Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Tuesday, November 22, 2005

Nama saya....

Nama sapa?

(Diam)

Ala...takkan tak leh tau kot

(Cuba buat aksi suam)

Okay, sy panggil Tipah la klu camtu

(Terbeliak bijik mata)

Tipah ni cam baru abes klas je.Study mana?

Mana-mana (nada sombong tak hingat!)

(Org Asing tu diam)

(Aku pandang-pandang kat rail ketapi.Buat-buat cam x sabar nk tggu train sampai)

Tipah...tipah.... (saja nk sakitkn ati aku)

Nama sy bukan Tipah (garang!)

(Gelak-gelak ngader)... owh, bukan! abes tu apa?

apa2 nama yg sedap.

**********

Aku nangis tersedu-sedu kat stesen LRT Cempaka. Maunya tak! Pepagi buta time sampai kat Masjid Jamek, aku kena follow ngan sorang cina gila.Aku nyorok dlm kedai emas dpn Cosmopoint. Time klas, aku kena tipu ngan sorang bdk pompuan ni. Disebabkn bdk tu, aku terlibat plak ngan kes gadoh.Samseng selekeh tu! abes sumer kenal aku. Sib baik aku pandai buat muka tak bersalah. .

Sorang bdk pompuan yg cam samseng selekeh tu peluk bahu aku. "Ko jgn risau. Nama ko sapa?," seriau lak aku. "Nurul," aku benci kwn ngan org camnih! "Owh, Nurul. Ko nak kwn ngan aku tak?," samseng gila cara dia soal aku. "Hmm... tak masok campur hal korang. Ada klas," sib baik lecturer aku lalu sambil sengih2 kat aku. Dpt aku larikan diri. Lps kes tu, aku tak nampak bebudak selekeh ni lagi.

Balik kelas, aku nampak bdk yg tipu aku (cam lesbo pon ada) tggu aku.Nak balik sesama??? Aku sanggop tggu setengah jam kat dlm Cosmo yg sejuk nak mati tu semata-mata tammo terserempak ngan si penipu tu.

Dlm train, ayah Si Penipu call aku. Ishhhkkkk.... punyala seksa idop aku aritu.

"kamu jgn tpu.Jgn subahat dgn dia," suara pakcik tu lembut.Tp mungkin niat dia nk nasehat aku.

"anak pakcik mmg suka tipu pakcik," kesian pakcik tu. Nak je aku kata pd dia... ANAK PAKCIK TIPU SAYA JUGAK!

LRT pon bergerak sampai kat Cempaka.

*********
Tipah... sy tau klu sy minta no fon Tipah, mst Tipah x bagi. Ni no saya. Next month nak fly g Jerman.

(tak tanya pon)(idop lagi Orang Asing ni)

Ambikla.Ke Tipah nk bg nombor Tipah? (sambil hulur kad)

Tak pe la. Simpan je kad tu. Sy x rajin call org

Ok.Sy call Tipah

Jerman jauh.Nanti mahal (intonasi mengejek)

Sy kat Jerman kejap je

(ambik phone, call abah) Abah, dtg cepat. Takot la sini

(org Asing gelak kuat-kuat) Takot ngan sy ke... hahaha...

Tak. Takot ngan org gila. (terus cabut naik atas)

Aku pon nangis tersedu-sedu kat satu ceruk yg org tak nampak.Aku nangis sebnarnya sbb bengang abah lambat.Aku call dari aku lom abes klas lg sbb aku tammo tunggu kat situ.Situ byk org jahat.

"apsal ni? tggu sapa?," dush! tiba2 abang TU (abg yg amatla dikenali since aku form3) tego aku.

"Tak sapalah!" aku dah bengang

"takkan tu pon nk nangis," dia gelak2...pastu ilang ntah pi mana

abah sampai.Aku rasa nak lompat! tapi....

Bye Tipah sombong....

Nama saya bukan Tipah lah!

Dan sejak tu baru aku sedar betapa aku tak suka bg tau org nama aku. Dan dah jd kesedapan kat aku, nama angelina Jolie adalah nama yg plg kerap aku sebut bila aku tammo bitau nama aku. (selekeh tak tabiat aku nih?)

**********

Lambat sket pon nangis

ada org gila la, abah. abah ni apa la. Patutnya abah turun, tendang dia.

Mana tau dia gila?

Sbb dia kata nama org Tipah

Tipah tu nama jugak...

(aku memuncung sampai umah.)

Dan peristiwa ni dah 2 tahun berlalu.............. Bila sampai je hujung2 tahun camni, mesti aku ingat semua cerita waktu aku baru abes SPM dlu. Macam-macam....
 

10 Congteng-conteng:

Blogger Fakyew conteng...
Radja? Best kah? Sampai ada orang ajak aku tengok mereka-mereka ini di Planet Hollywood?
11:11 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
BEST! tapi klu kamu ni pentingkn paras rupa dan penampilan, baik dgr je lagu dorang kat radio... toksah tgk dorang perform. ekekeke...
12:32 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Wow!!!
Betul ke this really happened???
Kat LRT station pun ade org pikat??? :p
1:11 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
u cam tak tau je kat dat CEMPAKA one ha... mcm2 jenis GILA ada. I experienced it almost everytime i jejak ke situ. U go and try lor.....
1:28 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
:p
I go many-many times...but didn't get the "chance" to meet these ppl.....
Maybe, you're the lucky one!
:p
10:39 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
nyiahaha.. tipah.. tipah.. cam best panggey nurul tipah..hehe// haizum.. ajar aku buat leyout blog.. lawo sgt.. nak gak tuka leyout aku tuh.. bolehhhh??:D * samel memberik coklat sbg bahan sogokan.. ahaks
11:10 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
ASTRI ... sesungguhnya aku agak berminat ngan brg sogokkan yg ditawarkan. Bila2 masa pon boleyhh... anytime bosh! Coklat besar tau.
3:06 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Hemmmm kadang2 sesuatu kenangan tu susah nak dilupakan kan kan? Lebih baik kasi nama tipu je. Haha.
9:59 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
kak shai nama tipu takpe.Tp nama TIPAH tammo la.....
2:40 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Very cool design! Useful information. Go on! land rover front bumber sandisk mx1 mp3 player 2gb Answering machine audio message free land rover se3 Directory of certified room air conditioners sidfeffects ultram land rover denver south
6:22 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."