Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Saturday, July 23, 2005

Kemarin Kau Beri Bunga...


Kemarin kau beri bunga...

"...diriku sebenarnya tak cantik, tak rupawan, seperti katamu..."

Aku rasa sangat tertarik dgn lirik lagu ni.Bunyi dia selamba tapi boleh relate dengan akal dan perasaan.Sejak tahun lepas aku dah simpan lagu ni. Tak pernah nya nak rasa jemu.Tiap-tiap hari kena dengar lagu ni. Melly Goeslow sgt mengagumkan!

E s e m e n
Pas maghrib, terus aku hangkut barang-barang aku turun bawah.Nak siapkan esemen.Esemen aku ni janganlah dibayangkan cam esemen yang korang selalu buat.Yang banyak research, past kena taip lawa-lawa dan print out.Bind and submit! Esemen aku sangat kelakar instruction nyerh.

Ada 3 parts.Yang first tu kena buat garisan banyak-banyak sampai penuh satu paper A2 size.Free hand plak tu.mmg susah! Memula aku ingat senang.Tapi naik hangin gak la aku punya bekerja keras nak hasilkan garisan yang lurus. Aih... lenggok tangan aku ni blom baik lagi.Part 2 plak kena wat kotak bukan sket punya banyak.Naik kuyu-kuyu mata ma tunggu aku siapkan keje. Part 3.... aku lom buat! Kena belajar ABC, 123 balik! Umak aih... Adek yang mai dok kacau aku buat keje tadi pon gelak-gelak ngan Ijat.

"Ni masuk U ke, masuk tadika?," tanya adek.Aku buat dek sbb bila aku tgh buat homework aku mmg ja garang.Rasa nak telan sumer orang. Mmg tabiat yang aku warisi sejak aku mula kenal erti homework.Skema abis la plak.

Tengah-tengah aku wat esemen dgn begitu rakusnya, terdengar ma ngan abah borak.Bukan terdengar tapi mmg sah nak bagi aku dengar.Sbb time tu ma ngan abah ada depan aku. Kata abah one day cam nak dok Johor plak. Mentang-mentanglah ada tanah kat sana. Huwaa! Pantas dan tangkas aku interrupt. "Tammo la, abah! Jangan dok kampung!," kata aku.Ma teruih ja gelak. Pastu ma sambung "Ishk...dok kampung?," ma pon cam tammo. Ekekke..abah sengih-sengih.Aku tau...abah pon tak de nak nyerh nak tinggaikan umah kat KL nih.

Aku bukan tak suka dok kampung.Tapi memasing ada ideologi masing2.Bg aku, balik kampung tu satu percutian dan tradisi Melayu.Jumpa orang tua, jenguk2 kampung halaman...Tapi bagi aku, kalau kena pindah dari tempat asal akan datangkan masalah.Bukan senang nak respon ngan benda baru.Ecececeh.. aku ni cam serius je parents aku nak dok Johor.Jgn risau , Nurul! Tu memain ja tuh. Ngeh ngeh....



165638908_l.jpg

PhotoAlbum021.jpg

Ihik...gambar adek-beradek yang terkedek-kedek.. ekekke... Yang ataih sekali tu Haikal.Yang paling menyakitkan hati aku. Dia lah tu. Then Adek ngan Zirul. Gambar aku tak disertakan.Wohoo... budak gila kamera.Aku la tu.Pantang nampak kamera.Tak kira kamera siapapon, kalau boleh sumer aku nak sumbat gambar aku. Rakus betol.Ijat pon tak ada plak gambar dia.Tercicir!

Eh, sat la! Aku nak stop skang jugak sbb nak layan isu kat conference yg agak besh plak. Dari parti politik si zam, sampai ke jiran tetangga.Entah sejak bila, masuk plak soal pompuan kawin lelaki tua. Ada ke patut aku umur 19 ni carik lelaki 30? Sik mauk!

Isu malam ni : Kenapa mesti lelaki nak pompuan cantek? Kenapa kecantekkan tu nombor satu? Tahap motivasi yang rendah!1st time la plak aku geng sama Nash.

 

7 Congteng-conteng:

Blogger Nashrex conteng...
Seperti biasa.. aku jadi pengkomen yg pertama.. ekekekke..

Er.. 3 org tu adik ko ke? Haikal tu cam dlm citer Anakku Sazali ar.. masa Sazali budak2.. huhu.. Yang gambo bawah tu adik ko gak ke? huhu.. montelnyer sorang tu!! hihi..

hahaha! akhirnya ko tau betapa lecehnya nak study lukisan ek.. ekekkee.. main ABC? ekekke.. gelak aku... teringat zaman dulu2.. huhu
5:22 AM  
Blogger Totin Jamain conteng...
comel gak haikal tu erk.. hehe..tanak rekemen kat aku ke?
4:31 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
baik jgn... dia tu putaq belit pompuan pandai ja... kang ang terputaq-putaq plak totin... sian kat ang...kes kes...
4:40 PM  
Blogger Nashrex conteng...
akaknya haikal kan ada.. tanak rekemen kat aku?
9:23 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
akaknya udah di-reserve.... ngeh ngeh...
11:17 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
memang sume laki nak pompuan cantik??.. tapi bukan sumenye nak pompuan yang outer beauty je ok, tapi yang dalam lagi kene penting meh.. SANGAT PENTING.. cam pompuan gak, nak laki yang ensem gak, tapi terpulang la NAK yang dalam atau luar..
4:24 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
I have been looking for sites like this for a long time. Thank you! cute chubby teen
4:56 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."