Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Saturday, July 26, 2008

Roses are everywhere

Terasa penat yang sangat. Bukan merungut atau mengungkit. Aku memang gembira dengan semua kepenatan. Sangat sangat gembira. Cuma jauh di suatu bahagian, aku ada terasa gelisah yang entah kenapa. Err. Tak boleh dinyatakan secara tepat. Sebab aku pon tak berapa tahu apakah yang aku rasa. Macam berasa macam-macam.

Malam semalam, mood tak berapa baik. Mungkin aku penat sepanjang minggu berkejar ke sana sini. Sebab tu aku rasa nak marah. Padahal aku tak tahu aku nak marah siapa. Aku pon semakin gelisah menunggu waktu. Hari demi hari. Makin susah nak tidur. Mungkin ini cuma perkara biasa. But, I am not a simple person. Otak aku pon disebabkan terlalu pandai, cerdik bestari dan memang gred A punya pandai ... maka sangat panjanglah fikiran aku.

HAHA.

Aku teringat dialog dalam filem SEPET yang menyatakan, lelaki tak berapa perlu memahami wanita. Tugas mereka, hanyalah mencintai wanita. Agak rock la jugak kalau diterjemahkan ke dalam realiti hidup. Tapi at one point, memang betul. Sebab lelaki tidak akan memahami wanita walau segigih manapun mereka cuba untuk memahami. Sebab wanita merupakan satu organisma yang kompleks. Lelaki boleh memahami. Tapi secara sikit-sikit. Kecuali mereka pon bersetuju menjadi pondan atau transeks, maka kefahaman mereka tentang wanita akan mendadak naik. HAHA. Erk. Gila ka?

Aku sudah ok pagi neh. Itulah dinamakan kepala angin. Iaitu ok dan tidak ok secara random. Bila mood pon tidak ok, aku pon menjadi garang. Bila mood aku sangat ok, aku pon akan menjadi seorang orang yang sangat baik mengalahkan pari-pari. Err. Sebab itulah anda jangan mendakwa yang anda mengenali aku. Tak ada siapa yang mengenali aku lebih dari aku mengenali diri aku sendiri. Ngeh ngeh.

O. Aku nampak roses di mana-mana. Roses ... roses... roses...

HHAHAHAHAHAHAHA. Kang lapar, ada jugak aku makan nasik lauk roses. Err. Pyjama pon roses. Aik? HAHAHAHA. Tahukah aku sangat suka roses? Tapi jangan dicampur-campur secara sarat. Nanti kemewahan roses akan menampakkan kemiskinannya. Aik? Err. Tak fahamlah bukan? Anda tak payah memahamilah. Cukup sekadar mencintai. Aik? Tak payah mencintai akulah. Baca saja apa yang aku tulis. Kemudian buatlah ekspresi muka. Aku cuma nak cakap, aku dengan Aizar memang pandai. Err. Bukan memang selalukah aku mengaku diri sebagai sangat pandai? Ye lah. Memang pandai. HAHAHAHA.



Oyya.
Aku single.
 

26 Congteng-conteng:

Blogger fara-D conteng...
waaaa......nape sebut roses banyak2 ni... wa pon manyak suka roses weh! sangat amat....huk huk! nak roses gak!!!

manyak rindu la sama kamu! jeles ni kamu berpeleseran sama aiza!! huuuuuuu
10:36 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
farah - roses. hahahaha. banyak wo. ekeke. ye la. skang ni mmg mengadap la muka aizar 24 jam. dia tgk aku. aku tgk dia. bulan bintang jadi saksi. ahahahahah :p
10:58 AM  
Blogger Wiween @ Awin conteng...
aik? kepala angin.xpe..still maintain comel.ehehehe aik? "Aku single"? "Single but not available" eh dik.ehehhe comei avatar baru ni ;)
1:37 PM  
Blogger cepotet conteng...
roses. woweeeeeeeee, ai laikkkk roses jugak. tapi, kalau diberi oleh orang yang dibenci, roses tu plak dibenci. kan.. kan..

chika terkejar ke sana ke mari? hmm..
2:00 PM  
Blogger Masy conteng...
tak payah memahami ye? tpaksa laa mencintai hehe. tp nk mencintai apa ek kat sini.. ermm pk pk seribu kali

tdo jap ah hehe~
4:57 PM  
Blogger Nashrex conteng...
chika da bsingle...?
nash da lama single...

:p
8:29 PM  
Blogger lindosh conteng...
yeke single? hehehe
2:37 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
kak ween - saya masih single. err.. availability agak takda. ekekekeke. Comel? huhhhuhu... tq :D

kak erni - chika tak kira. dibagi oleh sesapa pon chika suka jugak. dah dibagi, hambek jek. ekekek. tp kalau dibagi oleh org yg disayangi, lagiklah gembiranya berlipat kali ganda. HAHAHA.

kak masy - haha. sampai tertido-tido. hahaha

nash - ye lah. persatuan single sedunia. nak join?

lindosh - ye. betul. gegegegehaha.
10:40 AM  
Blogger 13may conteng...
single?
single???!!!

ehem ehem... ;)
12:13 PM  
Blogger Rashid conteng...
hii salam chika chika,
rose di mana-mana..

mau 1 kuntum atau 2 kuntum atau 3 kuntum @ 5 kuntum rose?
6:50 PM  
Anonymous aizar conteng...
waaaaaaaaa....
sebagai org pandai,aku pon mencintai roses..
yer..roses tuh buat aku..aishh..

kemba,jgn jeles..huhuh
ngadap seminggu muke nurul neh,rs da mcm kemba siam pulak..
dah tuh,baju asyik sama..ahaha
10:25 PM  
Blogger curseshadow conteng...
huh.. single? bagus2.. no komen..
12:02 AM  
Blogger A t i Q a h conteng...
So, lelaki tak perlu faham. Ikut je cakap kita. Kan. Har har har.
12:05 AM  
Blogger Dayu conteng...
bloghoping di malam ari..dan sampai ke sini..baca entry ni dan terus membaca...

anyway, hye..

love the way u write..sempoi je..

Biasalah mood di pagi sabtu kan, agak weng..weng skit, so kalau tiba2 nmpak roses di mana2..normal la tu...
3:45 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
may - erk? har har

rashid - bagik la satu atau dua taman. haha

aizar - naik juling dah mata kita yang oandai ni tgk rose kan? hahahaha. tapi tak puas agi. pasni nak kumpol barang2 roses. tq aizar! you are my everything :D

zul - apa yg bagus?

atiqah - bukan nak kata dia kena ikut telunjuk kita. Tapi kalau dia mencintai, tu pon dah cukop. sbb dengan mencintai, dia boleh memahami bahawa dia boleh menerima semua ketidakfahamannya. wa. faham ka? agak falsafah ayat neh. hahahahah

dayu - tq for reading :) haha. tq tq. I bukan pagi sabtu je weng. I weng almost setiap pagi. haha
10:26 AM  
Blogger Tok Rimau conteng...
nurul loveS me. subject verb agreement.

tapi aku tau kau tak peduli.
11:09 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
tok - saya mmg sedar dari awal saya memilih domain. tapi kalau nurulovesme macam tak sedap. NURULOVEME. perfect. hahahahahaha. err.
11:55 AM  
Blogger Totin Tralala conteng...
single? agagaga
12:56 PM  
Blogger Adian conteng...
bile nk update event besar ni?
12:58 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
totin - agagagagagga =)) *ROTF*


adian - malam ni. tunggu. ekekee
1:21 PM  
Blogger Mastakilla conteng...
roses everywhere..
nah amik ko 3 kuntum rose lagi!!

@>--
@>--
@>--
2:33 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
hehe.
3 jek?
7:25 PM  
Blogger Mastakilla conteng...
umm..pasni bagi lagi 24 kuntum..
okek?
sejam sekuntum..okek jugak kan??
8:35 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
bak ah
9:00 PM  
Anonymous fievelski x seksi conteng...
ko ternampak rose di merata2..aku plak nampak coke..kire sama kah?
1:16 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
ya allah gedix. tak habes2 dgn coke. bila nak stop neh?
1:22 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."