Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Friday, July 15, 2005

pelik-pelik ja...

akum wr...
Aku lagik.Aih, weekend ja adalah aku kat umah.Mmg agak parah tabiat pulang ke rumah yg aku alami ni.Aku pulang, yeay! Aku pulang! *sambil melompat si katak lompat.*
Aku balik kali ni atas alasan aku nak beli barang.Entah barang apa, aku pon tak taw.Tapi something like for architecture.Macam2 instrument yg mahal-mahal belaka kena beli. Aku call ma tiga hari lepas.Tu pon sbb aku rasa tak larat betol nak dok kat ukm lagi.Perlu balik tuk compile energy dan semangat completely.Ma call balik pastu bitau yg abah tak kesah.Khamis mlm Jumaat gak abah nak amik.Punyalah kembang hati aku yg satu ni.Siap heboh2 kat kelas yg kununnya tak dapat join depa sampai Jumaat tuk projek arca tuh. Tup2... dush! Pagi semalam, time kitorang satu kelas naik kat bilik kuliah, ngan anggun bergayanya tertampal satu kertas putih depan pintu.
"Kelas Komunikasi kul 9.00 pagi hari Jumaat"
Punyalah berbulu aku rasa.Cam nak melenting time tu jugak.Tapi buat-buat la bersabar.Sbb baru ja beberapa hari jd mahasiswa.Takkan nak buat perangai plak.Lagipon kena jaga tingkah laku takut2 nanti senior tgk budak baru ni pandai memberontak lak.Tak pasai-pasai tak jalan market aku.Market? Whoops! Market yg aku maksudkan ialah hubungan baik ngan senior. Seriously, as first year student yg ala-ala baru belajar meniarap ni kenalah banyak harapkan senior.Sombong2 tolak tepi.Ego aku yg setinggi pencakar langit ni pon kena taruk kat tepi dulu.Kenalah aku bermanis muka.Tapi really, man!Nampak neutral gak perangai aku.Lagipon senior agak baik.
Aku rasa aku dah nampak beberapa perubahan kat diri aku sendiri.Aku semakin tahu camner nak turunkan ego dan tolak ke tepi perangai aku yg suka buat muka.Then aku semakin pandai beramah-tamah.Yes lah, Nurul! Kagum aku ngan diri aku sendiri.Perubahan paling aku kagum ialah tang kulit.Mmg kalau aku dok seblah Alicia Keys pon, mmg sama ton lah warna kulit.Ekekeke.. tak ada lah sampai tahap Alicia Keys.Cuma aku dah terbakaq lebuq dah kulit.Mmg serius gelap.Ma pon nampak surprise gila tgk aku.Anak Afrika ka apa nih?Ekekee...dak la sampai camtu.
"Kau ni...kata penat.Tapi ma tgk badan gemuk, gemuk jugak. Tak de sket pon susut.Naik lagi adalah. Ishk..," ma dok buat kritikan sulung time singgah kat hostel aku ptg tadi.Aku mulalah tak senang hati.Sbb kat kelas pon, ramai je bebudak tu kata aku ni berisi. Siap sorang ni kata, biarlah berisi.Elok sket dr kurus kering.Yacks... angpa blom berisi,sekali angpa dah berisi, angpa taw la camner haru birunya hati perut.
Mari Mendaki
Ni aku nak cerita kisah pendakian aku yang sgt hebat.Dua hari aku ngan Wani (klasmet aku yg tinggi lampai) dok panjat bukit tgh2 hari buta. Semuanya demi mata.Kunun2 la nak balik sembahyang zohor kat room.Tup2 sampai room, leh tido setengah jam, baru sembahyang zohor.Dah la berjalan kaki.Payung mmg ada. Berpayungkan matahari! Ha, gila tak gila tuh! Dari fakulti kejuruteraan ke kolej Za'aba.Mmg org tak siuman je sanggup.Pegi balik lak tuh.
Masuk hari ketiga, aku bangun pagi aku cam pitam.Then kaki dah bengkak. Mmg betis aku gila punya sakit.Kalaulah rumet aku ialah Athirah, gerenti aku merengek-rengek kat dia.Mungkin gak aku dah terpekik telolong kesakitan.Tp sbb rumet aku Mizah kan, aku cuma merungut-rungut biasa je.Aku malas ar nak bukak pekung di dada.Tammo ar Mizah tau dulu yg aku ni kuat membebel kan. Ekekeke...cover line sendiri!
Malam tu aku lekas2 call ma.Ada ke patut aku nangis2 yg kununnya kaki aku bengkak gila.Siap aku bitau yang aku tak akan boleh tahan kalau hari2 menapak.Slow2 aku minta kete kat mak aku.Ngeh ngeh...punyalah mak aku fobia bila aku sebut pasal kete.Ma tu biasa la.Kalau ada org suruh aku senaraikan 100 orang paling kuat risau dlm dunia ni, seratus-seratus tu aku taruk nama mak aku.Dia leh kata berjuta-juta kali yg kete tu bahyer.Nanti aku terlupa brek ar sbb kat situ byk bukit.Then nanti aku tak reti nak park la. Aku tak reti isi minyaklah, aku tak reti nak control kete la..bla..bla... ayyoh, bunda! Tak mo bagi, katalah tammo! Aku nak gak! Huwaaa.... (impian besar)
My Toing Toing Frenz!
Jane was really funny.Shareen was so sweet.Ske dengar lenggok cakap Shareen. Mmg naturally Sarawakian.Jane plak cam poyo2 je bahser dia.Setiap mlm, aku, Mizah, Jane ngan Shareen akan berpesta lova-lova sambil berdinner kat kantin. Sememangnya tu lah satu-satunya waktu yg aku ada tuk bersuka ria ngan depa. Sambil makan tu, buat lah konsert dan bergosipan.Semalam siap sleepover kat room aku.Berkampung @ Bersetinggan.Macam2 kisah keluar.Lagi2 si Shareen yg byk cerita.Cam penglipur lara.Enjoy gila ngan dorang.Aku ske kawan ngan depa nih. Mizah plak bukan sket punya sporting lagik.Best ar semalam main redah hujan.Sempat aku seludup masuk dalam sweater si Shareen.Mmg nampak cam kekanak gila.
Fahrin.
Woi, sapa kata aku tak dating! Aku dating gak ngan Fahrin kul 10.30 mlm smlm.Kat umah fellow lagik tuh.Leh plak aku bitau kat akak fellow tuh. "Kak, kul 10.30 mlm setiap selasa sampai khamis sy dtg umah akak heh.Tgk Fahrin Ahmad saya," sambil buat2 malu aku bitau Kak Ina tu.Akak tu on ajer. Gembira ja dia menyambut kedatangan kitorang 4 org semalam.Heaven gila dpt dating.Siap teruja-ruja aku bitau kat dorang Fahrin tu aku yg punya.Ngeh ngeh...
Baiklah! Nak tertutup ja mata aku ni.Mmg dah time tido nih. Tata lah!
 

2 Congteng-conteng:

Blogger Nashrex conteng...
makin gemok dan makin itam.. ekekkee.. ni bukan alicia keys kalau gini, cam pmpuan negro yang kuat makan jek.. ekekke!!
7:12 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
ceh!

tak pa..tak pa...
negro pon negro lah. Asalkan gembira... apa ada ngan wajah. ekekeke... (positive thinking)
9:44 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."