Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Tuesday, June 24, 2008

Hati Kaca

The glass heart.

Hi, saya chika. Saya ada menternak sesuatu yang luarbiasa. Yang mempunyai otak tetapi posisi otaknya kurang center. This creature juga mempunyai hati tetapi hatinya diperbuat daripada kaca. Err.. memang suatu ternakan yang luarbiasa.

Sebagai hati yang kononnya made in heaven tetapi diperbuat daripada kaca, beliau sangat fragile. Handle with care. Erk? Tapi tiada siapa mahu meng-handle beliau with care sebab kami sangat tak kuasa! Tahukah? Memecahkan kaca secara hentakan akan menghasilkan satu bunyi like … prang! Dulu kami semua takut kalau hati kaca tersebut terpecah-belah. Ye lah. Sebagai manusia yang mempunyai fungsi mental yang sempurna, berserta kandungan hormone yang walaupon tak berapa nak stabil sebulan sekali, kami sebagai penternak moden ini sangat malas hendak memcahkan hati kaca tersebut. Macam kesianlah bukan? Tapi si hati kaca neh macam cuba bermain watak superhero. Apa dia ingat dia sangat heroin kah? Dia tak tahu yang aku ounya kuasa lagi kuat. Walaupon hati aku tak berapa gagah tapi oh please. Hatiku bukan kaca.

Err. Entry ni tidak dapat ditulis secara detail kerna jika ditulis secara terperinci juga, ia bakal bergelar sebuah entry kesat atau biadab. Sebab ia melibatkan nama seekor haiwan yang diharamkan oleh Islam.

Tapi perkara utama yang hendak diberitahu adalah :

  • · Aku sudah menternak sesuatu yang luarbiasa dan ternakan ini sangat dibenci oleh masyarakat.
  • · Hati kaca memang bodoh. Dia harap hatinya ditatang macam diamond padahal hati dia macam hati lelong.
  • · Err. Dialah perempuan yang membosankan. Beranggapan bahawa dirinya paling baik dan sempurna dan sering menganggap orang-orang vogue comel macam aku dan rakan-rakan neh adalah not up to her standard. Padahal dia yang tidak up to MY STANDARD. Sorry, no hati kaca allowed! And sorry, I do not fancy your style. Your socks? Your Scarf? Err.. sorry but they are not my taste. HAHAHAHAHAHAHAHA.
  • · Akhirnya. Pada tanggal 8 June 2008 ; aku sudah merasmikan parkataan B*BI aku yang pertama. Mula-mula aku berasa sangat bersalah sebab berbahasa kesat . Padahal aku tak pernah memB*BI kan manusia. Tapi, selamat sudah perkataan perdana tersebut menjadi milik si hati kaca. Ajaibnya, aku langsung tak menyesal ketika ini. Malah aku berasa sangat comel ketika menuturkannya. Erk? Oh salah. Aku bukan menuturkannya. Aku menaip sahaja. Oleh itu, jangan sampai membuat aku menuturkannya okeh. Sebab aku sangat anti-carutan. Dan tolonglah jangan menjebak aku menjadi manusia suka berbahasa kesat.


Sebab itulah hari pertama di Penang tempoh hari betul-betul buat aku hysteria dan mengamuk sakan sampai rakan sebilik menjadi korban. Sebabnya aku TERPAKSA sebilik dengan HATI KACA neh sebab Farah duduk dengan Aisyah. Punyalah sakit hati aku hanya Tuhan yang tahu. Sampai aku bertindak mahu balik KL hari tu jugak. Ramai je orang benci dia. Gagah betul dia boleh hidup secara sendiri. NAsib baik dia ada kekasih hati yang juga hatinya ala-ala kaca jugak. Kalau tak, pasti dia pon menjadi makhluk kesepian yang merasakan dirinya paling baik di kalangan semua orang.


Oyya.
Funny lah dia.
Dia berasa maruahnya jatuh di tangan aku apabila aku yang tidak pandai memasak ni membodohkan dia yang sangat pandai memasak. Peduli apa aku tentang masak memasak? Sikit maruah aku tidak tercalar. Aku steady saja. Tak pandai masak pon, tapi aku ada taste terhadap makanan yang baik. Not like you, dumbo! Setakat diejek rakan-rakan dengan kata-kata ; Yew, Nurul! Nurul memang tak pandai masak dan jangan tanya dia pasal dapur. Sikit tak goyang perasaan aku. Malah aku dan kawan-kawan boleh bergelak sakan bersama trying to enjoy the moment. Bukan macam si HATI KACA. Dia boleh sentap dengan hal-hal macam neh. Oh alamak. I lupa you are a perfect woman. And I am not. Nurul kan pandai shopping je. Pandai pakai eyeliner and selalu lupa nak pakai socks. Dalam kata lain, get out lah kau! You are not up to my standard. Kami semua dalam studio ni berhati waja. Bergurau kasar dan bergembira dengan gurauan atau sindiran. Tak ada masa nak main sentap.Old fashion. Macam budak zaman batu. Arght! Err.. kasi aku guna satu perkataan boleh? Dia bongok.

Sudah. Untuk kisah-kisah HATI KACA YANG PECAH, pergilah baca dekat blog rakan sebilik. Mungkin dia ada menulis secara detail.

Ya Allah Ya Tuhanku, ampunkan dosa-dosaku.


Masih berttungkus lumus dengan tesis dan working drawing. Khamis exam structure. Jumaat balik Cheras. 2nd of July ada presentation untuk thesis. Selepas itu aku akan bergembira secara sangat. Dan bersosial. Dan mencari mereka yang dirindui (err... engkaulah. engkau. engkau.) Tapi sebenarnya hati aku tak berapa seronok. Sebab memang tak berapa nak seronok.


Hooray!
Aku punya DESIGN lepas!
Ho yea!

 

17 Congteng-conteng:

Blogger fara-D conteng...
hati kaca tu kera lah! bikin ati panassss ja! hisy!
11:55 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
tengok muka dia kan, aku takda lah rasa nak terkam ke apa. tapi nak gelak sakan. dia kelakar la weyh. cam clown. siyes aku taknak dgr nama dia. apa dia sorang je ada hati? lagipon macam tak cukop vogue la gado ngan dia. dia sapa nak gado ngan aku. wahahahaha
11:57 PM  
Blogger Zulhatfi Aziz conteng...
This comment has been removed by the author.
12:09 AM  
Blogger Zulhatfi Aziz conteng...
hehe.. pertelingkahan ini seperti menarik..cik chika.. tidak mengapalah jika tidak tahu memasak.. jika kawin dgn sy akan sy carikan bibik utk memasak.. ya bibik yg sgt pakar memasak, mungkin juga hati kaca itu boleh diambil menjadi bibik.. auww.. seakan terkeras pula comment ini.
12:17 AM  
Blogger Masy conteng...
nyaris tercari blog rakan sebilik chika. huhu lupe pulak budak ni slalu ayatnya ala2 cermin huhuh
9:16 AM  
Blogger IamYonna conteng...
ouh..
ahaha..
sangat kesian..
naseb bilik time kat penang je.
kalo sebilik dkt ukm tu? :p
mau chika sawan sampai mati :p
8:58 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Tak baik gaduh² mulut.. Bertumbuk Baru Best.. Lama
jugak tak tgk pompuan gaduh.. hehe ngarut je ni..
Tak Baik Bermusuh.. Buat Bodo je..
10:43 PM  
Blogger ajathajar conteng...
pukol dia.
pukol!
11:21 PM  
Blogger cepotet conteng...
oh, sangat tak suka kenal dengan insan sebegini. rasa sangat kesian ok dengan orang camni. yucksss!

eh, macam akak kenal dia je ek? ahahah!
11:54 PM  
Blogger nieja conteng...
oh pdn muka kena bongok..
tp dr cite ni die mmg bongok la
hahah
12:09 AM  
Blogger :: Wiween :: conteng...
errk..gadis sebegitu tidak layak digantidirikan sebagai beliau. Panggil sahaja mangkuk kaca lenkali okeh dik.senang bulih dibaling2 & pecah dgn begitu sadis.hihihi..:p
12:17 AM  
Blogger tiffany conteng...
owh, ade jugak manusia berhati kaca rupanya.... takpe, abaikan saja dia, buat apa chika suke asalkan hati bahagia...
1:49 AM  
Blogger aisyahmokhtar conteng...
berkecik ati dgn statement aku tentang masak tu sgt x vogue, dipandang enteng dan langsung x berseni. apa kah dia ni?!

see, aku gurau kasar dgn kau je pastu pon kau gurau kasar balik. itu pon dia terasa ke? hello, g gadoh dgn nuar la klu pasal masak-memasak!

ada kau tau buat makaroni+spageti yg sedap mcm nuar buat? ada?! eiiii

komen di blog farah membuatkan aku terus memprint n tunggu masa je nak hantar pos kat dia. ahahaha.( x farah..x..tp mmg dah print pon)
1:00 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
aisyah - masalahnya waktu tu kita gurau berdua secara mengusik aku kan? macam nothing to do with her. tiba-tiba sentap. rasa nak hayun pinggan atas kepala dia. yang kena kutuk masa tu pon aku. tapi aku releks je. aku enjoy lagi adalah. sebab mmg kelakar okeh. lagipon mmg biasa je kes2 mencabar kredibiliti aku sebagai pompuan dapur ni. kan? kan? sense of humor dia tak berapa stabillah.

kalau btol nak tunjuk hebat memasak, tak payahla kat aku. macam perbuatan bodoh dan sia-sia. tunjuklah kat kau ke, nuar ke. kan? ha, ajak nuar tu lawan. barulah dikatakan perbuatan yang extreme. lawak jugak ar dia tu.
9:23 AM  
Blogger fara-D conteng...
aku tanya kat dia scallop ke... truffle ke... cream puff ke...tah2 tu pon dia tatau kan... haha! (menghina...) walopon dia PANDAI masak, tapi tak kira MAHIR lagik... aku bwk makroni bakar dlu pun terkulat2 tanya apabende tu...ceh!
10:56 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
hahahahahahahahahaha.
'terror' gila ar dia.
lebih baik jadi aku teros.
ngap je semua.
tp nama satu hape tak tahu.
wahahahaha
11:50 AM  
Blogger aisyahmokhtar conteng...
uih..sronok menghina org nih..
12:51 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."