Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Saturday, June 07, 2008

provoke

Bad headache.
Urght.


Sepatutnya tidurlah bukan? Sukarlah. Sangat sukar untuk access ke Slumberland. Mungkin access rejected. Atau apa-apalah. Macam tak berapa ada mood. Mood swing. Kepala swing. Otak weng!


Baru balik. Dari Port Dickson. Biasalah beb. Annual gathering keluarga kami. Port Dickson lah. Masa yang sesuai untuk bertemu cousins yang tidak ditemui bertahun lamanya. Err ... kami membesarlah secara remaja. Pasti sibuklah. Tiada masa layan cousins. Lagipon bukankah tak berapa seronok bermain dengan cousins? Dulu lainlah. Sekarang cousins tak begitu penting. Hu ha hu ha. Apalagik, gunakan sense of humor beb!


Luqman kata aku berisi.
Itulah. Lama sangat tak jumpa.
Kan dah surprise melihat aku.


Tadi membuang masa yang terbuang di Friendster bodoh itu. Ya lah bodoh. Aku sebenarnya benci Friendster lah. Ia sangat nostalgic lah. Apakah? Sibuklah kau. Aku cakap nostalgik, maknanya nostalgiklah. Engkau punya Friendster juga mungkin nostalgik. Tak percaya, pergilah baca balik mesej 4 tahun lepas. Samada sent items atau pon inbox. Tengoklah ada apa di situ. Ada nostalgia lah. Kalau kau tak jumpa apa-apa di sana, sangat kasihanlah. HAHA.



akum. saye x kenal awk tp tau awk slalu jumpe abg saye..
ooo..pg kLcc tak ajak...
xpe2..wahahaha.
Abg kate awk masuk matrik..
so,all da besh to you in matrik,yah!!
meh la datang kat campus saye..
rumah awk x de ar jauh dari sini..
but pls call me 1st,k at this num..013*******.
saye nak kenal awk jgk..
nanti bley dpt bear kecik utk letak kat handfon
mcm abg bwat..ahaha.
ok,gtg.bye.
26/05/2004.



Siot. Inilah paling nostalgik. Siot. HAHA. Sangat mencabar sense of humor. Padahal aku tak da intention membaca perkara tak guna ni. Tapi etahlah kenapakah tangan ni melakukannya? Satu perbuatan refleks. Itulah aku kata. Otak neh weng.

Oh. Dia nak kahwin dah. Mungkinlah. Selamat berkahwin! Pasal teddy bear kecik bersayap dan ber-diamond itu ... jadikanlah satu hiburan semata-mata. Kahwinlah. Pergi sana kahwin! HAHA. Nostalgia sebenarnya memang kelakarlah. Kelakar bagaikan clown. Kelakar dan hodoh. Burok! HAHA. Tapi aku memang berani mati sejak kecik rupanya. Bukankah bangga? Err.. aku demamlah. Urght. Sebenarnya aku bukan nak tulis entry sangat. Tapi kenapakah terhasil sebuah entry neh. Aku pon tak tahu apakah matlamat entry neh. Tapi disebabkan ia semacam sudah siap menjadi satu entry yang tak berapa lengkap, aku publish saja lah. Sebenarnya aku ada banyak ceritalah hari neh. Tapi menulis yang semacam mengarut lebih seronok. Sebab blog neh bergenre bebas. Sangat bergantung kepada hati aku yang suka.


Dear beloved reader,
Kesemua penceritaan di atas adalah intro.
Isi entry bermula dari ini :

Tahukah tadi berasa mahu ketawa terbahak-bahaklah. Full tank petrol kereta aku sudah melonjak RM150. Terima kasih Malaysia. Memang seronok lah dua tiga hari neh. Semua orang histeria dengan petrol. Sebenarnya aku tak histeria. Langsung sikit pon tak da. Aku pon kalau boleh tak nak membuat entry protes sebab nanti berbunyi provokasi. Ingat. Ini bukan entry seorang histeria petrol. Aku relaks saja ma. Aku berasa seronok. Engkaulah! Minda engkau neh retrolah. Suka sangat percaya kepada kuasa 'orang-orang tua' yang suka bermain ejek-ejek dalam parlimen. Siapa suruh?Kan aku kata. Sapu bersihlah semua benda alah retro tersebut. Macam sampahlah. Sapu bersih semua sampahlah baru clean and clear. Selepas itu letaklah yang baru-baru. Itu barulah perubahan. Engkaulah neh! Minda kau tu! Minda, minda! Apa? Tak fahamkah aku cakap apa? Itulah. Minda tu! Errr... jangan percaya sangat pada orang tua yang basi. Manakah kuasa keremajaan? Err ... susahlah. Sudah, jangan histeria. Sebab majoriti memang suka. HAHA. Monyetlah mereka. Ini bukan protes. Ini provokasi.
 

4 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
errrr... urrmm.. ish... agak susah aku nak komen entry kali ni.. tp janji aku dpt 1st lagi skali.. itu sudah memadai! hahaha
12:36 PM  
Blogger Zulhatfi Aziz conteng...
Cik chika ke port dickson ek? patutlah senget skit kedudukan pd aritu.. awat tak singgah umah? bleh main teng teng sambil minum petang.. wahh..
8:36 PM  
Blogger :: Wiween :: conteng...
whoaa adik! pi PD x habaq no! hehehe kalo x leh kak ween teropong :p
1:29 AM  
Blogger J u l i a 。.゜✿ conteng...
ya ya.. full tank 150. macam shit ok. kju rasa tertekan jugak ni. rasa macam nak tukar kereta guna sang kancil je. hahaha

bilalah malaysia nak buat kereta berkuasa eletrik ? solar ?
10:49 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."