Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Thursday, December 01, 2005

sembunyi-sembunyi

Sudah pagi
Hampir subuh
aku masih segar
secocok betol kalau aku dinikahkan dgn spiderman
mesti meriah...
kamilah pasangan ideal...
saling tak tido malam...
Beberapa hari ni, aku asyik memikirkan utk main 'sembunyi-sembunyi'. Maksud aku, sembunyi dari orang ramai. Sonok jugak bila menyorok. Itu jam semua orang sebok mencari. Terasa diri sgt dikehendaki. Tapi aku pon tatau kalau2 ada orang yg akan carik kalau aku hilang pegi sembunyi. Macamana pulak kalau orang tak carik? aku pulak terkedek-kedek macam mak itek menyorok sorang2. Menyayat hati pulak adegan aku nanti.
Aku sebenarnya mula terpikir nak bukak blog lain, tanpa biodata aku, tanpa apa-apa cara utk org lain contact aku. Tiada apa-apa link. Tiada shoutbox, tagboard atau apa saja namanya yg boleh berchattingan. Blog yg putih. Tanpa ada apa-apa imej sbg latar. Tanpa bunyi, biarkan bisu. Sbb tu aku dah mula membisukan blog aku dari sebarang bunyi-bunyian karut. Sepi tu kadang2 menghidupkan jiwa. (ishkkk... aku benci diri aku bila aku mula berpotensi mengeluarkan kata-kata camni)
Hmm.. aku nak blog yg KOSONG. Yg ada hanya barisan-barisan ayat cerita tentang aku. Hanya ada satu ruang untuk conteng-conteng sesuka hati aku. Tak peduli apa jenis bahser, apa jenis perkataan, apa jenis perasaan dan apa jenis kejiwangan sekalipon. Tak mahu ada kandungan2 lain yg menyemak!
Tapi... aku tgh pikirkan lagi tuk buat camtu. Sbb hati ngan otak aku ni tak boleh percaya sgt. Kekadang dia waras, kekadang dia cam bekas pesakit jiwa. Tapi sungguh. Aku ada rasa nak lenyapkan blog ni sekarang jugak. Bukan sbb ada orang kacau privacy aku. Tapi sbb aku yg nak bagi lebih privacy kat diri aku. Aih, payah la bila aku dah mula ckp pasal privacy. Cam orang mogok je la pulak.
Impian Sekarang : nak blog baru kaler putih, yg tak ada apa-apa di dlmnya selain contengan aku yg selekeh dan haru biru!
Harini kalau kamu nak tau, ada insan berduka. Kalau kamu nak tau, ada 2 kanak-kanak kehilangan bapa. Bapanya sehat, segak dan bergaya. Tapi bapanya saket, lemah, dan selekeh dari segi emosi dan pemikiran. Bapa kanak-kanak ini seorang lelaki gila yg berlagak normal
Harini kalau kamu nak tau, ada isteri kehilangan suami. Kalau aku adalah si isteri, aku akan dtg pada lelaki gila tak mengaku gila tu.Slow slow... aku pi dekat ngan dia, dan bercakap spt seorang wanita sedih yg berlakon gembira.
*dgn nada rendah dan berhemah....*
"kalau nak berambus... silalah.... Kalau nak anak, dalam mimpi aje lah. Kalau nak harta, hangkut la apa yang kau nak. Soal nafkah, aku tak heran sebnarnya. Tp memandangkan hukum Islam mewajibkan ke atas kau memberi nafkah, what to say la kan. Soal aku, ko jgn risau. Aku sebnarnya risaukan soal kau. Harap kau tak mati trauma rindukan aku.Harap ko tak mati kebulur kasih sayang keluarga. Harap ko tak mati makan hati rindukan anak-anak. Sekarang, meh aku pimpinkan kau keluar dari umah aku. Pergilah, dgn ucapan jangan gila talak lepas ni,"
ahahahahaha.... pandainya aku! pass! leh jadi penulis skrip drama melayu. Uhuhuhu... aku geram dgn apa yg berlaku harini. Kesian wanita anak dua yg ditinggalkan suami. Semuanya hari ni. Tak apalah, kau muda lagi. Anak-anak lelaki kau comel semuanya. Nampak gaya, ada potensi menjadi ensem suatu hari nanti. Jaga je bebudak tu. Bila dah ensem nanti, jgn pulak si ayah terhegeh-hegeh offer diri nak jd ayah mithali. GERAM aku!!!!
ma pon berpesan : doa selalu supaya mendapat suami yg baik dunia akhirat.

aku nak tidur sekarang jugak!


 

4 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
adekah ini blues di pagi bute??
blog kosong eh?? yang hanye akan ade entry?? mentarek perhatian.. :D
3:23 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
mentarek?hehe...
blog ni xckup putih ke?
10:09 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
wah, hampir suci murni dah blog ni. hehe.
11:46 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
KEPADA KETIGA-TIGA KAMU hahaha.. tgk! aku da mula buat cam apa yg aku impikan. Smakin putih, sepi dan lengang.....
12:16 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."