Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Monday, June 16, 2008

Stars Are Blind

Yonna tanya manakah gambar di Penang.
Ni.AHA. Manakah aku? Yang berkamera itu.



Sabtu lepas handphone Haikal dengan Luqman kena rembat. Haikal punya ic pon kena rembat bersama wang bernilai RM4. Haha. Bodohlah bukan pencurik tersebut. N95 itu merupakan cellphone yang sangat disayanginya. Tapi macam pelik juga. Sebab N-Gage dia tak rembat padahal dua-dua diletakkan bersama. Syukur jugaklah. Sebab N-gage tersebut Adek Dell punya. Dan selebihnya syukur sebab Ijat punya N-gage pon selamat. Mungkin pencurik tersebut tak berminat dengan N-Gage. Err... pencurik pon pandai demandlah.


Kesian Luqman. Cellphone itu dia baru beli. Sangat kesian. Tapi apakah motif pencuri tersebut mengambil ic Haikal? Sangat stupid. Aku rasa perbuatan mencurik cellphones macam ketinggalan zamanlah. Tak berapa macho. Jadilah pencurik hati. HAHA. Bukan saja macho malah polis pon tak ada kuasa untuk mengeluarkan warrant tangkap. Pencurik memang bodoh.


Tapi yang menariknya kes ni. Pencurik mencuri secara bergaya. Iaitu setelah mencurik i/c dan mengambil RM4 daripada wallet, wallet tersebut dimasukkan semula ke dalam poket seluar Haikal. I/c punya plastic cover masih ada bermakna, pencurik mengeluarkan i/c tersebut secara sulit. Yang ajaibnya, mereka ni semua tak perasan sikit pon yang pencurik sedang membuat aktiviti ambik dan simpan semula wallet dari poket mereka. Magiklah bukan? Pencuri sangat bernasib baiklah. Sebab kalaulah Haikal dapat tangkap dia, aku tak berani jamin samada pencuri masih hidup atau tidak. Sebab err.. well, Haikal. Dia sangat kuat membelasah orang. Tapi sangat sering dibelasah oleh aku. Untunglah aku menjadi kakak. Dia pon sangat tak boleh membelasah aku walaupon dia sangat marah. Sebab macam hinalah bukan kalau dia membelasah kakaknya yang comel ini. HAHA. Lagipun peraturan dalam rumah ni. Adik-adik tak boleh rude dengan kakak. HAHA. Sebab itu aku bermaharajalela macam divalah dalam rumah neh. Power-pul. HAHA



Luqman dah duduk sini. Beliau cousin kami. Maknanya aku kena bertingkah laku baiklah since ada Luqman di rumah. Sebab polisi di dalam rumah ini mensyaratkan bahawa anak perempuan tidak boleh berkelakuan / berpakaian / bercakap tidak senonoh di hadapan adik-adik lagi. Apatah kepada orang yang bukan sibling. HAHA. Jadi, sangat sukarlah setiap pagi aku tak boleh meredah ke dalam bilik budak boys dan membuat bising. Sebab kadang-kadang, Shah pon tidur sini. Err... banyaknya boys! Boys sana, boys sini. Aku jugak yang terkontang-kanting seorang diri sebagai perempuan di sini. Tapi best wo. Sebab tiada saingan. Dan tidak perlu berkongsi.


Tahu tak? Aku tak suka cousin perempuan tidur di rumah aku. Sebab aku tak suka mereka tumpang di bilik aku. Macam semaklah bukan. Sebab aku tak suka berkongsi-kongsilah. Aku sudah terbiasa membesar secara solo tanpa adek-beradek perempuan. Sebab itu aku tak berapa suka kalau ada perempuan lain dalam rumah neh. Biarlah ada aku dan ma sahaja. Kami bahagia berdua. HAHA. Mereka selalu kata, kasihan Nurul tak da kakak dan tak ada sibling perempuan. HAHA. Sangat salah. Aku sangat bahagia semacam ni tanpa kakak atau adek perempuan. HAHA. Tak pernah aku impikan seorang kakak pon. Tak payah. Err.. tak perlu. Sebab memag seronok wo jadi anak perempuan secara solo. Saingan pon tak ada. Dan ditanggung beres. Immunity gua terbela! HAHAHA.

Aku gianlah. Tengok blog je, aku rasa nak update. HAHA. Letihlah bukan melayan blog neh. Mungkin mulai esok, tiada update lagi. Sebab aku nak balik UKM dan all out untuk thesis. Selepas itu ada exam. Bulan 7, ayuh lah kita bergembira! Bulan 7, aku mungkin sangat available. HAHA. Nak ajak aku ke langit ke tujuh pon mungkin boleh. Cuma engkau sediakan transportlah untuk naik ke awan. Sebab kereta aku tak ada kebolehan tersebut. Dan err, aku pon sudah mula takut hendak memandu 150 km/h untuk balik ke Bangi. Sebab full tank sudah RM150. Mungkin tahun depan, full tank RM300 pulak. Wah. Memang aku akan beli petrol dan simbah satu kompleks kerajaan. Kasi bakar semua kepala-kepala hitam di dalam sana. Err. Yang budak tingkat empat tu, sebelum bakar dia aku belanja dia minum petang di Petronas. Sampai perut dia pon kembung dan meletup minum petrol. HAHA! Ishk. Sangat benci monkey tingkat 4! Aik? Emosi? HAHA.


Bila sudah lari dari tajuk, barulah nama dia contengan by Chika. Sebab hanya chika yang mempunyai entry yang sukar dijangka. Tengoklah atas sana title entry neh. HAHA. Tak ada kena mengena. Sebenarnya meletakkan title bukan perkara sukar. Bubuh saja apa-apa! Pembaca bukan boleh buat apa pon. Aku kan owner! HAHA.



p/s : aku belum dapat nasik lemak lagik. Mungkin malam esok, lepas swimming akan terhegeh-hegeh mencarik nasik lemak.

Hello.
Saya Cheetah Baby.
You want me?
Err...
$ (Vitamin J Ltd.)
Sorry.
Not for sale.


AHA.
Comel.
Aku rasa nak gigit telinga dia.
Dan cucuk mata dia.
AHA
 

14 Congteng-conteng:

Blogger nieja conteng...
uish..
n95 kena curik..?
bodowh la pncuri ni..
suke2 ati je mncuri kan..
cm xde keje lain
9:57 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
nieja - mmg profesyen dia ialah pencuri. satu pekerjaan yg hanya dilakukan oleh orang bodoh.
10:08 PM  
Blogger Fakyew conteng...
apabenda vitamin j?
10:09 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
iqbal - aku nak panggil kau iqbal samada kau suka atau tak. sebab aku suka. haha. errr... vitamin j ialah salah satu keluarga vitamin la. iaitu dipetik dari ladang. kesan kekurangan vitamin j boleh menyebabkan gejala bosan. ye lah. macam tu lah cite dia.
10:10 PM  
Blogger fara-D conteng...
ko mmg diktator!

aku gian swimming! jom ajak bebudak sengal yang sebok ajak kiter swim tuh jom!!hahah!!
(erk! scary!!!)
10:14 PM  
Blogger Fakyew conteng...
iqbal? haha dah lama orang tak panggil aku nama betul.

aku simpulkan vitamin j itu satu metafora :p
10:18 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
FARAH - wa. pasti keruhla Danau esok! jom jom. boleh tengok mereka tak pakai baju. pasti jijik la bukan. hahahahahahahahahahah! *alamak, terkeluar tanduk*
10:24 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
IQBAL - macam okehla bukan nama neh. nama cousin aku punya kawan masa aku kecik. haha. macam aku ingat pulak kat dia. haha.

vitamin j selain satu metafora, ia sebuah kisah ajaib dan sangat sukar difahami. kah kah kah. :p
10:26 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
err... terlalu byk cerita.. aku tak tau nak komen yg mana.. hahaha
10:56 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
KAY - itulah. macam yang aku kata. entry aku tak terjangkakan. iaitu bertaburan secara random sebab owner sgt berkuasa terhadap penulisannya. Dan tahu tak sebenarnya pembaca pon ada kuasa? Iaitu bebas memilih perenggan atau barisan ayat yang hendak di baca. Bebas memilih segmen utk dikomen. dan juga bebas untuk komen atau tidak. haha. sebenarnya pembaca pon ada kuasa di sini. errr... boleh pakailah. HAHAHA
11:18 PM  
Blogger IamYonna conteng...
this is chika comel..
tajuk sangat hebat :))
lagu paris hilton..
hahhaa..
tp entry
story sampai ke kucen :)) hahha..
sangat besh!

erkk..
gambar itu :p
mengapa di celah2 buluh chika :p

hee
yonna pun x brape berkenan sgt dengan kazen2 pompuan.
ada yang ok tu ok la
tp ade yang mcm bajet best
sangat benci ok!

btw,
sangat kesian dengan haikal..
henpon die kene rembat.
then now pakai hp ape? :p
err xde polisi nk beli hp baru ke :p
2:42 AM  
Blogger tun teja conteng...
sian nye dia. n95 kena curik. pesan kat dia.. suh kakak dia beli yg baru. tul tak kak chica??

heheh kaktun setuju , lagi best takde adik beradik perempuan. mmg sgt best. sbb takde persaingan serba serbi. kaktun kekadang tertekan gak bila ada adik pempuan.
3:31 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
YONNA - bukan kucing la, dear. itu anak cheetah. tengoklah tompok dia. haha. err.. kucing chika takut. tapi anak cheetah macam tak berapa takut. HAHAHHA. Kesian kan enpon dia dah tak ada. Err... dia ada dua enpon. Tapi yang lagi satu tu n-gage adek dia punya. eleh dia tu, entah2 esok dibelinya lagi yang baru. sebenarnya byk dan enpon dia musnah. tp kebanyakkannya hancur sebb eksiden.

KAK TUN - kakak dia? waaa... kayanya la kan kakak dia. kakak dia lah paling sengkek dalam umah ni. haha. mmm.. tak best kan sebab nanti bersaing dan dibandingkan. chika sgt tak suka. pasti memakan hati. ekeke :p
9:58 AM  
Blogger Aizar Azman conteng...
hoyeh..
aku paham..
sebab bilangan beradek kandung yg dipunyai oleh kita sangat serupa..
dan yg paling utama,we're the eldest n the only kakak,sister!!best2..semua hak hanya boleh dikongsi bersama bunda tersayang sajer!
tiada lain..
2:10 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."