Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Monday, July 07, 2008

sepuluh

Satu. Aku tak nak cakap dengan Haikal. Dia tak nak cakap dengan aku. Abah kata dua-dua keras kepala. Ma kata, ingat dah besar tak ada gadoh-gadoh. Rupa-rupanya, teknik dan tektik pergadohan masih sama macam masa kecik. Aku kakak. Dia kena dengar cakap aku. Terkandung dalam polisi adek-beradek.

Dua. Atuk nenek sudah datang. Bawak manggis. Tak banyak, sikit. Tapi macam tahu-tahu je pokok manggis tu yang aku tengah mengidam manggis. Makan sebijik pon puas. Mengidamlah katakan. Mengidam dengan kebulur lain definisi dan tahap serakah nya. Orang mengidam ni senonoh sikit daripada yang kebulur. Nanti kalau aku ada rumah sendiri, depan belakang atas bawah aku tanam manggis. Biar jiran tetangga ingat yang rumah aku tu dusun pon tak apa.

Tiga. Aku tak fahamlah kereta buatan Malaysia ni. Apsal dia punya signal sebelah kiri? Setiap kali nak masuk simpang, aku akan menaikkan wiper. Buat malu dan menjatuhkan maruah aku sebagai pemandu je. Tolong seseorang terangkan dekat aku. Apakah natijahnya membuat signal di sebelah kanan. Sebab tu aku tetap suka kereta aku. Dulu, kini dan selamanya. Walaupun aku ada hati nak pakai Mazda6, tapi kereta ala-ala princess rock and roll tu tetap akan aku simpan. Mazda6? Sejak bila pulak ni pandai sebut Mazda6? Sejak aku nampak dia terbang di udara minggu lepas. Siapa sedang pecah kepala pikir nak beli kereta, aku cadangkan belilah Mazda6. Lepas tu kita bergerak sampai ke Palace of Justice. Macam drama Yusuf Haslam pulak. Hallamak. Hinanya.

Empat. Petang tadi. Dalam rinai hujan. Buat pertama kali dalam hidup aku. Mak aku panggil aku Si Bulat. Nasib baik jiwa aku gagah, segagah dinosaur. Kalau tak dah lama aku meraung hentak kaki. Makan hati betullah dengan panggilan tersebut. Sangat makan hati dibuatnya. Lama-lama kalau aku tak ada hati lagi, maknanya hai aku dah habis kena makan.

Lima. Sms. Aku rasa betullah ada tak kena dengan budak ni. Semuanya gara-gara YM. YM lah punya pasal. Sebab tu aku malas lah ber-YM. Huru hara hidup kalau taksub dengan benda-benda lagha ni.

Enam. Tak boleh jadi. Duduk-duduk goyang kaki ke kiri dan ke kanan tanpa melakukan apa-apa. Lama-lama produktiviti dan keupayaan minda aku akan merosot. Kena melakukan sesuatu. Carik kerjaan? Ishk. Aku malas nak keluar masuk office lah. Aku belum nak lagi keluar bekerja. Tapi kalau aku terus duduk-duduk macam beruang ni, lama-lama tak mustahil badan aku semakin memberuang. Siapa tahu, apakah aku harus buat untuk memenuhi waktu yang melimpah-ruah ni.

Tujuh. Cantik gila muka aku. Sebab ada ejen tambahan berupa bijik-bijik kecik. Ishk. Sebulan sekali, mulalah dia buat hal. Pipi aku ni dah mengalahkan ratu blusher. Merah semerah-merahnya. Tak ada ka pil yang boleh bekerjasama dengan hormon. Supaya hormon aku stabil je sepanjang hayat aku. Kalau hormon aku stabil, insyaallah aku akan menjadi sebaik-baik manusia. Tak ada gadoh dengan siapa-siapa. Mungkin kalau orang lepuk aku pon, aku tak akan lepuk dia balik. Maklumlah. Hormon stabil. Hati pon tenang.

Lapan. Setiap hujung minggu, rumah aku akan diserbu oleh kanak-kanak. Lepas tu minggu lepas, Spongebob aku yang handsome tu dah hilang. Aritu pada suatu malam yang sunyi ... aku telah membalut apa bandage ke kaki Boo. Dia sakit kaki. Sebenarnya bukan dia sakit kaki. Tapi dia semacam sebuah replika yang mewakili aku. Alah. Ala-ala melakonkan semula kes aku jatuh longkang tu. Sangat cantik aku balut. Tiba-tiba aku jumpa bandage tu atas tangga. Boo hilang. Ishk. Tu lah dia. Kalau ada cousins kecik-kecik. Toys aku semua dikacaunya. Pantanglah dibawak keluar dari bilik. Aku lesing jugak budak-budak ni. Mana Boo aku weh! Puas aku carik satu rumah. Library pon dah habis bersepah. Macam baru lepas taufan aku tengok. Budak-budak ni kalau aku dapatlah, aku picit sorang-sorang.


Mana Boo aku weh!
Sob sob sob

Sembilan. City berada dalam tahanan reman. HAHA. Kunci City abah pegang. Tu lah Haikal. Siapa suruh buat hal. Siapa suruh duduk Putrajaya rumah Abang Ngah sampai tak balik-balik. Sekarang abah pon sudah marah. Engkau pon sudah tak boleh men-drift. Tadi aku try nak pakai pon tak dapat. Tengok. Aku baru cadang nak bergembira pakai City. Sebab kereta tu save minyak. Ishk. Kunci dah ada dalam tangan abah. Alamatnya, haruslah engkau berperangai baik iaitu sebaik-baik manusia. Supaya engkau dapat menghidupkan enjin kereta engkau kembali.

Sepuluh. Aku mintak laptop baru dekat atuk aku. Dia tak layan. Kononlah tak layan. Kalau aku mintak secara sungguh-sungguh, gerenti dapat. Tapi aku malaslah memintak-mintak. Lagipon aku bukan nak pakai laptop pon sekarang. Laptop aku pon, dah seminggu dah tercampak hujung sana. Lantak kau. Tak ada siapa kesian tengok laptop aku yang hancur. Sekian terima kasih.

Anda tunggu apa lagi? Habis dah. Kan tajuk dia sepuluh. Bukan sebelas.
 

20 Congteng-conteng:

Blogger Aizar Azman conteng...
yeay! aku 1st!..
sgt gembira..post dulu yg nih!
9:54 PM  
Blogger Aizar Azman conteng...
hoyeh..puas hati haku!
eh, gado ngan adek kedua mmg agak geram!kalau bergadoh,mmg ala2 zaman dulu..2-2 kene marah dgn ibu bapa..maksudnya kene scolded..

bile mau beraktiviti ngan aku??aku pon dan memberuangkan diri..tibe2 rase pipi aku naik berinci2..tuh blom lg tempat2 lain..huwaaa..

jomla gi taman...
text aku..
tibe2 semacam mahu menyebok mengambil tahu hal engkau lah kan..
9:56 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
korang2 ni aman sungguh.. boleh rilek2.. aku ari tuh hilang keje sebulan pon dah kene bebel ngan mak aku.. ish ish..

setau aku, keta waja je yg blah kanan signal nye.. mmg keta itu saja yg agak cacat.. aku tak penah drive waja.. haha..
10:07 PM  
Blogger Aizar Azman conteng...
sian spongebob...kakinyer saket..
patrick aku pon tergeliat tangannye akibat diwrestling adek aku!haih..

~amek ko..giler mengkomen aku nih.wahaha,best btol nih!!
10:07 PM  
Blogger Aizar Azman conteng...
relax sbb nak relax kot..sbb tuh takde perasaan sebegitu encik..lg pula..oh tiada jawapan

kereta malaysia mmg signal belah kiri..kdg2 aku pon konpius gak kalau bawak.ahahah.waja pon aku tak penah drive..
10:10 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
aizar - amboih hang.... sekali komen, berderet tersedak kau menatapnya.hokey hokey la. kita jumpa. apa neh nak sibuk2 cerita amenda plak. hek. cerita di blog akan abes di blog hokey. haha :p

kay - mak aku steady je. sebab baru abes belaja. cuba kalau dah naik 8 bulan aku terbungkang je bergolek sana golek sini, mmg mahu jugak kena lesing ngan mak aku. hahahaa. ha ah. Waja mmg signal kiri. Saga baru pon sama rupanya. tak faham aku.
10:14 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
kereta msia yang penah aku drive : kancil, kelisa (si kuning tu), waja, wira, saga, satria. Tu je kalau tak silap aku.
10:16 PM  
Blogger Aizar Azman conteng...
takde2..aku tak kire..nak jugak tahu..ala,kau tetap akan cerita jugak dgn aku!
10:53 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
wah. anda begitu yakin.
11:05 PM  
Blogger Aizar Azman conteng...
yea...kalau tidak,aku membuat mata seperti spongebob yg tengah sedeyh..tak kesian??
12:13 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
cucuk mata! :p
12:14 AM  
Blogger IamYonna conteng...
err..
bob adalah boo ka?
cuba carik bawah katil sesiapakah?
haha.
mana tau ada ka :p
1:10 AM  
Blogger Darling conteng...
alehai tengok patung spongebob tu macam ada kenangan menguris hati lak. tapi tidaklah terlalu terguris sebab gembira dengan 'kebebasan' sekarang ni hehe.
8:34 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
yonna - tu la kan. bawah katil chika takde . takkan bawah katil parents pulak. :-s

darling - aik. tgk spongebob pon ada kenangan mengguris hati? u penah bercinta ngan spongebob ke? hehehe
9:24 AM  
Blogger Darling conteng...
hahahahaha bercinta dgn spongebob? ohh tidak.. pernah bercinta dgn org yg ala2 spongebob.. eh bukan.. org yg suka spongebob.. :)
10:01 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
darling - org yg suka spongebob i faham. tp kala ala-ala spongebob... alahai..... haahaha. tak kuaser! :p
10:59 AM  
Blogger Darling conteng...
ades kalo ala2 spongebob sah kena buli dgn i je.. hehehe..
11:11 AM  
Blogger fara-D conteng...
Empat. Petang tadi. Dalam rinai hujan. Buat pertama kali dalam hidup aku. Mak aku panggil aku Si Bulat. Nasib baik jiwa aku gagah, segagah dinosaur. Kalau tak dah lama aku meraung hentak kaki. Makan hati betullah dengan panggilan tersebut. Sangat makan hati dibuatnya. Lama-lama kalau aku tak ada hati lagi, maknanya hai aku dah habis kena makan.

*guling gelak!* aduhai!! siyes rindu ko!!
7:28 PM  
Blogger Izzatul Azma conteng...
hehhe..
bukan sme keta msia signal kiri =P

tp hari tu trase malu jugak..dah biasa signal kanan,tibe2 je ternaikkan wiper..adoi..klo hari sedang hujan,kurangla sket malu..tp ini tgh panas!

tape2..lesson learned..haha

mslhnya keta kat umah satu signal kiri,satu signal kanan.. haha..mmg penin nak sesuaikan =P
11:51 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
tu la izza. i tak sure la. sebab i baru 1st time pegang kete atok la masa tu. tekejot berok i. meng-wiper sepanjang jalan. hahaha. tak praktikal la.
12:20 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."