Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Monday, December 25, 2006

Futsal Konon!

Sudah 25 December 2006!
Waktu satu dunia sebok mengetik-ngetik sms Meli Kelismes, kami sekeluarga pakat sms ayahanda terchenta. SELAMAT HARI LAHIR ABAH! *kebabom bunyi mercun di luar jendela*


Petang Sabtu lepas, aku dengan Aiza kena kelentong. Ada member lama ni bernama Syafiq dengan Syazwan beriya-iyalah sms Aiza ajak join futsal. Kununnya tak cukop orang. Aku bilang ke Aiza, aku tak de hal kalau dia nak pergi. Memandangkan duduk goyang kaki kiri dan kanan di rumah tidak mendatangkan hasil berpatutan, maka aku tak keberatan sama sekali mau poya-poya. Aku bawak adek sama. Adek mmg gian nak main futsal setelah agak lama jugak terlentang macam apa je kat rumah sepanjang cuti ni. Aiza pon macam ada ura-ura mau main. Aku... I'm sorry emak masak curry. Aku blom ada ijazah main futsal. Lagipon, aku tidak kepingin mau mati serangan heart attack di gelanggang futsal. Oh, no Beylo!


Sampai-sampai je, game dah mula. Aku dengan Aiza dah mula rasa tertipu. Ceh! Dengarkan cerita Syafiq, katanya cuma ada dia, Syazwan dgn Fauzie je. Sekali kami jenguk je, melambak-lambak kaum lelaki tengah syok main kat dalam. Muka kami dah setebal kulit gajah afrika. Sangat memalukan kegiatan ini. Brengsek sakan. Akhirnya, aku dengan Aiza jadi tiang seri. Tak pasal-pasal, duduk jadi pasukan sorak gelak *ala-ala cheerleader amerika syarikat sempena perlawanan rugbi* kat tepi gelanggang. Alahai...



Nasib baik ada kamera. Kami pon hiburkan diri yang menyengal tak pasal-pasal tu dengan bergambar sendiri. Adek dah masok main join lelaki-lelaki maskulin itu. *selagi lelaki pandai menendang bola semaut yang boleh, selagi itulah dia masih layak bergelar maskulin* Ketik..ketik..ketik... Ketika lelaki-lelaki sebok bergadai nyawa nak sumbat goal, aku dengan Aiza berhempas pulas syok sendirian bermain kamera.





Tah!
Aku pon runsing.
Runsing sampai sekarang.
Apalah kejadahnya aku terkedek-kedek pegi tgk lelaki main futsal tu? Apa la kejadahnya si syafiq beriya-iya suh jugak Aiza tu pegi. Bukan dapat bual-bual pon. Teringat kembali kenangan silam darjah enam. Syafiq... yes, dia lagik! Setiap kali ada football match kat sekolah, budak-budak perempuan pasti dikerahnya menjadi penyokong. Masih tak berubah... *menguap*


Aku sengal.
Aiza sengal.
Percuma jadi tiang seri.
Percuma jadi penonton tunggal dua bijik. *eksklusif betul*
Tapi ok la. At least dapat jugak bual-bual dengan Fauzie. Dapat jugak bercakap sepatah dua patah dan beberapa patah lagi perkataan dengan Syafiq dan Syazwan. Tah bila boleh jumpa lagi... *menguap*


Menguap sakan dah aku ni. Maknanya... 1, 2, 3, tido!
 

11 Congteng-conteng:

Blogger Fakyew conteng...
Futsal? Tak berapa maskulin la
1:10 AM  
Blogger Nashrex conteng...
lama giler x main futsal...
1:49 AM  
Blogger Adian conteng...
fut'sol (fa wau ta = fut, sod alip lam = 'sol) bak kata fazura dlm gol dan gincu
4:55 AM  
Blogger Acaii Jawe conteng...
~hiks..siannye dia tak dapat main futsal..mesti tensi pas berkobar2 datang nk tendang bola..hihihi..

org kalo ada org pompuan tengok main futsal mmg segan betul nk main...~ahahhaa
10:21 AM  
Blogger fara-D conteng...
nurul haizum & futsal??? no no no!!~ *sebut ngan gaya ngengada*
bowLa jArriNg pUn beLum tentu!! huhu!!

boling jom?!!
11:29 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
futsal? okey la tu...
tapi bermain gaya feminin...
12:55 PM  
Blogger Unknown conteng...
tingin nak main futsal.. tp tak penah berkesempatan.. sadis tol..
tp dah posing kat court futsal pon oke gak kan.. hoho
3:13 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
timyohannon - lagi tak maskulin main air

nash - ko reti men ke? ahahaha!

adian - aku tingin nak tulis futsol juga, tp takot org tuduh aku buduh.

faisal - kamu penyegan ke? depan pompuanlah lelaki tak terror men bola leh belagak bagus. hmm.. tak la frust pon sbb saya bukan reti main.

fara - malangnya... kamu betol :(

wizurai - lelaki maskulin sepak bola sambil berbunyi 'hiargt!' , perempuan feminine sepak bola dgn bunyi 'ahhh!' bola pegi tak seberapa, kaki terkehel cam apa.

lindosh - kamu pembaca baru kat sini eyh? :) hmm.. posing kat court tu besar ertinya. sbb tak tau tahun bila pulak akan masuuk court lagi . :D
3:41 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Rancang lah plan lain sekiranya kita rasa tugas pertama tidak bermanfaat. baru kita boleh save masa untuk settlekan kerja lain, bukan satu hari tu untuk satu tugas sahaja.
2:18 PM  
Blogger Adlan conteng...
hmm.. mcm ku kenal je bro fauzie tu..

kecik je rupenye dunia nih..

he was my school mate la.. dlu kej. awam kt skolah teknik..

kem slm sama die k..
1:01 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
uikkksss....
ooo main futsal xajak erk...
smpi nya ati korg...
xdela...
sbenarnya aku dijemput secara rasmi & ekslusifnya utk menjoinkan diri men futsal ni...
but...
i have some problem & kna blk kampung ari tu...
so sorry guys...
anyway...
klu ada apa2 plan lagi just let me know k...
daaa~~
1:36 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."