Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Monday, June 25, 2007

Bijaksana

Semalam adalah hari liburan wanita sejati. Aku sempat menunjukkan bakat terpendam aku sebagai seorang belanjawan bijaksana. Buat kali pertamanya, aku benar-benar menjadi seorang bijaksana yang tahu menguruskan nafsu.


Kami berlumba. Aku dengan Aiza berlumba dengan Farah. Barangsiapa lambat, dia akan membuat aksi ketok ketampi depan 7E. Tapi memandangkan aku dengan Farah ni seorang penggiat tamadun nusantara yang berhati dan berperut, kami tutup mata sebelah je atas kelewatan yang disebabkan oleh Aizar. Tapi kalau dibilang-bilang, aku juga lewat.


Destinasi : Sg Wang Plaza + Berjaya Times Square.

Kenangan Lalu Menusuk Kalbu
Kedua-dua shopping complex ini dah lama aku tak jejak. Selepas aku mengalami kompilasi nyawa akibat radang emosi terhadap seseorang beberapa tahun yang lalu, minatku terhadap tempat-tempat ini jadi pudar. Sebab setiap kali aku melangkah masuk ke dalam bangunan Times Square, otak aku jadi super-intelek. Otak aku jadi laju semacam je memproses semua data-data silam yang menyayat hati. Walaupun dah lebih 3 tahun, tapi kesan-kesan kompilasi perasaan yang kronik masih ada. Sebab itulah aku sebolehnya mahu mengelak dari bersiar-siar di ibukota yang kaya dengan sentimental value ni. Tapi semalam, aku menjejak lagi ke alam fantasi.


Aku yakin Aizar boleh perasan yang kesan-kesan radang emosi yang lalu masih aku rasai secara tiba-tiba. Arght! BERJAYA TIMES SQUARE! Arght!


Kenangan Lalu 2
Dipendekkan cerita yang sangat panjang sirinya mengalahkan drama Oshin, semalam juga kami bertemu dengan seorang budak yang ghaib tiba-tiba. Tetapi dia muncul secara tiba-tiba pula minggu-minggu lepas. Aku sangat gembira dan surprised dengan kemunculannya. Dia penah menjadi bestfriend aku waktu zaman kanak-kanak. Fazila, glad to see u again! Muahx! She looks adorable. Dan tahu je lah kan, bila jumpa balik setelah bertahun-tahun tak jumpa. Kami pon main korek-korek cerita lama. And the most interesting section adalah sebaik sahaja headline 'ESCALATOR' terkeluar. Oh my god! Kitorang yang mula-mula tu malu-malu ayam, terus jadi hyper. You guys memang siot! Aku siot juger.


Belanjawan Bijaksana.
First time woo aku berjaya pulang ke rumah selepas seharian bershopping gila dengan purse yang masih berisi wang ringgit. Biasanya, aku akan hanya membawa pulang selonggok dua resit-resit pembelian. Kenapakah fenomena kali ini berbeza? Yes, guys. Peoples changed :p

Semalam aku berbelanja secara bijaksana. Tidak hilang pertimbangan seperti kebiasaannya. Aku tidak lagi jadi mak nenek gila yang sesuka hati dan perasaan membeli berbotol-botol perfume mewah. Aku juga tidak tergedik-gedik menyelit ke MNG dan terkinja-kinja menikmati pakaian MNG RM100 yang kukira sangat RUGI kalau tak dibeli.Kali ini, nope! Nurul, u have to be matured. You have to understand the value of every RM u gonna spend. (ye la tu... tah sampai bila je agaknya philosophy ni dapat bertahan)

Tapi sungguh ni! Aku rasa sangat gayat kerna wang ku masih berbaki hampir separuh dari yang bunda kasi. Whoaa... kalau kebijaksanaan ini berterusan, aku bakal kaya! Aku bisa menabung. Terus, account bank ku bakal melonjak. Aku juga lebih untung. (angan-angan). Actually aku boleh kalau mendapat supervision dari masyarakat umum. Sebab kalau aku sendirian menikmati hasutan nafsu ketika bershoppingan, aku jadi lemah. Nafsu merajaiku. Aaaa.


Inilah yang dinamakan kebijaksanaan dalam belanjawan :


Belts : the red one cost me only RM10! Normal price is RM29.90. Green and pink itu cuma RM7.90 each! AHAHA.



Shoes : RM36.90. Murah dan berpatutan kan? Rasa nak gila tengok kasut murah-murah kat Sg Wang and Times Square. Lepas ni, tak mau beli kasut dekat butik-butik tidak bijaksana lagi. (excuse me, i tak janji. I motivate diri sahaja)



This jacket dijual pada normal price at RM79.90. Tapi semalam aku dengan Aiza grab dengan hanya ... guess what? around RM24 only guys! Harga gila untuk sepasang jacket yang comfy.


i love the design. Rasa nak alter sket dan nak tukar button dia untuk bagi dia nampak not too serious :p


This polkadots blue bag? RM17.90 only. Mana nak dapat, babe!



Seperti dalam gambar, this necklace cost me RM9.90. Rasa nak tukar rantai dia yang tak berapa gerek tu.


Okay.
Wish to be more bijaksana next time.
we will see kalau aku bercakap benar ataupun ini kata-kata kosong semata-mata.
AHAHA!


*************** the end



Sebelum aku terlupa lagi, tq kepada Adian sebab dah tolong activate kan Msjbox aku. Tq very much. Kepada semua, bolehlah kembali jadi mulut murai kat Msjbox. Lagipun aku tahu, ramai yang tak berapa berselera nak guna Shoutbox tu. Old fashion. Apapon, tq again Adian. I'll repay.


Kakiku sakit dan bengkak amat. Kejadian ni adalah biasa berlaku setiap kali kami mengadakan sesi menjadi wanita sejati. Tadi pagi aku rasa semuanya sakit. Sampai macam ada hati tak nak ke kantor. Tapi.. kantor tu bukan ayah aku punya. Kantor tu ayah orang lain yang punya. So, aku kena ikut perintah dan berkelakuan sopan. Abah, bilakah mahu membuka architect firm sendiri? Dapatlah Ay praktikal dengan senang hati. AHAHA! Bapaku bukan arkitek, nak bukak architect firm apa kejadahnya?

Labels:

 

10 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
aii layan citer Oshin ke?? OMG!! MErah menyala kasut tuuuu!!
11:18 PM  
Blogger Adian conteng...
ahaha tersenyum lagi kali ini. (ni xabis2 senyum ni pejadahnye!!)

ahahaha... mujur aku xikut. kalu x aku akan terpaksa ponteng keje arini akibat sengal2 kaki dek kerana berjalan seharian. sungguh, kakiku bukan kaki mat ronda shopping complex seperti dahulu. kini ia hanya tahu ke tempat yg diperlukan seperti kedai dvd, perkakasan it, pawagam dan kedai buku, itupun terpaksa mencari tempat duduk setiap sejam.
12:18 AM  
Blogger Nashrex conteng...
mak aih... kasut ko ada berapa jenis kat rumah?

* tag mana tag?? hahaa
1:13 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
waaa, kasut tu mmg merah mak ngah!
hehe, salam chika.. =)
1:55 AM  
Blogger aunieZ conteng...
waaa..chika gedik!
hisy denggki la ni kn..
dat red belt i pon ade..hehe
tp mane aci u bli rm 10 je!!!
eheh..kalu kt sg wang n times square..if kite pndai cari brg...
dpt la brg2 yg gerek..heeeeee
da lama x g shopping sanecos x de duet..ayooooo
1:03 PM  
Blogger fara-D conteng...
adian mcm org tua!!

aha!! kaki i mujo ari ni udah lega. mana tak nye... sabtu bergolek2 kat OU, ahad bergolek2 ngn u n aiza. adoi la!! tapi tak puas!!! sbb xdpt kasot!waaaa...geram ni!! dpt bj sengal tu jer. cis!

neways... thx...last sunday sgt best lah!! mmg wanita!wahuu!!
7:45 PM  
Blogger Kemat conteng...
bestnyer shopping..terapi mental ek..hihi
8:06 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
hahaha
semaken kuat perasaan kejelesan aku nieh..
terumata..eh..terutama pade jaket hijau yang cun ituh.. tidakkkk
8:53 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
kasut, belt, jaket, rantai, beg.. woooo... *buley bukak butik da chika?

ha ha ha
9:19 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
fath - layannnn ja

adian - ahahaha. u sounds like an old man. aku rekemen ko amek ubat2 awet muda. wakakaka

nash - adalah sket... :p tag? aku asyik tlupa je. ye, ye.. aku buat. jgn worry

ida-ayu-me - red hot mummo!

haziqah - tennag..tenang. jgn jeles. u pegi la menabung dr sekarang. by hari raya, u dah boleh shopping mcm gila. ahahaha

farah - pity on u bout the baju. ya. aku pon enjoy that day walopon kaki ni rasa cm nak terputus dua.pagi2 nak drive tu rasa sakit sgt kat tulang punggung. adoi... gila ar

kemat - yes. retail therapy

astri - kalo ko ada mesti lagi best. tingin sgt sgt nk jln2 ngan kamu. kamu da balik msia ke blom?

mail - butik? tunggu ongkongnya kukuh. uhuu... ke kamu nk sponsor modal? :p
11:33 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."