Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Sunday, July 17, 2005

Masjid Jamek - Masjid India.

Sangat kelakar.Mak aku mmg super duper best! Cukup bertenaga ikut layan kepala aku yang tak berapa nak betol ni ptg tadi.Aku ajak ma pi Masjid Jamek. Saja, carik stationary kat Mydin cam best ja.Mydin la sgt. Mydin - tempat paling aku pitam + nyampah.Aku sebenarnya mengidam nak lalu balik jalan2 kat KL yg penah jadi satu nostalgia kat aku dulu.Tingat lak zaman paling best dalam riwayat aku pas abis spm.Time aku study kat Cosmopoint.Mmg jalan-jalan tu sgt bernostalgia.Jalan-jalan di mana kaki aku melangkah sendirian tanpa hala tuju.Cukup gembira waktu tu.Ala-ala diva dalam kelas. Sungguh mahsyuk.
"Jom ma," kata aku.
"Jom.Tapi jam ar," ma pon menyebut ttg masalah kesesakan yg paling dia benci.
"Naik train.Sampai Cempaka, kita naik train," aku bagi idea bernas, ringkas dan padat.
"Boleh je... Jom! Ajak Ijat, Along ngan Adek,"lekaih ja ma setuju. Aku pon gembira...Yeay, Kola Lumpoq....! Ekekeke... Cam budak ulu ja aku.
"Kuala Lumpur...senyumanmu... di pagi ini...sungguh beerti kerna cinta bersemi lagi... setelah kemarau panjang..."
Lagu yang pernah beri makna kat aku.Sayup btol aku rasa bila aku cuba kait-kaitkan balik lagu tu ngan nostalgia lama.Ishk, tak de masa nak layan nostalgia! Berambuslah wahai semua kisah klasik.
Ma ni mmg ja buat havoc.Park kete bukan main hebat lagik. Diakui ma mmg sorang pemandu yg hebat dan dasat.Bila dapat je pegang kete, abih jadi warrior kat tgh jalan.Elok je dapat parking kat Cempaka, teruih naik atas beli tiket.Kesian adek.Dia mana penah naik LRT.Maklumlah, kitorang ni ala-ala manja sket.Kalau kuar ngan abah, abah mesti siap stop depan-depan ngan tempat yg nak dituju then baru abah pi carik parking.Mmg prinsip tak kasi kitorang jalan jauh.Tup2 tadi kena jalan sendiri, angkut barang sendiri, mmg pakat kena gelak ngan abah.
Aku ni ada kelemahan paling kuat sekali yg tak dapat diatasi. Aku ni pelupa jalan.Jgn lah harapkan aku direct jalan.Mmg akan ku tunjuk ke jalan yang tidak benar belaka.Cam tadi.Turun je LRT, terus aku heret ma pi belah kiri.Patutnya ke kanan.Abih carik2 bangunan Kotaraya tak jumpa.Entah keajaiban apa yg terjadi, alih2 dah ada kat Wisma Yakin @ Wisma Confident. Kagum btol.Aku ngan mak aku mulalah buat-buat takjub. "Eh,eh... camner leh sampai kat sinih pulak?Kagum btol," kata ma bila kitorang dah mula sedar yang kitorang takkan jumpa bangunan Kotaraya tuh. Tapi ngan confidentnya, teruih ja jalan.Jalan punya jalan sampai gak kat Mydin yang paling jahanam dalam dunia.Ma dah buat muka.Sakit hati bila terpaksa meredah kawasan banjir ngan manusia.Tak lama dok dalam tu, kitorang kuar.Adik pon dah mula nak gadoh ngan sorang brader nih.Ada ke tunjuk penumbuk kat budak kecik bila adik aku terlanggar dia.Adik aku pon pandang je dia.Lama-lama dia blah.Tau takut.Sib baik aku tak sedar time tuh.Kalau tak mesti aku jeling sakan brader tu.Cam lah kitorang ni suka sgt masuk Mydin yang mengalahkan kapal Amerika hangkut hamba abdi dari Afrika. Bengang tau!Aku pi pon sbb dah teringin sgt nak lalu lalang kat situ.
Lalu kat Masjid India tu buat aku ala-ala kagum.Banyak dah berubah.Lain macam je keadaannya.Teringat jugak kat Athirah sbb dah lama janji nak pi situ ngan Athirah carik kaset ceramah. Tapi malangnya blom berpeluang.
Bila dah nak balik, baru terperasan bangunan Cahya Suria kat belah kanan. Mmg hangin satu badan sbb tersalah destinasi.Patutnya ke belah Cahya Suria tu.Barulah ada nilai-nilai nostalgia.Setakat Mydin, nostalgia apa ke benda yang pernah ada? Hampessss betol. Tapi tetap gembira melakukan aktiviti jalan kaki meredah banjir manusia ngan ma dan adik-adik.
"Klakar je arini.Serupa tak percaya kita leh berjalan kaki kat area situ.Entah apa-apa," komen terakhir yang ma buat bila sampai umah ptg tadi. Hahaha.. i think ma was really funny.
Kesimpulan : Hari yang kelakar sbb carik tempat lain, sampai tempat lain.
Kegilaan semasa : BUNGA TANJUNG // Sharifah Aini
Bunga tanjung putih berseri
Kembang jelita harum baunya
Gagah sungguh pohonmu berdiri
Tegap rimbun gagah perkasa
Harum jelita si bunga suci
Idaman dara gadis rupawan
Sangat sombongnya bungamu menari
Melenggang-lenggok dihujung dahan
Walaupun engkau si bunga tanjung
Hiasan sanggul gadis rupawan
Tiadalah kamu sangat beruntung
Bagai melati...Bagai melati dilembah sana
Lihatlah senyuman kembang melati
Disunting kelana hati...
Di lembah sunyi
Lihatlah pula bunga teratai
Dijunjung musafir lambai melambai
Sungguh nasibmu si bunga tanjung
Bagai cahaya ditutup mendung
Tiadalah tangan menyunting kamu
Menunggu gugur di angin lalu
Malang dudukmu di dahan tinggi
Kini bertabur di atas bumi
risau - math lom study, tutorial lom sentuh. Word design lom elaborate.
 

12 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
Assalamualaikum. Jauh berjalan, luas pemandangan, kan? :) Sya selalu juga pergi situ tapi tak pernah jalan-jalan macam yang akak buat. Ramai sangat manusianya, tak selesa. Apa kena mengena dengan lagu Bunga Tanjung tu? Pelik :?
11:12 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
tak ada kena mengena. Tp suka plak lagu tu tetiba.. cam kelakar2 je lagu tuh tang yg akhir2
1:18 PM  
Blogger Nashrex conteng...
banyak2 lagu, lagu kak pah yg ko suke ek.. kagum.. kagum..
1:05 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
chika..me pon pk mende yg same..pe kene mengena lagu bunga tanjung tuh..me pon ske xtually laguh tuh..but pekene mengena ngan masjid jamek...?:P
10:07 PM  
Blogger jed1 conteng...
takde assigment lagi ke chika? hehe
11:10 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
hye chika! pda dah jarang o9 skang, tunggu wireless kat kOlej ley gune nih, malas r nak pi cc, so camne life skang? is everything Okies gurl?
9:06 AM  
Blogger Ezwan Emary conteng...
boleh pulak macam tu yer?huhu...kekaguman terserlah :p
10:12 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
mydin...
biasalah...
aku penah pi kat klang ngan yg ko pegi nih..
memang azab nak masuk sinih..
tp demi nak tgk barang2 murah yang dikata org..
tp sampai la nih aku x pi da mydin..heheh
10:43 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
iskk..msg aku tuh..tp xde nama aku..huhu...
east..
10:44 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Keep up the good work » »
9:06 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
best regards, nice info Hummer replica humvee http://www.forextrading1.info/Jaguar-car-loans.html How to replace struts on vehicle Allstate.com products auto quotepagerender.asp page quote http://www.auto-car-loan.info/country-song-car-crash-killed-girlfriend.html Car loan sacramento auto insurance quote indiana Buick remote entry Sony pda camera Residential golf estates spain Isuzu recycled parts Where can i find information on phendimetrazine Effexor antidepressant birthday cars
6:01 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. cholesterol maladies Chinese furniture mother-of-pearl Anal cleaner Allegra coffee market pda Washington whole life insurance rates How is vitamin d absorbed neil norton pontiac
4:44 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."