Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Sunday, June 19, 2005

Go To The Hell ( Silakan pergi...)

Kekejaman.Memang itulah satu-satunya sisa perasaan yang aku ada untuk dia. Ok, aku simbolkan dia as "Orang Tu".Weih, masih blom ke puncaklah kiranya kekejaman aku ni sbb aku masih boleh simbolkan dia sbg "Orang".Mungkin bila dah sampai kejam paling agong, aku istilahkan dia sebagai "Haiwan Tu". Perkataan "Hantu" lebih baik kot.Hantu ke, Haiwan ke, Orang ke... dia tetap makhluk yg sama yg aku maksudkan sbg SANGAT JAHAT!
Aku pon tak percaya aku boleh jugak benci kat Orang Tu. Yes lah! Pencapaian terbaik untuk tempoh setahun.(Tepuk tangan).Mulai detik ni, aku akan menunjukkan kekejaman, kebuasan dan kebencian aku secara berterusan. You are dumbo!Buffalo betol! (Aih... aku sendiri terkilan sebab akhirnya menggunakan jugak perkataan Buffalo. Perkataan paling tepat mewakili tahap kemarahan aku yg maksima) Sib baik aku bukan jenis yg suka berkasar bahser. Sbb aku lagi suka berpedas kata.
Next Mission : Kenakan tekanan psikologi kat Orang Tu. Boleh jalanlah! Silalah jalan bersama-sama Si Senduk itu. (ekekeke... tak sangka otak aku proses gak perkataan Senduk. Official name utk makhluk yg lagi satu ialah "Si Senduk") Ngamlah...!
M a . F o b i a
Ptg tadi aku pon 'berdiskusi' ngan mak aku.Ma pon bukak satu cerita pasal PLKN.At first, ckp pasal budak pompuan yg kena penyakit kulit tu dan tak dibenarkan balik oleh pihak pengurusan program.Tiba2 Ma yang sememangnya sorang story-teller yg hebat memulakan sesi bercerita.
"Ma mimpi smlm, anak Ma kena pegi PKN. Terus Ma tersentak dari tido. Ma terus teringat kat kau.Dah la tgh ngantuk...nak pikir pon susah.Ma terpikir jugak.. kau kena pegi PKN ke? Lama Ma pikir tgh mamai-mamai tuh... pastu barulah tersedar yg kau dah lepas dah. Manader kau kena. Tapi serius betol, perasan Ma mmg fobia betol kau nak pegi. Ishk.. dijauhkan...," cerita mak aku. Aku gelak lah, apalagi.
Terpikir aku betapalah PKN ni dah jadi satu fobia kat mak aku sejak 1st year diperkenalkan. Iaitu ngam ngam waktu aku pas spm.Waktu tu Ma bukan main risau tak tentu arah.Siap bitau sumer org yg dia akan buat apa je klu aku kena pegi.Everyday aku kena check ngan Ma list nama.Everyday jugak kitorang akan gembira ngan riangnya bila nama aku tak der.
Kesimpulannya : Ma mmg anti PKN!
S e s i . P r a d e n g a r
Aku rasa tak bertenaga betol semalam.Sbb tu tak update.Asyik nak golek-golek je.Nak bangunkan badan pon tak larat.Bukan demam.Tapi mmg rasa berat badan semalam. Malas sebnarnya tuh! :P

Jadinya aku tak kuasa nak berasmaradana ngan "Tikus Belaan", Cik Keyboard, Mr Suara Lantang (Speaker), dan jugak Si Wajah Ayu (Skrin PC). Nafsu aku lebih mengarah utk aku golek-golek je atas katil.Off sumernya dlm kul 11.30 mlm.Bumn! Terus baring ngan nikmatnya.Capai novel, mata terkebil-kebil pandang siling, tarik blanket, then berangan cam biasa.

Tiba-tiba...enpon aku E-800 bunyi.Yang A-800 tu mmg dah bisu dah skang. Klu A-800 aku layan, tapi E-800 aku wat dek je.Sbb biasalah kan, bila larut malam... golongan muda-mudi pon mulakanlah aktiviti miskol2 org tak tentu hala.Sbb tu aku akan buat dono je bila enpon bunyi mlm2.

Tapi waktu tu lama la plak bunyinya.Aku pon ringan2kan tgn aku yg berat.Aku tgk sapa yg call. Eh, Abang Faren! Aku pon ala-ala surprise.Abg Faren tak akan sama sekali terjebak ngan kancah miskol2 org ni (aku rasalah).So, aku pon jwp call dia.

Mmgla aku ni ada tabiat ske masukkan dialog kat entry aku kan? Tapi kali ni tak payah la.Aku pendekkan citer, Abg Faren call semata-mata nak suh aku dengar lagu yg dia baru compose.A little bit Syukur. Kalau tak silap aku tu lah tajuknya.Lagu nasyid.Tapi lom ada lirik.Tapi sangat Fun & Nice tuk didengar.Petikan gitar ngan nananana... pon dah cukup best tuk halwa telinga. Abg Faren sgt funny and a bit chumey la for once again giving me a chance tuk sesi pradengar.Aih... sgt beruntung sbb x ketinggalan tuk dgr byk lagu yg dia compose.

"Boleh jadi composer"- puji aku ikhlas (BETUL)
"Tgh kumpul and bla..bla..."- aku x ingat ayat2 dia dah.

Honestly...Abang Faren sgt hebat! Teringat lagu SYUKUR yg jugak lagu nasyid pertama dia compose.Tu mmg lah best.Dah setahun lepas kot aku dgr lagu tuh. Pernah aku berharap yg aku ni bukan orang buta ilmu muzik.Tapi yes I am! Aku tak tau main satu apa pon instrument. Sbb dpt sekatan dari abah kot. Tapi janji aku, never ever do anything that my parents forbid me to do! But really, guitar is cool!

L a s t l y
Go to the hell with both Orang Tu and Si Senduk! Kalaulah aku ni tak pikirkan Image hosted by Photobucket.comkepentingan diri aku sendiri, dah lama ngan riak takburnya aku delete semua saki-baki dia yg terlekat mengotorkan panorama alam yg indah.

Tapi aku sgt sedih sbb meluahkan semua ni.Kesal aku ngan kata-kata yg aku tulis tuk dia.Kasar. Tapi tu selayaknya tuk dia. Dan membenci adalah bermakna menyakiti diri aku sendiri. Poyo arr!

"sapa nangis dia rugi ! Ah, tak der masa nak nangis. Membazir je. Dan membazir itu sifat syaitan.... " - motivasi diri sendiri -

*Miss Fahrin*

 

8 Congteng-conteng:

Blogger Nashrex conteng...
walaupun ayat ko penuh dengan ayat keganasan terhadap si orang dan senduk, aku dapat rasa ko tengah pilu.. kan kan? hihi..
12:33 AM  
Blogger Aizar Azman conteng...
hai la si senduk dan si orang...per la korang dah buat ngan bestfrenz aku(walaupon tawu segala-galanye)..kawan aku nih dah jadi awan yang terpilu..(*_*)
12:59 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
NASH betol pon... kekejaman yg dibuat-buat. Tapi tak menjadi sbb org yg baca cam perasan gak. Aih...watak kejam yg berjiwa lembek :(

AIZAaku dah mati kata dah. Tapi aku dah mula ada rasa marah dan aku sgt gembira sbb dah berjaya kuarkan rasa marah. Yeh! Tu barulah chika the great! yuhuuu
1:15 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
ermm..amarah yang cuba diluahkan x berape menonjol..hehe
kalo orang tu ngan si senduk baca...they'll feeling nothing...
lebihkan sikit...chika..

~aku nih xtau kisah benornye..tetiba je nyibuk kat sinih...ciss
2:01 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
1 jer yg pelik kat blog yg nie. takde nama FAHRIN. ahahahaha
ala...watper nak marah2. rilek arrr...kate hepi go laki:P
3:27 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
tak de ang kata? yg last skali tu aper???

-tak mungkin Fahrin ilang dari ingatan saya walopon seketika
3:32 AM  
Blogger Unknown conteng...
isk..isk..isk....seb baik buffalo...hihihi!!
3:41 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
adoila..nie dah tahap angau giler babeng nie...sian kazen gwe tuh..musti bulu mata die da takdak gara2 ang asyik teringat kat die jer. huehuehue
4:18 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."