Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Wednesday, June 22, 2005

badmood.jpg

Hari malang buat Haikal.Hari penuh kesalan dan simpati buat aku.Hari susah hati buat ma.Hari marah buat abah.Hari takut-takut buat Adik, Zirul dan Ijat. Okay..sambongan kesah Haikal semalam.Tapi tak nak aku cerita byk2.Aku rasa sgt upset teringatkan tragedi ptg tadi.Okay, sinopsis tragedi :

  • henpon blom dipulangkan (ma cuba ikat jamin, tapi gagal)
  • tak boleh pegang motor dah (tapi aku yakin denda yg ni tak lama)
  • Satu lagi keistimewaan bukan je kena tarik, tapi dah dimusnahkan. Iaitu seluar2 jeans yg baru je dia beli.Fuh, telan air liur aku tgk seluar2 dia yg branded tu kena gunting ngan gunting besi yg kecik tapi tajam. Sbb? Abah tak nak tgk ada panorama seluar kecik kaki kat dlm rumah ni. (aku tak faham kenapa mesti dia berkenan ngan style camtuh???)
  • Rambut kena trim nipis-nipis. (oyeah...this part aku puas hati!)
  • Wallet dia kena geledah.Jumpa duit yg byk.Sumernya hasil simpanan dia yg sanggup tahan tekak demi motor.Duit tu demi motor. (dia yg mengaku..aih, sanggup bergolok bergadai agaknya demi motor)
  • Abah call Teacher Marziah (Guru disiplin)
  • Haikal diwajibkan makan nasik setiap hari.Sumer pening ngan perangai dia yg sgt pelik.Dia jarang2 sekali baru mkn.Bg dia, nasik tu cam musuh. Ntah kenapa dia sgt bencikan nasik.(tapi makanan lain...bukan main!)

Ending of the day : Dia tak nak tgk muka aku.Marah la kunun. Aku pon tanak tgk muka dia. Tapi aku sayang dia.Sangat sangat sayang... And oyeyeh! Dpt compliment and big thanx from my parents! Yeha.. 1 point! ekekek... these were all for my help and concern about Haikal. Aku bkn kakak yg baik. Tapi bukan jugak yg zalim. Cuma tak berapa baik... tu ajer!

A k u N a k M a t i k a n D i a

Apa erti 'nak matikan'? Ertinya 'nak bunuh' la kan? Selepas apa yg aku dah tgk, rasa dan buktikan ngan mata kepala aku sendiri, aku tekad akan jadi pembunuh tanpa siri.Sbb aku nak bunuh dia spontaneously.Bunuh dia dari tabur poison kat ingatan aku. Cukuplah menjadi sukarelawan mengingat kat objek yg tak sepatutnya.

B a d

Bad means Badrul Hisyam.Heh (sambil palingkn wajah) ekeke... aku rasa dah sebulan lebih dia tak sms.Rasa dah lost contact je.Tup-tup dia muncul jugak tadi ngan sms dia yg cam biasa la.Mengingatkn aku balik zaman2 matrix. He's among my besfren yg tak begitu dikenali.Huh?? Ye, betol! Tak taulah aku kenal dia ke tak.Tapi maksud aku yg dia tu besfren aku ialah, dia adalah manusia plg bijak sakitkan hati aku.Paling bestari bertekak ngan aku 24 jam sehari.Pagi kat kelas, dialah budak lelaki plg aku meluat.Sbb dia akn berusaha gigih tuk kenakan aku.Gossip aku sana sini. Tapi bila ptg, dialah insan yg akan buat cam kenal-kenal tidak ngan aku.Bila malam, fenomena jd lain plak. Dialah budak lelaki paling besh tuk dibuli, diajak borak, dikutuk, dan pendengar jugak pembantu yg baik. Weekend? Uhuhu...dialah budak yg akan janji ngan aku nak men badminton.Tapi akhirnya aku yg lebuh diulit mimpi.Dia kan mula sms byk2 kali camnih .."woi, kelawar bangunlah! Kata nak men badminton. Takkan nak suh sy naik blok pompuan ketok pintu kot," aku pon ngan terkial-kial baru bgn tdo akan balas... "kelawar pon kelawar la.Ptg ni la main,"

Uhuhu..Sebenarnya aku rindu kat dia. Teringat pulak tragedi roti canai yang seterusnya membawak konflik aprilfool yg sgt dasat.Then tragedi library, tragedi kebaya kotak-kotak...uiks..koleksi tragedi yg banyak!

Apapon...rindu bangat sama lo!Frens infinity....

Okayla... Incik Nashrex yg jugak ada nama baru iaitu Mr Geli-Geleman ni ganggu aku lak.Taukeh conference tul dia ni kat YM.Asyik ajak join je. Kuat gosip lak dia tu.Mmg la tak berhati perut sungguh.Ishk.. Aku ni elok2 join ngan berbesar hati, dia ngan si Totin pakat gosip aku. Ecececeh Totin... kang jadi bebetol ngan Incik K tu baru tau. Wakakaka... baru aku tahu ada epik chenta yg agong antara blogger kat sini.Uhuhu... Totin, jgn marah!

 

6 Congteng-conteng:

Blogger Nashrex conteng...
Aku suka bace blog ko ni.. da cam jadi syarat.. Bace nukilan yang macam seikhlas keluar dari hati.. cuma yang tak patut tu.. part bawah skali tu.. Pehal nama aku terpacak kat situ? adieh.. buat semua, jgn percaya dgn apa yang ditulis.. yg itu bukan ikhlas dr hati.. hahaha~
12:51 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
percayalah semua... sbb saya ni ikhlas orangnya. Sy tak ske nak burukkan Nash, tapi dah kenyataan. Tak baik berselindung. Nash ni kejam...! Incik Geli yg jugak kuat bergosipan. Tak sangka (sambil geleng2 paler ketidaksangkaan)
1:08 AM  
Blogger Unknown conteng...
hoho!! nama gwe tak tercapub!!
4:58 AM  
Blogger Nadia Dzai conteng...
be a sister mmg susah.. sgt2.. disebalik sesuatu tue ade hikmahnyer.. rite?
2:39 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
teruk gak hukuman yg dikenakan kat adik chika tuh.. smpi kena mkn nasi tiap2 hari tuh.. haha.. aper r haikal nih.. mkn nasi pon xnk ke.. nyway.. sbg kakak cik chika kna r bnyk sabar.. beser r tuh.. haikal tuh xmatang lg kot.. mesti pmikiran n emosi pon xbrape matang.. n sbg kakak yg baik.. cik chika kna r pndai2 tarik dia ke jln yg lurus.. hehe
3:54 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
What a great site »
6:11 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."