Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Thursday, March 20, 2008

Protes Kasut

yummy

Aku duduk bilik single. Aku terduduk bilik single secara tak sengaja sebenarnya.

  • Masa semester 4, aku tak buat pendaftaran awal bilik. Kan aku dah cakap, kolej yang aku duduk ni sangat keji. Maka, dia kick out nama aku dan replace tempat aku dengan orang lain. Sangat sedih. Bukan sedih sebab sayang sangat bilik miskin tu. Tapi sayang kat rumet aku masa tu ; Kak Dell.

  • Kak Dell ni sangat best. Walau penat macam mana aku balik dari studio pon, aku akan berasa sangat fresh dan bertenaga untuk berborak secara sakan dengan beliau. Sebab beliau sangat suka bercerita. Macam sangat banyak ceritalah. Lagi-lagi cerita tentang boyfriend beliau yang sangat baik itu. Dululah. Ya. Sangat seronok dapat beliau sebagai rumet.

  • Aku pon terkontang-kanting tanpa bilik. Orang admin pon offer aku antara dua pilihan. Kalau nak stay dekat block tu kenalah duduk secara single. Atau pon dia akan pindah aku ke block lain. Sangat tak nak. Aku nak dekat dengan Kak Dell jugak. Sebab sangat sayang la katakan.

  • Aku pon berasa seram pada mulanya tetapi lama-lama aku berasa sangat seronok ber-single. Tak perlu berkongsi ruang dan menumpang kasih pada siapa-siapa. Juga berkuasa penuh secara veto di dalm bilik sendiri. Bolehlah berpakaian mengikut stail yang digemari tanpa mempertimbangkan rakan sebilik. AHA

  • Sekarang aku masih di bilik single itu. Saiz dia lagi besar dari bilik untuk dua orang. See, sangat sukalah aku. Sudah 3 sem aku di situ. Tetapi, kalau engkau lalu depan pintu bilik aku... engkau mesti ingat aku tinggal di situ secara beramai-ramai. Atau dalam kata lain, secara setinggan. Engkau salah!


    Aku tinggal secara single. Tetapi jumlah kasut di muka pintu sama macam jumlah 10 orang punya kasut. AHAHA. Apa yang aku lakukan? Inilah protes secara mental kepada admin. Siapa suruh keluarkan rules mengarut. Jangan letak kasut di luar blik. Denda dan kasut dirampas. Rules apa ni sangat kelakar lah. Bukankah membawa kasut ke dalam bilik adalah sangat jijik? Aku sangat geli melihat kasut di dalam blik. Nah, ambik kau! Tengoklah kasut-kasut aku berpesta di depan pintu.


    Inilah caranya melawan dalam diam. Semua orang boleh cuba.

 

17 Congteng-conteng:

Blogger cepotet conteng...
kaler hijau tu lawa la. ni yang buat cam tertarik dan menarik neh.

apsal tak letak pic kasut bebanyak tu? leh tgk keadaan umah setinggan camne. :p
5:36 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
KAK ERNI - oh. belum sempat snap picture. nanti akan. aha. nanti-nantikan ok, kakak :p
5:39 PM  
Blogger cepotet conteng...
wahh.. sangat cepat membalas! ok, akan ku tunggu. :p
5:43 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
haha. saya bosan buat Assgnment engineering neh! Huuu... ok.ok.nanti snap picture lah. boleh post kat admin satu. kasi dia heart attack.
5:46 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
lawa la selipar ko
btw besh ape dok sorg2
hehe
eh, ko letak kasut kt luar x kena buang@rampas ka?
8:31 PM  
Blogger J u l i a 。.゜✿ conteng...
uihh.. letak sekali sepuluh kasut kat luar ?? habis ? tak kena rampas ke ??
kalau kena rampas.. camana ?
pegi studio berkaki ayam.. mau ka ?

adik.. baca entry yg ni buat kakju rindu zaman2 belajar dulu. sgt best. so hargailah zaman student adik sekarang. =D

wek.
8:34 PM  
Blogger Adian conteng...
pekejadahnye rule itu? blok laki xde pun?
9:30 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
IZIANA - cantik? ya. cantik :p ntah la. dari 1st sem aku dah buat perangai ni. dia tak da sawan membuang kasut pulak. tp kalau dia denda, aku kana membayarlah secara rela tetapi aku tak da bertaubat lah. protes akan diteruskan.

KAK JU MADU GONCANG - tak pa. kalau dia rampas, dalam bilik ada lagi (jumlah yg sama dgn kat luar). Buat magiklah kat dia. Macam sekejap ada sekejap takda. Berani dia rampas. Chika putuskan kasut semua staff kolej tu. Nak protes kenalah berani tanggung risiko. AHAHA. :p
9:33 PM  
Blogger zizou conteng...
ermm,pelik
9:34 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
ADIAN - ada lah! Apa kau tak baca kertas peraturan asrama belakang pintu tu? Kat bilik aku, kertas peraturan tu tak da pon. Tapi aku dah naik hafal peraturan buduh tu semua. Sbb dulu aku selalu membaca ketika di masa lapang.
9:34 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
ZIZOU - apakah yang pelik?
9:35 PM  
Blogger GadiS HebaT conteng...
erghh...~~
ape ke peliknye rule tak boleh letak kasu di luar pintu? abistu, dlm bilik tu ade sediakna rak kasut ke x?
seb baik hostel mmu nih x buat rule camtu. kalau x, aku juga akan putuskan atau curi kasut2 staff kat cni.


best gile ko dok sorang2. n ade pulak bilik single kat sane.
kalau la ade bilik single kat cni, tade la aku meroyan ngan rumet aku tu~ grrrrrrrrrr~~!
9:48 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
SYAFF - bilik single dia utk final year student je. tp aku dok sini dr aku 2nd yr. sangat special la katakan :p. tapi jumlah bilik single sgt terhad dan sukarlah nk dpt. berebut org nak. see, sgt lucky la aku neh secara besar-besaran. ahahaha. kasut tu, dia cam taknak semak koridor la konon. aku rasa dia kasi letak setakat satu dua pasang je. aku pakat letak nak dekat 10 pasang. mmg cam banjir kasut je. sgt selekeh ar depan pintu aku. AHAHA
10:00 PM  
Blogger GadiS HebaT conteng...
ohooo~~ kasut dan selipar buruk, aku letak depan pintu. tapi kasut dan selipar cantik, aku letak kat rak kasut dlm bilik.
haha~ tp aku pelik kat cleaner mmu nih, selipar paling buruk pun mahu kebas. kesian btul~
1:02 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
aaa..i teringat kes i gaduh dgn ketua blok pasal kasut!kuang ajaq ketua blok tuh..buang my shoes smp my fave 1 hilang sebelah..siap cakap dia ada kuasa untuk kick i dari kolej tuh!!huhuhu..ala chikadear, nak tutup ke?jgn lupaa add me up ok?ahahaha
9:35 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Eh selipar tu I pun ada .. beli kat Jusco Cheras Selatan RM 6..

Tapi sudah hancur digigit anjing nakal ..
11:05 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
KIAN SHEN - huh??? RM6???? aku beli RM17. tak gunaaaaa. apsal ko beli RM6? Kat mana ko beli? aku nak beli 7 pasang! AHAAHAH
11:49 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."