Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Tuesday, June 26, 2007

The Big Baby

Nashrex dan Ikoko dengan beraninya menjebak aku kembali ke kancah tag-mengetag. Terima kasih kerna sudi menamakan aku sebagai calon. Maaf kerna fikiranku kurang intelek tentang perkara-perkara sebegini.Aku asyik terlupa je. Aku pon tak tau apakah motif tag kali ini. Tapi aku diminta untuk tayangkan gambar aku semasa kecil. Puas aku selongkar desktop aku. Cuma jumpa dua keping je. Seingat aku, aku ada scan beberapa keping. Tapi tak ditemui. Maafkan aku atas kegagalan menyediakan khidmat paparan objek comel dengan baik.


Yang mana aku? Yang baju orenlah.Aku sememangnya seorang perempuan dari dulu hingga kini. Si lelaki tu, aku tak tahu-menahu tentangnya. Cuma aku diberitahu oleh bunda, namanya Hafiz (such a good name huh?) Dan kata bunda lagi, dia tu antara member baik aku waktu tu. 20 tahun yang lalu. Sekarang, tah kat mana tah dia. Ada sesiapa yang merasakan... dirinya adalah kanak-kanak lelaki di dalam gambar tersebut? Jika andalah lelaki itu, HELLO and HI! Merasa kau kena peluk ngan aku eh.


Usia 8 bulan. Duduk atas roof kereta. Nanti usia 80 tahon, entah atas roof apa pulak aku duduk kan? HAR HAR HAR! Beberapa fakta menarik tentang aku semasa kecil :

  • Menjelang waktu Maghrib, aku akan mulakan operasi melalak sakan sampai menggemparkan jiran tetangga. Akhirnya ahli keluarga memutuskan supaya aku diubati secara tradisional. Berkesan.

  • Mulut aku hanya berhenti mengeluarkan suara semasa tidur SAHAJA. Sangat becok.

  • I'm the sexiest baby girl on Earth! Bila diselak-selak album ketika kecil, jarang sekali aku kelihatannya berpakaian sopan. Semua pakaian aku adalah tidak seopan memanjang. Sengteng mentang, sendat-mendat, dan bertali halus sana sini. (aku kata masa aku kecik! bukan sekarang!)

  • Ada dua perkara paling attractive pada fizikal aku time baby cerita bunda. Pertama, mata aku yang bulat sebulat-bulatnya until semua orang akan wonder kenapakah mata aku memiliki bentuk sedemikian rupa. Keduanya, rambut aku sangat lebat dan sangat hitam.

  • Sebaik sahaja dilahirkan, aku telah 'dituduh' oleh petugas-petugas hospital yang kononnya aku ni campuran 'chinese and banggali'. What the heck? Tak de pon... mana..mana...?

  • Paling aku pilu... bunda selalu menyebut-nyebut sehingga ke hari ini... bahwa aku naturally kecik tetapi bulat dari kecil hingga dewasa. Apakah?

  • Semua orang kata aku sebijik muka abah masa kecik-kecik. Dan semua orang jugak kata...tiada perubahan yang terlalu ketara yang membezakan muka aku semasa kecik dengan wajahku ketika dewasa kini.

  • (cukuplah tu)

Terlalu banyak fakta menarik sebenarnya. HAHAHAHA!



[ KANTORISM ]
Hari ini di kantor saya main game sampai lebam.
Bila boss lalu, saya pura-pura hentak keyboard main Autocad.
Bila boss tak lalu, saya sambung main game Pokemon.
Hatiku senang.
Tak lama lagi, gemok dan gemok lagi lah aku!
Riangnya menjadi gemok....



[ KEK ]
Dah dua hari aku bersahur makan kek coklat 1 Kilo free tu. Tiba-tiba terasa nak makan kek kukus percuma pula. Berat kek boleh runding. Harap maklum kepada yang berkenaan.

dear Astri, sorry tak dapat simpankan kek untuk kamu. Kita tunggu kek kukus eh :p And sorry jugak tak dpt tunggu kamu untuk pergi jalan-jalan. :( Next time, insyaallah.

Labels:

 

14 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
wah2//comel banget waktu kecil2.. hahaha..jeles gue..
[jeles lagik]

nvm.. nanti ko bodekkan pudin utk buatkan kek coklat utk aku.. bulan julai da tajauh//

hahaha.. kek kukus pon buleh2.. kang kite ugut..eh..salahh..bodek di tukang buat kek kukus.. hoho
12:56 AM  
Blogger aunieZ conteng...
haha..
kalu u dpt jumpe 'hafiz' tu blk..
msti tsipu2 malu mcm lembu..agagaga
heh..nsi baik da sexy skang ni..kalu xmsti mngancam.
tp bile lagi nk pkai bju2 cmtu kn..msti la msa kecik je..hehe
hah..sama la kite wahai cik chika oii..org pon kata muke saye tiada pbzaan smpai ke muda ni.. ;p

gile lol makan kek je msa sahur..
mmg tlbih la tnaga n x pnat tu msa puasa..hehe
7:53 AM  
Blogger fara-D conteng...
aha....cik kak! mata hang sampai la ni pon dok bulat.....bukti? gamba kat frenster tuh....yg mata sama cam biji tasbih yg anda pakai tuh!!
8:13 AM  
Blogger Nashrex conteng...
tq menjawab.

gambo jaoh2 seh. takde gambo close-up sket ke. hoho
10:54 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
amboi Nash, demand la pula.. ha ha ;p

ehem.. seb baik Chika upload entri ni lambat beberapa jam, kalau tak, mesti dah masuk list 'selebriti malaysia ketika kecil'.. jika sudi dtg ke rumah err.. blog sy.. :)

Nash, mahu gambar close up, belayar ke Frenster Chika, ape punya close up yang xde..
11:23 AM  
Blogger Nashrex conteng...
hahaha... tu gamba dia beso. ni citer close up gambo kecik.. time besar kat fster tu, aku da muak nak tgk. hahar
3:14 PM  
Blogger Izham Miyake conteng...
orang selalu cakap.. kalau masa kecil comel.. masa besar buruk tapi masa tua comel balik..

betul ke?
3:52 PM  
Blogger Adian conteng...
ahahaha...
9:00 PM  
Blogger azlina zabha conteng...
tg menjawab bebeh..

p/s: nash.. ko jemu ke.. ko suke?

ngohohohoh
9:09 PM  
Blogger Nashrex conteng...
tenno - aku masa kecik comel.. masa besar.. errr... dan adakah masa tua ku comel balik? wahhhh!! yes!! tasabar menunggu hari tua. haha

p/s : ikoko... aku jemu!! haha
9:44 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
ohhh...jemu... takpe..takpe...
11:16 PM  
Blogger azlina zabha conteng...
letak je banyak-banyak lagi chika.. tengok dia view ke tak ko nye friendster.. huhu..
11:51 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
dia pasti view. sbb pantang aku upload photo, (photo dindng, tembok batu apa sumer) pon sure ada je komen2 dr dia. bukan aku je, kat sumer org pon dia rajin komen. Mmg kaki komen n komplen dia tu.. MIAHAHAHAH~! best nya dpt mengata dulang paku serpih...
12:01 AM  
Blogger Nashrex conteng...
cesh~
9:16 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."