Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Thursday, June 30, 2005

Selamat Pagi... (kisah pagi yg tertunda)

Morning, wahai Cik Chika Chikita!
Perasankah anda? ekekeke... perasan tak, tiap kali aku bangun tido awal mesti aku cam bangga gila. Entah haper-haper je. Bangun pagi yg tak seberapa pon nak riak. Tu lah namanya aku ni mmg jakun sket bila boleh bernyawa di waktu pagi.Ternyata bangun pagi sgt baik tuk aku.Sbb aku akan jadi lebih segar, bersemangat dan mood pon agak baik. Ye ke? Iyer... tapi ngan syarat, aku bangun ngan kerelaan hati aku sendiri. Kalau aku bangun disebabkan faktor2 lain spt takutkan pintu bilik aku roboh kena ketuk ngan ma, ataupon takut telinga aku kebas kena basuh ngan ma sampai malam karang, dah sah mood aku jd sangat buas.
Tapi pagi ni aku bangun ngan senang hati.Datang dari naluri aku sendiri tuk bangun awal. Sangat jakun dan bangga.Maunya tak bangga. Malam tadi aku tdo kul 3 lebih.Penangan Kuch Kuch Hota Hai la nih. Ha, kelawar pon kalah, man! Mmg sesuai aku jadi suri rumah tuk Incik Batman.Kihkih... malangnya aku tak ada hati kat Batman. Hatiku pada Superman. Tapi dah dirampas oleh Incik F. Wakakaka.... (adey, lama tak sebut nama Incik F)
MENTOR
Entah program apa tah yg TV3 ni nak buat.Poyo tau tak poyo? Aku tak suka tgk Mentor. Bukan tak suka sbb apa, tapi aku meluat bila dlm satu rancangan tu ada banyak pompuan yg lebih-lebih. Aku rasa pompuan ni mmg tak sesuai klu nak menggeledik. Aku slalu perasan, bila dlm program camtu pompuan lah yg lebih emosinya dari lelaki. Nak nangis la, terkinja sana-sini. Buat malu je. Kalau akulah yg buat perangai camtu, dah lama aku tak boleh berbintikan ayah aku. Dah lama jugak gamaknya aku kena lempang. Bukan nak kritik orang, tapi kenapalah taknak behave diri dorang.Muda-muda ni lah kena ada hala tuju hidup.ececeh...
Aku tak suka bila org kata, zaman remaja kena enjoy sakan. Hell lah! Muda-muda ni kena belajar sebenarnya.Bukan maksudnya belajar Kimia, Fizik, Account atau subjek2 sekolah.Tapi belajar tentang apa2 je dalam hidup ni termasuklah belajar membentuk diri. Eh, ni ayat aku ke, ayat curi? Yes la.. ayat curi. Ayat yg aku adaptasikan dari ayah aku. Huhuhu.. Aku selalu disimbolkan sbg orang yg konservatif. Biarlah, asalkan gembira.Sbb semua org ada gaya hidup dia sendiri. Aku tak akan jadi orang lain. Aku tak kesah klu sifat konservatif tu jadi sebahagian dari aku.
Sudah! Jgn nak beremosi di pagi hari.Aku sebut pasal Mentor tadi tu, sebab aku nak puji NABIL. Eekeke... ( dia ni gila ke haper? Tadi kata Mentor poyo. Then kutuk peserta pompuan.Peserta lelaki puji plak.) wakaka... Aku jarang tgk Mentor.Ntah camner pagi tadi aku on je tv, kuarlah si NABIL tu tgh nyanyi lagu yg dia compose sendiri. Kagum aku sbb lagu tu sgt lah nice. Tajuk dia klu tak silap aku, Di Hati.Sambil main guitar, dia nyanyi. Sempoi abis.Aku suka tgk lelaki (note : LELAKI shj) main guitar. Dan nyanyi lagu2 yg agak syahdu. Pheww... Tapi bila dah depa start layan rock, aku akan cabut dulu. Aku mmg anti rock yg menggila ni. Telinga aku tak boleh bagi respon yg baik.Tapi aku tak kesah klu ada org yg minat muzik ni sbb music has no compromise. Sgt subjektif utk diterima oleh masing2.Slow rock is okay... Telinga aku masih boleh tolak ansur.Weih, ini blog aku yang punya! Apa yg keluar ini adalah pendapat peribadi yg tak bertujuan mengacau orang. Ngeh ngeh...
KUCH KUCH HOTA HAI
Punyalah aku bersengkang mata demi KKHH.Satu-satunya filem yg aku sanggup tgk sehari sepuluh kali. Tapi belom penah aku buat camtu.Tak berhati perut tul TV3 dok tayang filem tu lambat2 sangat.Tayanglah kul 8 malam ke. Kan?Tak ada lah mengganggu waktu tido orang terutamanya yg bukan spesis kelawar. ahak... aphal la aku ni asyik nak tembak TV3 je. Dak aih... sekadar ayat hiburan tanpa ada tujuan tertentu jauh sekali mengecam TV3.
"Sesuatu berlaku...dan awak tak faham..."
:: Finally, perang dingin dgn Haikal berakhir.Alhamdulillah. Aku tau dia terasa susah tuk hidup normal tanpa ada interaksi ngan aku. Yuhuu... Haikal sgt la poyo.Ahak... Tapi dgn berbaiknya aku ngan dia, umah ni jadi lebih gempak! Sebab dua otak yang incomplete ini telah cuba menjadi lebih complete dalam misi melaksanakan aktiviti indoor kitorang.Peace, brader!::
 

10 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
aper da.. bgn pg pon nk bangga.. hehe.. tp fais pon kalu fais bgn awal2 pg mmg rasa bangga giler gak.. hakhak..

fais pon xsuke tgk mentor.. rasa cm gedik sgt r..cm poyo jerk.. tp mmg mnjd kebiasaan r kalu org pompuan tuh lg emosi dr laki.. hehe

bagus r korg adik beradik da berbaik smula.. lama gak korg perang dingin yerk.. ada dekat2 semnggu gak kn.. hehe
2:19 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
haha..besela..kalo org yg tak bgn pagi slalooo..biler die TER bgn pagi...die akan rase bangga..tapi skejap jer..pastue die cover balik tido die..sbb nyer die kater bgn awal so tak cukup tido smlm..hehe..ye ke mon2?...

lorh ader citer KKHT ker kat TV 3..awat tak habaq..aku ni sejak dok umah jer keje..asik tgk citer hindustan jer..ang la nie ngajar aku tgk every sat kat KMJ...kiter lari ke setiap blok..cari spi dpt..blok aper pasang citer hindustang...hehe...igt na?..k arr..gd luck nnti..
1:05 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
ha ah la Mon MOn... kita lupa nak bitau. Ang dahla cam teruja sket bila tgk hindustan. Cam tak penah jumpa. Uhuhuhu...
2:22 PM  
Blogger Nashrex conteng...
saya leh main gitar wak.. saya lelaki ni.. hihi~
2:33 PM  
Blogger Aizar Azman conteng...
nabil main gitar tuh mmg besh la chika..~nash,xyah la prasan..~
KKHH memang besdt tp tv3 menyeksa mata nak tunggu berite..kan bagus berite tuh ditangguhkan..hihihihi
2:49 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
samala kita... klu dpt bgn awal mmg best aa.. hoho.

air dicincang takkan putus, tol tak? :)
5:21 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Suka tengok citer Hindustan tu. Dah lama tak tengok, sure nangis. Sob sob.
6:48 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
yo! hindustan best! ekeke... tp nafsu terhadapnya makin surut. ekekeke.... windu gila kenangan weekend ngan Trex. Lari ke hulu ke hilir dari blok F ke blok C sanggup seludup (kontrol rambut) semata-mata carik tv nak tgk hindustan. Gila!

Bibah - Ha ah... ni lah dia mmg bukan manusia yg bangun pagi. Skali dpt buat camtu, rasa cam riak.

Kak Shai - Yeay! Kak Shai da sehat. leh kaco dia balik. ngeh...

Nash - Jgn nak perasan. Sy cakap pasal Nabil. Ekekeke....

Aiza - Poyo! bukan nak jumpa aku.Esok, last day! Meh datang sinih!
12:18 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Cool blog, interesting information... Keep it UP Vicodin online with no prescirption home security http://www.ultram0.info
4:25 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
[url=http://certifiedpharmacy.co.uk/categories/sleeping-aid.htm][img]http://onlinemedistore.com/12.jpg[/img][/url]
pharmacy school ga http://certifiedpharmacy.co.uk/products/coreg.htm canada costco pharmacy [url=http://certifiedpharmacy.co.uk/products/hard-on-oral-jelly.htm]bellevue pharmacy[/url]
consulting pharmacy planogram http://certifiedpharmacy.co.uk/catalogue/b.htm kansas university pharmacy [url=http://certifiedpharmacy.co.uk/products/topamax.htm]topamax[/url]
revco pharmacy http://certifiedpharmacy.co.uk/products/ponstel.htm discount mexican pharmacy that sells modafinil [url=http://certifiedpharmacy.co.uk/products/plendil.htm]how much do pharmacy techs make[/url]
hipaa and pharmacy http://certifiedpharmacy.co.uk/catalogue/l.htm pharmacy programs in the state of kentucky [url=http://certifiedpharmacy.co.uk/products/rocaltrol.htm]rocaltrol[/url]
3:55 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."