Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Saturday, August 13, 2005

Generasi Suka Kamera

Hoi! (permulaan yang kurang sopan tapi agak happening :p)

Tak Balik Sepatutnya.
"Awk, jom la kuar ngan kita," Wani tetiba ajak kuar time kitorang berpesta sakan sampai ke ptg kat Pusanika.Ntah apa tah aritu aku ngan Wani konfiden je lecturer tak mai.So kitorang lari pi Pusanika dari tgh hari sampai ke ptg.Akulah dok melilau carik laptop la kunun.Nak beli tak reti, tapi main bantai ja beli yg aku suka.Pas dah order sumer, baru aku bitau ngan mak aku.Wakaka...sudahnya mak aku kena mai UKM memalam buta hantar duit. Mmg keje kekanak gila.Sib baiklah abah sporting ja nak mai hanta duit kalau tak... mana aku nak korek duit nak bayar kat orang tu. Silap-silap kena lelong aku jadi kadam cam filem P.Ramlee tu.

Memandangkan ma ngan ajaibnya bagi kebenaran aku kuar ngan Wanie, aku pon bitau ma aku tak balik weekend.Tup2 rabu malam tu ma call kata nak mai UKM hantar duit.Tapi bukan setakat hanta duit, siap usha persekitaran sumer. Akhirnya ada 3 sebab membatalkan plan aku kuar ngan Wani dan menyebabkan aku kena balik umah gak weekend ni.
  1. Aki tak sehat.Kena balik kg.Abah risau dgr aki demam panas.
  2. Jerebu.Ma kata jgn kuar pi mana2.Klu boleh klas pon takyah pi.Uhuhu
  3. Abah kata weekend kat kampus tak elok.Byk panorama org dating kat depan blok aku.Plak tu ada kes rompak ngan mcm2 kes lg.Fuh, bukan sket punya over protected nih.Kagum aku

So, hari Khami malam tu gak ma sampai.Hangkut aku dari Bangi terus balik Johor jumpa atok aku. Demam panas.Tp tgk ja kitorang dtg, terus sehat.

Image hosted by Photobucket.com

Farah kat depan tasek fakulti.Sgt jelas jerebu yg melanda.Sampai kitorang nak termuntah-muntah everytime kuar dr studio sbb fakulti agak open.Sib baik studio tertutup.Selamat sket jantung dan hati kami dari dinodai ngan udara kotor.

Kami Pelajar Hyperbola yang sukakan kamera (kes kronik)

Aktiviti student JSB cam biasala.Berkorban segalanya kat studio.Tp aktiviti makin maju ngan adanya bilangan laptop yg bertambah.Huru-hara dan haru-biru pon terjadi dalam studio akibat persaingan bunyi-bunyian.Memasing dok gila MP3...cam ribut! Currently, lagu favorite yg boleh didengari secara percuma kat studio ialah lagu Pokok Kelapa, Mirai, Hey Mickey ngan clip baby menangis.Poyo btollah kengkawan aku ni tapi tetap menggembirakan.Telinga aku naik kebas asyik dengar lagu Pokok Kelapa ngan Mirai.Sampai bila kuar ja lagu Mirai, mulalah ada sora back up dok jerit suh stop.Sbb kami dah sgt muak ngan lagu tu.Tapi ttp menggemarinya.Errkk?

Aktiviti pilihan utama mestilah aktiviti yg mengaitkan kamera.Kami sgt sukakan kamera! Wakaka...amek gambar, bergambar, edit gambar, send gambar, tgk gambar, rekord gambar dan segala mcm jenis keje-keje penggambaran amatlah kami sukai.Pantang nampak kamera, teruja masing2.Ada ke patut dorang kata aku lah president nyer.Siap cadangkan aku tukar course.Suh aku study photography.Dush dush..aku nak jadik arkitek!!!

Bayangkan, tgh2 lecturer mengajar, aku ngan selamba mak minahnya bangun pi depan amek gambar dia.Then owang lain pon sama.Siap record apa sumer.Bersaksilah student JSB sgt chentakan kamera.Lecturer pon pantang diajak bergambar, laju ada berposing.

Image hosted by Photobucket.com

[ gambar diambil ketika kelas design masih dijalankan ]

Kayu : Kayu milik Ainul tuk projek Ready Made. Idea dari Sheeda tuk menjadikan kayu sbg frame.Aku lak jadi model yg sentiasa bersedia je nak bergambar.Uhuhuhu... Sgt la spastik.

Image hosted by Photobucket.com

Kan aku cakap...lecturer pon suka bergambar.Jadi, bukan salah kami sekiranya terdidik tuk turut gila ngan objek bernama kamera.

Image hosted by Photobucket.com

Konon2 Encik Ketua Jahat ni tgh mengajar aku la tu.Padahal mai tanpa diundang bila nampak Farah pegang kamera.Mmg kronik penyakit kami semua terhadap wabak bergambar.


Image hosted by Photobucket.com

Dan...sorry to say la,peeps! My mum pon dah lama terkena wabak sukakan kamera ni.Pantang ja nampak kamera mesti dok tanya bila nak amek gambar dia.Siap tanya nak pose lagu mana.Ishk..

Aku cerita pasal kamera ni sbb sejak akhir-akhir ni, bukan je org lain aku nampak dah gila posing, aku pon sama.Tabiat ni cam dah jadi satu warisan kat jabatan aku.Mungkin sbb kamera tu sebahagian dari kehidupan atau nyawa kitorang klu nak selamat projek.Mungkin jugak sbb kami ni tensen dan terlalu mencari permainan tuk dimain.Selain menganjurkan JSB Idol, kami pon buatlah permainan bergambar tanpa henti.Yg si Alias plak aku sedar tak sudah2 merecord movie.Membuatkan kami terpaksa berhati-hati sbb klu silap gaya, abis kena gelak tetiba sbb aksi2 tak siuman direkodkan.

Walo apa pon, sgt best lah! Aku gembira ngan kehidupan skang.

Extra : I miss someone la i think.Since he gave me his incomplete smile last week... adoi! Senyum yang tak sempurna tapi sgt sweet.

 

7 Congteng-conteng:

Blogger Nashrex conteng...
gambar diambil ketika kelas design masih dijalankan ---> dlm gambar ni, depan dia tu gambar apa? cam tanduk kambeng pun ada.. isk.. penat aku tenung, tapi masih x dpt jawapan... ( menanti sebuah jawaban)
10:58 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
poyo
10:24 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
lerrr.. kita salu mai ler.. tp biler kita mai tuan rumah plak xde.. ketuk sket punye lama xbukak2 jugak pintu.. terpakse la patah balik.. hehe..

chika sehat? teruk lg ker jerebu? haha.. nape panorama xbest? best per dpt tgk org tgh brcengkerama.. pas2 candid sket pic dorg.. wat cm dlm blog zul.. hehe =P
3:57 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
ish...saya ni supan org nyer. Tak ske main candid yg bukan-bukan. agagagag....
11:01 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
camne senyum tak complete tu. eheh
10:50 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
senyum tak complete tu...senyum yg terbatal oleh kerana terdapat gangguan... ekekek
2:46 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
What a great site Canadian area rug distributors action bextra class lawsuit washington Michael sachs rhinoplasty Management training corporate training bargain-tra electric ranges and stoves bottom mount refrigerators Bright colors area rugs automatic gate opener Cholesterol doctor tucson bextra Mercedes benz body parts nj Golden showers lesbian Dropship radar detector garment shoppingdiscountst viking g5 gate opener
10:52 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."