Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Sunday, May 25, 2008

Bermain guitar di dalam Pool.

Beylo Baby ...

Sepanjang hari aku menatap those handbags. Terkebil-kebil mataku. Berdegup-degup jantungku menahan nafsu yang melonjak secara devilnya. Aku suka guitar. Bukan main guitarlah! Aku takda kemahiran bermain apa-apa instrument kecuali masa darjah tiga, aku sangat pandai meniup recorder lagu Nescafe Classic. AHAHA. Sekurang-kurangnya. Tapi aku suka icon guitar. Rock yang comel. Sebab itulah aku sangat teringinkan handbag tu.


Okay apa pakai handbag guitar shaped. Dari ada orang tu pakai handbag bra shaped. Gila punya kelakar. Masa tu dekat LRT. Tapi honestly cute tau handbag dia. Warna black and pink. Bentuk bra! Gila stylo lah. Kalau dapat pon tu, mesti best ar. Aku pon sanggup ja pakai. C'mon lah sangat stylo apa. AHAHHA.


Semua items tu from US :( Kalau from Malaysia kan senang. Guna Maybank2U je. Ni nak ber-paypal bagai. Luckily Hannan dah ajarkan tadi macam mana nak guna paypal. Tq Hannan, err... by the way, he is a doctor. Doctor Blue. AHAHAH. Hi, hannan :p Hannan kata kena apply Credit card. Huh? Tahu dek parents aku dah pandai apply credit card, hancur berkecai kewangan aku lepas ni. AHAHA. So, atas nasihat Hannan jugak ... aku apply Debit Card lah esok. Oh, tak sabar! Dapat je card tu ... aku beli semua guitar-guitar tersebut. Guitar in term of handbags la. Bukan guitar karen. Ow no-no! Aku bukan rockstar. Rock & Roll saja tapi yang tak berapa suka music rock & roll. Aku cuma inspired by the era of rock & roll. Mereka cool bukan? In term of fashion lah and very iconic. Nak aku cerita kisah inpirasi yang lagi banyak? Tak payah! Nanti jadi macam architectural theory.


Again, tq to Hannan.


Ada jugak aku pindah US ni kang. Excuse me. Sebab tu pon nak pindah US? Ceteknya akal aku. AHAHAHA. Err... further study dekat US? AHAHAH. Confirm cute lah alasan yang mungkin aku bagi dekat parents nanti kalau aku nak further study dekat US.

Abah, Ay nak study kat US.
Bagus ke?
Bagus.
Kenapa?
Boleh beli guitar handbags tanpa paypal.
Huh????


AHAHAHAHA! Crap! Crap!




Tadi pagi, aku dan budak-budak lelaki keluarlah nak swimming dekat Cheras. Salah timing. Erk. Bincang-bincang dengan Ijat, janji nak turun balik pukul 2 petang. Tiba-tiba ternampak ada banner.

"SWIMMING WEAR STOCK CLEARANCE


Apa lagik, aku bawak adek-adek aku ni ikut jugak carik tempat tu. Next to Cheras Pantai Medical Center. Wo. Gila! Swimming suit half price. Tak pernah jumpa swimming attire dijual harga below hundred. Gila. Gila. Tight pon dijualnya sangat murah after 70% off. Google RM15 can you blif? Ye lah. Bukan from ARENA tapi at the same quality. Aku dah try. Disebabkan aku selalu tercicir goggle kan, better beli satu.


Errr. O'oh! Terbeli pulak swimming wear. Floral patent. Tak boleh tunjuk gambar sebab nak show off dekat Farah secara live :p Yang lama tu tahan lagik lah Zebra patent kan. Ni dah floral bagai sangat lemah bila ditengok. AHAHAHA. Seriously murah sampai aku tercengang-cengang. Aku ingatkan mula-mula nak tengok je sebab swimming wear kan mahal. Kalau discount pon, aku rasa tak lah sampai macam tu punya murah. Maybe around one hundred. Omaigod! RM70 pon dah boleh dapat. Aku tengok purse. Oh airmata, marilah jatuh gugur ke bumi yang bulat ini. Oh. Aku betul-betul miskin rupanya. Aku ingatkan ada duit rupa-rupanya takda. Magik ka? Atau memang sebenarnya takda. Aik?


Nasib baik adek aku ni sangat sayang aku atau boleh dikatakan sebagai sangat memahami. Atau mungkin tak sanggop tengok aku histeria nanti tak dapat apa yang aku nak. Sebab macam yang dah dikata, kalau aku nak aku nak jugak. Biar berdentum langit runtuh dan menghempap diriku ... (macam biasa, entry aku ada soundtracklah :p). AHAHHA. Ijat hulur kat aku duit. WAAHAA! Tak da banyak songeh aku sambar duit dia. Kalaulah dia budak kecik aku cium-cium dah tapi dah besar kan. Paling banyak pon aku cium pipi ja kat adek-adek aku.Tak da cium secara banyak lagi dah. Dan cium di public adalah my brothers' big NO-NO-NO WAY to do. Mak aku cium kat depan kawan pon dorang boleh terblushing-blushing. Kononnya nanti tak cukop lelakilah dicium oleh emak dan kakak di depan kawan-kawan. AHAHA.


Dapat duit. Terus beli dan blah. Tak sabar nak turun Danau! AHAHAH. Takda watak wanita wild memakai belang Zebra lagi lepas ni. Aku dah jadi Floral Aunty lepas ni. Ihihih. Oyya, macam terhutang budi dekat Ijatlah. Semalam pon dia ada belikan aku benda. Hari ni belikan swimming wear. Wah. Lu memang adek yang handsome! AHAHAHA. Next week, fikir-fikirkanlah benda apa pulak kau nak bagi kakak kau ni okeh. Err. Kakak yang miskin tapi selalu ada duit beli barang. Sebab tu aku kata hidup ni adalah sebuah magik. Dalam miskin-miskin, boleh shopping. Tak ke magik tu?


Lepas menjadi sangat sangat miskin sampai kuasa magik pon tak dapat selamatkan aku, aku pon terus mencarik ATM. Tahu tak ATM itu apa? Ia adalah sebuah mesin puaka yang sangat mujarab dan memilik super power luarbiasa. Iaitu lagi luar biasa melebihi kuasa Super Saiya. Tak faham kah? AHAHA.


Siapa-siapa kaki swim / swimmer / perenang negara / newly mom ... pergilah lawat kedai tersebut. Next to Pantai Medical Center, Cheras. Sangat syok wo. Aku pon rasa nak pergi lagi tunggu Farah. Cepat-cepat tau. Dia sampai 27 hb saja. Lagi 2 hari. Kalau suka yang seksi-seksi, lagilah banyak. Punya cantiknya. Kalau lah aku memang pakai bikini kan, memang aku borong doploh helai bawak balik rumah. Oyya, bikini dijual around RM55 je. Ha, kan dah cakap. Tak percaya? Pergilah tengok sendirik!


O wait. Newly mom? Kenapakah aku tulis newly mom di atas sana? AHAHA. Sebab cousin aku kan yang baru melahirkan anak sulung kan, dia mandikan anak dia secara sangat thrill. Bukan saja dia newly mom tersebut, dengan suaminya sekali. Bukan setakat mandikan baby, dengan mak baby, ayah baby semua pon mandi sama! Basah macam swimming dalam tub baby tu. AHAHAH. Sebab tu newly mom pon harus memakai swimming suit ketika memandikan anaknya. Stylo kan? Ngahhahaha. Err... macam aku pon bakal ada pengalaman tersebutlah. Wuweee. Mandikan baby, sambil pakai swimming suit! Tak ke kelakar! Perbuatan yang sangat private and confidential. Waaaahaaa.
 

12 Congteng-conteng:

Blogger fara-D conteng...
oih!macam gile je....wuuu! nak gak....
tapi i da jatoh chenta sama ikan2 kat midvalley tuh weh! sangat ticklish tapi da dekat2 nak time-out tuh, rasa sangat best la pula!


goggle la nurul ku syg~! mementangla hang ratu eBay skang, sumne pon mau google ek?

*cabut!!*
6:13 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
FARAH - adoi! alamakk... tersalah sudah. aku kan ratu typo and spello and speako error. macam yg dikata oleh adian lah.. tukang taip yg sgt hebat dan pantas. AHAHAHAHAHA. kalau tak, takda la muncul zahahahahadid :)) wakakaka.


best er ikan tu? aku nak try lah tapi macam geli ja. kalau ikan tu byk kat kita, kantoilah kaki kita tak sihat kan dan byk cell mataij. AHAUh.
6:19 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
mataij = mati

ehehehehe :D
6:19 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
FARAH! - ainul ym aku. dia cakap, kau dah pupuskan semua ikan2 dalam ikan ni. AHAHAHAHAA
6:21 PM  
Blogger cepotet conteng...
wahhh.. murahnya swimming suit itu. tapi, gaji kuar 28hb. takkan nak kuarkan savings? :(
7:27 PM  
Blogger fara-D conteng...
ainul kuangja!!! gurau kaso tuuu!!! walopon ikan2 tu da pupus, sekurang2 nya skang kaki ku lagik kurang bersel mati daripada kaki enul ngan ko! alamak! terlebih suda!! wakakaka!
10:17 PM  
Blogger J u l i a 。.゜✿ conteng...
beli je debit card Ambank kat 7E. then masuk la dlm paypal lagi senang. =D

kakju nak beg Lulu Guinness !!!!! =D
11:07 PM  
Blogger tun teja conteng...
skrg ni musim megasale ke chica? kat dublin ni dh start summer sale. smua murah2. tapi kaktun xdela sopping sakan. sebab tgh serba kekurangan nih.

huhu..kalau chica study kat us, kaktun nk berbaik2 la ngn chica. sbb barang make-up kat us murah dari mesia/europe.
7:43 AM  
Blogger Masy conteng...
wah gejala soping menular lg :D seronok tgk org mad2 soping ni, ehehehehhe
9:30 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
KAK ERNI - jangan kuarkan savings. sales ada di mana-mana. ahahaha.


FARAH - manakah anda tahu bahawa sel mati kakiku lagi banyak dari kakimu? untuk membuat statement, fakta adalah sgt perlu. wahahaha.


KAK JU - ha ah. chika nak beli debit card la ni. pasni abes la chika meng-guitar! aahaha. ye lah kak ju. kalau masuk pavilion, chika pon mesti usha je beg lulu guinness tapi harga dia...wallah.

KAK TUN - entahlah. rasanya megasale kat msia ni da tak da musim dah. sepanjang tahon ja ada megasale sana sini. tak faham btol. ececehh.. pdahal sgt gembira la kan dlm hati. shopping at dublin best tak? apa barang hebat kat sana? chika mana ada impian study us pon. ahahaha. nanti dibuatnya chika homesick, tak ke naya.

MASY - bukan menular. MENG-ULAR. ahahaha. semua da jadi ular. berlingkaran sana sini.ehehe :p
10:14 AM  
Blogger Aizar Azman conteng...
Wahaa..
Sangat best bile ko ajak berswim!
Tapi batalkan hasrat..
Selagi tade swimming suit, jangan gatal nak mandi-manda..
Kang pelbagai komplikasi terjadi.
Terkena kuman dalam kolam itu sangat bahya..
Seperti terjadi pd adekku yg mandi di kolam UiTM..

Engkau nak ke USkah??
Bagus sungguh..sbb sume murah!!Tapi suasana tak brapa nak best!Cewah,mcm la dah jejakkan kaki..

Erk,memandikan baby sambil pakai swimming suit sgt cool..boleh ajar baby berenang sekali..wahah..itu pon kalo bath tub tuh ala2 swimming pool=P

apekah ikan??
1:29 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
AIZAR -
aku ingat nak kasi ko pakai swimming suit aku yg lama, aku pakai yg baru. yg lama tu agak longgar sebnarnya. tp kitorang pon malas nak gi balik ptg tu. ehehe.

eh. manader aku nak ke US. xde senior buat part2 kat sana. paling pon australia ngan UK. lagipon takot dok kat apple city tu. ahahahaha. err. tp kalau gi sana shopping2 nak ar. ekekekek/

abang ngah la punya cite tu. abg ngah da anak tau. sebijik muka dia. pompuan la tapi :p
1:44 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."