Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Thursday, June 26, 2008

Hati Kaca, Get Out!

" Nurul tu. Dia yang nak gi JB,kitorang bukan nak pergi pon. Takkan nak kena bayar duit minyak gak,"


Gila sawan ar pompuan neh. Hello, babe! RM40+ untuk minyak dan tol pergi balik dan ronda-ronda sepanjang dekat Kulai. RM40 seorang SAHAJA. Apa kau ni daif sangat ke itu pon nak kecoh? Group Ainul kena bayar sorang RM70+. Releks je. Right after exam ni memang siaplah HATI KACA ni aku belasah dia. Bukan aku kebulur sangatlah RM40 kau tu. Setakat RM40 aku boleh campak dalam mulut kau. Nak beli sepasang baju pon tak lepas, stupid! RM40 tu setakat lepas untuk lunch okeh! (errr... I mean, I am trying to say something bombastic. HAHA and well, bukan nak berlagak :p)


Aku boleh je bayar semua kos pergi balik tapi perbuatan tu sangat stupid lah kan. Dahla lepas balik dati Kulai tu, kereta Mr Lim berasap. Sapa nak tanggung? Duit minyak pon masa dekat sana aku ada bagi. Itu pon aku dah pesan dekat Mr Lim jangan campur dalam bil. Sebab yang tu memang aku nak bayar supaya budak-budak sengkek ni tak terkejut tengok bil banyak sangat. Wah, murninya hati aku. Walaupun aku taklah sesopan HATI KACA, tapi hati aku lagi senonoh dari dia. At least. At least aku pakai otak.


Aku tak kebulur pon duit dia! Tapi sebab aku memang tak puas hati dan memang nak gadoh, aku tak kira. Lepas exam ni siap ar dia. Ni bukan first time tau studio ni gadoh dengan dia. Dia tu nampak je lembut-lembut. Tapi please somebody tell me. Dengan siapa dia tak pernah gadoh? Dulu gadoh dengan semua girls dalam studio. Abes sampai one day ni kami gadoh dalam surau. .Sampai aku menggigil. Aku tak pernah ada rasa marah yang sangat macam aku marah kat dia. Basically, aku berfikiran simple. Tapi dengan dia aku oh no way, idiot!

Semester lepas, dia bergadih dengan kembar. Hati dia tu. Sensitif sangat. Asyik keje nak sentap je. Sampai tak boleh nak diajak bergurau. Memang bodoh sangat ke dia ni huh? Sekarang, tak ada siapa dalam studio ni suka nak bercakap dengan dia. Dalam kelas, kami gelak-gelak dia boleh duduk terperuk sorang-sorang. Macam halimunan. Tapi baguslah. Get out!


Tapi aku tak kisah sebenarnya. Sebab setakat sikit-sikit ni aku tak da nak ambik pusing. Kalau aku ada duit, aku tak kisah. Setakat dua tiga inggit apa nak bising kan. Tapi yang aku kisah ni bila dia tak tahu nak fikir perasaan orang. tapi orang kena jaga hati dia. Monkey monyet la kau!


Arght!


Dah la supervisor aku ni tak ada. Aku call Dr Adi semalam.

"Hello Nurul. Ada apa hal penting? I kat London ni,"

Aaaaaaa. Apakah? Kat London? Dr Adi dengan Prof dekat london. Abes aku? Aku punya tesis? Sapa nak monitor? Buat aku rasa nak menangis je. Apa kejadahla dibuatnya kat London. Jagalah student ni dulu. Waktu kritikal neh. Luckily Puan Akmal sudi nak tolong. Geram semacam dekat Prof ni tau. Dah dua kali okay dia hilang dan aku try contact dia separuh nyawa. Tibatiba dulu, kat Australia. Nak jadi pelancong ke nak jadi pensyarah neh? AHAHAHA!
 

11 Congteng-conteng:

Blogger azie conteng...
RM40 pun kedekut ke? murah lah tu gi jb dari kl nun tu. nak murah suruh jalan kakilah,harharhar..
10:39 AM  
Blogger Zulhatfi Aziz conteng...
gulp... marah sungguh ini.. ala.. RM40 pun mau kedekut la die tuh.. lain kali bawak saja sy berjalan2 bersama kamu.. sy akan bayar RM40.. sungguh seronoklah.. murah
1:00 PM  
Blogger cepotet conteng...
gile btol. kalau akak kan, rm40 gi Johor memang nak sangat sangat tau. murah gila. naik bas pun tambang rm60 untuk pergi saja. sangat siot la budak tu chika. kalau akak la.. eiii, akak marah jugak kot. huhuhu..

pasal dr adi tu, apa nak buat. masa zaman akak dulu pun camtu. terpaksa menagih kasih kat orang lain.

apepun, all the besh k!
1:24 PM  
Blogger Nyetok conteng...
RM 40 jew..? Ajak aku la pigi...

Smack down je kalo lebih2 hahak...
1:35 PM  
Blogger Masy conteng...
buat stail driver bus kat kedah ke penang aritu. takmo bayau, silekan turun. heheheh~

tp tang lecturer tu. mungkin beliau pelancong yg bersyarah. atau sebaliknye. :)
2:07 PM  
Blogger pphoenix conteng...
er chika offer nk support org yg bukan anybody
tu maksudnye sy masuk ke?
ahaha
tlg la sapot saya balik nnt okeh?
=p
6:26 PM  
Blogger IamYonna conteng...
adehh chika..
kalo yonna la..
mmg campak je die lam sungai!
boar mampos je org berkira cmtuh!
yonna sangat pantang dgn org yang berkira n!

kalo betul x mampu xpe..
tp da tau duit berkepuk dan sangat kedekut,
mmg carik tapak kasut la tu
7:56 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Asal Dia Jadi Gitu...
10:07 AM  
Blogger fara-D conteng...
dia jadi gtu sbb dia tak pk lama....kalo tgk dia bercakap...ha kau! semput nak tahan speed dia bercakap apa.siap soh dia ulang percakapan. cakap laju tak ingat, pkran lembab~! wah! berbaur kemarahan plak nih???
2:38 PM  
Blogger aisyahmokhtar conteng...
btol tu.. berkenalan dgn dia akan terus dikenang dan disebut-sebutkan scr negatif.. she's a legend. daaaa

apalah hai.. hey, mau gak aku menumbuk hati dia kasi berderai jadi pasir. sgt x...sudah. pasal hati kaca hati pecah tu yg aku trus malas nak berbaik mulut n bicara dgn dia start sem 2. ah, sbenarnye berhenti berbicara. xpe..dia ada seorg pakwe yg sgt menyayangi dia..dan cukuplah hanya ada dia seorg... (adian sila jgn geli)

prof dgn dr adi tu kenapa? inilah masalahnya klu jadi pensyarah kat universiti penyelidikan mcm ukm ni..asyik nak menyelidik je.. (nanti jadi kat aku baru tau anak murid aku)

statement "ada apa hal penting?"... what?! tesis x penting ke selama ni?! dpt A si nurul ni baru bleh kata x penting k...
12:55 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
SHE'S A LEGEND! waaa... tak boleh blah. haha
9:24 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."