Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Wednesday, November 23, 2005

Puisi Puitis Penipu


Alkisahnya aku tertipu arini.
Rasa spt nak membunuh manusia si penipu itu.
Mematah-riukkan tulang-temulangnya.
Lalu menghanyutkn tulang-temulang tersebut di lembah Sg Nil.
Ditemui oleh beberapa ekor buaya jantan pelahap,
Maka rakus skali tulang-temulang manusia itu dikunyah-kunyah ngan lazatnya... yummy!
Hingga buaya-buaya jantan pelahap tersebut sendawa kekenyangan.
Dan terasa kenikmatan hingga menjilat jari....


Idop-idop aku tergadai akal.Idop-idop aku kena tipu ptg ni tadi. Sungguhla berbulu mengikatkan si jejaka A yg membenarkan jejaka B atau mungkin jugak jejaka C, D dan E terlibat dlm program menipu aku.

Aku pulak sebulat ati percayakan si penipu yg mengaku dirinya sbg jejaka A (kwn lama aku lah kunun).Dgn agak terbuka ati, aku pon ala-ala gembira dpt contact blk kwn lama tu.Tp yg kesiannya, akal aku ni kurang cerdik pulak mula-mula tu.Dah sampai nak ujung cerita, baru otak aku ni berakal.

awk ni tipu heh (aku ske serkap jarang)

Btol...

Dah la...penipu!


Aku end up call tu walopon dah terlambat sebnarnya.Lama jugak dah borak. Duduk sat pikir-pikir. Ajak g tgk Salon.Kununnya aku terliur la tuh.Aku tembak-tembak semua apa yg dia kata dlm sms byk kali.Sbb aku yakin dia tipu aku.Aku tertipu.Aku geram ble kena tipu idop-idop.Aku geram sbb memula tu aku percaya sgt dia tu kwn aku.Apsallah otak! Owh, otak... apsal leh percaya? Punyalah aku borak ngan ramah mesranya since aku ingat dia mmg la kwn aku.Penifooo....!

Image hosted by Photobucket.com

Sib baik aku tak reti maki-hamun.Sib baik pengetahuan aku sgt terbatas pada dunia bahser sastera kotor.Klu tak, mesti dia tak tertelan semua ayat yg aku hantarkn.Memandangkan ilmu pengetahuan aku masih suci, jadinya aku reply dgn cara yg bermoral, beretika dan berhemah.

Heh, penipu.... Cakap terus terang kan senang.

Terpulang pd cara si Penipu nak menterjemah ayat berbudi bahser aku tu camner. Terpulang jugak pada intonasi bacaan dia. Klu dia baca nada rendah, dia mesti pikir aku marah-marah poyo je. Kalau dia baca intonasi tinggi, mesti dia tau aku meradang. Kalau dia betol2 baca ngan intonasi yg hyper-tinggi.Taulah dia yg aku sgt-sgt bengang dan terasa spt nak buat sebijik cam apa yg aku tulis kat puisi di atas. (sila rujuk perkara di atas). Sengaja aku tak letak tanda seru pada msg aku. Biar dia menggayakan sendiri nada aku.

Utk jejaka A (yg namanya digariskan biru tu) : jahat ko eyh! tanak kwn dah (ni bukan istilah olok-olok 'tanak kwn' versi kanak-kanak.Ini 'tanak kwn' versi dewasa)

 

15 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
uiceh..orang macam ni..patotnye da dilemaskan hidop2.. ske2 ati nak mentipo orang.. kalu nak berkenalan.. terus terang la kan.. ade hati ngaku orang lain.. xpe haizum.. ko tayah belaja sastera2 kotor tuh.. penghancos kesopanan dan kesantunan.. kerhkerhkher..
11:08 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
aku dah la supan kan?
11:32 PM  
Blogger Fakyew conteng...
biar saya habis kan ye. ok la...let me tell the truth...sy kwn -----...awk x ksah ke sy nak mengorat awk

* tak sangka kau boleh bergambar seperti itu (di profile pic) mau ganti Dr. Azahari kah :)) ?
12:51 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
Timyo...(pe kebenda nk sebot) trima ksh sbb abeskn. Tapi salah...! yg betolnya.. bukan "mengorat awk" tp "berkwn ngan awk". Harap maaf. Tekaan kamu salah.

ntah pesal huduh benar pose camtu.Tp tapper la.Bukti betapa sy ske bergambar.......
1:06 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
hahaha..sapela insan malang yg penipu tuh...
2:24 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
sedari athirah insan malang tu bersuara agak sexy la tapi. terpukau dek suaranyerh (at first la) but then... awk pepaham sendiri la camner kita penah kenakan orgkan zmn dulu2 tu. Btw la..ingat x kes kita satu room berlakon ada kes org saket dlm bilik kita. Semata-mata kita xnk borak ngan TUT. Time tu benci gle kat TUT.skang cam rindu lak rasa.
2:38 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
ooo macam kes tipah tertipu ler nih...aduhaiii salihaaa...hehehe as'kum cikadior, teman terpelanting kat sini lepas bersantai kat blog ita...takpa kan..tak tipu nih......err satu jer nak tanya, quote (Hingga buaya-buaya jantan pelahap tersebut sendawa kekenyangan. Dan terasa kenikmatan hingga menjilat jari....) ni buaya Nil spesis apa yerk....ader jejari lak tu...hehehe relaks ler yong, tu tandanya ader org minat kat mike, tapi tak cukup matang nak berterus terang....
12:42 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Oh Shy sungguh tak suka orang yang menipu nih, huhu.
3:05 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Sungguh kagum ... masih mampu buat puisi untuk tragedi penipuan tersirat ni. (Tersirat ke?) Jangan fikirkan sangat ... you'll get over it somehow, right? :)
11:39 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Huhuhuhu...banyak jugak eksperiens "mak cik comel" ni dingorat buaya-buaya desperate kan???
1:23 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
buaya-buaya desperate ni ala-ala desperate housewife la jugak......
2:44 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
lain kali berhati² skek...
zaman sekarang ni mcm² boleh jadi...
10:20 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
pernah kena tifuu cannie..
1:27 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
Wizurai kalau dah mmg penipu tu penipu terbaik dunia,hati-hati pon terkena jugak... (dorang ni dpt latihan asas penipuan peringkat global kot)

kak gebush mmg ramai golongan teraniya kat luar nun....
4:04 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it » »
8:55 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."