkannya untuk kita.


wah.
sedap wo dialog neh
2:19 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
"takda hal lah, biarlah adib pergi membawa hati yang genius nei tersebut."

dialogue scene 3.
hahahahah.

err, lupa nak bagitau genrenyalah, may be tragic, or mungkin comedy pun bolehlah. hahahah :p
2:21 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
cut!

sambung scene 4

"anak cheetah saya punya!"


bermula babak pergadohan.
2:22 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
"anak cheetah hendak mempilih siapa? papa atau mama tersebut?"

dialogue scene 5.

babak suspenlah pulak.

hahahaha.
2:29 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
jeng jeng jeng.

scene 6:

anak cheetah pon mula menitiskan air mata. Dalam sebak dan pedih, beliau pon bercakap... "ga ga ga". dengan intonasi sangat sedih.


dan penonton pon bingung. cuba meng-interpret maksud tersebut.

babak makin suspen.
2:31 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
new character exist- translator datang, pakcik sarkes yang sudah lama terlibat dalam bidang urusan cheetah.

"agak kelirulah sedikit. macam mahu jek keduaduanya mama dan papa tersebut. sangat comel"

dialogue scene 5.

babak comel.

gagagagaga.
2:36 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
cut!

dialogue scene 7.

berehat sekejap. merokok dulu or, buatlah apa apa tersebut.
2:37 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
scene 6.

translator berdiri di sebelah anak cheetah. papa duduk. mama bangun.

mama kata "mama tak jadi kawen. sebab mama sayang makhluk comel"

anak cheetah pon berkata... "gagagagagaga!!"

translator kata, "huyeay!"
2:40 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
cut!
haha.

tepuk lah tangan. actor pergi merokok. actress pergi carik minuman. anak cheetah tidur kejap atas translator.
2:42 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
scene 8.

setelah menterajang translator, kepada empat kali.

papa kata. "err, siapa lagik cumel anak cheetah ka papakah?"

babak romantic semacam tak lama lagik.

hahahah :p
2:43 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
scene 9.

mama malu-malu. terblushing-blushing.
"anak cheetah comel. ada tag price di telinga dan bertanda vitamin J. Tapi papa lagik comel. Tak da tagprice tapi ada warna merah pekat dekat telinga papa dia. Dan papa ada ladang vitamin J. Papalah comel,"

mama malu-malu dan larik!

cut!
2:48 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
scene 9.

camera stay focus.

papa pun mengkejar dan mengtangkap pinggang mama. dikejar sama turut tersebut oleh anak cheetah.

err, the translator tak tahu dah hilang kemana tersebut mungkin dah balik rumah dan mandi.

gagagagaga.

scene romantic. gagagaga.
2:51 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
scene 10.

translator sudah pengsan tapi tak ada siapa mempedulikan beliau.

jeng jeng.
babak romantik lah.
tanpa dialog.
haha!



oh. rupanya ni filem romantic comedy.
2:54 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
gagaga.

happy ending?
2:58 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
err.
sudah masuk babak romantik.
pasti happy ending la bukan?

atau mahu konflik lagi kah?
seperti anak cheetah hilang?
papa curang?
haha.
2:59 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
scene 11.

music and montaj.

kiss. hugs. happy. bunga api. hot air ballon. make love. wilayah strawberry. saturn. jupiter. czai hong. err, asteroid goreng? hahahah.

p/s

adib's junior. hahahaha.
3:01 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
adib's jr; tapi bukan macam muka cheetah ar! tapi anak cheetah sudah bergelar 'abang' la bukan? haha.
3:05 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
cheetah tersebut mesti menjaga 'adik'.

sapa bully 'adik' dia bunuh jek. gagagaga.

bukankah dah dapat bodyguard secara percuma?

gagagaga.

p/s

nurul's junior. plak.
gagagaga :p
3:07 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
aik?
gila cepat mendapat junior-junior.
cheetah junior? roar! haha

sapa bully 'adik' dia bunuh jek. gagagaga - gila ar dahsyat. pasti beres la tak payah risau.


http://www.emediawire.com/prfiles/2005/10/24/301776/BabyCheetah01.jpg
tengok ah comel.
chika sebenarnya tak tahu pon rupa dia camana. rupanya memang comellah anak cheetah
3:11 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
tapi ada yang version kelakar jugaklah.

http://farm4.static.flickr.com/3167/2540858198_684b427e30.jpg

haha. rupa dia pelik. kita punya rupa macam manakah? pasti sangat comel, bulat, berbulu halus dan lembut. matanya berwarna brown dan sihat.
3:14 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
gagaga. sangat cumellah bukan. mahukah mempelihara tersebut?

gagagagaga.

mahu tidur sudah. mata sudah mengantuk tahap kimak. abis okok nei aku tidur chicka nak join adib tidur samakah? gagaga :p
3:22 PM  
Blogger {Lila} conteng...
"Wowieee~!!!"
HAHA..rasanye setiap kali masuk blog chika pon ckp camtu..
wowieee~ to the new theme/layout..
wowieee~ to the entries..
wowieee~ to the dictator ^___^
3:25 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
nak tdo dah? err.. esok kerjalah bukan? memang patut tidurlah. adib tido dululah. chika hantar cheetah pergi school. haha. aik? ikut timezone KL la okeh. sebab cheetah bersekolah di KL. haha :p

gud nite adib.
err... take care
:p
3:25 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
LILA - aisey lila. chika asyik lupa nak masukkan link lila. tapi dah lama rss feed kat atas neh. chika pon suka pictures kat blog lila. cantek. terang dan splashing! ngeh ngeh
3:32 PM  
Blogger Masy conteng...
kawen kawen kawen

mari kawen
3:50 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
masy - kawen! hoyeh kawen!
3:53 PM  
Blogger cepotet conteng...
nak kawin jugak. tapi, takut kena share barang barang cumei dengan anak anak. huhuhu.. :p
4:19 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
KAK ERNI - tapi ber-sharing dengan anak bukankah sangat comel? bermain bersama dan anak pon menangis dikerjakan kerana berebut toys. comellah kan?hiks
4:44 PM  
Blogger fara-D conteng...
bila prof bising kata ko nak kawen pas grad, hang bising kata prof merapu...skang sapa merapu?? hahaha!!

kesimpulannya, tekan prof tak salah!! kwang kwang kwang!>...

>.< ngeeee
10:16 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
masalahnya aku macam sangat nak kawenlah sebab macam bosanlah hidup secara solo dan katil aku neh queen la. Aik? AHAHAHAHAHAHAHAHA! *tunjal kepala*

apa salahnya perkahwenan. sangat dituntut oleh syarak. selain mengikat silaturrahim, ia juga memanjangkan zuriat. sebenarnya prof macam betullah. dan aku tak nak marah lagi bila dia tanya. aku pon akan senyum dan melompat tinggi di depan prof. hahahaha.


sekian,
chika
10:28 PM  
Blogger Aizar Azman conteng...
bagi aku senyum dulu..
senyum 5 saat..
kalo porf da ckp 8.8kali kali..mmg jadi agaknya!waa, ibu aku dah bising suh aku find sumone..
aku mula buat2 tak dgr dan menkejar lipas.ohh tidak..ibu aku kate, nak ke si ding2 tuh layan kakak??die tuh jauh kat perance..cari la sape2 kat KL nih.o0o0o, puas aku pk, tp baik lihat burung gagak semasa menjemur kain..
1:59 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
jauh jauh pon okeh. haha. :p
5:34 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."