Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Friday, June 24, 2005

C . U . D . I . P . T

Gembira.Tu istilah plg tepat mewakili aku buat masa ni. I mean, sejak lebih kurang kul 1.30 pagi semalam. Fuh, layan conference Incik Nashrex yang huru-hara gila.Orang gila pon tak huru-hara camtuh.Sapa nak join Akademi Fantasia + Malaysian Idol edisi huru-hara sdn bhd, bley la minta Incik Nashrex invite anda ke conference tersebut.Kesian Yahoo! punya management klu dorang tau ada golongan muda-mudi yg buat Yahoo Conference tu cam night club.Siap karaoke sumer.Mahsyuk abih.Aku ni dah beberapa hari ni asyik gementar tunggu result UPU, then tambah lak ngan susah hati problem ngan Haikal...Tu la pasalnya aku join je la dorang buat huru-hara sket.Tapi aku taklah penyumbang huru-hara.Aku penyeri suasana je.Ngess..ngess...

Yehaaa!

Okay...pi balik pasai UPU.Alhamdulillah.Result yg aku tggu2 tu seperti kat atas. Tu aku dapat dari website UKM sendiri.Maunya aku tak teruja-uja cam orang hilang akal.Sebab keterujaan :

  1. The university is UKM.Heaven la hidup aku sepanjang buat degree ni. Dekat, leh ulang-alik.Takkan homesick yg boleh bawak maut lagi. Ma dgn abah boleh lawat anytime.
  2. Yuhuu! Architecture, babeh!Aih... (bersinar-sinar mata aku)... pintu keramat tuk capai cita-cita aku nak jadi arkitek dah terbukak. Tapi still... rezeki Allah SWT tentukan.Tapi aku syukur sbb at least ada harapan.
  3. Tak adalah menyusahkan abah lagi.Kena drive jauh-jauh cam time aku buat matrix.Everytime aku nak balik, penat abah kena ambik.Then kena hantar pulak.Kali ni tak adalah drive jauh-jauh.
  4. Abidah kat UKM gak!!!(member paling besh sbb slalu je tak tolak bila aku suh dia belanja.Klu suh bayarkan pon dia tak kesah. Klu ajak teman pi mana2 pon dia nak. Then bila jumpa aku je kat room,mesti bawakkan coklat ngan Nips).
  5. Ain pon kat UKM!!!! Jumpa lagi ngan kwn seiya-sekata itu. (Ain ialah rumet aku.Dok seblah katil aku time kat matrix)
  6. Semua member dapat apa yg dorang nak. Glad to know that. Tumpang bangga.
  7. UKM - Sains Seni Bina adalah my 1st choice.Betapalah bertuah dan betapalah rezeki Allah bagi tuk aku.Dan member lain gak.

Big thanx memula tuk Incik Nashrex.Klu bukan sbb dia, mesti aku akan terlambat sket tuk memiliki kegembiraan dan keterujaan.Sbb pas conference, aku ingat nak tdo.Lgpon sakit rahang aku gelak2 ngan suara-suara Nash and the gang.Nyanyi tak ingat dunia. Peterpan dengar pon leh tido seratus tahun akibat kesedihan.Wakakaka... Then Nash msg aku bg url website utm tuk check result.Neway Nash, thanx ar!

Thanx gak kat Aiza. Dia org first tau pasal ni sbb kebetulan aku on voice chat kat YM.Bila aku jerit mengalahkan anak tarzan sesat, aizar pon bergaung la dok dengar aku dok teghiak-teghiak. Mmg hilang pertimbangan.Cam org tak sedar diri dah aku. Aku jerit bukan sket punya halus.Vibration pon tinggi. Amplitude naik... frekuensi pon naik gak! Pepagi waktu org tgh membuta aku dok teghiak.

Aku teruih lari pi bilik ma.Ma ngan abah lom tdo.Dengar ceramah agama kat vcd. Yg dramatik nyerh, aku ketuk pintu bilik ma cam nak roboh.Siap jerit-jerit tak tentu hala. Bukak2 je pintu, abih kena marah ngan abah.

"Lain kali jgn buat camtu. Ingatkan ada emergency case la tadi," abih kena sound ngan abah.But few seconds later pas aku bitau ngan sora yg gila punya extrem, abah ngan ma senyum. Nampak hepi abih la muka parents aku.Hepili eva afta.... (blek..blek... :P)

Terbukti Aiza lah yg share gembira ngan aku sepanjang mlm.Sampai takleh tdo kitorang smlm.Kul 4 pagi pon aku lom bley lelap.Punyalah hepi, sampai aku terlupa nak pakai stokin time tdo.Menggigil rasa cam nak keras satu badan.

Pagi tadi lak Trex call.Borak lama-lama.Sonok ar dpt borak sakan pg tadi. Dia pon hepi. Congratz.... Tapi tak sama U dah pasni. Sedih la.Aku harap gak dapat sama ngan Trex lagi. Aih...hancurlah empire MonMon Association aku sbb sumer ahli dah berpecah. sob..sob...

Setakat ni, aku dapat tau pasal kengkawan aku sikit je.

  • Athirah Trex - UTM Skudai ( Petroleum Engin)
  • Adi - UTM Skudai (Mechanical Engin)
  • Badrul - USM (Bahan)
  • Baqlish - UNIMAS (Medic)
  • Imah - UPM (tapi Trex kata ada tawaran under JPA)
  • Abidah - UKM (BioChem Engin)
  • Aqilah - UTM
  • Fauzie - UPSI (cekgu Fauzie meh???)
  • Asmah - UTM Skudai (Engin)
  • Yazmin - UTM Skudai (Architecture)
  • Duen - UTP
  • Anis - KUKTEM (Civil Engin)
  • Ain Karim - UKM (Statistic)
  • Hidayah - UM (pharmacy)

Yazmin mmg sgt ntah apa-apa. Ngeh ngeh... tak menyempat-nyempat UPU kuar, dia rembat MMU dulu.Kunun la tak konfiden ngan interview kat UTM. Aku pon tak konfiden gak.Tapi tu bkn 1st choice aku la. Tup-tup dia dapat UTM. Ha... abih terpinga-pinga skang serba-salah. Nak tinggaikan MMU sayang... tapi minat plak nak wat architecture. Dan peluangnya dah ada. UTM lagi tuh!... Huhu...indecisive!Pity Yazmin...

Syukur pada Allah SWT yg bagi aku rezeki dpt apa yg aku inginkan. Akan study leklok.I know this course quite tough.Quite??? Nope! The course is really tough. Espeseli for me, sorang "anak perempuan" yg sgt jelas "anak perempuan" nyer. Kena compete ngan student lelaki yg mmg monopoli course ni.Then kena capai tahap imaginasi setinggi lelaki.Aku akui, sehebat-hebat wanita, akan kalah ngan lelaki when things are going bout creativity.Buat kata abah, perempuan ni sorang pekerja yg tekun. Akan buat semua keja yg diberi ngan LURUS. Takkan buat pulak yg tak disuruh.Berlainan bg lelaki. Kaum yg bukan kaum aku ni, dorang tak tekun.Akan buat tanpa kesungguhan. Tapi ttp buat dan akan buat jugak keje2 yg tak disuruh.Sbb lelaki lagi suka nak amik tau berbanding pompuan yg lebih suka fokus kat sesuatu.

Haaa... aku da mula malas nak tulis.Memandangkan aku tak ske seksa badan aku, so tata lah...!

 

24 Congteng-conteng:

Blogger Nashrex conteng...
tahniah diucapkan..
nanti kalau aku nak design rumah, leh panggil ko buat.. hoho
11:55 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
tq tq.... Alhamdulillah. Allah Maha Pemurah. Sgt syukur. Thanx again Nash.Doakn sy jd arkitek la heh. AkakGebush... i lap you!!! eh, blanjer takleh tukar org.Org yg da janji tetap kena kotakan janjinya... ekekek
12:29 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
congrats to u
1:38 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
tahniah...
dapat apa yang diidam2kan lebih indah dari segala...
tuhan da memberi jalan hidup yang jelas kat ko..
so..the next is in ur hand..
1:47 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
adik, akak tumpang happy. TAHNIAH! and nnt, bila dah start study, jadi student yg baik, ok! perjalanan utk persaingan yg sihat dah hampir bermula.kuatkan mental, fizikal, emosi dan iman.

jaga diri baik-baik.hiasi peribadi.
(isk, byk sbnrnyer nak bg nasihat ni.hehe)

sekali lagi, congrats! =)

[ kak zuril ]
3:39 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
nice course.. mesti best.. untung ler dapat course yg chika minat. Skarang ni Zul study course yang zul tak beberapa minat, but bersyukur sbb still ade peluang utk study.
7:33 AM  
Blogger zakzak conteng...
chika-chan, tahniah pasal dapat course yang awak minat + dekat dengan rumah plak tuh.at least you don't have to battle with homesickness.
the coming four years will be a tough one for you i sure, and maybe in time you'll feel that you are not worth to study architechture.it's only natural to feel that if you really love what you are doing.my advise, tancapkan teguh2 kat fikiran chika kenapa minat dengan arkitek.whenever you are in doubt, ingat balik that reason.that'll be you beacon of light :)
oh yes.work hard, work smart

sekali lagi: OMEDETOU GOZAIMASU :)
all the best.
10:45 AM  
Blogger jed1 conteng...
-selamat menjadi warga ukm
-tahniah dpt course architecture
-enjoy your campus life, dok ukm mmg besttttt

dari saya ex-ukm :)
12:33 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
congrats.. tahniah sb dapat course yg chika minat.. xpe.. even cam susah 4 girls.. tp org tua2 kata.. "di mana ada kemahuan, di situ ada jalan" n kalu chika usaha btol2 nnt sure bole berjaya gak... hehe..

fais bg smangat kat chika nih.. hehe.. so bile stat daftar?
12:42 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
Thanx all!
Thanx , thanx, thanx... infinity... nasihat2 tu akan sy ingat dan bawak bersama sepanjang saya kat ukm... dan sampailah bila-bila selagi sy bernama student. Thank u so much with lotsss of LOVE!!!
1:34 PM  
Blogger kak Jah conteng...
nurul chika....

huhu... congrats... at last!!!
take care....

-kak diqq-
2:10 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
pergh chika!! mmg TERUJA bace entry tuh! hiks! pda malas r nak lebey2 type entry pda tuh pasal takOt gak kalO ade Org mluat.. hiks! esp nash! muahahahha... syian nash, takpe2.. akhir thn nih kO apply lagik nash!!

pasal cOnference mengOng invited by nash tuh, mmg mengOngs kan, dah la tak kenal sape.. ntah ape2 la..
2:41 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
tahniah...
3:29 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
kak diqq, pda, mr K - Thank yOu very muchhhhh....
5:24 PM  
Blogger Nashrex conteng...
Adieh.. PDA ni.. Aku mana ader meluat.. Aku gembira tgk org lain gembira.. isk.. tak elok main tudoh2.. Benganggnyer aku!!!

p/s: psss...ppsss... sori cik tulip empunya blog, kerana ada sedikit marah kat sini.. ekeke
6:38 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
wakakakaka.... Owh..! baru ku tau hal ehwal semasa! Maksud pda MELUAT tuh ditujukan tuk Nash! wakakaka.... tenang..tenang..
7:38 PM  
Blogger Unknown conteng...
wahaha!! sama cos la kita ek!! sama2 lah kita mngalah kan kaum adam yg memonopli cos tu!! kita bukan lemah!! kita boleh!! HOHO!!
7:51 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Nurulll... congrats2 seribu kali congrats!! nampak gaya dah ada kawan arkitek aa ni... bole tolong design rumah impianku satu hari nanti... at discount price... wahaha
8:12 PM  
Blogger Fird conteng...
congrats! :)
8:41 AM  
Blogger Aizar Azman conteng...
mak aih..berjuta-juta lemon congrate..aku da bg dulu sbb in the 1st one..wawawawa..orientasi nanti sabo je banyak2..seminggu je,tak le lame sgt..ader geng kan??
2:49 PM  
Blogger jed1 conteng...
kat ukm skrang dah ada kut line internet dlm bilik kolej..zaman dulu mana ler ada, kena berebut gi lab hehehe orientasi pun rasanya dah 3 hari bukan seminggu..hmmm senangnya budak2 skrang :D
5:09 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
tahniah deq chikaaaa **hugs**
12:44 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
hank you again to all yg blom diterimaksihkan. eheh... u too guys! study pepandai.. pastu leh enjoy dan main-main!!!!! wo wo wo..
7:39 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Enjoyed a lot! » » »
3:38 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."