Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Tuesday, December 19, 2006

Liburan Malam Minggu

Malam minggu yang lalu...
saya dan teman-teman liburan di tengah pekat malam.


Teman-teman

Oyya... teman-teman yang dimaksudkan ialah teman-teman ketika zaman kanak-kanak. Zaman saya masih ber-skirt pendek dan berdandan sakan tayang rambut cantik ke sekolah. Atau dalam kata-kata 'kesat' yang lebih cocok buat pemahaman kalian... teman-teman saya ketika hingusan kami masih meleleh-leleh. Sangat jijik.


Sebenarnya ... kami buat gath. Entah kepala siapa punya idea pon aku tak tau. Tapi yang pasti, budak INI jadi director program sementara aku berbesar hati jadi jemputan yang mula-mula tu kecoh buat gimik. Konon2 tak dpt dtg. Alasan sakit. Eh, betol aku sakit. Tapi memandangkan aku sgt kasihankan si Nisa' yg beriya-iya merayu, menagih simpati dan menangis teresak-esak inginkan kehadiran aku, aku pon gagahkan diri yang dah terkulai. (oh, pasti aku diselamkan ke dlm air klu Nisa' membaca fitnah-fitnah yang aku canangkan tentang dia. peace !) Tak de lah sampai memohon sembah bagai si Nisa' tu. Tapi dia cam harap sgt kami dpt berjumpa. Demi rindu yang semakin durjana impaknya, aku pon join la gathering tu. Ajak Haikal teman.


Ni namanya... kencan-kencan dgn teman sekolah rendah. Lucu sebenarnya. Sbb aku baru tersedar... rupa-rupanya sahabat-sahabat aku mempunyai kategori yang tertentu. Kawan sekolah rendah lain, sekolah menengah lain, zaman 'gelap' matrikulasi lain, dan skang zaman universitas pon lain. Boleh eyh bagi-bagi member ikut kategori? Mcm rumah sukan pulak. Okay, pasni boleh buat sukaneka. Sahabat kategori sekolah rendah, lawan dengan sahabat kategori universitas. Sapa menang dapat bintang macam yang cekgu tadika suka buat. Asyik donk, asyik!! *bersinar-sinar mata penuh keterujaan*


Bila jumpa, pasti heboh. Mulalah dok ungkit-ungkit adegan buduh di masa lampau. Antara kenangan masa silam yang masih segar, yang buat kami tergelak-tergolek :

  • Kisah bebudak boys main gasing, tiba2 gasing melompat naik atas kepala sorang indian girl klasmet kitorang. Yang super maut punya lucu tu... gasing tu terus berpusing walopon dah naik atas kepala member tu. Adoi....

  • Kisah member-member aku ni wakil sekolah masuk rancangan TV Joe Jambul **masih ingatkah kalian akan rancangan buduh ini?

  • Kisah si Nisa' gila wrestling.

  • Kisah Hidayat anak kameraman TV3 yang kuat menangis. Darjah 4 dok seblah aku. Sekali aku lepuk, sepanjang satu subjek dia larat menangis tersedu-sedu.

  • Kisah Aizar ketua kelas kerek yang dibenci sungguh oleh kanak-kanak yang gemar mengumpul setem. Sapa bawak buku setem, da repot kat cekgu. Nanti cekgu kami menyinga, abeslah kami jadik anak-anak itik comel. Kena jalan itik sepanjang tingkat 3! Mmg panas jiwa lah itu time. Rasa nak gi bakar hangus si Aizar. Miahaha...

  • Kisah gosip-gosip cinta kanak-kanak. Aizar dengan Afiq lah, Mimi dgn Salman lah, Ashraff dgn Saidah lah... macam-macam.

  • dan sebagainya. **Boleh layari http://malastulis-lagi.com.my


GAth06

Ramai gak datang. Tapi ramai lagi yang ponteng gathering. Tak sangka Syafiq dgn Syazwan ada. Bertahun-tahun tak tgk muka. Bercakap lagi la tak. Mimpi jauh sekali. Hidayat, Fazli, Fauzie, Mariam, Umrah, Nisa', Mimi plus adek aku si Haikal. Malas conteng byk2 la. Jari aku cam dah kasi signal minta aku berhenti sekarang.




Dengan kuasa bulan.....
Bertukar!
**semoga esok semua kebimbangan bertukar menjadi baik. aku juga terasa sgt sehat hari ini. sehat sampai aku terasa bertenaga untuk melakukan aksi terjun gaung ;-)


tentang melelong jerawat di ebay, ianya dibatalkan kerna jerawat sudah surut. Pasti ebay tidak approve urusan jual beli nanti. Rujuk entry lalu.
 

13 Congteng-conteng:

Blogger Chika Chika conteng...
click image utk gambar jelas
2:24 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
tak sempat lagi nak rasa nikmat gath2 ni...
5:28 AM  
Blogger Nashrex conteng...
dulu aku gath, jemput satu kelas... yg datang 7 org...
sedey tul gath2 ni...
7:44 AM  
Blogger Adian conteng...
waa gath. mmm penah pegi ke x.. hmm cam xpenah je. haha, takut plak nak g. takut masalah komunikasi. cam baru kenal plak nnti. hahaha
5:08 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
ahahha..lawak entri ko..tunggu entry aku lak..mlm tuh sgt dasat..sengal gile dan aku jadik bahan budak2 melepaskan dendam kat aku..huwaa..next xtvt sabtu @ahad,main bowling kowt...tunggu yer mesej aku..
11:46 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
anasx - makin lama tak jumpa, makin nikmat rasanya. tp klu terlalu lama, boleh jadi tak betah pulak.

nash - miahah. tiap kali aku conteng psl gath, mesti ko kasi komen yg sama. :)) lawak btol ko...

adian - ha ah. aku pon ada gak rasa janggal2 ngan bebudak boys. tak pe, nanti 2 ari pas grade kita buat gath. MIAHAHAH! mesti xde masalah komunikasi punye. :p

aiza - cepat hapdetnya! pe? bowling? yes! saya tak padai futsl. **tak pandai bowling juger. :D ngee... tp bowling better kot. tp mlm ke? takot ayahanda x kasi kuar. konpem x ley la aku rasa :(
8:32 PM  
Blogger Nashrex conteng...
komen yg sama ke?
tapasan ar plak aku ni.. adoi~
12:09 AM  
Blogger Nashrex conteng...
komen yg sama ke?
tapasan ar plak aku ni.. adoi~
12:12 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
gath penting.. sekurang2 kita tak putus ikatan kawan2, walau jumpa sekejab, dah cukup untuk menjaga hubungan..
2:10 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
nash - iya donk....

anasx - mm. penting. lagipon lama sgt tak jumpa, rindu. mesti kena jumpa sesekali utk update stories. eheheh
3:45 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
dah besar2 semua yer..hehe..*aku gath2 ni la paling tak into..aritu gathering dgn dak2 matrik pun dah rasa lain macam..haih..xyah jumpa lagi baguih..hahaha
4:30 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
urh// terkenangkan sme geng2 mase zaman2 skolah.. huhuhuhu
6:07 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
east - ha ah. dlu kami kemetot2 je. ckp pon x betol lagi. klu tgk album dolu2 mmg lawak. muka mentah gila. tah pa pe. uhuhuh... uiks, tayah jumpa lagi bagus? manaleh camtu.

as3 - terkenangkan kamu juga. :p
8:17 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."