Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Saturday, August 09, 2008

Hello, janji memanglah janji

Aku janji nak call Athirah sejak hari Isnin lepas. Tapi disebabkan suara aku macam tak sedap beberapa harini, aku malas nak bercakap-cakap. Tapi disebabkan ia bernama janji, aku pon call lah dia pagi tadi.

Rupa-rupanya dia nak tanya tentang err.. aku. Ye lah. Tentang aku. Tak kan tentang jiran tetangga aku. Sebaik sahaja menjawap salam, dia pon bertanya... "awak macam mana?,"

Aik? Soalan tersebut terlalu umum untuk dijawap. Apakah yang macam mana? Tubuh badan kah? atau mental? Aku sangat sihat dan dijamin sihat. Mental pula masih cerdik macam dulu. Malah makin menjadi-jadi cerdiknya. HAHA. Oh.

Beberapa nama kisah silam disebutnya. Aik? Aku pon tak berapa nak ingat. Maklumlah, aku sangat glamour masa matriks dulu. Orang glamour akan cenderung untuk mudah melupai orang lain. Mungkn itulah yang berlaku ke atas aku. Err. Apsal gila kerek ayat aku neh? Macam bagus je. HAHAHA. Err. HAHAHA. *Pelempang kang*

"Banyaklah hati yang hancur dengan cerita pertunangan awak ni,"

Aik? Ayat tersebut. Err. Aik? Aku pon tiada komen. Mana ada aku menghancurkan hati siapa-siapa. Kalau ada yang hancur hati, pasti merekalah yang menghancurkan hati sendiri. Err. Kalau benarlah bagai dikata, aku sangat meminta maaf kepada semua. Aku tidak bermaksud. Tapi inilah kehidupan yang aku pilih. Semua orang berhak memilih hidup dia. Aku pon berharap, semua orang akan memilih kehidupan dia sendiri. Yang baik.

"Awak kirim salam lah kat semua yang mengenali kita eh kat sana," akhirnya end up conversation semacam tu. Aku pon tak tahu. Kenapakah dulu aku sangat keras hati. Inilah kali pertama aku berasa sangat dimudahkan. Manusia merancang, Allah yang menentukan. Sebab itulah.

"Err. Si *** tahu?," secara tiba-tiba iaitu tanpa angin ribut mahupun taufan tersembul soalan tersebut. Aik? Apalah Athirah neh.

"Ha? Lama dah lost contact. Tak da tegur pon. Kalau nampak dia online pon, sikit tak penah tegur. Bertahun dah," Haha. Huhu. Hehe. Macam tu lah. Kisah silam yang basi. Buat apa nak diingat.

Tapi setelah disoal oleh Athirah tadi, maka aku pon terfikir. Setelah sekian lama. Betul juga. apakah terjadi dengan beliau dan kekasih beliau? Sudah sampai ke tahap apakah? Mungkin tidak sampai ke tahap aku lagi. Ah. Lantak andalah. Ada baiknya tindakan bodoh anda yang lalu kerna menjadikan aku seorang yang gila punya superpandai secara diva. HAR HAR HAR HAR.

Semoga Allah terus memudahkan jalan.
Amin.
 

10 Congteng-conteng:

Blogger Yana Ismail conteng...
Salam ziarah~ehehe,btol tu, kita berhak memilih jalan hidup kita,agar kita tak menyesal di kemudian hari, tak gitu?
1:27 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
liyana - betul. betul. ehehe. sbb kita berhak ke atas hidup kita :D
1:50 PM  
Blogger azie conteng...
amin..

ni kita nak bagi ucapan gi kat chika,hikhik

selamat bertunang. semoga bahagia. kalau kahwin, jemputlah saya walaupun saya ini tidak dikenali.hi hi hi

p/s: nak buat confession nih. ai addicted dgn ur blog,hi hi hi
2:19 PM  
Blogger cemut conteng...
thats true.

hanya kita yg tau ape yg terbaek ntuk diri kita.
org len hanya tau melihat .. mentafsir dan menilai menda yg hanya di mata.
2:28 PM  
Blogger Yana Ismail conteng...
huhu,btol2:)ahaks! selamat bertunang, wedding nanti yana nak join azie leh?;p ha ha ha. mesti byk bunga rose,seronok!
3:33 PM  
Blogger Totin Jamain conteng...
hai
lama saya tak masuk blog awak
besh la blog awak ni memang mengdivakan
eh eh
saya jadi cakap saya awak pulak lepas tengok dialog athirah tu
5:14 PM  
Blogger alifmimyanun conteng...
jangan pandang belakang.. atau tepi..
pandang ke depan terus menerus.
5:25 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
azie - insyaallah. i jempot semuaaaaaa sekali. haha. istilah semua tu tak berapa tepat okeh :D u addicted? o. sangat terima kasih kerna ia merupakan satu compliment walaupon semacam tak. haha.

cemut - pilihla kehidupan sendiri.

liyana - tq tq. boleh boleh. nanti nak wedding, i bitau kat semua anda. huhuhuhuhahaha.

totin - bukan saya awak dow. KITA AWAK. hahaha. childish. comel gila ar aku neh. gegege :D

alifmimyanun - kalau ditulis sbg amin kan senang. gagaga. jangan pandang belakang. tp sesekali boleh jugak menoleh utk melihat masa lalu. wa. ayat tanak kalah.
10:46 PM  
Blogger IamYonna conteng...
biarlah mereka kecewa hahaha.
ni life yang u pilih.
u have right on it..

concern betul kawan u tu kan :D
1:09 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
ramai sgt yang concern... hehe.
3:00 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."