Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Monday, July 07, 2008

The Holiday

Disebabkan aku bosan, dan tiada sesiapa yang menarik untuk diajak menggila di YM atau di MSN, aku menggila dekat bloglah. Sebab blog ni tidak melibatkan sesiapa. Ada beberapa perkara aku nak nyatakan sebagai sebuah statement.
  1. Memang seronok ada blog.
  2. Memang seronok ada blog yang dibuat sendiri.
  3. Memang seronok ada blog yang dibuat sendiri dan beroperasi secara private.
  4. Memang seronok ada blog yang dibuat sendiri dan beroperasi secara private lalu mengamalkan diktator di dalamnya.
  5. Memang seronok ada blog yang dibuat sendiri dan beroperasi secara private lalu mengamalkan diktator di dalamnya dan anda semua tak boleh berbuat apa untuk mengapa-apakan aku.
Sangat HAHAHA. Apa anda tidak berasa sangat berkuasakah dengan blog anda? Kalau betullah tidak dapat merasakan kekuasaan, anda sangat rugi. Sebab sepatutnya anda mengauk kesemua 100% kekuasaan tersebut.


Esok : Esok bawak Haikal pergi register short course. Aku punya idea. Aku sarankan pada abah. Abah setuju. Haikal padan muka. Aku suka. Nak atau tak nak, kena pergi belajar sana! Setiap kali nak melintas area Mc Donald Masjid Jamek ni, aku mesti kena heart attacklah. Those memories kept flashing in my mind. Arght! Bernafaslah, Chika. Tak boleh bernafaskah? Apalagik, ORS kan ada! Haha. Itulah. Sapa suruh diajarnya aku membuat ORS secara sendiri. Makin galaklah aku ber-ORS.

Lepas register kan Haikal, bolehlah aku mengajak dia berjalan-jalan kaki. Sebab rasanya aku tak boleh drive sampai KL. Mati tenatlah dibuatnya nak mendapatkan parking. Kita ber-LRT lah okay. Lagipon dah lama aku tak menggunakan pengangkutan awam. LRT okaylah. Kalau disuruh naik bus, mampus aku tak nak. Tapi kalau jejak je LRT, mulalah aku terbayang sebuah kisah klasik. Sebab itulah aku tak suka naik LRT. Aku tak suka stesyen Cempaka. Aku tak suka Mc Donald Masjid Jamek. Aku tak suka Times Square. Aku tak suka lelaki yang suka warna oren! Urght! Confirm aku terbayang-bayang wallet oren bersama cap hitam berjalur oren. Shhuh!

Saya pindah hostel. My curtain green. Kunci pon green. Saya ingat kat awaklah. Hari ni asyik ingat awak. Sampai tadi termasuk salah lecture hall.

Cis. Tak sangka aku simpan lagi sms ni. 4 tahun lamanya pon aku simpan lagi. Gila sedih punya cerita. Tak ada cerita lagi sedih dari cerita ni. Sshuh la! Aku nak delete semua. Ah, dari dulu pon kata nak delete, tapi tak delete-delete jugak. Sampai dulu Mr.Lim pon naik histeria tengok sms tu. Tapi disebabkan Mr.Lim lah, separuh dari sms dah aku buang. Tapi ada lagi separuh. Tak sanggop buanglah. Bagaimana? HAHA. Ishk. Apa punya tak senonohlah main flash back. Padahal bukan pedulik lagipon.

Orang sekeliling sudah sibuk bertanya apakah sasaran aku untuk waktu yang panjang dan terluang ini. Aku dah cakap dengan parents tadi. Janagn tanya pasal kerjaan. Sebab aku belum nak kerja. Kalau kau rasa nak kerja, aku kana pergi bekerja. Dan bila aku bosan, mungkin aku akan berhenti dan sambung menjadi penganggur berhias (?) Aku memang tak ada apa-apa plan masa depan buat masa ini. Biarlah aku bertenang dulu dan menikmati holiday ni. Tapi sempena holiday, aku nak melakukan beberapa perkara :
  1. Naik KLCC punya bridge. Sebenarnya dulu plan dengan Jullian. Tah mana tah Jullian. Sejak dah ada amoi langsong tak contact aku. Bila aku tuduh dia dah lupakan aku, dia pon akan attack aku balik. Dia pon akan ungkit yang aku sudah ada teman tak perlukan dia. Aik? Itulah. Bila Jullian ada girlfriend, rasa bosan pulak. Kalau tak, mesti dah lama aku carik dia dan ajak dia berjalan-jalan. Hmm. Nak naik bridge T_T

  2. Potong rambut, stim rambut, treatment rambut dan segala-galanya tentang rambut. Adek Del confirm akan jadi tukang tunggu sebab hanya kau yang mampu. HAHA.

  3. Kemas bilik. Kemas almari. Kemas desk. Kemas semua sudut.

  4. Siapkan album.

  5. Siapkan blog layout untuk Farah.

  6. Siapkan 'family potrait'. Frame dah berzaman-zaman beli.

  7. Pergi satu tempat yang belum pernah pergi. Entah manalah agaknya. Pergi rumah jiran pon boleh. HAHA. Bukanlah. Hoi, kawan-kawan apakah anda tidak mahu ke mana-mana? Jangan jauh sangatlah. Mak saya kata, bahaya budak-budak main jauh-jauh. Nanti kena culik.

  8. Join Festival Seni Bina dekat FRIM. Yuhuuu. Camping! Aku tak suka tapi aku nak jugaaa! HAHA.

  9. Kalau aku nak join budak-budak Urban punya trip boleh kah? Lepas tu kalau ada chance, trip studio 4th year pon aku nak join. Tapi tak ada girls la. Err... Nak join studio anda. Boleh kah? Nanti anda membuat site analysis, aku bolehlah bergembira. HAHA. Tak ada studio nak pergi Bandung ka? Aku sangat nak pergi Bandunglah. Jomlah. Jomlah pergi Bandung. Pergi TIGA hari pon tak apa. Jomlah. Jomlah. Aku nak shopping saja. Tak payah lawat gunung berapi pon tak apa. Serius neh.

  10. Swimming. Aku akan cuba untuk kerap-kerap menziarahi sahabat-handai di Bangi. Aku nak terjun Danau lah. HAHA.

  11. Buat cupcake sebagaimana yang dijanjikan dengan Aisyah. Tapi aku kena ada Aizar baru menjadi. Aizar, jomlah bermain tepung!

  12. Tempah baju raya! Yeay. Tapi nak buat fashion apa? Baju kurung? Ha, tak payah. Tengoklah sana. Dua almari penuh dengan baju kurung aku je. Tak percaya, nanti aku tunjuklah. Sampai aku rasa nak let go ja baju-baju kurung tersebut. Sebenarnya kalau aku tak payah buat baju kurung seumur hidup pon dah boleh sangat. Sebab almari bilik bawah tu dah pernah runtuh disebabkan baju kurung aku yang terlalu banyak. Tapi dalam satu semester, silalah kira berapa kali aku pakai baju kurung. Mungkin kurang dari 5 kali.

  13. Nak kurus! Kurus! Tapi A'ai kata, kalau Nurul kurus nanti tak comel. Mak Yang kata, kalau saya kurus nanti badan tak lawa.Padahal saya sangat mementingkan badan berbanding tahap kekurusan atau kegemukan. Aku tengok orang kurus selalu flat. Macam sedih pulak nanti. Tapi nak kurus jugak! Tapi grandparents cakap, Kak Yong jangan kurus! Nanti kurus sekeping nampak bertambah kecik. Macam budak sekolah. Tapi nak kurus jugak! Bukan kurus sangat. Tapi nak kurus jugak. Wah. Gila punya tekad neh. Tapi aku selalu tak sure. Aku nak kurus yang macam mana sebenarnya? Benarkah aku jangan kurus? Atau benarkah aku gemok?
Itulah antara yang aku nak lakukan. Tapi bukan berjanjilah. Cuma sebuah senarai tanpa ikat janji. Maknanya boleh dimungkiri. Tapi untuk yang number 2, aku macam nak perm lah. Oh, again! Kan dulu pernah cuba nasib tapi tak berjaya. Tak ada siapa setuju. Ishk. Tengah cutilah sesuai untuk mengeksperimentasikan rambut. Tapi abah ni pulak spoillah. Beliau sangat peka pasal rambut aku. Kalau aku potong sikit pon dia perasan. Boleh tak tegur aku dua hari hanya disebabkan kes rambut. Ni lah padahnya kalau jadi anak perempuan tunggal. Isu rambut pon jadi kes mahkamah. Ngahaha.

Atau mungkin aku boleh berjalan-jalan menziarahi ibu saudaraku yang cantik itu. Tapi dia pregnant. Orang pregnant tentu pasif la bukan? Pregnant. HAHA. Comellah. Tiba-tiba perut membesar secara magik. Bukankah kejadian yang mengasyikkan? Apalah aunty aku tu. Setiap kali lepas bersalin, dia mesti bersungguh-sungguh kata tak akan pregnant lagi. Sebab sangat sakit. Tapi aku tengok, dia tak serik pon. Hehe. Dia cantik wo. Bila dia pregnant aku tengok dia semakin cantik pulak. Mungkin pregnancy menjadikan wanita bertambah cantik. Kalau macam tu, lebih keraplah pregnant okay kepada semua wanita. Sebab tempoh kecantikan akan menjadi panjang. 9 bulan menjadi cantik. Satu pengalaman yang cukup berharga. Tapi masa nak bersalin, pasti sangat buruklah. HAHA.

Tapi aku tak suka cikgu yang pregnant. Dia akan garang mengalahkan mommy tiger. Padahal dia pregnant, tak ada kena mengena dengan aku. Dia tak boleh melibatkan aku dalam urusan pregnancy dia. Tapi bila pregnant, dia akan marah-marah. Dah la aku malas salin notes. Itupon nak angin. Tapi masa dia pregnant, aku tengok muka dia sangat comel. Betul kot. Perempuan pregnant memang cantik. Ishk. Apa kes? Oh. Tak lama lagi aku dapat cousin baru. Ha. Itulah motif penceritaan yang ingin disampaikan. Cousin baru.

Okay. Aku nak pergi membaca sebuah novel chapter one. Err... memang ada chapter one saja pon. HAHA. Mungkin selepas beliau menyiapkan novel beliau, barulah aku akan memulakan chapter one aku. HAHA. Macam langgar perjanjian
 

21 Congteng-conteng:

Blogger Zulhatfi Aziz conteng...
Yeay.. first lg.. chika.. apakah yg telah terjadi di McD Masjid Jamek tuh..pasti sesuatu yang hebat kan?
7:34 AM  
Blogger Darling conteng...
wahh sangat seronok bersenang-lenang dirumah ye.. alangkah bestnya kalau dapat join tapi zaman bersenang-lenang dah berlalu. argh byknya komitmen, tu belum kawin..

bandung? macam best juga bunyinya..

psst chika, bila mau buat n3 pasal mcd mesjid jamek dan lrt chempaka? hehehehe
9:30 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Hoi! ko baca ni balik..

"Aku tak suka lelaki yang suka warna oren!"

ayat yg sgt sensitif dan melukakan ati aku ko tau!~ ish.. huwaaa.. adoi.. ko neh.. ape la dosa aku sampai aku pon kene tempias nye.. ish ish..

member aku ade sorg beria2 nak naik KLCC nye brifge.. mau pigi sama2? itu pon lepas ko dah tuka statement kat atas tuh kot.. kang ko benci plak tgk aku..
9:31 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Hoi! ko baca ni balik..

"Aku tak suka lelaki yang suka warna oren!"

ayat yg sgt sensitif dan melukakan ati aku ko tau!~ ish.. huwaaa.. adoi.. ko neh.. ape la dosa aku sampai aku pon kene tempias nye.. ish ish..

member aku ade sorg beria2 nak naik KLCC nye brifge.. mau pigi sama2? itu pon lepas ko dah tuka statement kat atas tuh kot.. kang ko benci plak tgk aku..
9:31 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
zul - hebat. haha. tak payah cerita, yg penting... hebat. kekekek.

darlink - entry tersebut mungkin tidak akan dibuat. eh. tapi ada lah kalau tak silap. pernah ceritalah dekat previous entry.

kay - haha. gelak gila ar aku dgn komen ko neh. ampun kay. aku tak bermaksud. ia sebenarnya statement khusus. bukan secara menyeluruh. jangan terasa beb.hahahaha :p
9:37 AM  
Blogger 13may conteng...
bila nak YM ngan aku plak???

aku pun mcm nak gila dah nih...

ada lalat dok mai singgah kat blog aku...

nampaknya aku kena jadik gila kuasa mcm yang sebut tu laa..

hehhe hehhe
10:50 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
13 may - ye la. ni bukan gila kuasa sebenarnya. tapi menggunakan kekuasan secar total. Lalat? eleh, setakat lalat. Tak payah pakai superpower, lepuk je. penyek je. mati. haha
11:13 AM  
Blogger Darling conteng...
ada? alamak harus kena mengundur kebelakang membacanya.. err ni bukan kisah jiran tu kan? :P
11:35 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
darlink - oh bukan bukan. hahaha
11:58 AM  
Blogger Darling conteng...
ni kisah cinta zaman belum berapa menjadi orang le nih... banyak sungguh nak mengundurnya..

takpe.. kalau sabar, mungkin akan menjumpainya, kalau tak pun, akan diabaikan saje. hehehe

(sambil doa moga chika tulis lain so boleh le gelak gulink2 ketika membacanya hahahhaha)
12:13 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
darlink - click on May 2008 - title : kuasa masa.

haha.
apalagi, terharu tak chika kasi service baik kat you neh. haha. demimu cik darling :p
12:35 PM  
Blogger Masy conteng...
yg 1st tu mmg menjadi idaman jua. namun masih belum nampak jalannye.

*dongak pandang KLCC sambil pegang tengkuk*
1:07 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
masy - susah nak dapat. kena berebut tiket pagi2.... sbb tu ar sukar nak merealisasikannya
1:43 PM  
Blogger Darling conteng...
rasa macam nak buat pulut kuning laks sebab tiba2 chika sangat baik hati..

nyum nyumm
2:13 PM  
Blogger MarlissaMusa conteng...
nah tgk muka aunty awak!! =)
2:21 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
darling - chika ni kan, mmg suka sgt pulut kuning. makan dengan rendang daging. u jangan memainkan perasaan, hati,dan tekak i.... :p

Kak Mar cantik - ok.ok. nanti kita letak.
4:07 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
darling - chika ni kan, mmg suka sgt pulut kuning. makan dengan rendang daging. u jangan memainkan perasaan, hati,dan tekak i.... :p

Kak Mar cantik - ok.ok. nanti kita letak.
4:08 PM  
Blogger Cinoi Lavigne conteng...
jom kita wat, jgn baju kurung...yg pelik2..biarkan mereka mata tipikal..
n jgn kurus...sdgkan azam i thn ni nk gemuk..ni terlebih sudah!! i nk kuruskan bhgn perut je..jgn kurus tau...hohoh
7:46 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
cinoi - okeh okeh. kita buat baju pelik2, lepas tu kita saling menunjuk okeh. err.. tp i nak kuruskan sket bahagian2 tertentu. tap mmg i tak nak kurus habis la. nanti aset i bankrap. muflis la i. hahaha
7:49 PM  
Blogger IamYonna conteng...
chika comel :))
ahah..
yonna baru donlot lagu yang pernah tu!!
mmg besh :p
semua sebab kamu :D
1:09 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
yonna - haha. yonna terpengaruh. ekeek. tapi lagu tu cam buat layan kan?
9:25 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."