Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Thursday, December 01, 2005

SemalamAkuMimpiMimpi

Semalam aku mimpi-mimpi. Banyak babak dan aksi dlm mimpi aku smlm. Ada beberapa je yg aku masih ingat. Babak-babak tu bercampur aduk cam rojak buah. Pitam aku. Tak fhm sebnarnya camner aku nak ceritakan balik mimpi-mimpi pelbagai aksi tu. Tapi aku rasa cam menarik gak mimpi pelbagai aksi tu. Tp ada 2 babak je aku ingat. Tu pon dtg sekali imbas dlm ingatan aku yg rapuh ni. Kelekuk...kelekuk... (bunyi ingatan aku yg rapuh tunggu patah)
Seblom ingatan rapuh aku btol2 patah, aku nak tulis jugak mimpi-mimpi aku semalam. Aku tak mimpi banyak-banyak. Aku ada satu mimpi. Tapi mimpi tu beraneka jenis cam biskut dalam tin pulak. Mengingatkan biskut dalam tin, perot aku yg selekeh ni cam tgh berteriak minta makan. Apa harus aku lakukan? Turun bawah dan carik makanan pengisi nafsu perot? atau aku cepat2 conteng blog, dan tidur sebelum perot aku memberontak ganas?
Nurul, lekas tulis kan mimpi-mimpi kamu seblom otak kamu yg rapuh patah!
  1. Dlm mimpi tu aku cam terperasan kemunculan sorang nenek yg ikut sama trip aku gi Umrah 4 tahon lepas. Entah kenapa muncul dia? Kenapa? Kenapa?
  2. Entah sejak bila, masuk pulak babak yg sgt menyentuh hati aku. Aku.. aku.... aku... aku mimpikan dia tu. Masyaallah... kenapa la skang? Dia tu dahlah antara objek paling susah nak muncul dlm mimpi aku. Seingat aku, ni kali ke 3 aku mimpikan dia setelah 3 tahon kenal dia. Kelakar ke apa? Aku tak rasa ni kelakar sbb kalau kelakar, aku gelak. Tp aku tak gelak. Sebaliknya aku pilu-pilu pilu-pilu bila tersedar dr tidur. Sesungguhnya aku tak minta terselit adegan2 orang tu dlm mimpi aku.Nyampah la... *tung!*

Tapi aku rasakan, babak2 yg byk dlm mimpi aku smlm tak ada maknanya. Tu semua cam mukadimah yg sgt panjang.Part penting mimpi aku sebnarnya yg last tu. Yg ada kemunculan org tu. Musykil aku.

aku tak nak mimpi camtu lagi. Aku lagi rela mimpi kena terkam ngan kucing. Aku lg rela mimpi kena jaga 45 orang kanak-kanak degil. Aku lg rela mimpi jadi badut. Tapi aku tak rela mimpikan orang tu lagi sbb aku TAK NAK lah! *sambil aku meberontak hentak-hentak kaki tak puas ati*

bila makyang ada, semua pakat naik lemak dlm umah ni.
Semua pakat tunjuk perangai.
bonda pon mula berbulu,
tgk anak-anaknya mengada semua,
lebih berbulu-bulu...
si anak gadisnya gatai memanjang nak makan bersuap.
nyampah..
meluat...
aku perasan bonda bengang.
apa nak buat,
bonda tanak suap kami!
Kami terpaksa tunggu makyang dtg baru leh manja2kan mulut
Sayang makyang.....
<3

 

7 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
uiceh.. makan kene bersuap eh?? hebat!! nyeh2.. aku pon nak jadik berbulu mcm bonda ko jugak le.. erkhkerhre
8:35 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
makan suap....nikmat dia lain, Kiah oit!
12:24 PM  
Blogger shafarina conteng...
itu ok aper mimpi tu.. ada sorang kawan seofis datang sengih² dan cakap 'malam tadi i mimpi u.. dengan i'

tak payah tunggu dia abis cakap.. terus lari.. eiii geliii :)
12:27 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
Wan ahahahaha... lorght, mesti sbb org tu bukan org POOJAAN hati kalau tak mau pengshan kekejutan.
1:16 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Nurul, ni mimpi suruh dik Nurul insaf ni, hahaha. Taklah, hemmm ada hikmah di sebalik kejadian, hehe have a nice weekend!
4:31 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
cool layout.
5:15 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
Kak shai insap? hak hak... insap atas apa tuh? atas kelalaian... dan kecuaian... (-_-) *tertunduk akur*

kumprinx cool fever...
12:32 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."