Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Saturday, May 31, 2008

Tingkat 4.

Download :
Stacy - Aku Stacy


Difikir-fikir mengapa harus takut ...
Sedang asalnya ku yang berkuasa ...
Biarpun aku CHIKA bukannya permaisuri ...
Harga diriku tinggi ...

Buat layan la pulak lagu neh. Stacy neh agak tak berapa 'artis' personaliti beliau. Meskipun begitu, suara dan performancenya sangat powerful. Energetic. Dan dia neh antara gadisan yang tak berapa tahu untuk hidup kerna sikap lurusnya. Mungkin dilahirkan sebagai seorang yang go straight and turn right. Err ... apa yang cuba dikatakan oleh chika neh? Sangat complicated dan agak luarbiasa. Aku nak cakap, Stacy memang tidak berciri 'artis'. Beliau seorang yang lurus. Mungkin tak lama lagi dia akan bengkok. Sikit. Atau bengkok. Banyak. AHAHA. Artist mana ada lurus ma. *btw, ini bukan compliment*


Tapi aku suka Stacy. Sebab dia lurus. Macam aku suka Mawi dulu. Hmm... atas sebab yang sama. Kesimpulannya, aku tak berapa suka menjadi artist. Aku suka menjadi Politician. Lebih thrill. Dan nampak lebih educated, wise dan memperjuangkan sesuatu yang ada. Aku sebnarnya tak berapa faham apakah perjuangan artist. Tapi mereka sangat menghiburkan orang ramai. Err.. mereka macam clown lah. AHAHAHAHA. Wah, gurau kasar neh.


Kalau ada peluang, aku tak da keraguan hendak menempuh ke alam politik. Politik satu ilmu. Aku memang memperjuangkan keremajaan. Tapi statement ni macam berbunyi "hek eleh, tak remaja ar main politik!". Betul jugak. Mana remaja main politik. Tapi kalau asyik orang tua dikasi main politik, sangat kisah klasik untuk masa depanlah. Mereka membanteras gejala sosial. Tapi mereka punya teori masih retro. Sebab tu negara perlukan remaja yang urban mengambil alih era retro tersebut.


Kalau aku jadi politician, mula-mula aku nak fight dengan samseng Tingkat 4. Tahukah kalian sebagai rakyat Malaysia bahawa negara kita dipimpin oleh anak muda tingkat 4? Sebenarnya tingkat 4 lagi tinggi dari tingkat 5 tahukah? Kejadian ini berlaku di bangunan Jabatan Perdana Menteri, Putrajaya SAHAJA. Tempat lain, di blok pangsapuri engkau atau pon di mana-mana menara lainnya, tingkat 5 masih tinggi dari tingkat 4. Cuma di JPM sahaja tingkat 4 lagi tinggi dari tingkat 5. Tak fahamkah? Banyakkan membaca dan mengambil tahu hal ehwal politik dalam negeri okay. Apa terjadi dalam election di US engkau taknak tahu pon tak pa. Yang penting dalam negara ini harus tahu. Jangan sangat bersenang lenang. Engkau tak tahukah ia merupakan satu tuntutan? Kecuali engkau sokong secular. Aku sangat tak sokong secular.


Macam samseng sangat je budak tingkat 4 tu. Aku pon tak berapa tahu kenapakah kejadian penguasaan tingkat 4 boleh berlaku. Oyya, jangan lupa bahawa Menteri Besar Selangor banyak kaya wo. Marilah tengok apa terjadi ke atas SYABAS. Sangat seronok tonton politik. Ia sama seronok macam menonton Spongebob bahasa Melayu setiap petang jam 5 di TV9. Sangat seronok. Lagi seronok bila wanita tua kurang kasih sayang mula berdrama dalam parlimen. Hoyeay! Sangat seronok.


Disebabkan aku ni tak berapa ada sikap takut, aku rasa baiklah jangan aku bercakap politik lagi. Sebab nanti dituduh sebagai provokasi. Padahal aku cuma berusia 22 tahun. Ih. Sangat tak maskulin kalau si samseng tingkat 4 ajak aku fight atau mahu dakwa ISA ke atas budak usia 22 tahun. Tapi bukankah sangat comel dan sangat adorable kalau budak usia 22 tahun yang menuntut sarjana muda senibina mengajak budak tingkat 4 tersebut fight. AHAHA. Khairy Jamaludin bodoh. Wah, comelnya aku bila berkata begitu. Lalalala~


Khairy Jamaludian ;
Berusia 32 tahun. Dilahirkan di Kuwait (patutlah hitam manis) Bekas penuntut Oxford University, UK dalam jurusan degree in Philosophy, Politics and Economics (PPE). Berpejabat di Tingkat 4, JPM.


Aku, Chika ;
Berusia 22 tahun. Dilahirkan di Kuala Lumpur. Masih menuntut di Universiti Kebangsaan Malaysia dalam Ijazah Sarjana Muda Sains Senibina. Tidak berpejabat tapi berstudio di Faculty Of Engineering, Department Of Architecture, Ground Floor.


Tengok. Kalau aku ajak ja dia fight, bukankah satu dunia akan fokus lebih kepada aku. Bukankah aku dianugerahkan sebagai 'remaja of the year' dan seorang yang adorable secara mendadak? Kalau dia carik pasal dengan aku, bukankah dia akan dituduh si bahlul secara mendadak? Hek eleh, tak akan nak layan budak perempuan 22 tahun kot? Kes budak-budak... Pasti akan ditertawakan oleh dunia. AHAHAHA. Itulah sebabnya aku sangat layak menjadi politician. Sebab tindakan yang comel sangat sukar ditentang oleh tindakan yang bodoh.


Eiiiiiii.... comelnya entry ni! Aku macam tak sangka aku buat entry ni. Padahal ia bermula dengan sebuah lagu Akademi Fantasia. Wah. Aku sangat versatile. AAHAHAHAHA. Tapi aku memang tak sangkalah. Macam manakah boleh termasuk kisah Khairy Jamaludin dan kisah aku sendiri? Bukankah tadi sangat enjoy bercerita tentang muzik? Ini lah dinamakan 'think out of the box' WAGAGAGAGAHAHAHA! Layak kah aku menjadi politician? Tapi aku mahu jadi suri rumah tangga sepenuh masa lah. Sambil menentang Khairy Jamaludin secara persendirian. Ngeee :D
 

45 Congteng-conteng:

Blogger :: Wiween :: conteng...
waa waaa..sgt mencik dia sama itu khairy ek? hehe tp dia itu sgt ensem lah.mengapakah kak ween tidak boleh membenci wajah beliau? ehehhehehehe

chika suke mawi?? ahaks!
8:58 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
KAK WEEN - khairy handsome? bukankah monyet peliharaan UKM lagi baik bakanya? ih. tak boleh imagine dapat baka si khairy tu. wa. gua tak boleh tahan wo dengan itu monkey. sgt membangkitkan amarah para intelektual dalam malaysia. wo. emosi neh. ekekekek.

chika suka mawi. sebab dia bukan budak mana-mana tingkat di JPM.
9:01 PM  
Blogger :: Wiween :: conteng...
hehehehehehehe semcm monyet yek dia.:P betul punya mrh chika kat dia ek.kekekekeke

mawi bkn kah monyet gak? OMG...terjahat plak kata gitu.huhu :P kak ween x suke mawi benornya.ya ampun pak mawiiiiiiii!
9:15 PM  
Blogger fara-D conteng...
wah!politik! sebelom kena tendang dek chika, baik aku diam! aku tak reti komen2 isu politik ni...hehehe
9:58 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
kak ween - biar muka monyet. asalkan perangai manusia. ni bukan saja muka monyet, tapi perangai subhanallah. khairy shit tu. he is the true disaster in malaysia. sudah la okeh. nanti chika kalau tulis politik ni chika fanatik. bahaya wo :p marilah cerita tentang kad kawen berbau dolce vita. ekekeke :D

FARAH - ayah aku camni. Kita org2 bawah kena ingat. jgn sbb politik kita bermusuhan sesama sendiri. sebaliknya salinglah mengingat kpd yg lali. cheaaaa. tp bila sebot ja politik, aku teruja ar. wakakaka. electric shock :p
10:08 PM  
Blogger cepotet conteng...
bagus. akak pun tak suka khairy nyetmo tu. muka dia melambangkan hati busuknya. eeiiyuccksss!

dia sangat keji ok. nape la awin cakap dia ensem? nak muntah nengok nyetmo tu dalam tv. huh!

err.. nape akak emosi ni ek? ok, chika, nanti abis study, masuk politik. akak cadangkan jadik adun kawasan. aiks? boleh? :p
10:10 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
KAK ERNI - berkempen macam samseng. macam mana tu. pemimpin pon samseng. rasa nak lepuk kepala dia.

first step chika nak bertanding utk parlimen Rembau. kan kata nak lawan dia kan. ekekke. aduh, pasti malulah dia kalau Rembau jatuh ke tgn chika. ekeke. khairy bodoh. cuba sebot byk kali. sgt comel. wahhaahha.
10:19 PM  
Blogger :: Wiween :: conteng...
alaa dia ndak gak Dolce Vita..x mo x mo..kasik ubat gegat punya bau lah.baru ngancam.ngancam nyawa! heueheueheu

mau buat style industan ek..x mo..buatlah style baba & nyonya.heheheh
10:24 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
KAK WEEN - dolce vita jugak. dolce vita jugak. ngehehe. ataupon elizabeth arden? ekeekeke.... baba nyonya meriah ka? hindustan la paling meriah. mehndi laga ke rakhna... doli sa ja ke rakhna... waaaa.. kantoi chika gila hindustan =)) *rolling on the floor*
10:29 PM  
Blogger :: Wiween :: conteng...
chika,
elizabeth arden kak ween da ade nih..tp sunflower la..hehehe mau ka? nanti kak ween sembur la kat kad kawin chika.kekekekeke

mak aihh giler industan dah daknih...jom jom menari pusing2 pokok kat ukm! wahaha
10:53 PM  
Blogger fara-D conteng...
aik? stacy af - politik - industan?camne ni?

aku pemerhati je...kalo aku btol2 paham baru aku bersuara. erk? tp ye la, ko mmg akan teruja bila ko berckp pasal politik! salah satu kriteria ko yg aku admire! wweeeewit!!!
11:04 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
KAK WEEN - chika pon pernah pakai masa sekolah. tapi masa tu pakai miniature je. ekekeke. budak sekola la katakan. paling best pon layan white musk body shop. ngee =D yeayyeay! dolce vita! nanti takpayah kasi bunga telo. chika sgt tak suka la bunga telo. org suka simpan dicucuk dlm pasu. chika suka buang. sgt tak suka bunga telo. bukankah sgt burok? kreplace dgn dolce vita okeh. miniature pon takpe. wa, melampau neh... AHAHAH!


FARAH - aku pon tak berapa sure kenapakah terjadi plot penceritaan sedemikian rupa. dari stacy sampai ke politik, sampai ke hindustan. mmg 'pasemboq' neh. ekeke. apakah? engkau admire? berlinangan airmata terharuku. waa... nangis tersedu sedan la aku mlm neh. punya tersentuhnya diadmire oleh rakan sebilik. AHAH.
11:10 PM  
Blogger :: Wiween :: conteng...
chika,
kasi minyak gamat ajelah.kekekkekekek buleh x? xmo kasik Dolce Vita! mau kasik myk gamat jugak! kekekeke
12:16 AM  
Blogger Zulhatfi Aziz conteng...
Chika.. sy amat menyokong penentangan terhadap KJ si budak monyet ini.. Samseng ini telah merobek cara2 pilihanraya di Malaysia semasa PRU yang lepas. Bekempen juga seakan2 monyet2an. Uh.. amatla seronok rupanya berblogging kembali. dapat meluahkan segala isi hati insan2 seni seperti kita.
12:28 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
KAK WEEN - setakat gamat, melambak dah kat umah chika neh. kat umah org lain pon semua ada. eheheeh. bagi dolce vita kan bagus, tak semua org ada :p

ZUL - ekekeke. ayat terakhir agak wow. ekeke. tgk la dia kempen kat kelantan tu. sgt kesian ja. mcm samseng bodoh. wahahaha. gelakkan dia!
8:33 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
This comment has been removed by the author.
10:36 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
This comment has been removed by a blog administrator.
10:43 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
saya appreciate ur komen. komen yg paling di-appreciate even my most appreciated thing in blogspot.
10:57 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
This comment has been removed by a blog administrator.
11:15 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
This comment has been removed by the author.
11:18 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
This comment has been removed by a blog administrator.
11:31 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
This comment has been removed by the author.
11:38 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
This comment has been removed by a blog administrator.
11:45 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
This comment has been removed by a blog administrator.
11:45 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
This comment has been removed by a blog administrator.
11:46 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
This comment has been removed by a blog administrator.
11:47 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
err?
11:47 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
apakah pulak tu??? nama apakah? macam-macam lah dia neh. karate kang. ekekeke.
11:48 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
This comment has been removed by a blog administrator.
11:50 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
This comment has been removed by the author.
11:50 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
This comment has been removed by the author.
11:53 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
This comment has been removed by a blog administrator.
11:59 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
This comment has been removed by the author.
12:04 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
This comment has been removed by a blog administrator.
12:12 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
This comment has been removed by the author.
12:21 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
This comment has been removed by a blog administrator.
12:30 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
This comment has been removed by a blog administrator.
12:35 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
This comment has been removed by a blog administrator.
4:18 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
This comment has been removed by a blog administrator.
4:32 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
done. aih.
4:40 PM  
Blogger Darling conteng...
banyaknya komen ditapis-buang hehehe.

i pun tak suka KJ. KJ tu sombong. boleh bersembang dengan nori abdullah tapi KJ er er er.. ingatkan i je yg tak suka KJ.

kisah tingkat 5 dan 4, ramai gak yang tahu. agaknya dah kena nasi kangkang agaknya. opss tersasul :P
6:01 PM  
Blogger Zulhatfi Aziz conteng...
huh.. pastinya hangat sehingga chika memperbuangkan comment2 itu.. adakah kerana En.KJ telah mendatang(menyinggah) ke blog chika ini dan meninggalkan komen2 keras?
10:20 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
darling : eh. cuma sekor dua je manusia dlm msia ni yg suka si monkey tu. manaada org suka dia. silap2 nanti, mati kena tembak je dia tu.

zul : tak da apa lah. bila chika yang tulis, sapa berani bangkang. beranilah bangkang, chika kick dia keluar. ahahaha. ini wilayah diktator tahu. apa chika tulis, semua kena telan ja. HAHAHAHAH!
10:01 AM  
Blogger {Lila} conteng...
Entri ini mmg adorable (^_~)
6:34 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
Lila - haha. tapi macam tak sangka terhasilnya entry ni sebab macam tak berapa balance dgn intro. ehehhehe
7:49 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."