Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Sunday, December 04, 2005

Hari Ini Hari Ahad

Aku ada LAPAN dvd pinjam yg blom aku tonton!
Aku ada TIGA buah novel yg blom aku baca!
Aku ada TIGA buah komik yg blom aku baca!
Aku ada LIMA sms yg blom aku balas!
Aku ada TUJUH email yg blom aku baca!



Pemalas ke aku?



Aku breakfast roti dgn sambal ikan bilis pedas.... menjerit perut aku kesakitan. Macam kena bakar dgn petrol dibuatnya. Tapi enak..... memang enak...
Aku makan nasik, berlauk-lauk.
Aku makan lagi petangnya..... makanan asasi akulah (coklat cadbury)
Aku kunyah-kunyah waffer cloud nine perisa coklat.
Aku telan nescafe dari pagi sampai tgh hari. (layan.....)
Aku telan teh o ptg-ptg pulak.
Aku makan nasik lagi lepas Maghrib.
Aku kunyah-kunyah balik makanan asasi aku (coklat cadbury)
Perut aku ucapkan jutaan terima kasih pada aku atas kegembiraan ini.



Kuat makan ke aku?



Bonda kata, seronok bila aku cuti. Kalau boleh, tak mau aku pulang ke kampus.Mau aku berpeleseran ajer kat umah. Tapi akhirnya, bonda kata.... aku tak sepatutnya cuti terlalu lama. Dua bulan boleh merubah segalanya tentang aku. Jawatan pemalas aku boleh naik pangkat jadi Pengarah Eksekutif Kemalasan dlm tempoh 2 bulan cuti ni. Program diet yg bonda rencanakan untuk aku semacam indah khabar dari rupa. Maaf la Bonda.....



Geli hati aku. Macam lah kat ukm tu aku kenal apa ertinya diet. Oh, bonda! Chenta antara kami tidak boleh dihalang lagi. aku chentakan makanan.....



Kami rindu kamu
Bila Ijat dgn Dek Kal ada kat umah ni, aku rasa macam nak baham-baham ajer bebudak ni.Skang, aku sgt rindu kat mereka. Pulanglah! Pulanglah!

"ma...kita nak balik la.Tapi Angah tanak balik. Macam mana ni?"

Ijat dah sms ma ptg tadi. Dah nak balik sgt budak tu. Dek Kal pulak... aduh!!!!!!


Ulat Bulu Naik Daun. Masalahnya, Daun Itu Yang Gatal. Ulat Bulu Memangla Gatal. Tapi Daun Itu Terlebih-Lebih Gatalnya. Mau diapa-apakan lagi? Tak tau nak kata apa aku dgn abah bila Ma bitau satu cerita Ulat Bulu Naik Daun.

Kisah Ulat Bulu Naik Daun
Haikal dah tak nak balik umah lagi. Tugasnya adalah menunda dan terus menunda tarikh balik rumah. Sbbnya dia dah terfalling in love dgn anak gadis orang depan umah pakcik kami. Gatal kan? Terpikir aku sat, abes gadis-gadis yg selalu dia berdatingan setaip minggu tu, macam mana? Gatal kan? Awek dekat Subang, macam mana? Gatal kan? Awek dekat KL macam mana? Gatal kan? Seulat-ulat bulu adek aku, ulat bulu lagi budak pompuan idaman dia tu. Ada ke patut budak pompuan tu skang ni tgh asut-asut dia suh pindah dok Klang. Suh Haikal sekolah kat Klang, pi sekolah sesama, then suh dok terus umah pakcik aku. Ayah si budak pompuan tu pon berkenan ngan dia. Kunun-kunun dah restu la tu. Geli-geleman aku la...



Aku tak faham budak pompuan tu!


Ko ingat adek aku tak de keluarga?


Ko ingat adek aku tu leh percaya?


Ko ingat ko tu 'the ONE'?


Ko sebnarnya 'ONE in a MILLION'.


Shian budak pompuan tu....


Kalaulah betul Haikal dah gila syok kat itu gadis, bagos la jugak. Aku pon seriau tgk adek aku byk2 fomfuan. Geli aku! geli....


Note : Aku tak berjaya bangun pagi lagi. See.... aku bukan morning person....~ ! aku dah kata dah. HATI aku pon tengking2 aku lagi hari ni. Dan aku da malas nak layan keinginan HATI. Baik aku enjoy cuti aku dan lakukan aktiviti bangun lambat yg tak boleh aku lakukan bila dah balik kampush nanti.



baru ku tau, yg selama ini blog aku tak anggun jika dilihat dari sudut 'Musang Berapi'. Skang, aku rasa dah ok kot.

 

10 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
standed la kawan kalo cuti macam ni bermalas-malasan...:P
2:03 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Alamak, dah missed banyak entry-lah. Sya guna 'Musang Berapi' tu, ingatkan akak still 'membina pelan' lagi. Semuanya bercampur aduk, tak dapat baca. Ni baru jelas dan terang benderang juga kehijauan. Minta maaf.

ps : Appreciate each moment then you'll find something special and wonderful!
2:34 AM  
Blogger Fakyew conteng...
"Tatapan matamu bagai busur panah. Kau lepaskan ke jantung hati ku."

* Adik kau dah terkena panahan beracun la tuu :p
3:22 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
biase la bebudak.. especially bebudak lelaki.. nyiahahahahha.. seme la die cintan..seme la die sayang.. kalo ade soploh2..spoloh2 die cintan.. THE ONE nye tah bile.. ekherkhekrher..

p/s: haizum spatutnye cuti selang seli jek..nyeh2..
10:31 AM  
Blogger Semut Api conteng...
:D
10:59 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
EAST standard kan? so, teruskan!

Sya Tu la...tak de org bitau yg firefox menghodohkan blog ni.sib baik cepat tersedar.... ekekek... tu pon ada org bitau

timyahannon Woh, Roman Picisan...

Astri Har har har... sayup aku dgr ko suh aku cuti selang-seli. Tak de idea yg lebih baik heh? ekekeke... cam, bagi cuti 2 tahon ke supaya aku PUASSSSS dgn cuti dan aku menjadi lebih rajin.

Deanz :D
12:59 PM  
Blogger shafarina conteng...
ha'ah ler.. memang lelaki ni gitu kot..

tunang belah utara
awek belah pantai timur
buah hati kat lembah klang
bakal bini kat selatan

adik kita pun sama 2x5 gak cam gitu
1:27 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
biaselah tu...bak kata mr. east, bermalas-malasan hehehe. :)


bidadari
5:48 PM  
Blogger Nashrex conteng...
cukup umur 40thn.. ko akan montel. aku jamin... wakakkakaka


psss psss.. camana ko leh edit2 jadi ok kat musang berapi aku ni? hebat tul ar.. cayaalaaaa cik tulip!!!~
7:30 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
Huwaaa !!! terharu.1st time nash puji aku!!!! klu salu camni kan bagos, nash...
7:23 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."